Материалдар / Бисермен гүл шоқтарын жасау технологиясы
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Бисермен гүл шоқтарын жасау технологиясы

Материал туралы қысқаша түсінік
Ғылыми жобамыздың негізгі мақсаты:Ел ішінде кеңінен орын алған бисермен жұмыс жасау түрлерін жинақтай отырып,бисер моншақтарының шығу тарихына өндіріс орындары туралы мәліметтер жинақтау.Оның оқушы бойына эстетикалық қабілеттерін дамытатындығын дәлелдеу.Адам өз қолымен жасалған бұйымдарды өз пайдасына жарата білуге шақыру.Жалпы өнімнің қолдануға дейінгі процесімен таныстыру,елімізге өнімнің қайдан келетінін анықтау. Жұмыс кіріспе негізгі бөлімнен,қорытынды, ұсыныстармен пайдаланған әдебиеттер тізімінен тұрады. Теориялық бөлімінде бисер сөзінің мағынасына түсінік беріліп,шығу тарихы туралы мәлімет берілген. Практикалық бөлімінде бисермен (гүл шоқтарының түрлері) жұмыс өнерінің түрлері көрсетіледі. Бисермен жұмыс түрлерін анықтай отырып,оқушыларды өз еңбегінің жемісін қолдану әлдеқайда пайдалы,ұнамды екені туралы айтылады.Қолдан жасалған бұйымның артықшылығы дәлелденеді.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Желтоқсан 2017
1592
2 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Республикасының білім және ғылым министірлігіСолтүстік Қазақстан облыстық білім басқармасыАйыртау ауданыБірлестік орта мектебі



Шайлан Саяжан,Ахмет Мерей 6 сынып оқушылары



«Бисермен гүл шоқтарын жасаутехнологиясы»Секция: ЭТНОМӘДЕНИЕТТАНУ

Жетекшісі: Хамитова Асемгул Зейноллиновна технология пәні мұғалімі

Саумалкөл -2017 жыл



Мазмұны Кіріспе бөлімі..................................................2. Негізгі бөлім.......................................2 І.тарау.Бисердің шығу тарихы .................................................... 41.1.Бисер өндіретін орындар............................ 61.2. Бисердің түрлері,қолдану ерекшеліктері(тоқу, жабыстыру т.с.с).....................................................8ІІ.тарау.Бисерден жасалған бұйымдардың пайдасы.....................................92.1. Бисерден жасалған жұмыс түрлерінің адамға әсері...................................10Қорытынды.............................................14Ұсыныстар..............................................15 Пайдаланған әдебиеттер тізімі.............................................16





























ТүйіндемеҒылыми жобамыздың негізгі мақсаты:Ел ішінде кеңінен орын алған бисермен жұмыс жасау түрлерін жинақтай отырып,бисер моншақтарының шығу тарихына өндіріс орындары туралы мәліметтер жинақтау.Оның оқушы бойына эстетикалық қабілеттерін дамытатындығын дәлелдеу.Адам өз қолымен жасалған бұйымдарды өз пайдасына жарата білуге шақыру.Жалпы өнімнің қолдануға дейінгі процесімен таныстыру,елімізге өнімнің қайдан келетінін анықтау.Жұмыс кіріспе негізгі бөлімнен,қорытынды, ұсыныстармен пайдаланған әдебиеттер тізімінен тұрады.Теориялық бөлімінде бисер сөзінің мағынасына түсінік беріліп,шығу тарихы туралы мәлімет берілген.Практикалық бөлімінде бисермен (гүл шоқтарының түрлері) жұмыс өнерінің түрлері көрсетіледі.Бисермен жұмыс түрлерін анықтай отырып,оқушыларды өз еңбегінің жемісін қолдану әлдеқайда пайдалы,ұнамды екені туралы айтылады.Қолдан жасалған бұйымның артықшылығы дәлелденеді.





























КіріспеТақырыптың өзектілігі:Жеткіншектердің эстетикалық талғамын қалыптастыруда олардың еңбекке деген сүйіспеншілігін де ұтымды пайдалана білген дұрыс.Ол үшін бисермен тоқудың маңызы өте зор.Оқушыны еңбек өнеріне баулудың педагогика саласында бірнеше түрлері бар екені анық.Дегенмен,қазіргі уақытта бисерден істелген әсем жұмыстарға деген сұраныс көптеп саналады.Бисерден жасалған бұйымдарды өз қолыңмен жасап, өз қиялыңды (фантазия) дамытуға болады.Өз қалаған заттарыңды жасай отырып,сол заттың түсін,формасын, көлемін өзің анықтайсың. Мұндай жұмыс түрімен шұғылдану шыдамдылықты,әсемдей білу талғамыңды дамытады.Сондықтан бұл жұмыс түрінің қолданылу техникасына,жұмыс түрлеріне түсінік бере отырып,өз еңбегіңнің жемісін көрген тиімді екенін ұғындыру.Бисерден жасалған бұйымдарды күнделікті қажетіне жарату туралы ұсыныс беру.1.Ғылыми жобаның мақсаты:Бисермен тоқудың техникасымен таныса отырып,өз қажеттілігіне жарата білуге үйрену. Бисердің шығу тарихымен танысу.Бисермен гүл шоқтарын жасау технологиясымен таныстырып,жасалу жолын үйрену. Бисерден бұйымдар жасау барысында өз қолдарымен қажетті заттар жасай білуге дағдыландыру. 2.Міндеттері:1.Бисермен жұмыстың әр түрлі бағыттарын зерттеу;2. Бисермен жұмыс өнерінің нәтижелерімен танысу;3.Күнделікті өмірге қажеттілігін анықтау;3.Зерттеу гипотезасы:Бисермен жұмыс эстетикалық талғамды дамытады.Бисер тоқу өнері өте нәзіктікті, әдемілікті, шыдамдылықты және фантазия мен шеберлікті талап етеді.





4.Жұмыстың ғылыми жаңалығыБисермен жасалған заттар эстетикалық талғамды өсіреді.Адамның сұлулыққа,әдемілікке деген қызығушылығын арттырып,өзіне қажетті бұйымды өз талғамына сәйкес жасай алу қабілеті артады.

5.Зерттеу нәтижесі:Қолынан іс келетін адамға үнемі таңдана қызыға қараймыз.Бірақ, бұл кез –келген адамның қолынан келетіні анық.Бисерден жасалған әшекей бұйымдарды өз қажетіне жаратуға болады.Міне,бұл осы жұмысқа деген құлшынысты тудыратын бірден бір себеп.Екіншіден,жасалған бұйымдар өте әсем,эстетикалық талғамға сай жасалған.Демек,бұл заттар сенің көңіліңнен шығады,оны сен қолдануың мүмкін.Осыған байланысты ұйымдастырылған зерттеу жұмыстары барысында қолдан жасалған бұйымдардың құндылығы, өз қалауыңша жасау мүмкіндігі,әсемдігі туралы айта отырып,өмірде қолдануға үйрету.

































І.Бисердің шығу тарихыБарлық қолөнер сияқты, бисер тоқудың да тарихы бар. Бисердің шығу тарихы әйнектің пайда болуымен тікелей байланысты. Ал. әйнектің қашан пайда болғанынан әлі күнге дейін дерек жоқ.Дегенмен әйнекті пайдаланудың ең алғаш құпиясы Финикия елі ашқан деген аңыз бар. Бұл аңыздар Финикиялық көпестер әлемді кезіп жүріп,Сирияға тоқтайды. Өздеріне азық дайындау мақсатымен отқа қазан қою үшін аралдан үлкен тас іздейді.Еш нәрсе таппаған олар кемедегі селитраның(натри қосынды-ларының)үлкен бөлігін пайдаланады.Жалынның ыстық температурасынан селитра еріп, өзен құмына араласып,сұйық әйнек болып аққан екен.Таңартең күлін жинаса,олар әдемі, қатты,күннің көзіндей оттай жанған, мөлдір су сияқты бұйым көріп таң қалады.Бұл кәдімгі әйнек еді.Әрине халық тез арада осы әйнектен бірнеше, әр түрлі моншақ,бисер, стеклярус алған.Осылай ма,жоқ әлде басқа тәсілмен бе әйтеуір әйнек дүниеге келген Ұсақ, домалақ, сопақ, әр түрлі хрусталь, шыны, металл керамикалы металдардан жасалған моншақтарды бисер деп атайды. Қолдан жасалатын бисер моншақтары Ресейде, шет елдерде өте жоғары бағаланады. Нақ осы кезде халық шығармашылығының осы түрі жаңа өрлеу үстінде, дамудың сатысында. Бисер тоқу өнері өте нәзіктікті, әдемілікті, шыдамдылықты және фантазия мен шеберлікті талап етеді. Әр адам бисер тоқумен айналасуына болады. Схемамен жұмыс істегенде есте сақтау қабілеті жоғары болып, түстерді айыра білу керекБисерден үлкендерін кәдімгі моншақ деп атайды.Стекулярустың бисерден айырмашылығы ол ұзындығы 3мм түтікше тәріздес болып келеді.Ең алғашқы «бисер» атауы дәл осы Египет елімен байланысты. Оның атауы арабтың «Бусра» немесе «Бусер» деген сөзінен шыққан, мағынасы «жалған маржан». Рим империясы Египет елін басып алғанда әйнек өндіру Рим еліне өтіп, империя құлағаннан кейін Византияға өтеді. Ал Константинопольды түрік жауынгерлері жаулап алған соң, әйнек өндіруші шеберлер жан-жаққа тарап әлемге бисер атауы мәлім бола бастады.

Қазіргі кезде бисерден тоқылған бұйымдар, жастар мен орта жастағы әйелдерге арналған сәндік киімдерге жапсырылған немесе түрлі оюлармен әшекейленген киімдер, аяқкйімдерді, сөмкелер жиі кездестіруге болады. «Өмір жасы» ұзақ болу үшін мықты болып келетін жібек жіппен лескімен орындалады. Бисермен қазақтың ою-өрнектерін тұмарша, өңіржиек, бойтұмар, сондай-ақ алқа, шашпау тағы басқа өте сәнді әшекейлер: сырғалар, мойынға тағатын алқалар  тоқу өте сәнді көрінеді.Қолданбалы өнер – көптеген елдердің шеберлерінің, суретшілерінің шығармашылық жемісі Ертеде халқымыз тұтынатын бұйымдарының бәрін кестемен әшекейлеп безендірген. Сол сияқты қазақ халқының қолөнерінің өмірге келуі халықтың көшпелі өміріне байланысты. Атадан баласына, анасынан қызына мирас болып келе жатқан - сәндік өнерінің өзі ұлттық мәдениеттің дамуына ықпал етеді. Аталарымыз қызымыз бен ұлымыз сегіз қырлы, бір сырлы болуын қадағалаған. Әсіресе қыз балаға: ине сабақтап, түйме қадау, кесте тігуді, ас пісіруді үйретсе, ұл балаларымызға таспа тілу, өрім тоқу, мал сою және мүшелеуді үйреткен. Бүгінгі күннің талабына сай қолөнер түрлері де сан алуан. Кестелеу, көркемдеп тігу, ою - өрнектерін әшекейлеу. Кестені көңіл сызады, қол тігеді, көз сынайды дегендей, кесте тігудің алуан әдісі бар. «Біз кесте», «Гобелен» (көпіртпелі) кесте, «Моншақпен кестелеу» (бисерлеу) деп атайды. «Егер мал таппақ болсаң қолөнерді үйренбек керек, мал жұтайды, өнер жұтамайды» деп Абай атамыз өлеңмен кеңес беріп кеткен.Бисер деген сөздің өзі ұсақ моншақтарға берілген жалпы түсінік. Ұсақ, домалақ, сопақша, әр түрлі хрусталь, шыны, керамикалық материалдардан жасалған моншақтарды бисер деп атайды. Қазақша бисер су моншақ, ұсақ моншақ, жалған маржан деп атайды. Қолдан жасалған бисер моншақтары Ресейде,шет елдерде өтежоғары бағаланады.Қазіргі кезде халық шығармашылығының осы түрі жаңа өрлеу үстінде,дамудың сатысында.



Бисер өндіретін орындар

Сумоншақтың Отаны-Ежелгі Египет.Міне солардан бисер деген атаумен жаңа ұғым пайда болды.Египеттен,Сериядан бисердің технологиясы Рим империясына дейін тарады.Бірте- бірте алғашқы біздің дәуірімізге дейін Италияда,Грецияда,Германияда,Испанияда,Францияда пайда болды.Бесінші ғасырдың аяғында әйнек өнері Византияға, одан кейін Венецияға ауысады.Көптеген ғасырлар бойы Венеция Республикасы әйнек шығаруды құпия сақтайды. Әйнек шеберлері құпияны сақтамағандарды өлім жазасына кескен.xv әйнек шеберлері Германияда, Францияда, Чехияда пайда болды.Чехия Венециямен бәсекеге түсті.Басқа елдерде де өндірілуіне қарамастан,шыны бисерлерді өндіруші алдыңғы қатарлы елдердің бірі-Жапония,Чехия және Қытай болып есептеледі.  Қазіргі кезде біздің елімізде бисер моншақтарын өндіретін кәсіпорындары жоқ. Дегенмен маржан моншақтарын қолдануды біздің еліміздің шеберлері де ешкімнен қалыспаған.



















































Бисердің сапалық қасиетіЖапондық бисер өте сапалы,сыртқы әсерге яғни,суға,күн сәулесіне төзімді.Жапон су моншағы Чех су моншағынан үлкендеу, ортасының тесігі де үлкен, бағасы да, сапасы да адамдарға қажет.Чехияда өндірілетін бисер Жапон бисеріне қараған да арзан, дегенмен сапасы жағынан одан қалыспайды.Бірақ Қытайда өндірілетін бисерден қымбат.Чех су моншағын әр түрлі нәрсеге қолданады.Ең арзан,әрі біздің пайдаланып жүрген бисеріміз Қытайда Тайванда немесе Түркияда жасалған бисерлер.Тайвандық су моншақ- сапасыз, өз түрін,түсін де тез жоғалтады да, тез сынады, тесігі инеге кірмейді.Су моншақ ертеде тау хрустальі мен анық тастардан даярланған. Бағалы тастарға- алмас, лағыл, изумруд,сапфир,табиғи інжу,александрит,янтарь,маржан,жасқырауық тастар жатады.Шыны, моншақ жасайтын, шеберлерді,қатаң ұстап,оларды ешкіммен араластырмады.Бисер жасау ісі. Венецияда өте жақсы дамыды.Бисердің жасалу жолдарын құпия ұстап,венециялық шыны құпиясын ашқандары үшін өлім жазасына кескен. Ресей елдерінде бисер өндіретін орындарды ашу 1670-1680жылдары бастау алады.Измаилово селосында венеция шеберлерінің бастауымен бисер жасайтын шеберханалар ашылды.Дегенмен, Отандық өнімдерін жаппай шығару пайдаға асыру жүзеге аса қоймады.1754жЛомоносов М.Ю Усть-Рудицада ашылған бисер жасайтын фабрика жұмысына өзіндік үлесін қосып, түрлі –түсті жылтыр әйнек жасау тәсілін қолданып, бисер шығару қарқынын біршама дамытты.Бірақ бұл өнімдер сырт ел өнімдерімен бәсекеге түсе алмағандықтан, елде бисермен кестелеп тоқу өнері жақсы өріс алған. Қазіргі кезде біздің елімізде бисер моншақтарын өндіретін кәсіп орындары жоқ. Дегенмен маржан моншақтарын қолдануды біздің еліміздің шеберлері де ешкімнен қалыспаған.Тіпті кең түрде даму алғанына, ел ішінде қалыптасқан салттарды мысал етіп қарастыруға болады. Этнографиялық деректе :перзент көрмей зарыққан отбасы кенеттен тәңірі жарылқап, ұлды болса, баланың төбесіне бір шоқ шаш қойып, оған маржан моншақ араластырып өріп қоятын салт болған. Үйдегі қыз бала бас киіміне маржан моншақпен салпыншақ жасап, оған теңге немесе күміс бекіту баршылықтың белгісі болып есептелген.Бисермен тоқу технологиясы түрлері, қолдану ерекшеліктері( тоқу жабыстыру т.с.с )Бисер деген сөздің өзі ұсақ моншақтарға берілген жалпы түсінік.Моншақтың түрлері:домалақ сопақша таяқша моншақты шыны, керамика,хрусталь,метал бұйымдарынан жасайды.Бусер жалған меруер ( жемчуг ).Бисер кіші үлкеніне қарай бірнеше түрге және түстерге бөлінеді.Моншақ-үлкендеу бисер,диаметрі 2см.Бисер-ұсақ домалақ келген,диаметрі 2мм-ден көп болмайдыСтеклярус-ұзын таяқшалар,домалақ және көп қырлы.Рубка-қысқа таяқшаларБисермен тоқу технологиясы: 1. Параллель тоқу 2. Тігінен тоқу 3. Айналдыра тоқу.4.Ілмекпен тоқу Бисерді жабыстыру технологиясы:Бисермен жұмыс жасауда тізбектеп тоқу арқылы,немесе қағаз бетіндегі суреттерді(мозайка)жабыстыру арқылы сала отырып пайдалануға болады.Су моншақпен кестелеу технологиясы:Айқас тігіс әдісімен суреттегі түстердің түріне лайық су моншақтарды санап жіпке тізіп бекіту.Бұрыннан белгілі бұл әдіспен бір шетінен бастап,ең соңына дейін қатарымен тізуге болады.Бұл еркін түрде түстердің бірінен кейінбіріне ұласуын бере отырып,моншақты тізіп,матаға бекіту әдісі.Айқас тігіс әдісіне қарағанда күрделі жұмыс кескіндемеге қатты ұқсайды. Су моншақпен сәнді жұмыстар көне заманнан да басталады.Бұны өнертанушы ғалымдарымыз қолданбалы сән өнері шеберлерінің әйгілі осы уақытқа дейін сақталып келген өте әдемі,сапалы орындалған жұмыстарын зерттеу арқылы дәлелдеген.





Бисерден жасалаған бұйымдардың пайдасы. Бисер өнері өте нәзіктікті, әдемілікті, шыдамдылықты және фантазия мен шеберлікті талап етеді. Су моншақтан тұрмысқа қажетті бұйымдарды жасап үйренуге болады. Мысалы, ұялы телефон қапшығын жасау, зергерлік бұйымдар жасау, түрлі кәдесый- лар жасауға болады. Пластмассадан,әйнектен, інжу-маржаннан жасалған түрлі-түсті ұсақ моншақтарды бисер деп аталатыны туралы білдік. Әдеміліктің белгісі інжу гүлін жасау үшін жергілікті жердегі базардан төмендегідей керек – жарақтарымды сатып алдым. Олар: тізуге арналған №3 сапалы жіп (леска) – 250 теңге, 1 қалташа қызыл түсті бисер 100 теңге, және ақ түсті моншақ – 100 теңге. Сөйтіп мен барлығы 500теңге шығын жұмсадым. Сондықтан бисермен жұмыс жасауды меңгере отырып, өзіңе қажетті заттарды өз қалауыңша жасап алуыңа болатынын білдім. Сондай-ақ, бисерден жасалған жұмыстар орындалуы жағынан сапалы, дизайны жағынан әсем болғандықтан туған күндерге сыйлық ретінде, құрбыларыңа естелік ретінде беруге таптырмас кәдесый.

Бисерден жасалған жұмыс түрлерінің адамға әсеріБисерден жасалаған жұмыс түрлерінің адамға әсері. Бисер моншақтарымен жұмыс жасап үйренген адамның қиялы дамиды. Өз қолынан шыққан еңбегіне сүйсіну адамды еңбектенуге жетелейді.



















Негізгі бөлім.Болжамдыесептеулер.Шығыстар:–  1 қалташа ақ түсті су моншақ – 120-130 теңге -1қалташа сары түсті су моншақ-120-130 теңге-1 қалташа жасыл түсті су моншақ-120-130 теңгетізуге арналған №3 сапалы жіп (леска) – 250 теңге.– Флористік лента – 300 теңге.– 1 гүлге төлем– 600теңге x 5 дана  = 3000 теңге айына.Барлығы: 29 500 теңге.Табыс: 1 гүл сату 600 – 650 теңге (аймаққа байланысты), күніне 4 гүл x 2400 теңге x 24 жұмыс күні = айына 57600теңге. Пластмассадан, әйнектен, інжу-маржаннан жасалған түрлі –түсті ұсақ моншақтарды бисер деп атайды.Су моншақтың түрлері:Домалақ,Сопақ,Таяқша.






Бисер – ұсақ моншақтарға берілетін жалпы түсінікСтеклярус – ұзындығы 3 мм. түтікше тәріздес сумоншақ түрлеріФурнитура – қосымша көмекші материалдар (түйме, ілгек, жіптер, қапсырма)Композиция – бірнеше заттың көркем жиынтығы және құрастыру.Су моншақпен тоқудың ең көп тараған түрі- параллельді тоқу. 





Қажетті материалдар:5 гүлден әр түрлі пішінді 3 жапырақтан тұрады1.Су моншақ:ақ,сары және жасыл түс2.Сым:03,05,073.Флористік лента,қайшыЖасалу жолдары:1 гүл 13-9:2 гүл 9-5:3гүл11-71.03мм сымға 13 су моншақ тіземіз,1 моншақты өткізіп келесіден сымды тартып тағы 11 моншақ тіземіз,осылай 6 ілмек жасап бекітеміз.Әр ілмектің жоғарғы моншағынан 2 моншақтан тіземіз тағы 5 моншақтан тізіп әр ілмектің арасындағы 2 моншақтан өткіземіз.Сымды ортасынан өткізіп2сымды айналдыру. 2.Гүлдің ортасын жасау 5 моншақтан 3 ілмек жасаймыз.Жасалған ілмекті гүлдің ортасына бекітеміз.тычиначки Әр бір гүлді флористік лентамен орау қажет.



Жапырақтың жасалу жолдары:Ұзындығы 70-80 см болатын 07мм сым алынады, оған 60 бисер кигізіледі, кейін сымның келесі ұшымен айналдыру қажет. Осы жерде сымдардың екі ұшының ұзындығы тең болуына көңіл аудару қажет.Сымның ұзын жағына тағы моншақ тіземіз,екінші жақ ұшымен қарсы параллель жүргіземіз. Параллель тоқу схемасына сәйкес жалғасады. Жапырақ шашылып қалмау үшін соңғы қатар орындалған соң, сымның ұштарын мықтап бұраймыз. Осындай үлгіден 3 жапырақ тоқып, оны біріктіреміз.













ҚорытындыҚолөнер бұйымдарын жасау барысында берер тәлім-тәрбиесі мол, сонымен қатар эстетикалық тағылым бере отырып, өз қолдарымен қажетті бұйымдар жасай білуге, шеберлікке,үйретеді. Ғасырдан-ғасырға, ұрпақтан-ұрпаққа жалғасып келе жатқан ата -дәстүрі халықтық өнер желісін үзбей, халқымыздың асыл мұрасы ретінде бағаланып, оларды көздерінің қарашағындай сақтап, ілгері дамытып өркендету – өнегелі іс.Қорыта келе, бисерден өз қажетімізге жарайтын заттарды жасап қолдану әлде қайда тиімді.Бисер арқылы ұлттық нақыштарымызды насихаттайтын бұйымдар жасауға болады.Адам өміріндегі қоғамдық салт-дәстүр, әдет-ғұрып қашан да адам қиялынан туындап, заман ағымына карай байып, мазмұны тереңдеп келе жаткан мәні зор өнер тағылымы.Демек,бисермен жұмыс жасау өнері қыз бала бойында әсем үйлестіру, жақсы безендіру,ұқыпты орналастыру еңбектері арқылы адам бойында әсемдік қабілетін дамытатынын көрсетеді.





























Ұсыныстар:Ғылыми жобамызға қосатын ұсынысым келешекте оқушылар су моншақпен тек қана гүл шоқтарын ғана емес,тоқылған шағын шаш қыстырғыштар,білезік сырғаларды жасауға ұмтылса.Бос уақытын пайдалы өткізгісі келетін қыздар үшін,ата- аналар мен мұғалімдерге өзіндік пайдасы бар деп есептеймін..Елімізде бисер жасайтын өндіріс орындары жоқ.Сондықтан шағын бизнеспен айналысушылар осыны елімізде дамытуларына болады.Бисермен жұмыс жасауға талпынған оқушыларға өз кесте сызбамды ұсынамын.Себебі,қазақ тілінде жазылған тоқу технологиясына арналған кітапшалар жоқ.











































Пайдаланылған әдебиеттер:1.Ануфрева.М.Я«Бисермен тоқу өнері»2.Кемелбаева.А.«Астана ақшамы»газеті 15.03.2015ж3.Кузмина.О.«Бисер:От простого к сложному»4.Қазақ тілінің қысқаша этимологиялық сөздігі,«Ғылым»,Алматы 1966,146-бет5.Шойбеков.Р.Н«Қазақ зергерлік өнерінің лексикасы» Алматы-19936.www.USTAZ.KZ7.http://www.ledybook.ru/





































Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!