Тақырыбы: Шығармашылық жұмыс
оқушыны шыңдайды
Шығармашылық тұлға бастауыш
сыныптан басталады.мектеп табалдырығын аттап , партаға отырып,
алғаш қолға алып жазу жазып, суреттерді көріп өз ойын айта
бастағаннан-ақ оқушының шығармашылық қабілетін аңғара бастайсың.
Себебі әр оқушы өз ойын әрқалай жеткізуге
тырысады.
Оқушының шығармашылығы үнемі
ұстаз , сынгып ұжымы, ата-аналар тарапынан қолдау тауып отыруы
керек. Өйткені бастауыш сынып оқушысының күн тәртібін дұрыс
пайдалануына, үй тапсырмасына дайындығын қадағалап , көңіл бөлуге
ата-ананың рөлі ерекше,
Алдында отырған шәкіртіне
білім беру , оқулықтағы әр тапсырманы қызықты өткізу, оқушының
шығармашылық қабілетін дамыту-ол ұстаздың шеберлігі және міндеті
десек қате айтпаған болармыз.Мағжан Жұмабаев «Педагогика»
еңбегінде, Ахмет Байтұрсыновтың еңбектерінде оқушының шығармашылық
қабілетін дамытудың барлық кезеңдерінде, оқушы оқиға, сюжет , образ
көркемдік шешімін таба алмай қиналғанда, мұғалімнің меңзеу әдісі
көмекке келу керек.
Бастауыш сынып оқушыларының
жас ерекшеліктеріне сай мақал-мәтелдер мен шешендік өнердің алғашқы
белгілерін шәкірт бойына сіңіре отырып, адамгершілікке,
кішіпейілдікке, мейірімділікке, еңбекқорлыққа тәрбиелеу әр ұстаздың
шеберлігіне байланысты.
Дүниеде ең тәтті де, ең ащы да
тіл екенін ұғындыра отырып , тілді құрметтеуге , дұрыс сөйлеуге
тәрбиелеу барысында шешендік сөздер , ертегілер (хайуанаттар,
батырлар, тұрмыс-салт, күлдіргі), ақын –жазушылар Абай Құнанбаев,
Ыбырай Алтынсарин, Ахмет Байтұрсынов, Мағжан Жұмабаев сынды тағы
басқа педагогтарымыздың еңбектері зор. Оқушылардың шығармашылық
қабілеттерін дамытып, дұрыс сөйлей білуге, әдебиетті түсіне білуге,
құрметтеуге үйретеді.
Шығармашылық жұмыстарда
оқушының жас ерекшеліктерін, қабілетін, сөйлеу мәнерін ескерген
жөн.
«Әдебиеттік оқу» және «Қазақ
тілі» сабақтарында ұтымды уақыт тауып, шығармашылық жүмыс түрлерін
жүргізуге болады.
Қазақстан Республикасының
Білім беру үздіктері, үлгі болар ұстаздар Р.Сәкенова, П.
Найманбаевалардың тәжірибелеріне сүйене отырып, шығармашылық
жұмыстардың 11 түрін сабақ барысында қолданып
келемін
Мақалдарға ұйқас , балама
табу.
1)Бояушы , бояушы
дегенге
Сақалын
бояйды
Тентекке қой
демесең,
Партасын
бояйды.
2) Олақтан салақ
жаман,
Білімсіз
бала-алаңдаған
3) Алтынды ала
білген
Бөле де
біледі.
Білімді бала
бірден
Алысты көре
біледі
4)Өнерлі өрге
жүзеді,
Білімді төрде жүреді
т.б
Жұмбақтар
Қардай
аппақ,
Қап-қатты,
Жесең өзі
,
Тәп-тәтті.
(қант)
Қылдай белі
иілген,
Жүгі үлкен үйілген
(құмырсқа)
Алтын
кесем
Теңізде жалтырайды.
(ай)
Шығармашылық –өмірді, қоршаған
ортаны, өзіңді тану болғандықтан әр сабақта, таңдаулы пәндерде
өзінің деңгейіне, қажеттілігіне қарай дұрыс қолданылса, оқушының
шығармашылық қабілеттерін арттыруға қосар үлесі
зор.