Материалдар / Бастауыш сынып мұғалімінің «Бастауыш мектепте оқытудағы тұлғаға бағытталған тәсіл» тақырыбындағы жұмыс тәжірибесінен

Бастауыш сынып мұғалімінің «Бастауыш мектепте оқытудағы тұлғаға бағытталған тәсіл» тақырыбындағы жұмыс тәжірибесінен

Материал туралы қысқаша түсінік
мақалада мұғалім өз тәжірибесімен бөліседі
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бастауыш сынып мұғалімінің «Бастауыш мектепте оқытудағы тұлғаға бағытталған тәсіл» тақырыбындағы жұмыс тәжірибесінен

(бастауыш мектеп мұғалімдерінің әдістемелік бірлестігінің отырысында сөз сөйлеу, наурыз 2024 жыл)


(Байжанова Айша Шаугабаевна, "М. Горький атындағы жалпы білім беретін мектеп" МКМ бастауыш сынып мұғалімі, Шардара қ., Түркістан облысы)


Қазіргі уақытта білім беру сапасының маңызды көрсеткіштерінің бірі – адамның білім деңгейі ғана емес, сонымен бірге оның өмірлік жетістігі-адамның өзін-өзі дамыту қабілетіне байланысты әлеуметтік бейімделу. Соңғы жылдары оқытудың жеке бағыты туралы көп айтылды және жазылды. Енді ешкімді оқыту кезінде оқушылардың жеке қасиеттеріне назар аудару қажеттілігіне сендірудің қажеті жоқ сияқты.

Тұлғаға бағытталған тәсілдің мақсаты – «балада өзін-өзі жүзеге асыру, өзін-өзі дамыту, бейімделу, өзін-өзі реттеу, өзін-өзі қорғау, өзін-өзі тәрбиелеу және басқа да жеке тұлғаны қалыптастыру үшін қажетті тетіктерді құру».

Бұл тәсілдің негізгі компоненттері әр оқушының бірегейлігін және оның жеке оқу іс-әрекетін тану болып табылады. Мұнда мұғалімнің рөлі білімді, дағдыларды беруде емес, оқушыға өзінің әлеуетіне және тиісті оқыту технологиясына сүйенуге мүмкіндік беретін білім беру ортасын ұйымдастыруда.

Мұғалім мен оқушы оқушының жеке өзін-өзі жүзеге асыруына және оның жеке қасиеттерін дамытуға бағытталған бірлескен білім беру қызметін жасайды. Бүгінгі таңда заманауи білім беруді жеке тұлғаға жүгінбей елестету мүмкін емес. Тұлғаға бағытталған сабақ дәстүрліден айырмашылығы, ең алдымен «мұғалім-оқушы»өзара әрекеттесу түрін өзгертеді. Оқушының позициясы өзгереді-Мұқият орындаудан белсенді шығармашылыққа дейін, оның ойлауы басқаша болады: рефлексивті, яғни нәтижеге бағытталған. Сабақтағы қарым-қатынастың сипаты да өзгереді. Ең бастысы, мұғалім білім беріп қана қоймай, оқушылардың жеке басының дамуы үшін оңтайлы жағдай жасауы керек (1-2 схема).


Shape1


1 Схема. Мұғалімнің дәстүрлі сабақтағы қызметі


Shape2

2 Схема. Мұғалімнің тұлғаға бағытталған сабақтағы қызметі


Тұлғаға бағытталған технологияларды қолдану оқушының объектіден оқу іс-әрекетінің субъектісіне айналуына ықпал етеді, тәуелсіз танымдық іс-әрекеттің қалыптасуына айтарлықтай үлес қосады. Тұлғаға бағытталған білім беру технологияларының түйінді сөздері "даму", "тұлға", "даралық", "бостандық", "дербестік", "Шығармашылық"болып табылады.

Мен өз тәжірибемде жеке тұлғаға бағытталған тәсілді жүзеге асыруға ықпал ететін сабақтардың келесі түрлерін қолданамын (3 Схема)


Shape3

3 Схема. Тұлғаға бағытталған тәсілді жүзеге асыруға ықпал ететін сабақ түрлері


Менің ойымша, тағы бір фактор – білімді бағалау маңызды. Мұнда тек қорытынды білім ғана емес, оқушының күш-жігері де бағаланады. Бұл позиция әсіресе интеллектуалды даму деңгейі төмен жасөспірімдерге эмоционалды қолдау көрсету және интеллектуалды қабілеттері жоғары оқушылардың оқу іс-әрекетін ынталандыру үшін өте маңызды.

Өз тәжірибемде жеке тұлғаны дамыту үшін келесі тапсырмаларды қолданамын:

  • Өзін-өзі тану мүмкіндіктерін құруға арналған тапсырма (мұғалімнің позициясы

бұл жағдайда оқушыларға жүгіну " өзіңді біл!»);

  • Мазмұн бойынша жұмыс істеудің қолданылған әдісін талдау және өзін-өзі бағалау;

  • Оқушының өзін берілген пәндер бойынша оқу іс-әрекетінің субъектісі ретінде бағалауы («мен оқу мақсаттарын қоя аламын ба, жұмысымды жоспарлай аламын ба, оқу әрекеттерімді ұйымдастыра және реттей аламын ба, нәтижелерді ұйымдастыра және бағалай аламын ба»);

  • Оқу жұмысына қатысу сипатын талдау және бағалау (дәрежесі басқа қатысушылармен өзара әрекеттесудегі белсенділік, рөл, позиция жұмыс, бастамашылық, оқу тапқырлығы және т. б.);

  • «Айна тапсырмалары» - оқу мазмұнымен берілген кейіпкерден өзінің жеке немесе оқу сипаттамаларын табу (мысалы, әр түрлі типтегі оқушылардың сипаттамалық портреттері) өзін-өзі бағалау туралы ұсыныс);

  • Өзін – өзі анықтау мүмкіндіктерін құруға арналған тапсырма (оқушыға жүгіну - "өзіңді таңда!»);

  • Оқу жұмысының деңгейін таңдауды, атап айтқанда, бір немесе басқа оқу балына бағдарлауды көздейтін тапсырмалар;

  • Оқу жұмысының тәсілін, атап айтқанда сыныптастарымен және мұғаліммен оқу өзара іс-қимылының сипатын дәлелді таңдауы бар тапсырмалар (Оқу тапсырмаларын қалай және кіммен жасау керек);

  • Оқушыдан таңдау қажет болған кезде өзін-өзі анықтау тапсырмасы ұсынылған оқу материалы шеңберіндегі моральдық, ғылыми, эстетикалық және мүмкін идеологиялық ұстаным;

  • Оқушының өзінің ең жақын аймағын анықтауға арналған тапсырма даму;

  • Өзін-өзі жүзеге асыруды «қосу» тапсырмасы («өзіңізді тексеріңіз!»);

  • Оқу жұмысының тәсілінде шығармашылықты талап ететін тапсырмалар (мазмұнын схемаларға, тірек конспектілерге қайта өңдеу: тәжірибелерді өз бетінше үлгі бойынша қою);

  • Тапсырмалардың әртүрлі «жанрларын» таңдау («ғылыми» есеп, көркем мәтін, иллюстрациялар, сахналау және т. б.);

  • Өзін әдеби кейіпкерлерде жүзеге асыруды көздейтін тапсырмалар шығармалар, «маскада», ойын рөлінде;

  • Оқушылардың бірлескен дамуына бағытталған тапсырмалар («жаса бірге!»): арнайы технологиялар мен топтық шығармашылық жұмыс нысандарын қолдана отырып бірлескен шығармашылық: «миға шабуыл», театрландыру, интеллектуалды командалық ойындар, топтық жобалар;

  • Ешқандай үлестірусіз «тұрақты» шығармашылық бірлескен тапсырмалар топтағы және арнайы технологиясыз немесе формасыз рөлдер мұғалімі (бірлескен, жұпта, эссе жазу; бірлескен, топтарда);

  • Іскерлік ойындар, театрландыру түрінде ойын рөлдерін бөлумен шығармашылық ойын бірлескен тапсырмалары (бұл жағдайда, алдыңғы жағдайдағыдай, өзара тәуелділік, берілген рөлдердің байланысы, шығармашылық көріністер мен ойын және шығармашылық нәтижелерді қабылдау мүмкіндіктері: жалпы және жеке);


Мен өз сабақтарымда сәттілік жағдайын жасаймын, өйткені мен оқушының сәттілік сезімінсіз мектепке және оқу сабақтарына деген қызығушылығы жоғалады деп санаймын, сондықтан оқушы үшін сәттілік жағдайын жасау педагогикалық тұрғыдан негізделген. Мұны әртүрлі сөйлеу бұрылыстарымен, жігерлендіретін сөздермен жасауға болады. Мұғалім өз жұмысын сабақта жеке арнада құра алмайды -

оқушылардың психологиялық ерекшеліктерін білмей, бағдарланған тәсіл. Өйткені, балалар өте ерекшеленеді. Біреуі сабақта өте белсенді жұмыс істейді, екіншісі жауапты біледі, бірақ жауап беруден қорқады, біреуінде тәртіп мәселесі бар, екіншісінде есту жады бар және т. б. яғни мұғалім өз жұмысын зерттеу арқылы құруы керек оқушыларының жеке басын зерттеу.

Педагогикалық тәжірибемде сараланған оқыту технологияларын жүйелі түрде қолданамын. Оқу процесінде оқушының белсенділігінің көрінісі динамикалық, өзгеретін көрсеткіш болып табылады. Мұғалім оқушыға нөлдік деңгейден салыстырмалы түрде белсендіге және одан әрі атқарушы белсендіге ауысуға көмектесе алады. Оқушы шығармашылық деңгейге жете ме, жоқ па, бұл көбінесе мұғалімге байланысты.

Танымдық белсенділік деңгейлерін ескере отырып, сабақтың құрылымы кем дегенде төрт негізгі модельді қарастырады. Сабақ сызықтық (әр топпен кезек-кезек), мозаикалық (оқу тапсырмасына байланысты белгілі бір топтың қызметіне қосу), белсенді рөлдік (қалғандарын оқыту үшін белсенділігі жоғары оқушыларды қосу) немесе кешенді (барлық ұсынылған нұсқаларды біріктіру) болуы мүмкін.

Сабақтың негізгі критерийі оқу бағдарламасына қосылу болуы керек барлық оқушылардың белсенділігі олардың әлеуеті деңгейінде оқу еңбегі күнделікті мәжбүрлі міндеттен қоршаған әлеммен жалпы танысудың бір бөлігіне айналуы тиіс.

Топтық технологиялар немесе ынтымақтастық педагогикасы (жұпта жұмыс істеу және шағын топтарда) мен әдетте қайталанатын-жалпылама сабақтарда қолданамын, ал сондай-ақ, семинар-сабақтарда, ауызша журналдар, шығармашылық журналдар дайындау кезінде тапсырмалар. Мен топтардың құрамы, олардың саны туралы ойланамын. Тақырыпқа байланысты және сабақтың мақсаты топтардың сандық және сапалық құрамы болуы мүмкін әр түрлі.

Орындалатын тапсырманың сипаты бойынша топтар құруға болады: бір сандық жағынан басқасынан үлкен болуы мүмкін, студенттерді қамтуы мүмкін дағдылар мен дағдыларды қалыптастырудың әртүрлі дәрежесі болуы мүмкін егер тапсырма қиын болса, «күшті» немесе тапсырма болмаса, «әлсіз» шығармашылықты қажет етеді. Топтар жазбаша тапсырмалар алады (бақылаудың өзіндік бағдарламалары немесе іс-қимыл алгоритмдері), егжей-тегжейлі жазылған, оларды орындау уақыты көрсетілген. Оқушылар мәтінмен жұмыс жасау арқылы тапсырмаларды орындайды.

Топтардағы қарым-қатынастарды ұйымдастырудың формалары да әртүрлі болуы мүмкін: барлығы бірдей тапсырманы орындай алады, бірақ мәтіннің әртүрлі бөліктерінде, эпизодтарда олар картада жазылған тапсырмалардың жеке элементтерін орындай алады, әртүрлі сұрақтарға тәуелсіз жауаптар дайындай алады. Әр топта жетекші тағайындалады. Оның функциясы-оқушылардың жұмысын ұйымдастыру, ақпарат жинау, топтың әр мүшесінің бағасын талқылау және оған берілген жұмыс бөлігі үшін балл қою. Уақыт өткеннен кейін топ ауызша және жазбаша түрде атқарылған жұмыстар туралы есеп береді: қойылған сұраққа жауап береді және өз бақылауларының эскиздерін тапсырады (әр оқушыдан немесе жалпы топтан). Монологиялық мәлімдеме үшін мен бағаны тікелей сабаққа қоямын; жазбаша жауаптарды көргеннен кейін, баға топтың әр мүшесіне топтың берген балын ескере отырып қойылады. Егер мен топтардың есептері бойынша жазбалар жасауға тапсырма берсем, онда мен оқушылардың дәптерлерін тексеруге жинаймын – әр жұмысты тапсырманың сапасы тұрғысынан бағалаймын. Мазмұны мен формалары бойынша әр түрлі білім беру ортасы өзін-өзі ашуға, өзін-өзі жүзеге асыруға мүмкіндік береді.

Жеке тұлғаны дамытатын білім берудің ерекшелігі оқушының субъективті тәжірибесін жеке маңызды құндылық саласы ретінде қарастыруда, оны әмбебаптық пен бірегейлік бағытында байытуда, шығармашылық өзін-өзі жүзеге асырудың қажетті шарты ретінде мазмұнды ойлау әрекеттерін дамытуда, белсенділіктің өзіндік формаларында, танымдық, ерік-жігерде көрінеді, эмоционалды-моральдық ұмтылыстар.

Мен мұғалім ретінде жеке тұлғаның әлеуметтік маңызды моделіне назар аудара отырып, балалардың идеяларының өзіндік құндылығына, мотивтеріне сүйене отырып, жеке тұлғаның еркін шығармашылық өзін-өзі дамуына жағдай жасаймын оқушының мотивациялық-қажеттілік саласы.

Қорытындылай келе, мен мынаны атап өткім келеді: педагогикалық мәдениеттің жоғары деңгейіне ие және болашақта педагогикалық қызметте биіктерге жететін педагогтің тұлғалық-бағдарланған педагогикалық көзқарасы мен өзара әрекеттесуінің теориясы мен әдістемелік - технологиялық негізін игере отырып, мүмкін және керек өзіңіздің жеке және кәсіби өсуіңіз үшін өз әлеуетіңізді пайдаланыңыз.


Интернет көздерінің тізімі

  1. https://translated.turbopages.org/proxy_u/ru-kk.ru.d07273dd-6634978b-d0f8d488-74722d776562/https/infourok.ru/lichnostno-orientirovannyj-podhod-na-urokah-v-nachalnoj-shkole-6544874.html "Бастауыш мектептегі сабақтардағы тұлғаға бағытталған тәсіл»

  2. https://ust.kz/word/bastayys_synypta_jeke_tulgany_bagyttay_adisi_boiynsa_oqyty-249265.html Бастауыш сыныпта жеке тұлғаны бағыттау әдісі бойынша оқыту

  3. https://multiurok.ru/index.php/files/bastauysh-miektiep-ok-ushyny-tu-lg-a-ietip-k-alypt.html Бастауыш мектеп – оқушыны тұлға етіп қалыптастырудың алғашқы баспалдағы

  4. https://stud.kz/referat/show/108615 Шағын жинақталған бастауыш мектепте оқытудың басты ерекшелігі

  5. https://ziatker.kz/docx/tulgaga_bagyttalgan_bagyttalgan_bilim_berydegi_janga_tasilder_16113.html Тұлғаға бағытталған бағытталған білім берудегі жаңа тәсілдер

  6. https://videouroki.net/razrabotki/shag-yn-zhinak-talg-an-bastauysh-miektieptierdie-ok-ytu-ieriekshieliktieri.html Шағын жинақталған бастауыш мектептерде оқыту ерекшеліктері

Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!