Күні:11
.01.2018
Пәні:қазақ
тілі
Сыныбы:6
«в»
Сабақтың
тақырыбы:Етістер.Өздік етіс
Сабақтың
мақсаты: Оқушыларға етістер туралы
түсінік беру,оның ішінде өздік етістінің мағынасын
ашу.
1)Білімділік:Етіс туралы толық
түсінік бере отырып, оның түрлерімен таныстырып өту.Жасалу жолдарын
көрсету, айырмашылықтарын айқындау.
2)Дамытушылық:Оқушылардың
ойлау қабілеттерін дамыту, ептіліктерін ұштау, еркін сөйлеуге
баулу, жылдам ой қорытуға дағдыландыру.
3)Тәрбиелік:Адалдыққа,
бірлікке, ұлттық дәстүрге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: жаңа тақырыпты
меңгерту.
Сабақтың типі:
дәстүрлі
Әдісі: деңгейіне қарай сатылай
оқыту
Құрал-жабдықтары:презентация
Сабақтың өту
барысы:
І. Ұйымдастыру
бөлімі
1.Амандасу
2.Түгендеу
3.Жаңа сабаққа
дайындық
4.Топқа
бөліну
ІІІ.Жаңа сабақ:Етістер.
Өздік етіс
Етістер іс істеуші мен
іс-әрекеттің арасындағы қатынасты білдіретін етістіктің ерекше бір
түрі. Ол төрт түрге бөлінеді.
Өздік етіс орындаушы
әрекет
Жұрнағы:-н, -ын,
-ін
Мысалы: көр-ін-ді,
тара-н-ды
Өзгелік етіс орындаушы
әрекет
Жұрнағы:-қыз,-кіз,-ғыз,-гіз
-дыр,-дір,-тыр,-тір,-ыр,-ір,-т
Орындатушы Мысалы: ашқызды,
бергізді, ойдырды, оқытты
Ортақ етіс орындаушы Әрекет
Орындаушы
Жұрнағы:-ы,
-ыс,-іс
Орындаушы Мысалы: атысты,
тарасты
Ырықсыз етіс ?
Әрекет
Жұрнағы:-ыл, -іл, -л,-ын,-ін,
-н
Мысалы:терілді,
шегеленді
IV. Тақтамен
жұмыс
Мысалдар:
1.Жанат
жуынды, таранды,
киінді.
2.Омар Әсияға
кітап оқытты, мазмұнын
айтқызды.
3.Студенттер
егін жиысты, алма
терісті.
4.Мәдениет үйіне
орындық қойылды, шам
жағылды.
/Балалар тақтадағы
сөйлемдерден етістіктерді тауып астын
сызады/.
1-сөйлемде жуынды, таранды,
киінді. Мұнда қимыл іс жасаушы кім? Қимыл жасаушы да,қимылды
жұмсайтын нысан да өзі (Жанат).
Осы жерде ереже шығады: Қимыл
бір адамнан шығып, өзіне бағытталған етістің түрі өздік етіс деп
аталады. Жұрнақтары: -н, -ын, -ін.
2-сөйлемде қимылды істеуші
Әсия да /оқытты,
айтқызды/, оған ұйтқы
болған Омар,
кітап-нысан. Яғни істі орындаушы
мен орындатушы бар. Іс-әрекетке қатысты адам-екеу. Етістің мұндай
түрын-өзгелік
етіс дейміз
3-сөйлемде жиысты,
терісті деген қимылды орындаушы көп,
бір адам емес, бірнеше адам, ортақтасып істейді. Сондықтан мұндай
етісті ортақ
етіс дейміз.
4-сөйлемде: қойылды,
жағылды дегенде қимылды орындағандар
айтылмайды.Іс-әрекет өзінен-өзі істелген сияқты. Демек істеуші
көрсетілмейтін етіс түрі ырықсыз
етіс деп
аталады.
Ү.Суретпен
жұмыс:
Сөйлем құрау:
1.Мұғалім Зәуреге
тақтаға сөз жазғызды. /өзгелік/
2.Апай шәкіртіне сабақ
айтқыздырды /өзгелік/
3.Зәуренің күнделігіне
бестік қойылды /ырықсыз/
ҮІ. Оқулықпен
жұмыс:
238-жаттығу:Берілген сөздерден
өздік етіс жаса.
Сабақты
етістік
|
Жұрнақтар
|
Өздік
етіс
|
Ора
|
-н
|
Оранды
|
Көр
|
-ін
|
Көрінді
|
Сез
|
-ін
|
Сезінді
|
Жасыр
|
-ын
|
Жасырынды
|
Сыла
|
-н
|
Сыланды
|
Тазала
|
-н
|
Тазаланды
|
Сүрт
|
-ін
|
Сүртінді
|
Ки
|
-ін
|
киінді
|
239-жаттығу:Көшіріп жазып
өздік етістің астын сызыңдар.
ІҮ.Сабақты
қорытындылау.
-
Сонымен етіс дегеніміз
не?
Қимылдың, іс-әрекеттің
орындаушыға, яғни қимыл иесінің істелетін іске қатысын білдіру үшін
белгілі бір қосымшалар арқылы жасалатын ,тістіктің түрі етіс деп
аталады.
2.Етіс нешеге
бөлінеді?
-Өздік етіс, өзгелік етіс,
ортақ етіс, ырықсыз етіс
Ү.Үй
тапсырмасы:
Етіс туралы ережені түсініп
оқу;
240-жаттығу: Өлеңді оқып,
өздік етістердің қалай жасалғанына көңіл аудару. Оларды мәтіннен
теріп жазыңдар.Мәтіндегі көнерген сөздердің мағынасын
анықтаңдар.
ҮІ.Бағалау.