«Қаратоғай орта мектебі»
КММ
2024-2025 оқу жылы
Факультативті курсы бойынша
БАҒДАРЛАМА
«Биологиялық модельдер және қолданбалы
есептер»
11
сынып
2024 оқу жылы.
«Биологиялық модельдер және
қолданбалы есептер» қолданбалы
курсы.
11 сынып. Аптасына 1 сағат.
Жылына 34 сағат
Түсінік хат
«Биологиялық модельдер және
қолданбалы есептер» қолданбалы курсының негізгі
ерекшелігі биология ғылымының салалары бойынша моделдеу жұмыстары
мен биологиялық есептерді шығаруда оқушылардың білімдерін
толықтыруға мүмкіндік береді. Жоғары сынып оқушыларына мамандық
таңдауларына бағыт бере алады. Курс биология ғылымының жаңа
жаңалықтарын білуге негізделген. Биология сабақтарында алған
білімдерінің басқа жаратылыстану ғылым салалары арасындағы
байланысты зерттеп, зерделейді. Курсты оқыту кезінде оқушылардың
биология базалық білімінде алған білімдері кеңінен пайдаланылады.
Курс жалпыға міндетті стандартқа сай бағдарламма бойынша берілген
моделдеу және биологиялық есептерді тереңдете шешуге бағытталған.
Курс жоғары сынып оқушыларына
арналған
Курстың мақсаты:
Оқушылардың өздік білімдерін кеңейтіп, теориялық
білімді практикада қолдануға, яғни моделдеу мен есептерді шешу
жолдарын қарастыру. Оқушының функционалдық сауттылығын
арттыру
Міндеттері:
-
Оқушылардың өздігінен шығармашыл ізденуге,
биологиялық есептерді сауатты шеше білуге тәрбиелеу, ғылымның
әлемдік бейнесін жалпы адамзаттық мәдениетттің компонентті
ретінде қалыптастыру;
-
Пәнге қызығушылықтарын, интеллектуалдық және
шығармашылық қабілеттерін дамыту.
-
Оқушылардың ғылыми-жаратылыс танымдық білімін
және өздігінен білім алуды жалғастыру мүмкіндіктерін қамтамасыз
ету
-
Оқушыларға өз бетінше жұмыс істей білу дағдыларын
кеңейту
-
Зертханалық жұмыстар арқылы теориялық білімді
практикамен ұштастырып отыру
Оқушылардың дайындығына
қойылатын талаптар: жұмыс дәптерлерінің болуы,
танымдық іс-әрекеті мен ой өрісін, басқа ғылыммен байланысын,
компьютер техникасын, интернет желісін
пайдалану.
Кәсіпке
бағдарлау: биология, медицина, ауыл
шаруашылығы, химия, биотехнология бағытында
даярлау.
5.Курсты ұйымдастыру
формасы: дәріс ( лекция ), ойын,
есептер шығару,
топтық және жұптық оқыту әдістері, интерактивті
оқыту әдістері, семинар.
6.Курсты оқытуды аяқтау
формасы:
- шығармашылықпен жұмыстарды жетілдіру, ғылыми
жоба жасап қорғау.
-түрлі биологиялық есептер
шығару.
-тест сұрақтарына жауап беру.
7.Оқу жетістіктерін
бағалау:
-деңгейлік сұрақтар арқылы, тесттік тапсырмалар,
бақылау жұмыстары, өзіндік сынақ жұмыстары
арқылы.
«Биологиялық модельдер және
қолданбалы есептер» қолданбалы
курсы.
11 сынып. Аптасына 1 сағат.
Жылына 34 сағат
р/с
|
Сабақтың тақырыбы
|
Сағат саны
|
Мерзімі
|
|
1. Молекулярлық
биология және биохимия
(4
сағат)
|
|
|
1
|
Нуклеин қышқылдары: ДНҚ және РНҚ. ДНҚ-ның
құрылымы мен қасиеттері.
|
1
|
|
2
|
Транскрипция. Генетикалық кодтың қасиеттері:
үшөрімділігі, көптігі, әмбебаптығы, бірін-бірі
жаппайтындығы
|
1
|
|
3
|
Фермент пен субстраттың өзара әрекеттесуі.
Фишердің теориясы.
|
1
|
|
4
|
Моделдеу «Кошленд теориясын ферменттерді бекіту
әдістерінің сызбасын көрсету»
|
1
|
|
|
2. Қоректену (3
сағат)
|
|
|
5
|
Хлоропластың құрылымдық
компоненттері және олардың қызметтері. Фотосинтездің пигменттері.
Rf
мәні.
|
|
|
6
|
С3 және С4 өсімдіктер жапырақтарының мезофилін
микропрепараттар арқылы зерттеу
|
1
|
|
7
|
Тоқсандық
қорытынды
|
1
|
|
|
3.Заттардың тасымалдануы
(2
сағат)
|
|
|
8
|
Өсімдіктердегі заттар транслокациясының
механизмі
|
1
|
|
9
|
Натрий-калий сорғысы белсенді тасымал
механизмінің мысалы ретінде
|
1
|
|
|
4.Координация және реттелу
(3 сағат)
|
|
|
11
|
Биологиядағы басқару жүйесі. «Басқару жүйесі»
ұғымы.
|
1
|
|
12
|
Басқару жүйесінің негізгі
компоненттері.
|
1
|
|
13
|
Моделдеу «Қандағы тыныс алу газын реттеуге
қатысатын механизмдердің диаграммасын
салу»
|
1
|
|
|
5.Тұқымқуалаушылық пен өзгергіштік
заңдылықтары ( 11 сағат)
|
|
|
14
|
Моногибридті будандастырудағы тұқымқуалау
заңдылықтары және цитологиялық негіздері.
|
1
|
|
15
|
Дигибридті будандастыру және белгілердің тәуелсіз
ажырау заңдылығы және цитологиялық негіздері.
|
1
|
|
16
|
Тоқсандық
қорытынды
|
1
|
|
17
|
Адам қан топтарының тұқымқуалау
заңдылықтары
|
1
|
|
18,19
|
Жыныс
генетикасы. Модельдеу «Адамның
генеалогиялық шежіре ағашын құру».
|
2
|
|
20
|
Моделдеу «Адам хромосомасы жиынтығының
кариограмммасын құру»
|
1
|
|
21,22
|
Эпистаз. Комплементарлық.
Полимерия
|
2
|
|
23
|
Пирсон
Х2 өлшемі
|
1
|
|
24
|
Стьюденттің t
өлшемі
|
1
|
|
25
|
Белгілердің тұқымқуалауының
нақтылығын талдау
|
1
|
|
26
|
Тоқсандық қорытынды
|
1
|
|
|
6.Жасушалық биология (2
сағат)
|
|
|
27
|
Моделдеу Жасушалардың негізгі
компоненттерін микрофотографиялар қолданып
сипаттау Органелдердің сызықтық ұлғаюын
есептеу.
|
1
|
|
28
|
Микрометр мен объектив микрометрді жасушалардың
нақты мөлшерін анықтауға қолдану
|
1
|
|
|
Биосфера, экожүйе, популяция
( 6 сағат)
|
1
|
|
29
|
Моделдеу«Қоректік тізбектерде энергияның
тасымалдануының сызбасын құрастыру»
|
1
|
|
30,31
|
Экологиялық жағдайлар мен экологиялық
есептер
|
2
|
|
32
|
Харди - Вайнбергтің генетикалық тепе-теңдік
заңы
|
1
|
|
33
|
Жергілікті экожүйедегі ағзалардың саны мен
таралуын анықтауда түрлі статистикалық әдістерді
қолдану
|
|
|
34
|
Жылдық
қорытынды
|
1
|
|
Пайдаланылатын
әдебиеттер:
1. Мектеп оқулықтары,
10-11-сыныптары.
2. Гуляев Г.В «Генетика»
Москва 1990.
3.Интернет желісі.
4.
Мұхаметжанов К. «Генетика және селекция
негіздері», 1996.
5.
«Биология салауаттылық негіздері»
журналдары.
6.
«Биология анықтамалығы» журналдары.
7.
Инге-Вечомов: «Генетика с основами
селекции»
Москва 1989.