Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Философия ответы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
-
Танымдық қызмет, ерекше әлеуметтік институт, мәдениеттің ерекше саласы – бұл: Ғылым
-
Ғылымның әлеуметтік институт ретінде қызметін сүйемелдейтін ерекше моралдық нормалар жиынтығы: Ғылым этосы
-
Ғылым дамуын оның ішкі факторларымен байланыстыратын көзқарас–бұл: Интернализм
-
Ғылыми таным деңгейлері: Эмпирикалық және теориялық
-
Әртүрлі білімді, кейде қарама-қарсы философиялық көзқарастарды, құндылық пайымдауларды жүйесіз жинақтау мен біріктіруден тұратын әдістемелік тәсіл - эклектика
-
Ғылымның негізгі міндеті : дүние туралы объективті және жүйеленген білімдерді дамыту
-
Теориялық таным саласына қатысы жоқ ғылыми әдіс: Жалпылау
-
Теория шеңберінде қабылданған ақиқат, талап, айқындық: Постулат
-
Дамудың синонимі, тірі және өлі табиғатта болатын өзгеріс процестері : Эволюция
-
«Позитивті ғылымдар», позитивизмге сәйкес мынаған сүйенед:.эмпирикалық фактілерге
-
Қазіргі теориялық-танымдық зерттеулер ұсынады: Идеализация және формализация
-
«Позитивті ғылым өзіне өзі философия» деген : Конт
-
Теорияның негізгі түйіні болып табылады аксиома
-
Қазіргі ғылым философиясындағы орталық орындардағы тұжырым: технологиялық детерминизм
-
Дәлелді білім теориясына арналған Аристотельдің еңбегі: Органон
-
Леонардо да Винчидің айтуы бойынша «Даналық ... қызы»: тәжірибенің
-
ХХ ғасырдың соңында «синергетика» терминін ұсынған неміс ғалымы: Хакен
-
Ибн Рушділімдегі ең жоғары адамгершілік құндылық: адамды өзі жақсылық жасайтындай етіп тәрбиелейді
-
Бірқатар ережелері дәлелсіз қабылданған, қағидалары – ақиқаттығы айқын көрінетін ғылыми теорияны құру әдісі :аксиоматикалық әдіс
-
Кез келген білімнің қателікті сипатта болуы туралы ұғым : фаллибилизм
-
Маргиналды ғылымдарға мыналар жатады: уфология
-
«Ғылым - иррационалдық кәсіпорын» деп тұжырымдаған? Фейерабенд
-
Эксперименттік-математикалық зерттеу әдісінің негізін салушы: Галилей
-
Сезімдік таным негізіболып табылатын таным теориясы: сенсуализм
-
Антиканың ғылыми бағдарламасы: Пифагор-платондық математикалық бағдарлам
-
Зенон апорияларының мақсаты: Қозғалыстың жоқ екенін дәлелдеу
-
Ортағасырларда әлемдік эволюция туралы айтқан мұсылман ғалымы: ибн Халдун
-
Жердің диаметрін есептеп шыққан ортағасырлық мұсылман ғалымы: әл-Бируни
-
Уақыт, кеңістік, қоғам бірлігін белгілейтін қазақ философиясының ұғымы: Заман
-
Әл-Хорезми «Қалпына келтіру және қарсы қою» атты еңбегінде негізін қалады: алгебраның
-
Араб философиясындағы адамның моральдықтазаруындағы ең жақсы тәсіл ретінде: аскетизмді ұстау
-
Араб философиясындағы еркін ойлаудың өкілі: Омар Хайям
-
Гносеология дегеніміз: Таным туралы ілім
-
Философияның дүниеге жәй көзқарастан айырмашылығы: теориялық дәлелі мен ғылыми сипатының жоғары болуы
-
Құбылыстардың себептілігін жоққа шығаратын философиялық дүниетаным индетерминизм
-
Әртүрлі бөлшектер мен заттардың тұтастығына механикалық қосылу (латын тілінен «қосамын») электрон
-
Философиядағы эпистемологиялық бетбұрысты жасаған : Кант
-
Перцептивті білімнің негізі .. қабылдау
-
Жалпының жекеге қатынасының тұжырымдамалық негізі
-
.дүниетаным или
-
әдістеме
-
-
Ғалам құрылымының гелиоцентрлік тұжырымдамасын беретін Н.Коперниктің еңбегі: «Аспан сфераларының айналуы туралы
-
ХVII ғасырдағы ағылшын материалисті, «ең жақсы дәлел – тәжірибе, егер оның тамыры экспериментте болса» деп тұжырымдаған: Бэкон
-
К.Поппер теориясына сәйкес ғылым мына әлемге тиесілі:үшінші әлемге
-
Қоғам мен мәдениеттегі ғылымның маңызы мен ролін тым әсірелеу – бұл: сциентизм
-
Ғылымның институттануы мына ғасырларда болды:XVII – XVIII ғғ
-
Ғылыми танымның эмпирикалық түрлері:факт, эмпирикалық қорытынды
-
Философиялық білімнің мына бөлімінде ғылыми таным мәселелері қарастырылады:эпистемология
-
XVII ғасырдан бастап ғылым мына сипатта дамыды:техногендік өркениет
-
Әлем туралы түрлі ғылымдардың фундаментальды білімдері синтезінің нәтижесі: әлемнің ғылыми бейнесі
-
Дедуктивті зерттеу әдісінің принциптерін жасаған ойшыл: Р.Декарт
-
Дүниенің ғылыми бейнесінің алғашқы тарихи формасы:механикалық
-
Галилейдің пайымдауынша, «Табиғат кітабы» жазылған:математика тілінде
-
Ғылым философиясының өзіндік зерттеу саласына айналған кезі:. ХІХ ғасыр ортасында (У.Уэвелл, Дж.С.Милль)
-
Ғылыми танымда жетекші рөлді эксперимент атқарады деп санайтын көзқарас: эмпиризм
-
Классикалық ғылым мен классикалық философияның құндылық принциптері дегеніміз – фундаментализм, монизм, субстанциональдық және… редукционизм
-
Мына дәуірде эксперименттік зерттеулер болған жоқ деп санауға болады:Антика
-
Әлемнің классикалық емес ғылыми бейнесі жасалған уақыт:ХХ ғ. Басы
-
Ежелгі Египет пен Вавилонда ғылымның пайда болуының себебі:практикалық қажеттілік
-
«Таным дегеніміз адамның бір кезде көрген идеяларын ойға түсіру» тұжырымы мына ойшылға тиесілі:Платонға
-
Өзінің этикалық ілімін атомизм арқылы негіздеген ойшыл:Эпикур
-
Ортағасырлық араб тіліндегі «фәлсафа» сөзінің мағынасы: дүниені рационалдық тану тәсілі
-
Жаңа заман философиясына қатысты: Бұл дәуірде философия ғылыммен бірікті
-
Ф.Энгельс «Табиғат диалектикасы» еңбегінде: материя қозғалысының классификациясын жасаған
-
XX ғ. екінші жартысында жасалған дүние бейнесі:постклассикалық емес
-
Жалпы ғылыми әдіске жатады:эксперимент
-
Т.Кун ғылым динамикасында екі фазаны бөліп көрсетті: қалыпты ғылым және: ғылыми революция
-
Теориялар пролиферациясы принципін ұсынған:П.Фейерабенд
-
Т.Кун бойынша парадигма дегеніміз – бұл: зерттеу мәселесін шешу үлгісі ретінде ғылыми қауымдастық қабылдаған модель
-
«Тұлғалық білім» атты еңбектің авторы: М.Полани
-
Ақиқаттың салыстырмалылығын абсолюттендіретін көзқарас: релятивизм
-
К.Поппердің эмпирикалық ғылымның теорияларын және пікірлерін демаркациялауға мүмкіндік жасайтын ұғымы:фальсификация
-
Ғылым дамуы концепциясын Дарвиннің эволюциялық теориясы үлгісімен жасаған: С.Тулмин
-
И.Лакатос ұсынған ғылымды дамыту концепциясы, бұл:ғылыми-зерттеу бағдарламаларының бәсекесі парадигмалардың бәсекесі
-
Техниканың табиғатын зерттеуге бағытталған философияның бөлімі:Техника философиясы
-
Таным туралы ілім, философияның бөлімі: гносеология
-
Ғылыми білімнің әдістемесі белгілі философиялық көзқарастарға, философиялық принциптер мен категорияларға негізделетінін көрсететін философияның функциясы: гносеологиялық
-
Агностицизмнің өкілдері:Кант,Юм
-
Ұғым дегеніміз: құбылыстардың мәнді қасиеттерін бейнелейтін ойдың түрі
-
Объективтік шындықты білдіретін категория: Материя
-
Практика арқылы тексеріліп расталған ғылыми болжам айналады: теорияға
-
Мына категория болмыстың жалпы негізін және ішкі бірлігін білдіреді: Субстанция
-
Ғылыми болжам: Гипотеза
-
Ойлаудың бүтіннен бөлшекке, жалпыдан жалқыға көшу жолы: Дедукция
-
Теория дегеніміз: Объект туралы толық дәлелденген, тұжырымдалған білім
-
Жеке тұжырымдардан жалпы тұжырым алу әдісі: Индукция әдісі
-
Қозғалыс ұғымының мына анықтамасы ең жалпы философиялық сипатқа ие болып табылады: қозғалыс – кез-келген өзгеріс, жалпы өзгеріс
-
Танымның сезімдік формасы: Түйсік , қабылдау, елестету
-
Теорияның функциялары: түсіндірушілік, болжаушылық, әдіснамалық
-
Әлемде бір ғана бастама бар деген философиялық бағыт: Монизм
-
«Диалектика» сөзінің алғашқы мағынасы: Қарама-қарсы пікір
-
Герменевтика дегеніміз: Мәтінді түсіну
-
«Танымның қайнар көзі – ақыл-ойда» деген көзқарас: рационализм
-
Субъективтік диалектика деген Ойлау диалектикасы
-
Танымның рационалдық деңгейінің формасы: Пікір
-
Материяның соңғы философиялық анықтамасы: Объективтік шындықты білдіретін категория
-
Рационализмнің негізгі қағидасы: адамның танымдық іс-әрекетінде жетекші рөлді ақыл атқарады
-
Диалектикаға қарама-қарсы әдіс: метафизика
-
Ғылымның адаммен, қоғаммен, табиғатпен байланысын бағалаудағы қарама-қарсы көзқарастар: сциентизм, антисциентизм
-
Скептицизмге сәйкес келеді: Дүниені түбегейлі танып-білуге үлкен күмән туғызады
-
Логика дегеніміз: қисынды ойлау
-
Ренессанс кезеңінің ұлы өнертапқышы, математик, тарихшы, суретші, философ: Л.да Винчи
-
Мәселені мүлдем жаңа ерекше тәсілмен шешу, стереотиптік ойлаудан бас тарту: Креативтілік
-
Ибн-Рушдтың «екі ұдай ақиқат» ілімінің мақсаты Философия мен ғылымды дінмен ұштастыру
-
Нәтижесі шындыққа эксперимент арқылы тексерілген теориялық жүйелер болатын қызмет саласы: ғылым
-
Кантқа тиесілі тұжырым: «Мен таңқалдыратын екі нәрсе бар: төбемдегі жұлдызды аспан мен өз ішімдегі мораль заңдары»
-
Қоғамның даму ерекшелігін оның орналасқан жерінің климаты, ландшафты анықтайды деп санайтын көзқарас: Географиялық детерминизм
-
Тарихи процесстердің ұзақтығын, олардың алмасуын білдіретін қоғам болмысы формасы: Әлеуметтік уақыт
-
Догмат дегеніміз:.теологияда оқытатын ақиқат
-
Қазақ ойшылдарының ішінде тіл философиясының мәселелерін зерттеумен терең айналысқан: Ахмет Байтұрсынов
-
1968 жылы құрылған әлемдік саяси, қаржылық, мәдени және ғылыми элитаның өкілдерін біріктіретін халықаралық қоғамдық ұйым: Рим клубы
-
Төртінші индустриялық революцияның сипаты: .Ұшқыр интернет, жасанды интеллект
-
XIX ғасырдың соңында АҚШ-та қалыптасқан философиялық бағыт: Прагматизм
-
Ақиқат пайдалылығымен анықталады деп тұжырымдалады: .Прагматизмде
-
Техника мен адам қатынасы зерттеледі: .Техникалық антропологияда
-
Қазіргі кезде адамзат индустриялық революцияның мынадай кезеңінде тұр: Төртінші индустриялық революция
-
Техника философиясы ұғымын енгізген: Э.Капп «Техника философиясының негізгі белгілері» еңбегінде
-
Қоғам дамуындағы қайшылықтарды шешуде басты рөлді ғылыми-техникалық прогресс атқарады деп санайтын көзқарас: . Технооптимизм
-
Абай ғылым жолына талап қылушыларға қойылатын шарттарды ашып көрсетті:32 қарасөзінде
-
О.Конт өзінің «үш саты» заңында дамудың келесі сатыларын бөліп көрсетеді: теологиялық, метафизикалық,позитивтік
-
Иррационалистер пікірінше «нағыз ғалым»: интуиция көмегімен жаңалық ашатындар
-
Философиялық әдіс ретінде метафизиканың негізі: әлемдік дамудың мәңгілік өзгермейтін, жалпылық бастамасын көрсету
-
Ой қорыту түрлері: индуктивті және дедуктивті
-
Ағзалардың тұқым қуалайтын қасиеттерінің өзгерістері, тірі табиғаттың тарихи дамуы деп аталады: эволюция
-
Формализация дегеніміз? тіл, белгілер жүйесі арқылы ақиқатты тұжырымдау
-
«Көмескі білім» түсінігін ғылыми қолданысқа енгізген: М.Полани
-
Неопозитивизм бойынша шынайы ғылыми философия мүмкін тек қана ... ретінде:ғылым тіліне логикалық талдау
-
Кибернетиканың «атасы» деп аталып кеткен ғалым: Норберт Винер
-
Тәжірибе нәтижелерін тәжірибе жасалмаған объектілерге тарату қағидаты: экстрополяция
-
Синергетика дегеніміз: күрделі жүйелердің өзін-өзі ұйымдастыру теориясы
-
Нақты сандардың бір тұтас концепциясын жасаған, рационал және иррационал сандардың арасындағы шекараның біртіндеп жойылуын көрсетуге қол жеткізген тарихи мәдени кезең : Ортағасырлық араб мәдениеті
-
Алғашқы болып ғылымды институционалдық тұрғысынан түсіндірудің іргетасын қалаған батыс социологі: Р.Мертон
-
Техника ғылымдарының қалыптасқан кезі: ХІХ ғ.
-
Қиялдау, шығармашылық, ғылыми интуиция ұғымдары қолданылатын әдіс: ғылыми иррационалдылық
-
Философияда лингвистикалық төңкеріс жасаған: Л.Витгенштейн
-
Лакатос айтуы бойынша «ғылымның қатты ядросы» деп аталады: ғылымдар жиынтығынан іріктеліп алынған ақиқат білімнің элементтері
-
Ғылым социологиясында ғылыми іс-әрекеттің негізгі бірлігі болып танылады: ғылыми қауымдастық
-
Методологиялық негативизмге қарсы көзқарас: Методологиялық эйфория
-
Зерттеушіні қызықтырған объектіні оған ұқсас басқа объектімен алмастыру арқылы зерттеу әдісі: модельдеу
-
«Табиғат жөніндегі ғылым», «рух жөніндегі ғылым» деген ұғымдар пайда болды: неокантиандықтарда
-
Идеализация нәтижесінде шынайы объектілер былай түсіндіріледі: .зерттеушіні қызықтыратын бағыты бойынша талданады
-
Позитивизм жақтастары бойынша танымның негізгі принципі:верификация
-
Н.Коперник революциясы өткен кезең: ХVІ ғ.
-
Декарт бойынша философиялық зерттеу әдісі: күмандану
-
Американ әлеуметтанушысы Мертон бойынша «ғылым этосы» дегеніміз:
ғалымға әсер ететін құндылықтар жүйесі
-
«Өркениет қоғамның моральдық құлдырауына әкеледі» деген көзқарастың авторы: Ж.Ж.Руссо
-
«Ғылыми білім ең жоғарғы мәдениет құндылығы және адамның әлемдегі бағыт – бағдарының жеткілікті шарттары» деп санайтын көзқарас: сциентиз
-
К.Поппер ұсынған ғылымның фальсификациялық критерийі: .кез-келген ғылыми тұжырымды жоққа шығару мүмкіндігі
-
Әрі қарай ұсыныс және болжамды экспериментальдық тексеру мен қатар ғылыми теорияның құрылымдық элементін енгізе отырып, ғылыми білімді дамыту әдісінің бірі: гипотеза
-
Теориялардың пролиферациясы – бұл: бәсекелес теориялардың санының қарқынды өсуі
-
Ғылымның пәндіктен мәселелік бағытқа көшуі, сонымен қатар пәнаралық және кешендік зерттеулердің дамуы - ... тән: қазіргі заманғы ғылымға
-
Мөлшерлік қатынасты анықтайтын іс – әрекет: өлшеу
-
Р.Мертон бойынша ғылым этосына мына түсініктер кіреді:универсализм,жалпылық, араласпаушылық және ...: ұйымдасқан күмәншілдік
-
О.Конттың ғылым классификациясында ғылымдардың орналасу тәртібі мына принципке сәйкес келеді Абстрактылықтың азаюы
-
Теория негізіне осы теорияның кейбір дәлелденбейтін бастапқы тұжырымдары қойылған ғылыми теорияның құрылуының дедуктивті әдісі аксиоматикалық әдіс
-
Жаңа замандағы эпистемологиялық айтыс өтті: рационалистер мен эмпириктер арасында
-
Ғылымдағы «ұлы адасу» деп саналады: алхимия
-
Теориялық негізделген және мәтінді әдістемелік талдаудан өткізетін ілім: герменевтика
-
Ноосфера теориясының бастауында тұрған В.И. Вернадский
-
Батыс Еуропада техногендік өркениет қалыптасқан ғасырлар: ХVІІІ-ХХғғ
-
Формальдық логиканың заңдарын тұжырымдаған: Аристотель
-
Ғылымның дамуын жай, қарапайым түрде түсіндіреді, ғылыми танымда жаңа ақиқатты шындықты өсіріп жинай беру арқылы зерттейтін бағыт:
гносеологиялық
-
Кеңістік пен уақыттың жалпы қасиеттеріне жатпайды:
құрылымындағы үзілетін және үзілмес бірлік
-
Антисцентизм ғылымды қалай түсіндіреді:
адам табиғатының өшпенділік күші
-
Ғылым тарихындағы болашағы зор ғылыми зерттеу бағдарламаларының бірі- атомизм концепциясының авторы: Демокрит
-
О.Шпенглер үшін өркениет дегеніміз: мәдениеттің сөнуі
-
Шәкәрім Құдайбердіұлының білім саласына ұсынған ғылымы:
ар - ождан туралы ғылым
-
Диалектиканың дамудағы сабақтастықты қарастыратын заңы: санның сапаға айналу заңы
-
Классикалық ғылымдағы ұлы дағдарыс мына құбылыспен байланысты:
Материя массасының тұрақсыздығының ашылуы
-
Постклассикалық емес ғылымның объектісі болып табылады:
өздігінен ұйымдасатын орнықсыз жүйе
-
Материяның жоғалуы туралы жария еткен ХХ ғасыр философы:Гейзенберг
-
Әлемнің ғылыми бейнесінің дербес ғылыми теориялардың құрылу процесіндегі рөлі:эвристикалық
-
Рационалды ойлау мен интуицияны қатаң қарсы қою тән:Декартқа
-
«Сауығу кітабының» авторы Ибн-Сина
-
Ғылымның адамның шынайы мәніне жат екендігі туралы тұжырым негіз болатын позиция: антисциентизм
-
Нақты шынайылық заңдылықтары туралы түсінік беретін, ғылым формасының жоғары, ең дамыған деңгейі: ғылыми теори
-
Ғылымды былай анықтауға болады: адамның объективті білімді іріктеу мен теориялық жүйелеу функциясы
-
Материяның жаратылыстанушылық анықтамасынан философиялық түсінігінің ерекшелігі: .материяның нақты қасиеттерін көрсетпей,объективті шынайылық фактілерін ғана елеу
-
Айқын және көмескі білімді бөліп көрсетіп, ғылыми қолданысқа енгізген: М.Полани
-
Технологиялық прогрестің кешендік мәселелерімен айналысатын философия: .техника философиясы
-
«Қазір адамзат қоғамның түбегейлі өзгерістеріне әкеле жатқан жаңа технологиялық революцияны бастан кешіруде»,-деп санаған ойшыл: Тоффлер
-
Адамзат қоғамы мен табиғи ортаның бірлескен эволюциясы: коэволюция
-
Дәстүрлі өркениеттің техногендік өркениеттік дамудан айырмашылығы:
өндіріс күші мен әлеуметтік қатынастардың өте ақырын дамуында
-
Ғылым тұтас ерекше құбылыс ретінде қалыптасқан кезең:Жаңа заман
-
Ғылыми зерттеуде тізгінсіз бостандықты талап еткен: Фейерабенд
-
Жаратылыстану ғылымдарының пайда болған кезеңі ХVІ-ХVІІІ ғғ.
-
Ғылым дамуының қайнар көзін сыртқы әлеуметтік фактордан іздеген әдістемелік бағыт: экстерналистік
-
Классикалық рационализм мойындайтын әдіс: дедукция
-
Қазіргі кезде уақыт пен кеңістіктің бәріне ортақ концепция: реляциондық
-
Ғылым этосындағы универсализм түсінігі білдіреді:. Ғылыми білімді бағалаудың объективтіліг
-
Шығармашылық қызметтің заңдылықтары мен шарттарын зерттейтін ғылым: .эвристика
-
Эмпирикалық заңдар дегеніміз – бұл: .құбылыстардың сезімдік қасиеттері арасындағы байланыстары
-
Кез келген коммуникациялық процестің негізі, адамның кез келген әрекетіне мағына беру, ойлаудың фундаментальды операциясы:.интерпретация
-
Негізгі ғылыми түсініктер мен принциптерді синтездеу нәтижесінде пайда болған әлемнің жалпы қасиеттері және заңдылықтары туралы түсініктердің тұтас жүйесінің аталуы:.әлемнің ғылыми бейнесі
-
Ақиқаттың бұлтартпас дәлелі ретінде мойындалады:практика
-
Танымдық философиялық теориядан методологияның айырмашылығы: .шынайылыққа жету жолдары мен тәжірибелік тиімді білімге көп көңіл аударылады
-
XIX ғасырда алғашқы эволюция теориясын жасаған ғалымдар:.Ламарк және Дарвин
-
«Органикалық әлемнің Ньютоны» деп аталған биолог: Дарвин
-
Ғылыми танымның тек теориялық деңгейіне қатысты әдістерді атаңыз: .формалау, аксиомалау, дедукция
-
Фундаменталдық ғылымдардың ең биік және соңғы мақсаты: теория жасау
-
«Теория ақиқат, егер ол фактілермен тексеруден өтсе» - деп санаған философиялық бағыт: неопозитивизм
-
Болмыста жоқ, оймен белгілейтін объекті білдіретін ұғым: идеализация
-
Әдістемелік анархизм қағидасының авторы: .П.Фейерабенд
-
Сциентизм үшін идеал: жаратылыстанудың ғылыми әдістері мен нәтежиелері
-
Рәміздер мен белгілер жүйесі туралы ғылым: семиотика
-
Болмысты, әлемді тануға қатысты Хайдеггердің парадоксы : біз әлі де ойламаймыз
-
Литтре, Конт, Ренан, Сперсер, Милль сияқты тұлғаларды байланыстырады:.идеализм
-
Мына таным әдісін зерттеудің теориялық және эмпирикалық деңгейлерінде бірдей қолдануға болады:жүйелеу
-
Қоғамдағы өзгерістердің басты факторы ретінде техниканы тану:
.технооптимизм
.техникалық детерминизм
-
Пәнаралық әдіс:салыстырмалы талдау
-
Жеке ғылыми әдіс: клондау
-
Даму принциптері:диалектика, синергетика
-
Бифуркация, флуктуация ұғымдары мына ілімге тиесіл синергетика
-
Үшінші индустриалық революция кезеңі:XX ғасырдың 60-90 жж
-
Кездейсоқтық пен заңдылық мәртебесінің бірдей болуы:
-
. диалектикалық ілімде
-
. синергетика ілімінде
-
. метафизикада
-
. әлемнің механикалық бейнесінде
-
. стихиялық материализмде
-
-
Қажеттілік пен кездейсоқтық заңы тиесілі: диалектика теориясына
-
Техника болмысын, даму тарихын зерттейтін техника философиясының бағыты:техника антропологиясы
-
Әлемнің постклассикалық емес ғылыми бейнесінің графикасы: бұтақталған ағаш