ҰМЖ тарауы: 2В бөлімі
–Ежелгі Үндістан: буддизмнің гүлденуі мен индуизмнің
триумфі
|
Арал
ауданы
Мектебі: № 81
|
Күні
:
|
Мұғалімнің аты-жөні:
Жұмағазы Айнұр
|
Сынып:
5
|
Қатысқандар
-
|
Қатыспағандар
-
|
Сабақтың
тақырыбы
|
Ежелгі Үндістанда
ғылыми білімдер қаншалықты дамыды.
|
Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу мақсаттары
|
5.2.4.2
– Ғылымдардың (Арифметика,
геометрия, астрономия, медицина ) пайда болып , дамуына шаруашылық
іс- әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын анықтау
.
|
Сабақ
мақсаты
|
Барлығы:1. Математика
,медицина,әдебиет,астрономия ғылымдарының пайда болуын біледі
.
2.Ғылымдардың пайда болуын,
шаруашылық,әлеуметтік өзгерістердің ықпалын
анықтайды.
Көбісі :Ежелгі храмдар мен
мүсіндердің ерекшеліктерін көрсетеді.
Кейбірі : Махабхарата мен Рамаяна
дастандарының желісі бойынша өз көзқарастарын
білдіреді.
|
Ойлау
деңгейі
|
Білу және
түсіну
|
Бағалау
критерийі
|
-
Математика,медицина,әдебиет,астрономия ғылымдары пайда
болды
-
Шаруашылық,әлеумкттік
өзгерістердің ықпалын анықтау
-
.
|
Тілдік
мақсаттар
|
Негізгі ұғымдар
Махабхарата
Рамаяна
Кауравтар
Пандавтар
|
Талқылауға арналған
сұрақтар
1.Ежелгі үнділіктердің ең
үздік шығармаларын ата
2. .«Рамаяна» дастанындағы
оқиғалар желісі бойынша қандай ой
түйдіңдер
3.Үндістанда қандай ғылым
дамыды.
4. Үндістанда қандай храмдар
мен мүсіндердің ерекшеліктері туралы
білесіңдер
|
Диалогқа арналған
сұрақтар
1«Махабхарата» дастанында неше
тайпа билік үшін күреседі ?.
2. Ежелгі үнділіктердің тамаша
туындылары
3.Тас калонна орнатқан
император
4.Ауа райы , шаруашылық
қызметтеріне байланысты қандай білімдер жетілдірілді
?
|
Жазылымға арналған
тапсырмалар
1.Кесте,сызба
|
Тарихи
концепт
|
Маңыздылық. Зерттеу
нәтижесінде оқушылар ежелгі өркениеттердің әрқайсысы түрлі
салалардағы ғылыми білімдердің дамуына елеулі үлес қосқанын
түсінеді . Сондай- ақ ғылыми білімдердің дамуы адамдардың
шарушылығымен және күнделікті өмірімен тығыз байланысты болғанын
біледі.
|
Құндылықтарға
баулу
|
Өзгелердің
мәдениетіне және көзқарастарына құрметпен
қарау
|
Пәнаралық
байланыс
|
Қазақстан тарихы,
География
|
Алдыңғы
білім
|
Ғылым мен мәдениет
туралы біледі.
|
Сабақтың
барысы
|
Сабақтың жоспарланған
кезеңдері
|
Сабақтағы
жоспарланған жаттығу түрлері
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
7-8
мин
|
Миға
шабуыл.
1.Мәдениет дегеніміз
не?
2.Қазақ әдебиетінен қандай
дастандарды білесіңдер?
3.Қандай дінге
табынды?
4.Қандай білімдер ерте
дамыды?
5.Дін уағыздаушыларды калай
атады?
ҚБ: мадақтау
сэндвичі
«Мозайка әдісі».
Топтастыру.
Махабхарата Рамаяна Кауравтар
Пандавтар
Бүгінгі сабақтың тірек
сөздеріне байланысты бөлінеді. Әрбір топ тірек сөздердің тарихын
зерттейді
|
Тірек сөздер
жазылған қағаздар таратылады
|
Сабақтың
ортасы
20 –
25 мин
|
Тж.»Өрнекті
ара»әдісі әр топқа бүгінгі сабақтың
бөлімшелері бөлініп беріледі . Әр топтың 1,2,3,4 лері тақтаға шығып
бір- біріне түсіндіреді .Бастапқы топтан жұмыс тобына
ауысады.
1,2,3,4 санау арқылы
бірігеді.Тақырыпшаны бөліп оқиды,топта талқылайды.Қайта өз тобына
келеді.1,2,3,4 топтан келгендер ретімен өз тобына
түсіндіреді.
1топ Махабхарата
дастаны
2 топ Рамаяна
дастаны
3 топ Кауравтар құрылыс
өнері
4 топ Пандавтар ғылым мен
білімнің дамуы
ҚБ. Критерий
арқылы
Кері
байланыс
1.Топтық жұмыс несімен
ұнады?
2.Қандай сұрақтарың
бар?
3.Қандай қиындықтар
кездесті?
Жұптық жұмыс .Үндістандағы
ежелгі храмдардың түрлері мен ерекшеліктерін,ұқсастықтарын кестеге
жазады.
Храмдардың
түрлері
|
Ерекшеліктері
|
Ұқсастықтары
|
1
|
|
|
2
|
|
|
|
Үлестірмелі
қағаздар
Топ өздерін
бағалайды
|
|
ҚБ. Саусақ
әдісі
Жеке
жұмыс
Төмендегі кесте бойынша ғылыми
білімнің ерекшелігін әлеуметтік өзгерістердің ықпалын
түсіріңдер.
Р/с
|
Ғылым
саласы
|
Ерекшелігі
|
Шаруашылықтың
ықпалы
|
Әлеуметтік
өзгерістердің ықпалы
|
1
|
Математика
|
|
|
|
2
|
Медицина
|
|
|
|
3
|
Әдебиет
|
|
|
|
Дескрипторы:
Ежелгі Үнді жеріндегі
математика ғылымының ерекшелігін оның шаруашылыққа және әлеуметтік
өзгерістерге ықпалын сипаттайды.
Ежелгі Үнді жеріндегі медицина
ғылымының ерекшелігін оның шаруашылыққа және әлеуметтік
өзгерістерге ықпалын сипаттайды.
Ежелгі Үнді жеріндегі әдебиет
ғылымының ерекшелігін оның шаруашылыққа және әлеуметтік
өзгерістерге ықпалын сипаттайды.
|
Өзін-өзі
бағалау
|
Аяқталуы
5-8
мин
|
Рефлексия: «Ұстазға хат» деп бүгінгі
сабақтан түсінгендерін көгершінге жазып
жапсырады
Үй тапсырмасы: § 17 Ежелгі
Үндістанда ғылыми білімдер қаншалықты
дамыды.
Зерттеу: Бүгінгі таңда осы
дастандағы қандай оқиғаға байланысты мереке өткізіледі? Ол қалай
тойланады?
|
|