САБАҚ
ЖОСПАРЫ
-
Атаулы
категориясы
|
1.1. Мамандығы мен біліктілігінің
атауы
|
1305000 – «Ақпараттық жүйелер
(салалары бойынша)»
Біліктілік 1305023 – «Техник
бағдарламашы»
|
1.2. Курсы, тобы
|
3 негізгі
ИС
|
1.3. Оқу модулінін/пәннің,
менгеретін тараудын атауы
|
11. Қасиеттер, оқиғалар,
әдістер.
|
1.4. Сабақтын
тақырыбы
|
Borland C++ Builder
ортасында бағдарламалар құру.
|
1.5. Сабақтын ұйымдастырушылық
формасы
|
топтық
|
1.6. Білім алушылырдын тақырып
бойынша қызметті орындау үшін қажетті білімі мен
иемділігі
|
-басқарудың терезелік
және терезелік емес элементтері.
- Қасиеттер. Оқиғалар.
Әдістер.
|
1.7. Кәсіби және енбекпен қамтылуы
үшін білігін біріктірудегі оқу сабағының
мүмкіншілігі
|
- негізгі
компоненттер
|
2. Сабақтың
мақсаты
|
2.1. Студенттердін дәл осы сабақта
үйренетін жұмысқа орналастырудын және жұмысты іздеудің келесі
ептіліктерін жетілдіруге мүмкіндік
береді
|
- тыңдай
алу;
- топпен
қарым-қатынас;
- өзгенің пікірімен
алмасу.
|
2.2. Студентерді жаттықпа сабақтар
барысында менгеретін кәсіптік ептілікке
үйрету
|
- жұмыс орнын дұрыс
тағайындау;
- әдебиетпен жұмыс істей
алу;
- топта жұмыс істей
алу;
- логикалық
ойлау.
|
3. Сабақ қорытындысын
сипаттау
|
3.1. Сабақтын аяғында білім
алушылар білу және істуі қажет
|
Батырмалар,
ауыстырғыштар және жалаушалар компонеттерін қолданып бағдарламалар
құру
|
3.2. Сапа
белгілері
|
Батырмалар, ауыстырғыштар және
жалаушалар компонеттерін қолданып бағдарламалар құруға
дағылау
|
4. Жоспарлау
фазасы
|
4.1. Оқу-әдестемелік жабдықтау,
анықтамалық әдебиеттер тізімі
|
Мұқашева М.
«Программалау/С++Builder
6»
|
4.2. Техникалық жабдықтау,
материалдар
|
мультимедиялық презинтация,
процессор, жады түрлері, контроллерлер, адаптерлер
ДК
|
4.3. Студенттер іс әрекетінін ретін
сипаттау
|
|
4.4. Оқытушының
ролі
|
- тақырып бойынша
негізгі түсініктерді хабарлау;
- терминдерді және олардың
ретін сипаттау.
|
5. Жоспарды жүзеге
асыру
|
5.1. Сабақ жоспарынын сипаттамасы,
оқытушы мен студенттер іс-әрекетінің мазмұны
(кесте)
|
Кесте «Оқытушы мен студенттер
өзара әрекетінің мазмұны мен оны
ұйымдастыру»
|
6. Бағалау
|
6.1. Орындалған тапсырмалардың
сапасын бағалау
|
Жаңа түсініктер мен
терминдерді меңгеру дәрежесін
анықтау.
|
Оқытушы
______________ Қалымжанова
А.Б.
Оқытушы мен студенттер өзара
әрекетінің мазмұны мен оны
ұйымдастыру
№
|
Сабақтың негізгі
кезендері
|
Әрекеттердін түрі мен
реті
|
Студенттердін
қызметі
|
Оқытушымен студентердін
біріккен қызметі
|
Оқытушынын
қызметі
|
Жекеше
|
Топтық
|
Топаралық
|
Кенес
беру
|
Нұсқау
|
Бақылау
|
1.
|
Бағдарлау және жоспарлау
кезені
|
Сабақтын тақырыбы мен
мақсаты
|
|
Х
|
|
Х
|
|
Х
|
|
2.
|
Жұмысты орындау
кезені
|
Жұмыс орынын
дайындау
|
|
Х
|
|
|
Х
|
|
|
Материалдарды
дайындау
|
|
Х
|
|
|
Х
|
|
|
Технологиялық
барыс:
конспектіллеу,
Конспектімен
жұмыс,
Интерактивті тақтада жұмыс
істеу,
Карточкалармен
жұмыс.
|
Х
Х
Х
Х
|
|
|
|
Х
Х
Х
Х
|
|
Х
Х
Х
Х
|
3.
|
Аралық және сонғы нәтижені
бағалау және талдау кезені
|
Сапа белгілері боынша
бағалау:
Айырма сөйлемдер
әдісі
Анаграмма
Сөз
тендіктері
Артық
термин
|
Х
Х
Х
Х
|
|
|
|
Х
Х
Х
Х
|
|
|
Сабақтын
тақырыбы :
Borland C++ Builder ортасында
бағдарламалар құру.
Қосымшадағы терезелердің және
мәзірлердің жұмысын ұйымдастыру. Форма
және
мәзірлер
Әдістемелік
нұсқаулар
Мәзірлер. Барлық Windows
қосымшаларында қолданушы интерфейсінің
элементі
ретінде ең көп тараған элемент
– мәзір. Мәзір – қосымшада орындалатын
командаларды
атқаратын қызметтеріне немесе
т. б. белгілеріне қарай бір топқа біріктіріп тиімді
пайдалану
үшін қолданылады. Windows
қосымшаларында қолданылатын мәзірлерді келесі
түрлерге
бөледі:
- Жүйелік мәзір (SystemMenu) –
бұл, Windows қосымшаларының барлығына тән
мәзір
түрі, сондықтан C++Builder-де
қосымша құрғанда жүйелік мәзір форманың өзімен
қоса
анықталады. Жүйелік мәзірдің
сурет-таңбасы, форманың тақырыптар зонасының
сол
жағында, ал оның командаларына
сәйкес сурет-таңбалар (, , немесе ) оң
жағында
орналасады және оларды
форманың BorderIcons (типі TBorderIcons)
қасиетіндегі
biSystemMenu (типі Boolean)
мәнін false өзгерту арқылы алып тастауға
болады.
Қосымшадағы негізгі мәзір
(немесе оны бас мәзір, горизонталь мәзір деп те
атайды)
формаға MainMenu компонентінің
көмегімен қойылады. Қосымшаның жекелеген
элементтеріне арналып
жасалатын контекстік мәзір (тышқанның оң жақ
батырмасын
басқанда пайда болатын мәзір)
қосымшаға визуальдық емес PopupMenu
компонентінің
көмегімен
енгізіледі.
Мәзір конструкторын пайдалану.
C++Builder ортасында формаға қойылған
мәзірдің
пункттерімен жұмыс жасау үшін
Мәзір конструкторын (Menu Designer) қолданады.
Оны
шақыру үшін формада орналасқан
MainMenu немесе PopupMenu компоненттеріне екі
рет
шерту керек, я болмаса олардың
Items қасиеті шақырылады /1-сурет/.
1- сурет. Мәзір дизайнерінің
терезесі.
Жаттығу
жұмыстары
Музыка тыңдауды және суреттер
қарауды орындай алатын әмбебап қосымша
құрыңыз. Қосымша төрт
терезеден тұрады. /1-сурет(а,б,с,д)/
1-сурет. а) Унерверсал
программа терезесі
1-сурет. б) Музыка
терезесі
1-сурет. с) Суреттер
терезесі
1-сурет. д) Анықтама
терезесі
1.«Универсал - программа»
/Form1/ терезедегі компоненттер қасиеттерінің
және
Компоненттің аты Қасиеттерінің
мәндері, оқиғалары
Form1 Caption =
'Универсал-программа'
МainMenu1
N1:
Caption =
'Тандау'
N2:
Caption =
'Музыка'
OnClick =
N2Click
N3:
Caption =
'Суреттер'
OnClick =
N3Click
N4:
Caption = 'Программа
туралы'
N5:
Caption =
'Аныктама'
OnClick =
N5Click
N6:
Caption = 'Программадан
шыгу'
OnClick =
N6Click
Animate1 Active =
True
FileName =
'D:\WINDOWS\clock.avi'
«Универсал- программа»
терезесінің unit1 мәтіні:
#include
<vcl.h>
#pragma
hdrstop
#include
"Unit1.h"
#include
"Unit2.h"
#include
"Unit3.h"
#include
"Unit4.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource
"*.dfm"
TForm1
*Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall
TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
:
TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall
TForm1::N2Click(TObject *Sender)
{
Form2->Show();
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall
TForm1::N3Click(TObject *Sender)
{
Form3->Show();
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall
TForm1::N6Click(TObject *Sender)
{
Form1->Close();
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall
TForm1::N5Click(TObject *Sender)
{
Form4->Show();
}
//---------------------------------------------------------------------------
2. «Музыка» /Form2/ терезедегі
компоненттер қасиеттерінің және
оқиғаларының
мәндері:
Компоненттің аты Қасиеттерінің
мәндері, оқиғалары
Form2 Caption =
'Музыка'
MainMenu1
N1:
Caption =
'Файл'
N2:
Caption =
'Ашу'
OnClick =
N2Click
N3:
Caption =
'Жyру'
N4:
Caption =
'Алга'
OnClick =
N4Click
N5:
Caption =
'Кейiн'
OnClick =
N5Click
Label1 Caption =
'Файл'
Font.Height =
-13
Font.Name = 'MS Sans
Serif'
Font.Style =
[fsBold]
MediaPlayer1 System
жапсырмасында орналасқан
OpenDialog1 Dialogs
жапсырмасында орналасқан
Edit1 Text қасиеті
тазаланады
«Музыка» терезесінің unit2
мәтіні:
#include
<vcl.h>
#pragma
hdrstop
#include
"Unit2.h"
#include
"Unit1.h"
#include
"Unit3.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma
package(smart_init)
#pragma resource
"*.dfm"
TForm2
*Form2;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall
TForm2::TForm2(TComponent* Owner)
:
TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall
TForm2::N2Click(TObject *Sender) // Файл
->
Ашу пунктінің
коды
{
if
(OpenDialog1->Execute())
{
Edit1->Text=OpenDialog1->FileName;
MediaPlayer1->FileName=OpenDialog1->FileName;
MediaPlayer1->Open();
}
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall
TForm2::N4Click(TObject *Sender)
{
Form3->Show();
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall
TForm2::N5Click(TObject *Sender) {
Form1->Show();
}
//----------------------------------------------------------------------------
3. «Суреттер»
/Form3/терезедегі компоненттер қасиеттерінің және
оқиғаларының
мәндері:
Компоненттің аты Қасиеттерінің
мәндері, оқиғалары
Form3 Caption =
'суреттер'
MainMenu1
N1:
Caption =
'Файл'
N2:
Caption =
'Ашу'
OnClick =
N2Click
N3:
Caption =
'Жyру'
N4:
Caption =
'Кейін'
OnClick =
N4Click
N5:
Caption = 'Программадан
шығу'
OnClick =
N5Click
OpenPictureDialog1 Dialogs
жапсырмасында орналасқан
Image1 Stretch =
True
«Суреттер» терезесінің unit3
мәтіні:
#include
<vcl.h>
#pragma hdrstop #include
"Unit1.h"
#include
"Unit2.h"
#include
"Unit3.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma
package(smart_init)
#pragma resource
"*.dfm"
TForm3
*Form3;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall
TForm3::TForm3(TComponent* Owner)
:
TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall
TForm3::N4Click(TObject *Sender)
{
Form2->Show();
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall
TForm3::N5Click(TObject *Sender)
{
Form1->Close();
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall
TForm3::N2Click(TObject *Sender)
{
if
(OpenPictureDialog1->Execute())
Image1->Picture->LoadFromFile(OpenPictureDialog1->FileName);
}
4. «Аныктама» / Form4/
терезедегі компоненттер қасиеттерінің және
оқиғаларының
мәндері:
Компоненттің аты Қасиеттерінің
мәндері, оқиғалары
Form4 Caption =
'Анықтама'
BorderIcons =
[biSystemMenu]
biSystemMenu
=true
biMinimize=false
biMaximize=false
biHelp=false
Label1 Caption
=
'Программа мәзірлермен
(MainMenu жане PopupMenu
компоненттери ) жумыс жасауды
корсететин демонстрациялык
програма болып табылады.
Программада музыкалык
файлдарды тындау ушин
MediaPlayer, Image, OpenDialog,
OpenPictureDialog
компоненттери пайдаланылды.'
WordWrap =
True
PopupMenu1 Caption = 'Бул
контекстик мәзір -PopupMenu'
Button1 Caption =
'КЕЙIН'
PopupMenu =
PopupMenu1
OnClick =
Button1Click
«Анықтама» терезесінің unit4
мәтіні:
#include
<vcl.h>
#pragma
hdrstop
#include
"Unit1.h"
#include
"Unit4.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma
package(smart_init)
#pragma resource
"*.dfm"
TForm4
*Form4;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm4::TForm4(TComponent*
Owner)
:
TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall
TForm4::Button1Click(TObject *Sender)
{
Form1->Show();
}
//---------------------------------------------------------------------------
Өзіндік жұмыс
тапсырмалары
1. Ақша айырбастау пунктіндегі
таблонның жұмысын мәзірлер арқылы
программалаңыз.
2. Бағдаршамның жұмысын
түсіндіруді мәзірлерді пайдаланып
программалаңыз.
3. Келушінің сұранысына қарай
асхана мәзірінен ақпарат беретін программа
құрыңыз.
4. Қолданушының таңдауы бойынша
жазықтық фигуралардың /үшбұрыш, төртбұрыш,
трапеция және т. б./ периметрі
мен ауданын есептейтін программа құрыңыз.
Мәзірлерді
пайдаланыңыз.
Оқытушы
______________ Қалымжанова
А.Б.