Күні: 13.02.2018
жыл
Пәні:
Дүниетану
Сынып: 2
«Б»
|
Мектеп: «Береке орта
мектебі» КММ
Қатысқандар:
21
Қатыпағандар:
0
|
Сабақтың
тақырыбы
|
Ежелгі
қалалар
|
Ортақ
тақырып
|
Дәстүр
|
Бағдарламаның бөліміне
сілтеме
|
3.2. Қазақстанның тарихи
тамыры
|
Жалпы
мақсаты
|
2.3.1.2. Ақпарат көздрін оқу
негізінде ежелгі қалалар мен ескерткіштерді
сипаттау
|
Күтілетін
нәтижелер
|
Оқушылар:
-
Сабақ тақырыбын
оқудың өзіндік (жекебас) мағынасын
анықтайды;
-
«Ұлы Жібек жолы»,
«Ежелгі қалалр» ұғымдарының мағынасын түіндіре
алады;
-
Ежелгі қала құрылымы
ерекшеліктерінің қандай екендігін
түсінеді,
-
Ежелгі қалалар қалай
пайда болғандығын біледі.
-
Оқулықтың мәтіні
және суреттерінен ақпарат алады және оны талқылайды, қорытынды
шығарады;
-
Ежелгі қаланың
тұрғындары немен айналысқандарын мысал келтіре
біледі;
-
Біздің ата-бабаларымыздың
жеткен жетістіктерін мақтан
тұтады.
|
Жетістік
өлшемдері
|
Оқушы
мақсатына жетеді,
егер:
-
Ежелгі қалалар қалай
пайда болғанын, олардың құрылымын және тұрғындарының немен
айналысқандарын білсе;
-
Сабақта ұсынылған
фронталды және жұптасқан жұмысты орындауға белсенді
қатысса;
Оқушы оқытудың
мақсатына жетуге тыры-сады,
егер:
-
«Ұлы Жібек жолы»,
«Ежелгі қала» ұғымдарының мағынасын
білсе;
-
«Оқушы дәптеріндегі
» тапсырманы орындаса;
-
Сыныптағы фронталды және
жұптасқан жұмысты орындауға
қатысса.
|
Оқытудың әдістері мен
тәсілдері
|
«Иә», «Ұғымды түсіндіреміз»,
«Сұрақ қой», «Мен – топсеруен жетекшісімін» (жұптасқан жұмыс) ,
«Сөйлемді аяқта» тәсілдері
|
Көрнекі
құралдар
|
Мұғалімге:
интерактивті тақта
Оқушыға: оқулық , жұмыс
дәтері
|
Кілттік сөздер және
ой-пікірлер
|
Ұлы Жібек жолы, Ежелгі
қалалар
|
Сабақтың
барысы
|
Уақыт
|
Сабақтың өту
кезеңдері
|
Мұғалімнің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
2
мин
|
Ұйымдастыру
|
Сәлеметсіңдер ме,
балалар!
«Біз бүгін не
істейміз?» деген ширату ойынын
жүргізейік.
«Иә»тәсілі: «Балалар кәне ...»
дей отырып, мұғалім сөйлемді бастайды, ал одан соң қимылмен қандай
да бір әрекетті көрсетеді (сурет салу, шапалақ ұру, қол көтеру
т.б)
|
Оқушылар бір ауыздан «Иә!» деп
жауап береді. Мұғалімнің әрекетін қайталайды. Және бұл әрекетті
атайды.
|
5
мин
|
Сабақтың мақсатын
қою
|
Балаллар! Бүгін біз
ежелгі қалаға таным-жорыққа аттанамыз. Ежелде Қазақстан аумағына
Ұлы Жібек жолы өткенін білесіңдер ме? Ұлы Жібек жолы – бұл атаудың
мағынасын түсінуге тырысып
көріңдерші.
«Терминді түсінеміз»
әдісі:
Неге
«Ұлы»?
Неге
«Жібек»?
Неге
«жол»?
Мұғалім: Ұлы Жібек
жолы 7 мың шақырымға созылды. Бұл жолмен түйе керуендері Қытайдан
Еуропа елдеріне жібек және басқа да тауарлар тасымалдады. Ұлы Жібек
жолы бойында шебер ұсталар тұратын. Сондай жолмен қалалар пайда
болды. «Ежелгі қала», «шебер» сөздерін сздік қорына қосып,
талқылайды.
Ал енді Ұлы Жібек жолымен
керуеншілермен бірге
саяхат-тайық.
|
Оқушылар түрлі
болжамдарды келтіреді: Мұғалім: «ұлы» - «ірі» , «үлкен» деген сөз,
«Жібек» - осы жолмен тасымалданған «жібек» тауарының аты бойынша
қойылған; «жол» - «трасса» сөздерінің мағынасын береді
дейді.
Оқушылар «ежелгі
қала» ,«шебер»
сөздеріне мән
береді.
Ежелгі қала – старый
город – Old
city
Шебер – мастер
–
Бейнефильм
көру
|
15
мин
|
Жаңа білімді
меңгеру
|
Оқулықты ашып
мәтінді кезекпен оқимыз.
Оылған мәліметке «Сұрақ қой»
әдісі. Сұрақтар: «Неге?» «Қай?» «Қанша?» «Не?» және т.б сөдерден
тұры керек. Мұғалім маңызы бар сұрақтарды белгілейді және оларға
бірден жауап беруге оқушыларға ұсыныс жасайды. Бұл әдіспен жаңа
ғана оқылған мәліметтерді түсінгені
тексеріледі.
|
Оқушылар оқулықтың
мәтінін оқып, суреттерді қатыстырып, тапсырмаларды орындайды.
Оқушыға қойылатын сұрақтардың
үлгілері:
және
т.б.
|
3
мин
|
Жаңа тақырыпты түсінуді
тексеру
|
Мұғалім: Ұлы Жібек
жолының сауда керуендері өтетін жолының бойында неге ежелгі қалалар
пайда болған?
Мұғалім: Сендерге
қазір экскурсия жетекшісі рөлінде ойнауларыңа тура келеді. Бірақ
сенің тыңдаушың бір ғана адам болады, ол – сенің парталас
сыныптасың. Ежелгі қалаға экскурсия (танымжорық) жүргізіңдер:
қаланың көрінісі қандай, онда кімдер тұрады, шеберлер қандай
бұйымдар дайындайды. ( «Мен – экскурсия жетекшісімін»
әдісі)
Сергіту
сәті
Мұғалім:
Оңға түзу
тұр.
Солға түзу
тұр.
Алға бір
адым,
Артқа бір
адым.
Оңға
бұрылып,
Солға
бұрылып,
Жоғары-төмен
қарайық
Орнымызды
табайық
Мұғалім: Ежелгі қаланың
тұрғыны қазіргі қалада болды деп елестетіңдер . Оны бәрінен бұрын
не таңғалдырар еді?
|
Оқушылар:
-
Керуеншілерге ұзақ
жолда демалуға тоқта, түйелерін тынықтыру керек болды. Бұндай
жерлерде керуен-сарайлар салынып, саудагерлер тауарларын
сақтайтын:
-
Мұнда сауда
керуендері аялдап, жергілікті тұрғындар мен саудагерлер арасында
сауда-саттық (тауар айыртастау)
басталатын;
-
Бұл орындарға
адамдар келіп қоныстана бастады. Олар саудамен, қолөнермен, жеер
өңдеумен айналысты. Осындай жолмен қала пайда бола
бастаған.
Оқушылар өлең
жолдарындағы қозғалыстарды
қайталайды.
Оқушылардың
жауаптары әртүрлі.
|
8
мин
|
Жаңа тақырыпты
бекіту
|
«Оқушы дәптеріндегі»
тапсырмаларды орындаймыз.
-
Ежелгі қала қандай
бөліктерге бөлінгенін жаз
-
Ежелгі қала мен
қазіргі қаланы салыстыр. Ұқсастықтары мен айырмашылықтарын
тап.
Парталас сыныптастарыңмен
тапсырманы орындауда өзара тексеру
жүргізіңдер.
|
Оқушылар «Оқушы дәптеріндегі»
тапсырмаларды орындайды.
|
5
мин
|
Рефлексия
Қорытындылау
|
Сабақтың мазмұнын бағала.
«Жеделхат» - сабақ аяқталғаннан кейін әр оқушыға жеделхат бланкісін
толтыру ұсынылады және келесі нұсқаулықты назарларыңа ұсынамын:
«Сен өткен сабақ туралы не ойлайсың? Нені үйрендің? Не ұнады? Не
түсініксіз болды? Маған қысқаша жолдау жазыңыздар. Мен алдағы
уақытта сендердің йларыңды ескеруім
керек»
|
|
2
мин
|
Үй
тапсырмасы
|
«Оқушы дәптеріндегі» 3 –
тапсырманы орындаңдар
|
Оқушылар күнделіктеріне
тапсырманы жазады.
|