Бейіндік оқытуды
ұйымдастыру
Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру
стандартында ҚР жалпы орта білім берудің мақсаты – бейіндік оқытуды
іске асыру, білім алушылардың саналы түрде кәсіптік, азаматтық,
тұлғалық өзін-өзі анықтауына мүмкіндік беретін түйінді
құзыреттіліктерді игеруін қамтамасыз ету және даралық білімдік
қажеттіліктерін қанағаттандыру болып
табылады.
Бейіндік оқыту дегеніміз кәсіптік білім беру
бағдарламаларын игеруге дайындау, олардың кәсіптік бағдарлары үшін
жағдай жасау, оқушылардың арнаулы бейімділігі мен қызығушылығын,
танымдық қабілетін ескеруге бағытталған білім беру процесінің
құрылымы мен мазмұнын ұйымдастыру түрі, жоғары сыныптағылардың
оқуын даралау мен саралап жіктеудің педагогикалық
жүйесі.Бейіндік оқытуды
ұйымдастырудың басқарушы ережелері Қазақстан Республикасының
Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты жалпы орта білім
берудің жаратылыстану-математикалық, қоғамдық-гуманитарлық,
технологиялық бейіндік оқыту бағыттарын анықтау,
ұйымдастырылатын бейіндік оқыту моделі оқу орнының білім беру
процесін ұйымдастырудағы мүмкіндіктеріне сәйкестендіріліп, оқытуды
саралап жіктеумен қамтамасыз етуде сыртқы серіктестіктерді
қатыстыру мен аймақтың күш-қуатын ескеру, бейіндік
оқытуды іске асыру оқытудың
тиімді технологияларын енгізу
ұстанымдарын басшылыққа
алады.
Бейіндік оқыту
жаратылыстану-математикалық, қоғамдық-гуманитарлық, технологиялық
деген үш бағытта жүзеге асырылады. Жаратылыстану-математикалық
бейіндік бағыты бойынша химия, биология, география, физика,
информатика пәндері оқытылады. Қоғамдық-гуманитарлық бағыттағы
оқушылар әдебиет, әлемдік көркем мәдениет, қоғамтану, мемлекет және
құқық негіздері, риториканы оқиды, ал технологиялық бағыты мына
пәндер құрамымен қамтамасыз етіледі: химия, биология, физика,
технология, графика және жобалау.
11-12 сыныптарда бейіндік
оқытудың мақсаты мен міндеттерін жүзеге асыру үшін мектептің
жоғарғы сатысында оқыту мазмұнын таңдауға 9-10 сыныптың
оқушыларын даярлау мақсатында бағытталған педагогикалық
жұмысты ұйымдастыру қарастырылады.
Бейіналды даярлық жүйесі 9-10
сынып оқушыларының орта білім деңгейінде білім алу жолын өздері
таңдауды немесе жалпы білім беретін оқу орнының 11-12 сыныптарында,
техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдарында
қарастырылады.
Бейіналды даярлық 9-10 сынып
оқушыларының вариативті компоненттері мен жеке оқытудың
оқушы компоненттері оқу бағдарламасының жұмасына 4 сағат көлемінде
анықталады. Бұдан басқа, бейіндік оқыту инвариантты компонентті
жалпы білім беретін пәндер мазмұны арқылы іске
асады.
Оқушының болашақ ЖОО-на
түсуіне және жоғарғы кәсіптік білім алуына септігін тигізетін білім
алу бағытын таңдау туралы саналы шешім қабылдау қабілетін
қалыптастыру бейіналды даярлаудың негізгі міндетіне жатады. Яғни,
бейіналды даярлықтың арқасында оқушылар өмірлік маңызды таңдауды да
дұрыс жасай алады.
.