Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan

    Lesson: “Critical analysis of world sport”

    School:

    Date:19.10.2020

    Teacher name:

    CLASS:9 “Ә”

    Number present:

    Absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    • To consolidate and develop the skills of speaking, listening and reading, to develop the ability to express one's thoughts and apply knowledge, skills and abilities within the studied material.

    • Develop cognitive activity of students: attention and memory, mental activity, creative imagination.

    • To instill in students an interest in sports, a desire for a healthy lifestyle, an understanding of the importance of playing sports for improving health, instilling an interest in learning a foreign language; foster collectivism, the ability to work with a partner and in a group, the ability to listen to others, respect their point of view, help each other.

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • regognise main information

    Most learners will be able to:

    • identify specific information about sport

    Some learners will be able to:

    • Interpret and evaluate the information while listennig

    • Interact while speaking

    Value links

    Taking care of your bode and health

    Cross curricular links

    Physical Education

    Previous learning


    Visual aids:

    Cards, active board, presentation, video film

    Plan

    Planned

    timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources


    Start





    1 mins







    2 mins

























    2 mins











    2 mins





    Greeting:

    - Good morning,dear students. I am glad to see you! How are you feeling today?Ask each other “How are you?”

    By the way, who is on duty today?

    -Who is abcent today?

    -What date is is today?

    -What day is it today?

    -What is the weather like today?

    - So, today we are going to have an unusual lesson. I’ve got the riddles for you. If you solve them correctly,you’ll see the topic of our lesson.

    1. It is a game in which you need a ball. The people who play that game must run and try to score a goal. Guess what I am talking about. (Football.)

    2.This game is played on a court with a large orange ball. There are 5 players in each team. Two teams try to score goals by throwing a ball through a net to a metal ring at each end of court. The players bounce the ball while running and pass it to each other. The team with the most points wins (Basketball).

    3. I am a winter sport.
    You need a stick and a flat, black puck to play me.
    I am a team sport.
    My games are very exciting.
    When you score a point, it is called a goal.
    You wear a helmet and skates when you play me.
    (Hockey)

    -So,good job. Are you understood what our topic is about today? Yeah,you right.Today we’ll talk about sport and our topic is “Critical analysis of world sport”.

    -What associations do you have when you hear the word “sport”?

    - Do you like sport?  

    -Why is sport so important in our life?
    -What kinds of sport do you know?


    Phonetic drill:

    -Now,look at the active board and let’s read the following proverbs about sport and health:

    1. Health is better than wealth.

    2. Sport every day keeps the doctor away.

    3. It's not whether you win or lose that matters, it's how you play the game

    4. In sports and journeys men are known. 





    Teacher’s and pupils’ action









    Riddles about sport







































    Active board, proverbs




    Middle







    5 mins



















    3 mins
































    3 mins





















































    5 mins













































    5 mins

































































    5 mins


    Thousands years ago ancient Greeks said: ''A sound mind in a sound body''. 

    -What do you think about this famous proverb?

    -Good,Millions of people who go in for sports know from their own experience that this famous saying is true to fact. At the same time great members of people do not go in for sport.  Some of them realize that sport is useful but prefer watching sports competitions on TV to going in for sport themselves.

    -Guys,you know that sport is very important in our life. It is popular among young and old people. Sport makes people healthy, keeps them fit, more organized and better disciplined. –Now,let's learn more about different kinds sports. Look at the active board,please.


    -Good!Now,let’s read the list of skills/qualities and say which are needed for the above sports.

    Skills/Qualities needed: fit, patient, imaginative, courageous, good sense of balance, cooperative, strong, determined, good training, adventurous

    e.g. You need to be fit and strong and you must also have a good sense of balance to go wind-surf­ing.

    (Suggested answers)

    You need to be fit, courageous and adventurous to go rafting.

    You need to be patient to go fishing. You need to be patient to collect stamps. You need to be adventurous, courageous and have good training to go scuba-diving. You need to be strong, fit and courageous to go rock-climbing.

    You need to be patient to do painting.

    You need to be courageous and have good training to go sky-diving.

    You need to be fit and cooperative to play football.


    – Well!Now,let’s do the next task.Match the sports with the descriptions. Let’s divide into two groups. Read the texts and guess the name of the sports.

    Sports:

    1) cricket
    2) American football
    3) football/soccer
    4) rugby
    5) tennis
    6) hockey
    7) basketball
    8) volleyball

    Description:

    a) Played by two teams of eleven players. Every player has a stick. This game is played on the grass and ice.(3)
    b) Played by two teams of five players. Players are usually tall. The game is very fast and the teams score a lot of points.(7)
    c) Played with two people of four people. They play with racquets and a ball. Every year there is a big competition at Wimbledon.(5)
    d) Played by two teams of eleven players. Normally they players all wear white. This sport is popular in the UK, India, Australia and South Africa. A full game can last five days.(1)
    e) Played with two teams of eleven and a ball. Played in nearly every country in the world. It has a World Cup every four years. Brazil won the World Cup in 2002.(2)
    f) Played with two teams and a ball. The men wear a lot of clothes to protect them. They do not kick the ball very much. Most of the time they throw the ball.(6)
    g) Like American football but the players do not wear a lot of protective clothing. There are two teams of fifteen people. This game is played a lot in the UK as well as in Australia and New Zealand.(4)
    h) Played by two teams of six and a ball. They may hit the ball with the hand. Play

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Тургунова Диана Нурбековна
    16 Қаңтар 2022
    1293
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    “Critical analysis of world sport“

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    “Critical analysis of world sport“

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Lesson plan “Critical analysis of world sport“ Aims: ➢ To consolidate and develop the skills of speaking, listening and reading, to develop the ability to express one's thoughts and apply knowledge, skills and abilities within the studied material. ➢ Develop cognitive activity of students: attention and memory, mental activity, creative imagination. ➢ To instill in students an interest in sports, a desire for a healthy lifestyle, an understanding of the importance of playing sports for improving health, instilling an interest in learning a foreign language; foster collectivism, the ability to work with a partner and in a group, the ability to listen to others, respect their point of view, help each other.
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan

    Lesson: “Critical analysis of world sport”

    School:

    Date:19.10.2020

    Teacher name:

    CLASS:9 “Ә”

    Number present:

    Absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    • To consolidate and develop the skills of speaking, listening and reading, to develop the ability to express one's thoughts and apply knowledge, skills and abilities within the studied material.

    • Develop cognitive activity of students: attention and memory, mental activity, creative imagination.

    • To instill in students an interest in sports, a desire for a healthy lifestyle, an understanding of the importance of playing sports for improving health, instilling an interest in learning a foreign language; foster collectivism, the ability to work with a partner and in a group, the ability to listen to others, respect their point of view, help each other.

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • regognise main information

    Most learners will be able to:

    • identify specific information about sport

    Some learners will be able to:

    • Interpret and evaluate the information while listennig

    • Interact while speaking

    Value links

    Taking care of your bode and health

    Cross curricular links

    Physical Education

    Previous learning


    Visual aids:

    Cards, active board, presentation, video film

    Plan

    Planned

    timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources


    Start





    1 mins







    2 mins

























    2 mins











    2 mins





    Greeting:

    - Good morning,dear students. I am glad to see you! How are you feeling today?Ask each other “How are you?”

    By the way, who is on duty today?

    -Who is abcent today?

    -What date is is today?

    -What day is it today?

    -What is the weather like today?

    - So, today we are going to have an unusual lesson. I’ve got the riddles for you. If you solve them correctly,you’ll see the topic of our lesson.

    1. It is a game in which you need a ball. The people who play that game must run and try to score a goal. Guess what I am talking about. (Football.)

    2.This game is played on a court with a large orange ball. There are 5 players in each team. Two teams try to score goals by throwing a ball through a net to a metal ring at each end of court. The players bounce the ball while running and pass it to each other. The team with the most points wins (Basketball).

    3. I am a winter sport.
    You need a stick and a flat, black puck to play me.
    I am a team sport.
    My games are very exciting.
    When you score a point, it is called a goal.
    You wear a helmet and skates when you play me.
    (Hockey)

    -So,good job. Are you understood what our topic is about today? Yeah,you right.Today we’ll talk about sport and our topic is “Critical analysis of world sport”.

    -What associations do you have when you hear the word “sport”?

    - Do you like sport?  

    -Why is sport so important in our life?
    -What kinds of sport do you know?


    Phonetic drill:

    -Now,look at the active board and let’s read the following proverbs about sport and health:

    1. Health is better than wealth.

    2. Sport every day keeps the doctor away.

    3. It's not whether you win or lose that matters, it's how you play the game

    4. In sports and journeys men are known. 





    Teacher’s and pupils’ action









    Riddles about sport







































    Active board, proverbs




    Middle







    5 mins



















    3 mins
































    3 mins





















































    5 mins













































    5 mins

































































    5 mins


    Thousands years ago ancient Greeks said: ''A sound mind in a sound body''. 

    -What do you think about this famous proverb?

    -Good,Millions of people who go in for sports know from their own experience that this famous saying is true to fact. At the same time great members of people do not go in for sport.  Some of them realize that sport is useful but prefer watching sports competitions on TV to going in for sport themselves.

    -Guys,you know that sport is very important in our life. It is popular among young and old people. Sport makes people healthy, keeps them fit, more organized and better disciplined. –Now,let's learn more about different kinds sports. Look at the active board,please.


    -Good!Now,let’s read the list of skills/qualities and say which are needed for the above sports.

    Skills/Qualities needed: fit, patient, imaginative, courageous, good sense of balance, cooperative, strong, determined, good training, adventurous

    e.g. You need to be fit and strong and you must also have a good sense of balance to go wind-surf­ing.

    (Suggested answers)

    You need to be fit, courageous and adventurous to go rafting.

    You need to be patient to go fishing. You need to be patient to collect stamps. You need to be adventurous, courageous and have good training to go scuba-diving. You need to be strong, fit and courageous to go rock-climbing.

    You need to be patient to do painting.

    You need to be courageous and have good training to go sky-diving.

    You need to be fit and cooperative to play football.


    – Well!Now,let’s do the next task.Match the sports with the descriptions. Let’s divide into two groups. Read the texts and guess the name of the sports.

    Sports:

    1) cricket
    2) American football
    3) football/soccer
    4) rugby
    5) tennis
    6) hockey
    7) basketball
    8) volleyball

    Description:

    a) Played by two teams of eleven players. Every player has a stick. This game is played on the grass and ice.(3)
    b) Played by two teams of five players. Players are usually tall. The game is very fast and the teams score a lot of points.(7)
    c) Played with two people of four people. They play with racquets and a ball. Every year there is a big competition at Wimbledon.(5)
    d) Played by two teams of eleven players. Normally they players all wear white. This sport is popular in the UK, India, Australia and South Africa. A full game can last five days.(1)
    e) Played with two teams of eleven and a ball. Played in nearly every country in the world. It has a World Cup every four years. Brazil won the World Cup in 2002.(2)
    f) Played with two teams and a ball. The men wear a lot of clothes to protect them. They do not kick the ball very much. Most of the time they throw the ball.(6)
    g) Like American football but the players do not wear a lot of protective clothing. There are two teams of fifteen people. This game is played a lot in the UK as well as in Australia and New Zealand.(4)
    h) Played by two teams of six and a ball. They may hit the ball with the hand. Play

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Конспект 9 сынып
    16.01.2022
    1293
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Тургунова Диана Нурбековна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации