Күні:
Мектеп: Қызылдихан жалпы орта
мектебі.
Сыныбы: 5 Мұғалімнің аты жөні:
Юсупова
Ф
Қатысқандар: Қатыспағандар:
|
Сабақтың тақырыбы
|
Дүние бөліктері мен материктерді игеру және
зерттеу тарихы
|
Сабақтың оқу
мақсаты
|
5.2.6.1.Материктер мен дүние бөліктерін
игеру және зерттеу тарихын сипаттау
|
Сабақ
мақсаттары
|
Барлық
оқушылар: Материктер мен дүние
бөліктерін игеру және зерттеу тарихы туралы жалпы түсініп,
біледі.
Басым
бөлігі: Материктер мен дүние
бөліктерін игеру және зерттеу тарихы туралы түсінеді, сипаттама
бере алады.
Кейбір
оқушылар: Материктерді, аралдарды ашқан
саяхатшылар мен зерттеушілердің еңбектерін анықтап, жүріп өткен
жолдарын картадан көрсете алады.
|
Бағалау
критерийлері
|
Түсіну:
- Материктер мен дүние
бөліктері, аралдар туралы түсініп,біледі.
Қолдану:
- өз ойларын дәлелдеп постер
құрады, сұрақтарға жауап береді.
Талдау:
- материктер мен дүние
бөліктерін игеру және зерттеу тарихы туралы талдау
жасайды.
Жинақтау:
- оқушылар материктер мен
дүние бөліктерін игеру және зерттеу тарихы туралы,алдыңғы алған
білімдерін ұштастыра отырып, қосымша ақпараттар
жинақтайды.
|
Тілдік мақсат
|
Термин
сөздермен танысады және оларды қолданады.
Материк, арал,
архипелаг.
|
Құндылықтарға баулу
|
Зайырлы қоғам және жоғары
руханият
Өмір бойы білім алу, құрмет,
ынтымақтастық, ашықтық.
|
Пәнаралық
байланыс
|
География – Жер шарындағы материктер мен
аралдардың таныстырғанда.
Тарих-Материктердің ашылуы
және зерттелу кезеңдері тарихы саяхатшылар мен зерттеушілердің
ашқан жаңалықтарын таныстыруда.
Математика-
Материктердің жер көлемін анықтағанда.
|
Алдыңғы білім
|
Мүғалім сабақ басында жаңа
тақырып бойынша оқушыларға сұрақтар беріп,ауызша жауап беруді
тапсырамын.
1.Дүние бөліктеріне нелер
жатады?
2.Құрлық жайлы не
білесіңдер?
3.Арал дегеніміз
не?
4.Материктерді
атаңдар?
|
Жоспар
|
Сабақтың жоспарлаған кезеңдері
|
Сабақтағы жоспарланған жаттығу
түрлері
|
Дереккөздер, ресурстар
|
Сабақтың
басы
10 мин
|
Сәлемдесу. Оқу құралдарын түгелдеу. Психологиялық тренинг
ынтымақтастық атмосфераны қалыптастыру. « Гүл тілек » әдісі арқылы
оқушылар бір – бірлеріне гүл сыйлап тілек айтады.Мақсаты:Тыңдау
дағдыларын дамыту,сондай-ақ оқушыларды қатыстыру арқылы барлығын
теңестіру,жағымды ахвал қалыптастыру. Тиімділігі: Оқушылар
бір-біріне тілек айту арқылы жақындастырады,көңіл күйін
көтереді,бауырмалдығын оятады.
Тілек
айтып болған соң оқушылар стикер арқылы 4 топқа бірігеді.
Олар:
1 . Колумб тобы 2.
Магеллан тобы 3. Веспуччи тобы 4. Джеймс Кук
тобы
Т опқа бірігіп болған
соң, әр топ топ-басшыларын сайлайды.
Топ басшы топ мүшелерін
ұйымдастырып топ ережесін сақтауға және бірілген тапсырмаға
белсенді қатысуға шақырады.
Үй тапсырмасын сұрау :
«Ой қозғау»
әдісі бойынша мынадай сұрақтар қойып
үй тапсырмасын сұраймын.
1.Жергілікті жердің планы деген не жалпылама
түсінік беріңдер?
2.Жерді кескіндеудің қандай тәсілдері бар
?
3.Полярлық тәсіл не себепті
қолданылады?
4.Бағдарлы кескіндеу әдісі қандай жағдайда
қолданылады?
Қалай ойлайсыздар?
Планның күнделікті
өмірде және адамның іс -әрекеті үшін маңызы
қандай?
Жер бетінің
қарапайым планын түсірудің әдістері қандай мамандық иелеріне
қажет?
|
гүлдер
|
Сабақтың
ортасы
25 мин
|
1.Жаңа сабақ:
«Дүние бөліктері мен
материктерді игеру және зерттеу тарихы» жайлы бейне ролик
көрсетемін. Оқушылар жаңа тақырып бойынша түсінік
алады.
Бейне
роликті көріп болған соң
«
Кластер әдісі » арқылы әр топ оқушылары
тұжырымды ойларын постерге түсіріп, топтық жұмыс жасап,
қорғайды.Мақсаты:Идеялар мен ақпараттардың арасындағы байланыстарды
жинақтау, тұжырымдау.
2.
« Сұрақ қою » әдісі мақсаты:оқушының ойын
ашық білдіруіне дағдыландырады. Қолданылуы сұрақ қою арқылы баланың
сабақты қалай меңгергенін немесе меңгермеген жерлерін білуге
болады.
« Сұрақ қою
» әдісі
арқылы оқушыларды А В С деңгейіне байланысты карточка
жазылған дүние бөліктері мен
материктерді игеру және зерттеу тарихы бойынша сұрақтарды беремін
сұрақтарға тез жауап беруі кажет.
1.Дүние
бөліктері нешеу? 2.Қанша материк бар?
3.Дүние
бөліктері мен материктердің айырмашылығы неде?
4.Жер шарының ауданы
қанша?
5.Жер
шарының қанша бөлігін құрлық алып жатыр?
6 Жер шарының қанша бөлігін
су алып жатыр?
7.Қанша пайызы су ? 8.Қанша
пайызы құрлық? 9.Алғашқы зерттеулер қандай мақсатты көздеді?
10.География ғылымының атасы атанған грек ғалымы кім? 11.Жерді
өлшеу туралы атты еңбекті жазған ғалым. 12.Ортағасырлық зерттеулер
кезеңінде географиялық ашылуларға кімдер коп еңбек сіңірген? 13.Ұлы
географиялық ашылулар кезеңі қай кезең аралығын қамтиды?
14.Американы ашқан саяхатшы кім? 15.Фернан Магелланның саяхаты
нәтижесінде толық дәлелденді. 16.Тасмания аралын кім ашты?
17.Еуропадан Үндістанға баратын жолды ашқан саяхатшы? 18.Не себепті
ХҮ-ХҮІІІ ғасыр аралығы ұлы географиялық ашылулар ғасыры деп аталды?
19.Алғашқы Магелланның саяхатын картадан көрсетіңіз. 20.Колумбтың
экспедициясы қай жерлерде болды. 21.Джеймс Куктың саяхаты мен
зерттеулері. 22.Дүние бөліктері деген не,олардың материктерден
айырмашылығы неде?
«Кескін карта мен жұмыс» әр топқа дүниенің
жарты шарлар картасын беремін топпен бірге материктерді, ірі
аралдарды кескін картаға түсіреді.Топтық тапсырма аяқталған соң
интербелсенді тақтадан дүниенің жарты шарлар картасын
көрсетемін.Көріп қателерін дұрыстап алады.
|
Плакат,
маркер, стикер, түсті қағаздар
Кеспе қағаздар
|
Сабақтың аяқталу (қорытынды)
10 мин
|
Сабақтың соңында оқушыларға проблемалы сұрақтар
қойылады:
Материктер мен дүние
бөліктерін зерттеудің маңызы неде?
Кері байланыс
:
1.Қызық болған 3 нәрсе
.
2.Қиын болған 3
нәрсе.
3.Құнды болған 3
нәрсе.
Берілген
критерий тапсырмалар бойынша оқушылар бағаланады.
Үйге
тапсырма: Дүние бөліктері мен
материктерді игеру және зерттеу тарихы туралы мәлімет жинап
келу
Бағалау
формативті
Топтық жұмыстан кейін
смайликтер, түрлі түсті жетонді тарату арқылы бағалаймын.
Оқушылардың жинаған смайликтерді, жетондарды сабақ соңында жинап
кім қанша смайликтер,жетондар жинағандығын есептеп бағалаймын. Әр
топтың басшына топ мүшелерін бағалауын
тапсырамын.
Дескриптор:
1. Материктер мен дүние
бөліктері, аралдардың не екені туралы біледі.
2. Материк пен аралдардың
қалыптастыру тарихына талдау жасайды.
3. Материктерді
зерттеген саяхатшылардың еңбектерін анықтап, жүру бағыттарын
картадан көрсете алады.
|
Оқушылар сабақтан алған ақпараттарын, берілген
кестеге белгілер арқылы жазады.
|
Қосымша ақпарат
|
Саралау
|
Бағалау
|
Пән аралық байланыс. Қауіпсіздік және еңбекті
қорғау ережелері АКТ- мен байланыс. Құндылықтардағы
байланыс.
|
«Ой
қозғау»,
« сұрақ қою» әдістерін
пайдаланып оқушылардың
қажеттіліктеріне қарай жекелей тапсырмалар беремін.
Тәжірибелік тапсырмаларды орындауда деңгейлік тапсырмаларды
орындатамын.
«Кластер» әдісі арқылы ұйымшыл топ пен топ мүшелері
арасында талқылау мен зерттеушілік әңгімені өрбітем
|
Бағалау фармативті
Жетон мен бағалау
Смайликтермен
бағалау
Топ басшының
бағалауы
|
География
математика,тарих
Сабақта картаны тиімді
пайдалануда ережені сақтау.
АКТ ні қолдану аясында
техника қауіпсіздік ережесін сақтау
|
Рефлексия
Сабақ / оқу мақсаттары
шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды?
Мен жоспарланған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен
берген
уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай
түзетулер енгіздім және неліктен?
|
|
|