Материалдар / Етістер.Өздік етіс
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Етістер.Өздік етіс

Материал туралы қысқаша түсінік
Етіс туралы толық түсінік бере отырып, оның түрлерімен таныстырып өту.Жасалу жолдарын көрсету, айырмашылықтарын айқындау.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қаңтар 2018
4824
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Күні:11 .01.2018

Пәні:қазақ тілі

Сыныбы:6 «в»

Сабақтың тақырыбы:Етістер.Өздік етіс

Сабақтың мақсаты: Оқушыларға етістер туралы түсінік беру,оның ішінде өздік етістінің мағынасын ашу.

1)Білімділік:Етіс туралы толық түсінік бере отырып, оның түрлерімен таныстырып өту.Жасалу жолдарын көрсету, айырмашылықтарын айқындау.

2)Дамытушылық:Оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту, ептіліктерін ұштау, еркін сөйлеуге баулу, жылдам ой қорытуға дағдыландыру.

3)Тәрбиелік:Адалдыққа, бірлікке, ұлттық дәстүрге тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: жаңа тақырыпты меңгерту.

Сабақтың типі: дәстүрлі

Әдісі: деңгейіне қарай сатылай оқыту

Құрал-жабдықтары:презентация

Сабақтың өту барысы:

І. Ұйымдастыру бөлімі

1.Амандасу

2.Түгендеу

3.Жаңа сабаққа дайындық

4.Топқа бөліну

ІІІ.Жаңа сабақ:Етістер. Өздік етіс

Етістер іс істеуші мен іс-әрекеттің арасындағы қатынасты білдіретін етістіктің ерекше бір түрі. Ол төрт түрге бөлінеді.


Өздік етіс орындаушы әрекет

Жұрнағы:-н, -ын, -ін

Мысалы: көр-ін-ді, тара-н-ды


Өзгелік етіс орындаушы әрекет

Жұрнағы:-қыз,-кіз,-ғыз,-гіз

-дыр,-дір,-тыр,-тір,-ыр,-ір,-т

Орындатушы Мысалы: ашқызды, бергізді, ойдырды, оқытты

Shape1 Shape2



Ортақ етіс орындаушы Әрекет Орындаушы

Жұрнағы:-ы, -ыс,-іс

Орындаушы Мысалы: атысты, тарасты

Shape3

Ырықсыз етіс ? Әрекет

Жұрнағы:-ыл, -іл, -л,-ын,-ін, -н

Мысалы:терілді, шегеленді


IV. Тақтамен жұмыс

Мысалдар:

1.Жанат жуынды, таранды, киінді.

2.Омар Әсияға кітап оқытты, мазмұнын айтқызды.

3.Студенттер егін жиысты, алма терісті.

4.Мәдениет үйіне орындық қойылды, шам жағылды.


/Балалар тақтадағы сөйлемдерден етістіктерді тауып астын сызады/.

1-сөйлемде жуынды, таранды, киінді. Мұнда қимыл іс жасаушы кім? Қимыл жасаушы да,қимылды жұмсайтын нысан да өзі (Жанат).

Осы жерде ереже шығады: Қимыл бір адамнан шығып, өзіне бағытталған етістің түрі өздік етіс деп аталады. Жұрнақтары: -н, -ын, -ін.


2-сөйлемде қимылды істеуші Әсия да /оқытты, айтқызды/, оған ұйтқы болған Омар, кітап-нысан. Яғни істі орындаушы мен орындатушы бар. Іс-әрекетке қатысты адам-екеу. Етістің мұндай түрын-өзгелік етіс дейміз



3-сөйлемде жиысты, терісті деген қимылды орындаушы көп, бір адам емес, бірнеше адам, ортақтасып істейді. Сондықтан мұндай етісті ортақ етіс дейміз.


4-сөйлемде: қойылды, жағылды дегенде қимылды орындағандар айтылмайды.Іс-әрекет өзінен-өзі істелген сияқты. Демек істеуші көрсетілмейтін етіс түрі ырықсыз етіс деп аталады.


Ү.Суретпен жұмыс:

Shape4

Сөйлем құрау:

1.Мұғалім Зәуреге тақтаға сөз жазғызды. /өзгелік/

2.Апай шәкіртіне сабақ айтқыздырды /өзгелік/

3.Зәуренің күнделігіне бестік қойылды /ырықсыз/


ҮІ. Оқулықпен жұмыс:

238-жаттығу:Берілген сөздерден өздік етіс жаса.

Сабақты етістік

Жұрнақтар

Өздік етіс

Ора

Оранды

Көр

-ін

Көрінді

Сез

-ін

Сезінді

Жасыр

-ын

Жасырынды

Сыла

Сыланды

Тазала

Тазаланды

Сүрт

-ін

Сүртінді

Ки

-ін

киінді


239-жаттығу:Көшіріп жазып өздік етістің астын сызыңдар.


ІҮ.Сабақты қорытындылау.

  1. Сонымен етіс дегеніміз не?

Қимылдың, іс-әрекеттің орындаушыға, яғни қимыл иесінің істелетін іске қатысын білдіру үшін белгілі бір қосымшалар арқылы жасалатын ,тістіктің түрі етіс деп аталады.

2.Етіс нешеге бөлінеді?

-Өздік етіс, өзгелік етіс, ортақ етіс, ырықсыз етіс


Ү.Үй тапсырмасы:

Етіс туралы ережені түсініп оқу;

240-жаттығу: Өлеңді оқып, өздік етістердің қалай жасалғанына көңіл аудару. Оларды мәтіннен теріп жазыңдар.Мәтіндегі көнерген сөздердің мағынасын анықтаңдар.


ҮІ.Бағалау.







Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!