Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Дарынды және талантты оқушылармен жұмыс бағдарламасы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
|
|
Бекітемін: Өскемен қаласы әкімдігінің «Лев Гумилев атындағы №38 гимназиясы» КММ директоры ____________И.А.Чернышёва |
Курстың атауы: «Мектептің ғылыми қоғамы» (жоба жұмысы бойынша)
6 сыныптар
Бағыты: Тіл дамыту
Сағат саны: 34
|
Құрастырған : Өскемен қаласы әкімдігінің «Л. Гумилев атындағы №38 гимназиясы» КММ –нің қазақ тілі және әдебиеті пәні мұғалімі Шакенова Бибатима Наримановна |
Өскемен қаласы
2020-2021 оқу жылы
Дарынды және талантты оқушылармен жұмыс
БАҒДАРЛАМАСЫ.
Түсінік хат.
Мұғалімдер қауымы оқушыларға білім беруде қолдарынан келгенше жоғары жетістіктерге қол жеткізу үшін қолайлы орта жасауға тырысады.Ал, дарынды және талантты оқушыларды алатын болсақ,аталған іс-шара ойлауды,талқылауды,және мұқият жоспарлауды қажет ететін күрделі мәселе болып табылады.Ол үшін әртүрлі стартегиялар мен теориялар дарынды баламен жеке жұмыс жасау үшін тиісті бағдарлама шеңберінде жүргізілу қажет. Осы жұмысты атқару үшін «Л.Гумилев атындағы № 38 гимназиясында» мектептің ғылыми қоғамы жұмыс жасайды. Ғылыми қоғам аясында дарынды оқушылар жоба жұмысын қорғап,әптүрлі деңгейдегі олимпиадаларға, сайыстарға қатысады. Осы ғылыми қоғамның мүшесі болатын дарынды балаларды қалай тануға болады? Н.С.Лейтес -белгілі зерттеуші қабілетті балалардың 3 категориясын анықтап берген, оның ойынша :бірінші категория – ой - өріс қабілеті ерте жастан байқалған оқушылар;екінші категория – жеке бір іс-әрекет түрі мен белгілі бір мектептегі ғылым түріне қабілеттілігімен көзге түскен оқушылар;үшінші категория – дарындылық күш – қажырымен ерекшеленетін оқушылар. Макэлпайн мен Рид 1966 жылы дарынды және талантты оқушылардың мінез-құлықтарының пайдалы тізімін жасап ұсынған.Ол тізімнен біз бірде бір дарынды оқушы келтірілген сипаттамалардың барлығына ие бола алмайтынын көреміз.Бірақ,сонымен қатар дарынды және талантты оқушылар барлық сипаттмаларға ие болуы да мүмкін немесе бір санаттағы барлық сипаттамаға ие болып,бірақ басқа сипаттамалардың біріне де ұқсамауы мүмкін . Мектептің ғылыми қоғамына өзімнің пәнім бойынша қандай оқушыны тарта аламын,онымен қандай жұмыстар атқаруым керек,дарынын қалай жетілдіремін? Орыстілді сыныптарда қазақ тілі мен әдебиет пәнінен оқушылардың қабілеттерін жетілдіру, дарынын ашу мұғалім мен оқушыдан жүйелі дайындықты қажет етеді. Т.Фуллер «Балалардың бойында ұлы мүмкіншіліктердің бәрі бар» деген екен, бала бойындағы дарындылықты, талантты көре білу, оны ашуға күш салысу, ғылымилық қабілетін ашу, жақсы танымдық қасиеттерін зерттеу – қазіргі заман талабы. Жаһандық білім кеңістігінде оқушының өз орнын орнын табуға ат салысу әрбір мұғалімнің міндеті болып табылады. Сол міндеттің ең бастысы-дарынды және талантты оқушыларды оқыту, оқытуды жеке тұлғаға қарай бағыттау, еліміздің болашағының қабілетін, талантын дер кезінде тану, аша білу,болашаққа бағыт беру. Бүгінгі ғаламдану процесінде ұлттық бейнені сақтау – ең негізгі құндылық. Бұл құндылық тіл беріктігіне, тілдік ортаны дамытуға тікелей байланысты. Қазақстанды басқа елдер дарынды түлегімен, ойшыл ғалымымен, ұлтжанды данасымен таниды, ал осындай дарын иелерін әлемдік биікте таныту тіл арқылы жүзеге асса нұр үстіне нұр болар еді. Өкінішке орай, осы таңда орыстілді мектептің ең өкінішті жағдайы- түлектердің қазақ тілін еркін меңгере алмауы.. .Ендеше, орыстілді оқушының тілдік дарындылығын дамыту – бүгінгі таңдағы басты мәселе.
Сөз жоқ, дарынды оқушы- өз құрбыларынан ақыл-ойының дамуымен біршама озатын немесе аса көрнекті арнаулы қабілеттерін көрсететін бала екені белгілі, оның пәнге деген қызғушылығын қалай оятамыз?
Бүгінгі күнге дейін психологтардың көпшілігі дарындылықтың деңгейі, сапалы басқалай өзгешелік және даму сипаты тұқым қуалаушылық пен әлеуметтік орта мен жанама түрде баланың өз іс-әрекетінің (ойын, еңбек, оқу және т.б) күрделі әрекеттестігі деп мойындайды. Сонымен қатар баланың өзіндік белсенділігі, тұлғаның өзін-өзі дамытуының психологиялық механизмдері де үлкен мәнге ие, өйткені олар жеке дарынның қалыптасуы мен дамуына негіз болады. Сондықтан, бағдарламада оқушылардың дарындылығын дамыту мен қалыптастыруға бағытталған жұмыс түрлері қамтылған. Бұқаралық ақпарат қатты дамыған кезеңде оқушының ойлауы мен сөйлеуі арасында орасан зор айырмашылық бар.Қазақ тілінде жазылым тапсырмасын саутты орындайтын орыстілді оқушы айтылымға келгенде сөзге шорқақ. Бағдарлама айтылған айырмашылықты жоюға бағытталған бірінші қадамдар, Сөйлеу және сауатты сөйлеу дағдысын жетілдіру түрін қарастырады. Бағдарламада қамтылған жұмыс түрлері оқушының ішкі мүмкіндігін танып, оның сыртқа шығарылуына, тілдік қабілеттің дамуына жағдай туғызуға арналған. Балалық жас – қабілеттер мен тұлға қалыптастыру, бала психикасында шоғырланған түрлі үрдістерді саралау кезеңі. Сондықтан оқушы дарындылығын дамытудың маңызы зор.
Дарынды балалардың қабілетін дамытудың келесі жолдарын іріктеп алуға болады: Сабақтар, ғылымии қоғамның жұмысы,пәндік үйірмелер,тіл мерекесі, Абай, Мұқағали оқулары,әртүрлі деңгейлі олимпиадалар,интеллектуалдық ойындар, дебат (пікір сайыс) клуб, ғылыми-практикалық конференция (ізденімпаздық жұмыс, зерттеу жұмысы, рефераттар қорғау, жоба қорғау); оқушылардың білім деңгейлерін арттыру (мұражайға бару, кино,театрға,белгілі адамдармен кездесу), шеберлер байқаулар (мәнерлеп оқу, ақындар айтысы, шешендер сайысы және т.б). Оқушылардың қашықтық , облыстық, республикалық, халықаралық олимпиада және ғылыми жобалар байқауларына қатысу.
Дарынды және талантты оқушылармен атқарылатын жұмыстың мақсаты:
-
оқытуды жеке тұлғаға қарай бағыттау, диагностикалық зерттеу жүргізу арқылы дарынды оқушылардың қабілеттерін дамыту;
-
оқушылардың тілдік көркем стильді ауызша, жазбаша түрде қолдана білу дағдыларын,біліктіліктерін жетілдіру;
-
шығармашылық және зерттеушілік қабілеттерінің дамуына жағдай жасау.
Дарынды және талантты оқушылармен атқарылатын жұмыстың міндеті:
-
сабақ және сабақтан тыс кезеңдерде көркем әдебиетке,кітап оқуға қызығушылыққа баулу;
-
логикалық ойлауын, функционалдық сауаттылықтарын қалыптастыруға бағыттау;
-
өзін-өзі дамытуға, жағдай жасау.
1-бөлім. Оқушының дарындылығы мен талантын зерттеуге арналған жұмыс түрлері. Дарындылық белгілері ретінде өз бетімен жағдаяттарды шеше алуы, тілдік қолданыстарға деген қызығушылығы өте жоғары болуы, дербес іздену жұмыстарын іске асыруы, алдына мақсат қою, жету жолдарын қарастырады; өзіне-өзі бақылау жасауы, стилдік зерттеушілік қабілеттері қалыптаса бастауы есепке алынады.
2-бөлім. Оқушылармен сабақтан тыс жүргізілетін тапсырмалар жүйесі қамтылған. Сын тұрғысынан ойлау стратегиялары арқылы пәндік-білімдік парадигманы тілге деген сүйіспеншілік парадигмасымен алмастыратыны қамтылған. Ол жоба жасау кезінде пайдалыналатын стратегиялар негізінде көрсетілген.
3-бөлім. Оқушылармен сыныптан тыс кезеңде жүргізілетін жұмыс түрлері түрлі сайыстар мен пәндік олимпиадалар және мен интернет арқылы қашықтан жүргізілетін жұмыс түрлері берілген. Яғни оқушыны жан-жақты дамыту жолдары ескерілген. Сондай-ақ, оқушылардың басқа мәдени шаралармен және қаланың, қалалық, облыстың, республика мен халықаралық деңгейде өткізілетін сайыстар мен шараларға қатысуына бағытталған.
Дарынды және талантты оқушылармен атқарылатын жұмыстан КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ
-
оқушыларды өз тілінде және өзге тілде жатық сөйлеуге, кез-келген ортада қарым-қатынасқа түсе алуға даярланады;
-
Ойын анық, дәл тілмен жеткізеді.
ДАРЫНДЫ ЖӘНЕ ТАЛАНТТЫ ОҚУШЫЛАРМЕН АТҚАРЫЛАТЫН ЖҰМЫСТЫҢ БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ КЕЗЕҢДЕРІ.
-
2019-2020 оқу жылы диагностикалау, бағдарламаның жоспарын жүйелі жүргізу арқылы зерттеу жұмысын жүргізу;
-
2020-2021 оқу жылы дарынды оқушылардың тілдік қабілеттерінің өзіндік дамуына бағыттау;
-
2021-2022оқу жылы дарынды оқушылардың жетістіктерін неғұрлым жоғары деңгейге көтеру.
|
І-бөлім Дарынды және талантты оқушыларды анықтау жолдары: Диагностика мен мониторинг жасау. Түрлі тақырыптағы синквейн,ойтолғау, эссе, шығармалар жазғызу. Сыни тұрғыдан ойлау стратегияларын қолдану |
|
ІІ-бөлім. Жоба жұмысымен айналасу кезенінде тілдік дарындылықты дамытуға әсер ету жолдары : Таңдалған тақырып арқылы ойды кеңейту үшін басқа сөздік қолданыстарды іздей бастайды. Бір сөз төңірегінде бірнеше ой өрбіту арқылы өзін-өзі сөздік дәлдікке жетелей бастайды.Жоба тақырыбын таңдап , негізгі ойды анықтап,гипотеза жасап,өзектілігін анықтау үшін қызығушылығы оянады. |
|
ІІІ-бөлім Дарынын дамыту жолдары: Сыныптан тыс кезеңдерде жүргізілетін жұмыс түрлері.Мектепішілік және қалалық, республикалық танымдық шараларға қатысту. (соның ішінде олимпиадаларға),қалалық , облыстық, халықаралық қашықтықтан өткізілетін олимпиадаларға қатысу.Қашықтан өткізілетін олимпиадаларға қатысу: КИО «Айналайын» сайысы.Мектепішілік, қалалық, аудандық, облыстық «Жарқын болашақ», «Жас дарын» сайысына қатысу. Басылымдарға өлең,мақала, видеоматериал,материалдар жариялау. Жоба жұмысын қорғау |
Дарынды және талантты оқушының ғылыми жоба жұмысындағы жеке білім беру бағытының ұйымдастырылуы
6 -сынып
№ |
Тақырып |
Сағат саны |
Мерзімі |
1 |
Жоба бағыттар тізбегімен танысу |
1 |
07.09.2020 |
2 |
Жобаның типін таңдау |
1 |
14.09.2020 |
3 |
Тақырып таңдау |
1 |
21.09.2020 |
4 |
Ғылыми зерттеудің маңыздылығын ескеру |
1 |
28.09.2020 |
5 |
Міндеттерді топтарға бөлу, зеттеу әдістерін талқылау; |
1 |
05.10.2020 |
6 |
Ақпарат іздеу, шығармашылық шешімдер қабылдау; |
1 |
12.10.2020 |
7 |
Зерттеу тақырыбының өзектілігі |
1 |
19.10.2020 |
8 |
Алған ақпараттарды талқыға салу; |
1 |
26.10.2020 |
9 |
Ғылыми зерттеудің әдістері |
1 |
02.10.2020 |
10 |
Жоба тақырыбына сай ғылыми зерттеудің негізгі әдістерін саралау |
1 |
16.11.2020 |
11 |
Жұмыстың тиімді әдісін жетілдіру |
1 |
23.11.2020 |
12 |
Бір-бірімен қарым-қатынас жасай білу қабілеттерін қалыптастыру. |
1 |
30.11.2020 |
13 |
Жиналған ақпараттарды саралау |
1 |
7.12.2020 |
14 |
Оқушының күнделік жүргізіп отыруына көңіл бөлу |
1 |
14.12.2020 |
15 |
Оқушыға қолдау көрсете отырып, бағыт-бағдар беріп отыру. |
1 |
21.2020 |
16 |
Жоба тақырыбы бойынша дәлелдемелер мен деректерді сұрыптау |
1 |
28.2020 |
17 |
Жобаның тиімділігі мен тәжірибелік қолданысқа негіздемесі |
1 |
11.01.2021 |
18 |
Мәселенің қойылуы: гипотеза, зерттеудің болжамы |
1 |
18.01.2021 |
19 |
Зерттеу жұмысынан күтілетін нәтиже |
1 |
25.01.2021 |
20 |
Зерттеу күнделігі. Жоба жұмысының талаптары |
1 |
08.02.2021 |
21 |
Зерттеу жоспарын рәсімдеу, өлшеу нәтижелерін тіркеу тәсілдері. |
1 |
15.02.2021 |
22 |
Зерттеу жұмысының объектісін анықтау |
1 |
22.02.2021 |
23 |
Сауалнама, эксперимент нәтижесі, құжат жұмыстарын ұйымдастыру |
1 |
1.03.2021 |
24 |
Біркелкі жүйелі құндылықтар қалыптастыру |
1 |
15.03.2021 |
25 |
Жоба жұмысында жаңа ақпараттық технологиялардың қолданылуы |
1 |
05.04.2021 |
26 |
Оқушының зерттеу жұмысында жаңа ақпараттық технологияларды қолданудың өзектілігі. |
1 |
12.04.2021 |
27 |
Жүргізілген зерттеу жұмыстарының есебі. |
1 |
19.04.2021 |
28 |
Орындалған жұмыстың жеке дамуына көңіл бөлу. |
1 |
26.04.2021 |
29 |
Компьютерлік модельдеу жоба жұмысындағы бір әдіс |
1 |
03.05.2021 |
30 |
Жоба жұмысын әзірлеудегі негізгі талаптар |
1 |
10.05.2021 |
31 |
Сауалнама жұмысын реттеу |
1 |
17.05.2021 |
32 |
Электрондық презентациялар, оны дайындаудағы
негізгі талаптар м Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |