Миға шабуыл
әдісі
Өткен тақырып бойынша
сауалнамасын толтырады:
Берілген тұжырымдар ақиқат па, әлде жалған? (+; -
белгілерін қойыңыз).
3.
Сұрақтарды мұқият оқып, оларға жауап беріңіз.
Жылқыны алғаш қолға
үйреткен-ботайлықтар.
|
|
Энеолит дәуірінде Солтүстік Қазақстанды
мекендеген тайпалар мәдениеті
"Ботай мәдениеті" деп аталады.
|
|
Ботай ескерткішіне 1981-1983 жылдар
аралығында
профессор Виктор Зайберттің жетекшілігімен қазба
жұмыстарын жүргізілді.
|
|
Ботайлықтар өз бұйымдарын тері
мен
ағаштан жасаған.
|
|
|
|
М. Алған білгендеріне сүйене
отырып, кешеге бүгін қандай байланыс баре
екеніні Ойын «Уақыт кеңістігі»
тапсырмасы жасалды.
Әр
топ өз алдарына суреттер алады да, өз шығармашылығына сүйене отырып
келесідей сұрақтарға жауап береді
Топтарға
тапсырма:
- Суреттерде не немесе кімдер
бейнеленген?
-
Сіздердің ойыңызша уақыт кеңістігін қандай оқиғаға алып
келді?
-
Бұл кезеңде қандай өзгерістер болды, шаруашылыққа тигізген
әсері?
Жауап парағы негізгі сөз тіркестерді
жазу:
1.______________________________________
2.______________________________________
3.______________________________________
Топтарға берілетін
суреттер
1 топ
2 топ
3 топ
4
топ
5 топ эксперт
тобы. Таңдап алынған суреттерде
арнайы «Б» деген жасырын белгі болады, сол белгі арқылы
таңдалынатын, бірінші сабақ төңірегінде белсенді болған болған
оқушылар таңдалынып алынады.
Мәтінмен
жұмыс
Ботайда 133 мыңдай жылқы сүйектері зерттелді.
Нәтижесінде анықталғаны,
Ботай жылқылары бұрыннан белгілі жылқылар түріне
жатпайтын болып шықты.
Ғалымдар бірауыздан Ботай жылқылары қолға
үйретілген деген пікірді ұстанды.
Жылқылар үй шаруасында, аң аулауда қолданылған.
Күні бүгінге дейін жылқылар
қолға кеш үйретілген деген пікірлер айтылып
келген еді. Ботай жылқысын зерттеп
білуге Солтүстік Қазақстан облысына Новосібір,
Мәскеу, Англия, Германия
ғалымдары келді. Ғалымдар Ботай қонысы Еуразия
даласындағы мал
шаруашылығы орталығы болған деген пікірге
келді.
Дескриптор Білім
алушы
-
мәтіннен ботайлықтарда мал шаруашылығы дамығанын
көрсететін дәйектерді атайды;
-
мал шаруашылығының дамуына сипаттама береді;
-
Евразия даласында алғашқы жылқыны ботайлықтар қолға үйреткенің
атайды;
Топтар өзінің дайындығын «Бәйге» әдісімен,
яғни, топ дайын болса жалаушаны көтеру арқылы
білдіреді.
Бағалау:
Бір
шапалақ соғумен топтар бір-бірін мадақтайды.
Саралау: егер түсінбеген немесе көмек
қажет жағдайда топ қол көтеру арқылы мұғалімге белгі беріп, мұғалім
кеңес беріп бағыттайды.
О. сабақ тақырыбы: Ботай
мәдениеті оны шығармашылық түрде пысықтау екенін
түсінеді.
М. «Дөңгелек»
әдісі арқылы келесі тапсырмаға
көшу
О. - «Араб-түрік сөздігі»:
«еркін» - «қазақ»
- Анг: термин «nomados»-
«кезбе», яғни осыдан «көшпенді» және
«номад».
Әр
оқушы дәптерге жазып алады.
О.
Шығармашылық
жұмыс: Терминдер мен «Көшпелі
шаруашылық», «Тебінді жайлым», «қыста тебінді жайылыммен
айналысты», «көшпелі шаруашылық болды» сөз тіркестерін пайдаланып
50 сөзден тұратын эссе жазу.
О. Модельдеу өз шығармашылықты
шектемейді. Ермексазды пайдаланып ат әбіздерінің үлгісін жасап
келу.
Рефлексия
Райтинг әдісі арқылы
бағалау
Оқушылар өздерін бағалайды,
оған мұғалім өзінің қалыптастырушы бағалауын қосады.4/5 егер оқушы
өзін 4-ке бағаласа, мұғалім 5-ке бағаласа 4/5 болып екі баға да
қойылады.
Мысалы:
тапсырма
|
оқушы
|
мұғалім
|
1
тапсырма
|
4
|
5
|
2
тапсырма
|
4
|
5
|
3
тапсырма
|
4
|
5
|
Ортақ баға
|
4
|
5
|
|