Материалдар / "Биология пәні негізінде экологиялық тәрбиенің рөлін сипаттау" мақала
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

"Биология пәні негізінде экологиялық тәрбиенің рөлін сипаттау" мақала

Материал туралы қысқаша түсінік
Биология пәні негізінде экологиялық білімнің маңыздылығы көрсетілді. Экологиялық білім қазіргі таңда өзекті тақырыптардың бірі.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Сәуір 2022
373
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Биология пәні негізінде экологиялық тәрбиенің рөлін сипаттау


Экологиялық тәрбие-бұл мектеп оқушыларының табиғатқа және жер бетіндегі барлық тіршілік иелеріне қамқор, ұқыпты көзқарасын қалыптастыру, табиғаттың тұрақты құндылығын түсінуді, табиғатты ұтымды пайдалануға, табиғи байлықтар мен жалпы өмірді сақтауға қатысуға дайындығын дамыту. Экологиялық білім берудің негізгі мақсаты-жеке адам мен қоғамның экологиялық мәдениеті.

Экологиялық мәдениет-рухани өмір мен іс-әрекетте көрінетін жалпы мәдениеттің маңызды бөлігі, бұл адамның өмірдің, табиғаттың тұрақты құндылығын сезінудің және оларды қорғауда белсенділік танытудың ерекше қасиеті. Философиялық тұрғыда экологиялық мәдениет мәдениеттің түсінігі ретінде әрекет етеді, оған ұмтылу керек идеал ретінде, бұл жеке тұлға, қоғам және табиғат арасындағы қатынастарды үйлестіруді дамытуға бағытталған қайта ойластырылған құндылықтары бар мәдениеттің жаңа түрі.

Философтардың анықтамасы бойынша " экологиялық мәдениет - бұл қоғам мен табиғат арасындағы қатынастардың сипаты мен сапалық деңгейін білдіретін жалпы мәдениеттің негізі. Ол рухани құндылықтар жүйесінде, табиғатты тануға және өзгертуге байланысты адам қызметінің барлық түрлері мен нәтижелерінде көрінеді"1.Экологиялық білім экологиялық құндылықтардың жаңа жүйесіне негізделген: табиғатты моральдық-этикалық бағалаудың өзгеруі, антропоцентризмнен бас тарту, экологиялық білімді, дағдыларды, экологиялық ойлауды қалыптастыру, табиғатты тұрақты құндылық ретінде түсіну, өз қажеттіліктерін қайта қарау, табиғаттың маңызды қасиеттерін рухани дамыту, адамды табиғаттың органикалық бөлігі ретінде түсіну.

Әлемдік білім беру тәжірибесі көрсеткендей, жеке тұлғаның белгілі бір қасиеттерін тәрбиелеуге тек адамға үнемі назар аудару, мұғалімнің, оқушының және жалпы қоғамның ерекше күш-жігері арқылы қол жеткізіледі.

Экологиялық мәдениет дегеніміз - "экономикалық және технократиялық құндылықтар аясында дамып келе жатқан мәдениеттен айырмашылығы"табиғатпен байланыс механизмін іздеуге бағытталған қайта ойластырылған құндылықтары бар мәдениеттің жаңа түрі.

Осы Әдістеме авторларының пікірінше, экологиялық мәдениетті дамыту мектеп оқушыларына жалпы білім берудің басты міндеттерінің бірі болып табылады. Мектеп пәнінің экологиялық материалы көп өлшемді және барлық биология курстарына кіреді. Бұл студенттерге табиғаттың гармоникалық мәнін, оның жұмыс істеу механизмін түсінуге және бар табиғи қатынастарды қалай оңай бұзуға болатындығын түсінуге көмектеседі. Осы мақсатта организм мен ортаның өзара тәуелділігі, табиғи қауымдастықтардың өзгеруі, биогеоценоздардың өзгеруі, экожүйелердің тұрақтылығы, биосфера және әсіресе адам сияқты экологиялық ұғымдарды ассимиляциялау өте маңызды.экологиялық фактор ретінде. Алайда, антропогендік фактор ұғымын дамыта отырып, адамның табиғаттағы теріс әрекеттерінің мысалдары ғана емес, сонымен қатар мұғалімнің жаппай оқыту тәжірибесінде және әдістемелік ұсыныстарында жиі кездесетінін есте ұстаған жөн. Әрине, студенттердің назарын адамның табиғаттағы қолайсыз рөліне аудара отырып, біз экологиялық білім берудің белгілі бір мақсаттарына қол жеткізе аламыз, бірақ бұл адамның табиғаттағы практикалық қызметі туралы қате, біржақты тұжырымдарға әкелуі мүмкін. Сондықтан табиғатты пайдалану мәселелерін жан-жақты қарастыру қажет.

Антропогендік факторлардың әсер ету мысалдарын дұрыс түсіну арқылы оқушылар шындықты шынайы бағалауды, шығармашылық жұмысқа қатысуға дайын болуды және табиғатты ұтымды пайдалануға деген көзқарасты қалыптастырады. Сонымен бірге, олар табиғатта болып жатқан өзгерістердің мәнін түсінуге, олардың себептерін табуға, адамның тиімді рөлін анықтауға, жаңа фактілерді жинауға және қарастырылып отырған мәселеге қатысты құбылыстарды зерттеуге, Жергілікті (өз аймағында) экологиялық проблемалар мен жаһандық (жалпы жер бетінде) проблемалар туралы өз пікірлерін білдіруге мұқтаж. Мұғалімнің міндеті-сыныптан тыс жұмыстарды (табиғатты қорғау, экологиялық зерттеу, натуралистік, қосымша оқу) шебер бағыттау және сабақ барысында (әсіресе биология курстарының қорытынды тақырыптарында) және табиғатқа экскурсия кезінде осындай сұрақтарды талдау.

Табиғи қауымдастықтардың өзгеруі (6-сынып курсы), сондай-ақ биогеоценоздардың өзгеруі және олардың тұрақтылығы (Жалпы биология курсы) туралы экологиялық материал үлкен тәрбиелік мәнге ие. Кездесу барысында білім беру және дамыту осы ұғымдарды оқушылар туралы мағлұмат алады ауысуы қоғамдастықтар, бірақ және туралы біледі қалай жасалады бұл процесс. Демек, оның себептерін, соның ішінде адамның іс-әрекетіне байланысты кенеттен (апатты) талдауға болады. Орманның күйіп кетуінің мысалы өте айқын, өйткені табиғи ресурстарға ұқыпты қарау, орманның жойылу себептері және жойылған биогеоценозды қалпына келтіру мүмкіндігі, әсіресе батпақты жерлерге қатысты мәселелер талқыланады. Бұл мысал сабақта табиғатқа ұқыпты және жауапкершілікпен қарау, онымен қарым-қатынастың белгілі бір ережелерін сақтау, табиғаттағы антропогендік әсердің теріс және оң рөлі туралы тәрбиелік әңгіме жүргізудің нақты негізі болып табылады.

Экологиялық білім беруді жүзеге асыру үшін үлкен және кіші экожүйелердегі популяциялар, түрлер арасындағы өзара әрекеттесудің күрделілігі, биосфераның өнімділігі мен тұрақтылығы, биожүйелердегі экологиялық тепе-теңдік, тірі зат және биологиялық әртүрлілік туралы материалдар үлкен маңызға ие. Бұл мәселелерді зерттеу мектеп оқушыларында өмірдің құндылығын, оның табиғат пен адамзат үшін әртүрлілігінің маңыздылығын түсінуді дамытады, табиғатты ұтымды пайдалану принциптерін ашуға мүмкіндік береді: биогеоценоздардың белгілі бір популяциясын сақтау, олардағы түрлердің алуан түрлілігін сақтау, тіршілік ету ортасын сақтау және т.б. мұндай ақпарат студенттерге табиғатта болып жатқан процестерді экологиялық сауатты басқару мүмкіндіктерін түсінуге көмектеседі.

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!