ЗАМАНАУИ БІЛІМ БЕРУ
САЛАСЫНДАҒЫ ВИРТУАЛЬДІ КОМПЬЮТЕРЛІК ЛАБОРАТОРИЯНЫҢ
РӨЛІ
Резюме
В данной
статье рассматривается роль виртуальной компьютерной лаборатории на
основе технологии облачных вычислений в современном компьютерном
образовании.
Summary
This article examines the
role of a virtual computer lab based on cloud computing technology
in today's computer education.
Қазіргі таңда зерттеу
саласында, жұмыс және білім салаларында көбінесе компьютерлік
ақпараттық жүйелерге деген қызығушылық артуда. Ғылымның, техниканың
және технологияның әрдайым дамуы, жаңа ақпараттық жүйелердің пайда
болуына және қазіргі ақпараттық жүйелердің дамуына әкеліп соғуда.
Осыған орай еңбек рыногында жаңа жұмыс орындар пайда болып,
адамдардың тиімді білімге: жоғарғы, қосымша,кәсіби қайта даярлау
және біліктілікті арттыруға мұқтаждығын өсірді, ал білім беру
қызметтері өз кезегінде маңызды болуда . Дегенімен, білім беру өз
заманына үнемі сай болмайды, себебі ол дәстүрлі формадағы білімнің
моделін құрып, бізге керекті және актуалды білім алуымызды
қамтамасыз ете бермейді. Осының негізінде жоғарғы кәсіби білімнің
қазіргі таңда оқыту әдісімен түрін жаңартуды талап ететіндігі анық
көрінеді. Білім саласындағы инновациялар, білім беру жүйесінің
комплексті модернизациясы – бұл оңдаған жылдар бойы назарға алынып
отырған өзекті мәселелердің бірі. Білім беру стратегиясының
реформаларын бағдарламалау, ұзақ мерзімдік тұрғысынан өз дамуы үшін
ынталандыру жағдайларын тексеріп және отандық білім беру жүйесін
халықаралық білім беру кеңестігіне интекрациялау мүикіндігін
қарастыруда. Зерттеушілердің ойынша білім беруді жаңғыртудың
негізгі бағыттары жаңа ақпараттық технологияларды қолдану, оқыту
мекемелерін компьютерлендіру және ЖОО профессор – оқытушылардың
инновациялық қызметі болып табылады.
Білім берудегі
инновациялар.
Дәстүрлі білім беретін
институттардың бәсекеге қабілеттілігінің төмен болуы, жаңа
технологияларды интеграциялануының жеткіліксіздігі және құзыретті
мамандардың өндірісте жоқтығы, заманға сай жоғарғы білім беруді
ұйымдастыруың мұқтаждығына куәлік етеді. Қазіргі таңда дәстүрлі
білім беру, білім алу жүйесі ретінде нақты қажетті, заманауи ғылығ
мен өндірістен артта қалып барады. Осы мәселелерді шешу үшін
инновациялық оқу –әдістемелік технологияларды жасауымыз қажет. Бұл
оқу процесінде ең жаңа әдістерді, жаңа білім беру формаларын, және
де барлық білім беру процессін жарылай немесе толығымен
автоматтандыру жолымен жаңа информациялық және инновациялық
технологиялармен жүйелерді еңдіруді
меңзейді.
Білім беру қызметінде
инновациялық дамуды қамтамасыз ету көбінесе табысты болатын ЖОО -да
төмендегідей оқу - әдістемелік компоненттер жүеге асуы
тиіс;
-
Іргелмелі және қолданбалы
зерттеулерді ұйымдастыру;
-
Студентке оқу курсын таңдау
мүмкіндігін қамтамасыз ететін білім беру технологиясын
қолдану;
-
Күндізгі, сыртқы және
қашықтықтан білім алатын студенттер үшін жеке траекториясын жасау
және қолдау;
-
Сапалы жұмысты бағалау, толық
білімді иегеруді басқару жүйелерін еңгізу.
Технологиялық және ақпараттық
жаһандану халықаралық стандарттармен талаптарды, білікті IT –
мамандармен ұлттық кадрлар жүйесін даярлауды талап етуде.Заманауи
IT – біліммен студенттерге білім беру болашақ бакалаврлармен
техника және кең ауқымды ақпараттық және корпаративті жүйедегі
технология магистрларға білім берудің маңызды факторы болып
табылады. Бұл болашақ маманның білімін кеңейтіп қалыптасуына және
оны түрлі масштабтағы көпқырлы ақпараттық жүйелерге қызықтырып,
таңдау мүмкіндігін қамтамасыз етуге мүмкіндік береді. Қазіргі кезде
білім беру процессін нақты бағдарламаға сүйеніп, ақпараттық
қамтамасыз етудің комерциялық болуы міндетті емес, әр жұмыс орнына
жекеменшік лицензиясын сатып алу мінетті емес, ЖОО- на жаңғырған
компьютерлік орталықтарды үйымдастыру және ЖОО-дағы студенттермен
қызметкерлердің мықты жұмыс орындарын сатып алуы да керек емес.
Заманау бағдарламалық құрылғылар платформасы мен инновациялық
ақпараттық – технологиялардың мойнына жүктеледі, сенімділігі
жоғарғы дәрежедегі мәліметтерді өңдеуге арналған орталықтар,бұның
бәрі оқу процесіне ендірілген.
Қай жерде, қай уақытта білім
алып жатқанымызға қарамастан таңдау мүмкіндігіне ие болу – бұл
бүгінгі білім беру жүйесіндегі инновациялық
технологиялар.
Виртуальді компьютерлік
лабораторияның құрылатын бағдарламалық ядросы барлық оқу үрдісінің
қабықшасы ретінде болады. Бұл келесі оқу үрдісінің талаптарын
баяндайтын заманауи интернет желісі жетістікпен орындай алатын
барлық негізгі мәселелерге тиісті әмбебап инновациялық
құрал:
-
Виртуальді компьютерлік
лабораторияда өз бетінше практикалық жұмыстың индивидуальді
троекториясын негіздейтін тапсырма күрделілігін анықтауға арналған
білім алушының барлық білімін бағалауды
өткізу;
-
Білім алушылардың практикалық
тапсырмаларды орындауға қажетті теориялық материалдармен танысуын
қамтамасыз ету, мастер-класстар өткізу, интернетке бағдарланған
аудиовизуальді технология (веб-инарлар) негізінде техникалық
сүйемелдеумен бірқатар тапсырмаларды орындауға арналған
мультимедиалық контент, әдістемелік құрал және интербелсенді
нұсқаулықтарды қолдану және порталға
орналастыру;
-
Әртүрлі операциялық жүйелерді
(Windows, Unix/Linux, FreeBSD,
-
MacOS, DOS) корпоративті,
математикалық, қолданбалы және өзге де программалық қамсыздандыруды
үйрену;
-
(NLB), GRID,(ORACLE RAC)
жүктеуді теңестіру жүйесінің кастерлерін бөлінгі жүйелер жұмысын
модельдеу;
-
Курстық және дипломдық
жұмыстар аясында әртүрлі ресурстық есептеулер мен ғылыми-зерттеу
жұмыстарын орындау;
-
Жекелеген виртуальді машиналар
сияқты жқмыс жасайтын аппаратты ресурстар мен компоненттерін қоса
алғанда виртуальді лабораториялардың да жүктелуін және жұмыс жасау
мүмкіндігін басқару және қадағалау;
-
Оқу үрдісін басқару тиімділігі
мен үздіксіздігін қамтамасыз ете отырып білімді меңгеруді
қадағалау.
Төмендегі кестеде виртуальді
компьютерлік лабораторияның оқу үрдісіне интеграцияланған IT-білім
беру және білім берудің инновациялық жүйесі мен дәстүрлі жүйе
салыстырылған.
Дәстүрлі білім беру
жұйесі
|
Білім беру жүйесіне
интеграцияланған виртуальді компьютерлік
лаборатория
|
Толыққанды жеке жұмыс жасау
мүмкіндігінің жоқтығы (лабораториялық және курстық жұмыстарды
орындау үшін университет сыныптарына сабақтан тыс уақытта келуді
қажет етеді)
|
Аудиториядан тыс
лабораториялық жұмыстарды кез келген жерде және кез келген уақытта
орындауға мұмкіндік береді (жұмыс үшін интернет желісі бар ДК болса
жеткілікті)
|
Білім алушылар лекция жіне
семинар материалдарын іздеу үшін кітапханаға баруы
қажет
|
Видеосабақ, лекциялар және
жұмыс жасау мысалдары сияқты барлық қажетті дидактикалық
материалдар интербелсенді ақпараттық интернетке бағдарланған
порталда орналасқан
|
Оқу үрдісін дайын платформалар
мен өнімдерге тіркеу
|
Ақпараттық және технологиялық
жүйелерді өз бетінше зерттеуге арналған программалық платформаны
оңай таңдау мүмкіндігі
|
Қорыта айтқанда осы барлық
түсініктер (концепциялар) тез дамып келе жатқан жаһандық білім беру
талаптарының өзгеруіне, қашықтан білім беру жүйесінің дамуына жаңа
программалық-технологиялық және аппараттық платформалардың пайда
болуына, білім беру мақсатында интернет желісі ресурстарын жаппай
қолдануға сәйкес келеді.
Әдебиеттер
-
Belford, R.. Uses of Flexible
Virtual Laboratory Simulations in Introductory ChemistryCourses /
R. Belford. - CONFCHEM, 2001
-
Гостев В.М. Internet-технологии в образовательном
процессе Казанского университета / В.М. Гостев, В.Ю. Михайлов. –
Режим доступа:
http://www.uran.donetsk.ua/~masters/2009/fvti/timashov/library/report005.htm