Күні:11 .01.2018
Пәні:қазақ тілі
Сыныбы:6 «в»
Сабақтың тақырыбы:Етістер.Өздік етіс
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға етістер туралы түсінік беру,оның ішінде өздік етістінің мағынасын ашу.
1)Білімділік:Етіс туралы толық түсінік бере отырып, оның түрлерімен таныстырып өту.Жасалу жолдарын көрсету, айырмашылықтарын айқындау.
2)Дамытушылық:Оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту, ептіліктерін ұштау, еркін сөйлеуге баулу, жылдам ой қорытуға дағдыландыру.
3)Тәрбиелік:Адалдыққа, бірлікке, ұлттық дәстүрге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: жаңа тақырыпты меңгерту.
Сабақтың типі: дәстүрлі
Әдісі: деңгейіне қарай сатылай оқыту
Құрал-жабдықтары:презентация
Сабақтың өту барысы:
І. Ұйымдастыру бөлімі
1.Амандасу
2.Түгендеу
3.Жаңа сабаққа дайындық
4.Топқа бөліну
ІІІ.Жаңа сабақ:Етістер. Өздік етіс
Етістер іс істеуші мен іс-әрекеттің арасындағы қатынасты білдіретін етістіктің ерекше бір түрі. Ол төрт түрге бөлінеді.
Өздік етіс орындаушы әрекет
Жұрнағы:-н, -ын, -ін
Мысалы: көр-ін-ді, тара-н-ды
Өзгелік етіс орындаушы әрекет
Жұрнағы:-қыз,-кіз,-ғыз,-гіз
-дыр,-дір,-тыр,-тір,-ыр,-ір,-т
Орындатушы Мысалы: ашқызды, бергізді, ойдырды, оқытты
![]()
Ортақ етіс орындаушы Әрекет Орындаушы
Жұрнағы:-ы, -ыс,-іс
Орындаушы Мысалы: атысты, тарасты
![]()
Ырықсыз етіс ? Әрекет
Жұрнағы:-ыл, -іл, -л,-ын,-ін, -н
Мысалы:терілді, шегеленді
IV. Тақтамен жұмыс
Мысалдар:
1.Жанат жуынды, таранды, киінді.
2.Омар Әсияға кітап оқытты, мазмұнын айтқызды.
3.Студенттер егін жиысты, алма терісті.
4.Мәдениет үйіне орындық қойылды, шам жағылды.
/Балалар тақтадағы сөйлемдерден етістіктерді тауып астын сызады/.
1-сөйлемде жуынды, таранды, киінді. Мұнда қимыл іс жасаушы кім? Қимыл жасаушы да,қимылды жұмсайтын нысан да өзі (Жанат).
Осы жерде ереже шығады: Қимыл бір адамнан шығып, өзіне бағытталған етістің түрі өздік етіс деп аталады. Жұрнақтары: -н, -ын, -ін.
2-сөйлемде қимылды істеуші Әсия да /оқытты, айтқызды/, оған ұйтқы болған Омар, кітап-нысан. Яғни істі орындаушы мен орындатушы бар. Іс-әрекетке қатысты адам-екеу. Етістің мұндай түрын-өзгелік етіс дейміз
3-сөйлемде жиысты, терісті деген қимылды орындаушы көп, бір адам емес, бірнеше адам, ортақтасып істейді. Сондықтан мұндай етісті ортақ етіс дейміз.
4-сөйлемде: қойылды, жағылды дегенде қимылды орындағандар айтылмайды.Іс-әрекет өзінен-өзі істелген сияқты. Демек істеуші көрсетілмейтін етіс түрі ырықсыз етіс деп аталады.
Ү.Суретпен жұмыс:
Сөйлем құрау:
1.Мұғалім Зәуреге тақтаға сөз жазғызды. /өзгелік/
2.Апай шәкіртіне сабақ айтқыздырды /өзгелік/
3.Зәуренің күнделігіне бестік қойылды /ырықсыз/
ҮІ. Оқулықпен жұмыс:
238-жаттығу:Берілген сөздерден өздік етіс жаса.
|
Сабақты етістік |
Жұрнақтар |
Өздік етіс |
|
Ора |
-н |
Оранды |
|
Көр |
-ін |
Көрінді |
|
Сез |
-ін |
Сезінді |
|
Жасыр |
-ын |
Жасырынды |
|
Сыла |
-н |
Сыланды |
|
Тазала |
-н |
Тазаланды |
|
Сүрт |
-ін |
Сүртінді |
|
Ки |
-ін |
киінді |
239-жаттығу:Көшіріп жазып өздік етістің астын сызыңдар.
ІҮ.Сабақты қорытындылау.
-
Сонымен етіс дегеніміз не?
Қимылдың, іс-әрекеттің орындаушыға, яғни қимыл иесінің істелетін іске қатысын білдіру үшін белгілі бір қосымшалар арқылы жасалатын ,тістіктің түрі етіс деп аталады.
2.Етіс нешеге бөлінеді?
-Өздік етіс, өзгелік етіс, ортақ етіс, ырықсыз етіс
Ү.Үй тапсырмасы:
Етіс туралы ережені түсініп оқу;
240-жаттығу: Өлеңді оқып, өздік етістердің қалай жасалғанына көңіл аудару. Оларды мәтіннен теріп жазыңдар.Мәтіндегі көнерген сөздердің мағынасын анықтаңдар.
ҮІ.Бағалау.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Етістер.Өздік етіс
Етістер.Өздік етіс
Күні:11 .01.2018
Пәні:қазақ тілі
Сыныбы:6 «в»
Сабақтың тақырыбы:Етістер.Өздік етіс
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға етістер туралы түсінік беру,оның ішінде өздік етістінің мағынасын ашу.
1)Білімділік:Етіс туралы толық түсінік бере отырып, оның түрлерімен таныстырып өту.Жасалу жолдарын көрсету, айырмашылықтарын айқындау.
2)Дамытушылық:Оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту, ептіліктерін ұштау, еркін сөйлеуге баулу, жылдам ой қорытуға дағдыландыру.
3)Тәрбиелік:Адалдыққа, бірлікке, ұлттық дәстүрге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: жаңа тақырыпты меңгерту.
Сабақтың типі: дәстүрлі
Әдісі: деңгейіне қарай сатылай оқыту
Құрал-жабдықтары:презентация
Сабақтың өту барысы:
І. Ұйымдастыру бөлімі
1.Амандасу
2.Түгендеу
3.Жаңа сабаққа дайындық
4.Топқа бөліну
ІІІ.Жаңа сабақ:Етістер. Өздік етіс
Етістер іс істеуші мен іс-әрекеттің арасындағы қатынасты білдіретін етістіктің ерекше бір түрі. Ол төрт түрге бөлінеді.
Өздік етіс орындаушы әрекет
Жұрнағы:-н, -ын, -ін
Мысалы: көр-ін-ді, тара-н-ды
Өзгелік етіс орындаушы әрекет
Жұрнағы:-қыз,-кіз,-ғыз,-гіз
-дыр,-дір,-тыр,-тір,-ыр,-ір,-т
Орындатушы Мысалы: ашқызды, бергізді, ойдырды, оқытты
![]()
Ортақ етіс орындаушы Әрекет Орындаушы
Жұрнағы:-ы, -ыс,-іс
Орындаушы Мысалы: атысты, тарасты
![]()
Ырықсыз етіс ? Әрекет
Жұрнағы:-ыл, -іл, -л,-ын,-ін, -н
Мысалы:терілді, шегеленді
IV. Тақтамен жұмыс
Мысалдар:
1.Жанат жуынды, таранды, киінді.
2.Омар Әсияға кітап оқытты, мазмұнын айтқызды.
3.Студенттер егін жиысты, алма терісті.
4.Мәдениет үйіне орындық қойылды, шам жағылды.
/Балалар тақтадағы сөйлемдерден етістіктерді тауып астын сызады/.
1-сөйлемде жуынды, таранды, киінді. Мұнда қимыл іс жасаушы кім? Қимыл жасаушы да,қимылды жұмсайтын нысан да өзі (Жанат).
Осы жерде ереже шығады: Қимыл бір адамнан шығып, өзіне бағытталған етістің түрі өздік етіс деп аталады. Жұрнақтары: -н, -ын, -ін.
2-сөйлемде қимылды істеуші Әсия да /оқытты, айтқызды/, оған ұйтқы болған Омар, кітап-нысан. Яғни істі орындаушы мен орындатушы бар. Іс-әрекетке қатысты адам-екеу. Етістің мұндай түрын-өзгелік етіс дейміз
3-сөйлемде жиысты, терісті деген қимылды орындаушы көп, бір адам емес, бірнеше адам, ортақтасып істейді. Сондықтан мұндай етісті ортақ етіс дейміз.
4-сөйлемде: қойылды, жағылды дегенде қимылды орындағандар айтылмайды.Іс-әрекет өзінен-өзі істелген сияқты. Демек істеуші көрсетілмейтін етіс түрі ырықсыз етіс деп аталады.
Ү.Суретпен жұмыс:
Сөйлем құрау:
1.Мұғалім Зәуреге тақтаға сөз жазғызды. /өзгелік/
2.Апай шәкіртіне сабақ айтқыздырды /өзгелік/
3.Зәуренің күнделігіне бестік қойылды /ырықсыз/
ҮІ. Оқулықпен жұмыс:
238-жаттығу:Берілген сөздерден өздік етіс жаса.
|
Сабақты етістік |
Жұрнақтар |
Өздік етіс |
|
Ора |
-н |
Оранды |
|
Көр |
-ін |
Көрінді |
|
Сез |
-ін |
Сезінді |
|
Жасыр |
-ын |
Жасырынды |
|
Сыла |
-н |
Сыланды |
|
Тазала |
-н |
Тазаланды |
|
Сүрт |
-ін |
Сүртінді |
|
Ки |
-ін |
киінді |
239-жаттығу:Көшіріп жазып өздік етістің астын сызыңдар.
ІҮ.Сабақты қорытындылау.
-
Сонымен етіс дегеніміз не?
Қимылдың, іс-әрекеттің орындаушыға, яғни қимыл иесінің істелетін іске қатысын білдіру үшін белгілі бір қосымшалар арқылы жасалатын ,тістіктің түрі етіс деп аталады.
2.Етіс нешеге бөлінеді?
-Өздік етіс, өзгелік етіс, ортақ етіс, ырықсыз етіс
Ү.Үй тапсырмасы:
Етіс туралы ережені түсініп оқу;
240-жаттығу: Өлеңді оқып, өздік етістердің қалай жасалғанына көңіл аудару. Оларды мәтіннен теріп жазыңдар.Мәтіндегі көнерген сөздердің мағынасын анықтаңдар.
ҮІ.Бағалау.
шағым қалдыра аласыз













