Абай облысы Білім Басқармасы
«Рымбек Байсейітов атындағы Семей қаржы
экономикалық колледжі» КМҚК
Баяндама
Тақырыбы : "Білім беруде АКТ-ы пайдаланудың
әдістемелік қорлары"
Орындаған: Әбікен Диана
Бақытжанқызы
2023-2024
жылы
Аннотация
Бұл баяндамада білім беру
саласында ақпараттық технологияларды қолдану мәселесіне талдау
берілген: түсінігі, мақсаты, артықшылығы мен кемшілігі жазылған.
Қазіргі цифрлық білім беру ортасының құрылымы берілген. Ақпараттық
білім беру технологияларының оқу процесін жобалау мен жүзеге
асырудағы мүмкіндіктері, білім беруді дамытудың қазіргі кезеңінде
және уақыттың өзекті мәселелеріне жауап беруде жүзеге асыру
ерекшеліктері анықталған.
"Білім беруде акт-ы
пайдаланудың әдістемелік қорлары"
АКТ- дегеніміз
Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар болып саналады. Бұл
«ақпаратты жасау, тарату және қызметтерді көрсету үшін қолданылатын
сандық технологиялардың кең ауқымы (компьютерлік техника,
бағдарламалық қамтамасыз ету, телефон желілері, ұялы байланыс,
электрондық пошта, ұялы және спутниктік технологиялар, сымсыз және
кабельдік байланыс желілері, мультимедиялық құралдар, сондай-ақ
Интернет)».
Заманауи
білім беру
жүйесінде ақпараттық-коммуникациялық
технологияларды (АКТ) енгізу, оқу орындарын компьютерлік техникамен
қамтамасыз ету, ғаламдық және жергілікті білім беру желілерін
дамыту үдерісі дамып келе жатыр. Себебі, ақпараттық сауаттылық пен
мәдениет адамның табысты көзіне айналды. Соған байланысты ақшаны
жаратып та үнемдепте үлеріп жатыр. Ақпараттық технологиялар қазіргі
өмірдің ажырамас бөлігіне айналуда. Оларды меңгеру оқу мен жазу
сияқты қасиеттермен қатар қойылады. Технологиялар мен ақпаратты
шебер және тиімді игерген адам жаңа ойлау стиліне ие болады,
туындаған мәселені бағалауға, оның қызметін ұйымдастыруға түбегейлі
басқаша қарайды.
АКТ
құралдары: теледидар, камера,
мультимедиа, магнитофон, компьютер және әрине интерактивті
жабдық.
АКТ - ға
жататындар: ЭЕМ, дербес компьютерлер,
терминалдық құралдардың жинақтары, жергілікті есептеу жүйелері,
мәтіндік және графикалық ақпараттардың құрылымдары, көлемі үлкен
мұрағаттық ақпараттарды сақтау құралдары, аудиовизуалдық
ақпарттарды бақылайтын құралдар мен құрылымдар, машиналық графика
жүйелері, программалық кешендер, жергілікті желілер, әлемдік
деңгейде ақпарат алмасуын қамтамасыз ететін қазіргі кездегі
байланыс құралдары.
АКТ - ның негізгі
мақсаты – оқушыны қазіргі қоғам
сұранысына сай, өзінің өмірлік іс - әрекетінде дербес компьютердің
құралдарын қажетті деңгейде пайдаланатын жан - жақты тәрбиелеу.
Қазіргі заман талабына сай АКТ - ны, электрондық оқулықтарды және
Интернет ресурстарды пайдалану оқушының білім беру үрдісінде
шығармашылық қабілетін дамытуға мүмкіндік береді. АКТ - ны сабақта
пайдалану кезінде оқушылар бұрын алған білімдерін кеңейтіп, өз
бетімен шығармашылық тапсырмалар
орындайды.
АКТ мысалдары
, ойын-сауық, ресми білім беру,
тұлғааралық қарым-қатынас және корпоративтік қаржы құлыпталады.
Бейне ойындар, электронды коммерция және цифрлық
ақпарат
-
Портативті сандық әмбебап
дискілер (DVD)
-
Радио
-
MP3
ойнатқыштары
-
Жад
карталары
-
Тұрақты және ұялы
телефондар
-
Теледидар
-
Ғаламдық позициялау жүйесі
(GPS) құрылғылары
АКТ-ның
кемшіліктері: Компьютердің енгізілуімен
технологиялар , балабақшадағы тәрбиенің экономикалық қиындықтары
бар кейіпкер: қаражаттың жетіспеушілігі үй-жайларды техникалық
жабдықтау, мекеме ішінде жергілікті желіні құру, қажеттілерді
жүзеге асыру техникалық көмек, лицензияланған бағдарламалық
қамтамасыз етуді және қолданбалы бағдарламалық жасақтаманы сатып
алу.
-
Кейбіреулер, мысалы, цифрлық
тақталар, тек белгілі бір жолмен сыныпта орнатылуы
мүмкін.
-
Сыныптың табиғатына
байланысты, егер сыныпта тым көп жарық болса немесе проектор
жеткіліксіз болса, жарықтық жеткіліксіз болуы
мүмкін.
-
Кейбір жағдайларда студенттер
осы технологиялармен сабақтарды басқаруды білмесе, алаңдауы
мүмкін.
-
Мамандыққа дайындалу үшін
белгілі бір деңгейде түсінік қажет. Мұғалімдер оқытылмаса және
оларды қалай дұрыс пайдалану керектігін білмесе, бұл үлкен мәселе
болуы мүмкін.
-
Болуы мүмкін интернет
қосылымындағы техникалық ақаулар, компьютерлер мен тақтаның
бағдарламалық құралдары.
АКТ
артықшылықтары
-
Сандық және аудиовизуалды
сауаттылық. Бұл студенттерге болашақта цифрлық және аудиовизуалды
дағдыларды дамытуға көмектеседі.
-
Оқушыларды қатысуға
ынталандыру. Оқушыларға есептерді шешу үшін бірлесіп жұмыс істеуге
көмектесу үшін сенсорлық тақта сияқты әртүрлі құралдарды
пайдаланыңыз.
-
Оқыту процедуралары мен
процестерін түбегейлі өзгертеді. Енді барлық мұғалімдер осы
құралдарды сабақта қолдануға қайта даярланып, оқыту әдістерін
өзгертуі керек.
-
Сабақта пайдаланған кезде олар
студенттерді ынталандыра алады. Студенттердің әртүрлі пәндерді
сабақта пайдаланған кезде оқуға деген ынтасы арта түсетіні
сөзсіз.
-
Сабақ уақытын тиімдірек
пайдалануға болады. Интернеттегі мамандықтардың көптігі
студенттерге аз уақытта көбірек мазмұнды білуге мүмкіндік
береді.
-
Оқушыларды қатыстырады.
Оқушылар сабақта не істеп жатқанын түсінбей, ойнай отырып
үйренеді.
-
Басқа артықшылықтар.
Шығармашылықты ынталандыру, оқу қарқынын ескеру, қызығушылық пен
іздеуді ынталандыру, эксперимент пен манипуляция мүмкіндіктерін
ұсыну
Болашақта Қазақстанда білім беру жүйесін
ақпараттандыру телекоммуникациялық желілерді жасау және дамытумен
ұштасады. Ал білім беру жүйесінің негізгі міндеттері біртұтас
телекоммуникациялық желіні құру және дамыту арқылы
шешіледі.
АКТ технологияларын қолдана
отырып, мектеп мұғалімдері оқудағы кемшіліктерді түзетуге тырысады,
оқу іс-әрекеттерін түзетеді. Мұғалімдердің өздері балаларға
арналған тесттер, даму бағдарламалары жасайды. Бәрімізге белгілі,
бастауыш мектепте ауысуы кезінде баланың көңілі ойында болады, ал
орта сынып буынына келген кезде АКТ құралдары арқылы оның оқуға
деген зейіінін оятуға болады деген ойдамыз. Оқу процесінде АКТ
қолдану ойын және оқу іс-әрекетін біріктіруге мүмкіндік береді,
осылайша одан әрі оқытудың негізі ретінде кіші сынып оқушысының
мотивациясы мен танымдық белсенділігін қалыптастыруға көмектеседі.
Бұл жаста балаларда визуалды-бейнелі ойлау басым болатындығын, ал
кейбір оқушыларда — визуалды — тиімді – АКТ қолдану шығармашылық
қабілетін дамытуға ықпал етеді.
Қорытындылай
келе, ақпараттық-коммуникациялық
технологиялардың артықшылықтары ғана емес, кемшіліктері де бар ,
бұл жерде екі негізгі нәрсе ол. Біріншісі-біреудің зияткерлік
меншігін көшіру (рефераттар, мәтіндер, мақалалар және т.б.).), бұл
қазіргі білімді қоғам үшін қолайсыз. Екінші кемшілігі-кез-келген
адам ақпаратты жариялай алады, сондықтан ол сенімсіз болуы мүмкін.
Сондықтан интернеттегі кез-келген ақпаратты мұқият пайдалану
керек.
Пайдаланылған әдебиеттер
тізімі:
-
https://bilimger.kz
-
https://wikiejemplos.com
-
https://daryn.online