Қазіргі жас ұрпақ біздің
болашағымыз. Бұл жас ұрпақтың ішінде қарапайым балалар да, даму
мүмкіндігі шектеулі балалар да бар.Ендеше бұл балаларды бөлмей,
бәріне бір көзқараспен қарап,олардың болашағына жол ашуға
көмектесейік. Әрине бұны жеңіл деп айта алмаймын. Бірақ бір сәт
даму мүмкіндігі шектеулі балалардың орнында болып көрейікші, бізге
қандай ауыр болса,оларға бізден аса ауыр. Сондықтан,даму мүмкіндігі
шектеулі балалардың, мүгедек балардың толық көлемде өмір сүруі үшін
біздің еңбектенуіміз керек. Қазіргі уақытта даму мүмкіндігі
шектеулі балалармен жұмыс жасаудағы өзекті мәселе болып
жатыр. Мүмкіндігі шектеулі балаларды теңдікке, тең құқылыққа
ынтыландыру қорына ие.
Барлық бала тең дәрежеде және
өз мүмкіндігінше білім алуы тиіс. Мүмкіндігі шектеулі балалардың
әлеуметтік – тұрмыстық өмірге бейімделуін толық қалыптастырып,
қоғам өміріне толыққанды енуіне мүмкіндік беретін адамгершілік
қасиеттерін қалыптастыруымыз керек. Балаға аяушылық, мүсіркеушілік
факторлары керек емес,ол балаларға адамгершілік, еңбексүйгіштік,
өмірге құщтарлық, қоршаған ортаны сүю,адамдарға өшпенділікпен
емес,махаббатпен қарап,тіл табыса алуға үйретуіміз қажет. Басқа
дені сау балалар қол жеткізе алатын мүмкіндік ол балалардың да
қолынан келетінін баса түсіндіруіміз қажет. Ал осы жағдайларды
басты назарға алып, түзету көмегін беретін дефектолог-мұғалім жалпы
білім беретін мектептің мұғалімдеріне нұсқаушы болуы керек.
Сондықтан да мұғалім – дефектолог мүмкіндігі шектеулі балалардың
қалыптасуына,өз бетімен өмір сүруіне бағыт – бағдар беруі тиіс.
Алдымен баланың даму ерекшелігін анықтайтын тесттер арқылы ойының,
қиялы мен зейінінің тұрақтылығын анықтау қажет. Ол үшін жалпы білім
беретін мектептер ПМПК қорытындысы бойынша көрсетілген, баланың
деңгейіне қарай жеңілдетілген бағдарламамен тәрбиелеуі және оқытуы
тиіс.
Дефектологтың
мақсаты:
1. Мүмкіндігі шектеулі
балаларға уақтылы көмек көрсету.
2. Оқушылардың дүниетанымдық
деңгейін байыту, қоршаған орта
құбылыстары мен заттар туралы
түсініктерін қалыптастыру.
3. Көмек берудің әдістері мен
түрлерін қолдануы жайында ата- аналармен
байланыста
болу.
Міндеті:
1. Дамуында ауытқушылығы
бар балаларды оқыту, тәрбиелеу,
түзеу
жөніндегі шешімдерді жас
ерекшелігіне байланысты қолдану.
2. Мүмкіндігі шектеулі
балаларға ерте коррекциялық көмек көрсету.
Күтілетін
нәтиже:
1. Психофизиологиялық
мүмкіндігі дамиды.
|