Пәни:дуниятонуш | Вақти:04.02.2019-ж | Тәкшүрүлди_______________Садирова Г.Т. |
| Синипи:4 «В» |
Дәрисниң мавзуси: | Чөл өсүмлүклири билән жаниварлириШөл өсімдіктері мен жануарлары |
Дәрисниң мәхсити:
| Билимлик:Чөл өсүмлүклири билән жаниварлири тоғрисида чүшәнчә алиду.Риважландуруш: Оқуғучилар өз алдиға алған мәлуматни анализ қилишни, сәвийәлик тапшурмиларни өз алдиға орунлаш, мавзу тоғрисида соалларни қоюш, таллаш, жавап бериш. Бир -бирини вә өзини- өзи баһалаш қабилийәтлири риважлиниду. Тәрбийәвий:Тәбиәтни тәрбийиләш. Өз ой пикирини очуқ ейтишта, бир-биригә соал қоюп, жавап беришта, өз ара мунасивәт қилишта сөзләш мәдәнийитини сақлайду. Өз -өзини башқуруш, өз -өзини рәтләшкә үгиниду. |
Күтилидиған нәтижиләр: | Чөл өсүмлүклири билән жаниварлири тоғрисида ейтип берәләйду. Луғәт сөзләрни қазақ тилида пайдилинип берилгән тапшурмиларни орунлашни билиду. Берилгән тапшурмиларни түрләндүрүп, тәһлил қилишни, өзини вә өзгини тиңшашни, баһалашни, топта ишләшни орунлайду. Мәхсәтлик тилда өз көз қаришини, ой-пикирини әркин ейтип испатлайду. |
Дәрис типи | Йеңи мавзуни өзләштүрүш |
Пәнарилиқ бағлиниш | Ана тили, қазақ тили |
Қоллинидиған усуллар | Блум таксономияси,тест, CLIL(маслаштуруш, Activity, тірек сөздер, «Крестики вә нолики» оюни) |
Дәрис көрнәклиги | презентация, тапшурмилар, сүрәтләр. |
Баһалаш нормиси:Топ башчилири өз топидики оқуғучиларға орунланған тапшурмиларға қарап баһалирини қоюп маңиду |
Дәрисниң бериши: |
Дәрис этаплири
| вақти | Муәллим иш-һәрикити | Оқуғучиниң иш-һәрикити |
УюштурушТ1 | 3 мин | Әссаламу әләйкүм оқуғучилар! Бир-биримизгә тиләк ейтиш арқилиқ бүгүнки дәрисни бащлайли-Бүгүн синипта ким новәтчи?-Синипта ким кәлмиди?
Санлар бойичә топларға бөлүнүш | Оқуғучилар дүгләк туруп тиләк ейтип болғандин кейин елинған санлар бойичә топларға бөлүнүп,андин олтириду |
Өй тапшурмисини тәкшүрәшТ1-Т2 | 8 мин | «тест, маслаштуруш» бойичә өй тапшурмисини сораш | Оқуғучилар өй тапшурмилириниң жаваплирини«тест, маслаштуруш» арқилиқ ейтиду. |
Йеңи мавзуБилим елишЧүшинишТ1(80%)Т2 (20%) | 4мин
12мин
4+2мин | Тепишмақниң жававини тапсаңлар, бүгүнки дәрисниң мавзусини ачисиләр!
CLIL методини қоллиниду. «Activity» усулиҺәр бир топ бирликтә бош орунларға дәристин үгәнгән аталғуларни толуқтуруп язиду.Андин кейин башқа топлар тәкшүрәйду.Терминология
Сәргитиш минутиИш-һәрикәт мәшиқлирини орунлайду | Тепишмақни тепиш арқилиқ мавзуни ачиду.
Чөл вә у йәрдики һаятлиқ тоғрисида муәллим мәлумат бериду. Оқуғучилар тиңшайду, керәк йәрлирини йезип маңиду.
Топ билән ишләйду вә топқа умумий балл қоюлиду
Терминологияни орунлайду вә есидә сақлайду, андин мәнасини ейтип бериду
|
ПишшиқдашҚоллинишТ2 | 5 мин | «Тірек сөздер»Менің ойымша, шөлде өте...........................................Шөлді аймақта адамадар ........................................Түйе 6 ай су және тамақ ішпей шыдайды.Себебі, Шөл дегеніміз..........................Шөл жануарларына жатады:................Шөл өсімдіктеріне жатады ....Дүниедегі ең үлкен ..................................................Шөлдердің түрлері...................................................Шөл мен адам........................................................Су –тіршілік көзі,ал шөлде ..........................Шөлдің ерекшелігі ................................................. Шөл болмаса...............................................Бұрында шөлдердің орнында....................Қазақстандағы шөлдер.............................Дүние жүзіндегі шөлдедің түрлері.............Сортаңды шөл................................Тастақты шөл...................................Менің пікірімше,тақыр шөлдер.............................Мен шөлдерді.............................ойлаймын.Менің ойымша, адам мен............................Құмды шөл бұл-.........................................Шөлдегі жануарлардың ерекшелігі......................Шөлдегі өсімдіктердің ерекшелігі.........................Еліміздегі проблемалы ...................Такли-Макан шөлі......................................................Шөлдегі жануарлар азықтанады...................Шөл өсімдіктері азықтанады............................Шөл пайда болады........................................................
| Тірек сөздердің көмегімен өз ойларын жалғастыра толықтырады.
|
ЙәкүнләшАнализСинтезТ1 | 4 мин
| «Крестики вә нолики» оюни | Оюнни бирликтә ойнайду вә аяқлаштурғандин кейин бир-бирини тәкшүрәйду. |
БаһалашТ1 | 2мин | Формативлиқ баһалаш йәкүнини чиқиришТоп башчилири оқуғучиларниң алған баһалирини һесаплап ейтип чиқиду. | Топ башчилири баһалайду |
РефлексияТ1 | 1мин | Бармақлирини көтириш арқилиқЖуқури қаритилса-чүшәндимОттура қаритилса-бәзи йәрлирини чүшәнмидимТөвән қаритилса-чүшәнмидим | Балиларниң ой-пикири сорилиду |
Өйгә тапшурмаТ1
| 1 мин | 1.65-69-б сөзләш2.Қаидиләрни ядлаш3.69-б 4соалға-еғизчә жавап бериш (чүшәндүрүш) | Өй ишини язиду |