Физкультүзіліс. (ФҮ)
ФҮ өткізу уақытын,ұзақтығын, түрін мұғалім өзі
таңдайды.Бір сабақ барысында 1 – 2 ФҮ жеткілікті.Үшінші және одан
кейінгі сабақтарда ФҮ міндетті түрде болу керек.
ФҮ төменгі мақсаттарды шешуі тиіс
:
-
ағзаны сергіту: бір позадағы ұзақ отырыстың
әсерін алу;
-
зейінін сергіту: оқу материалын қабылдауға
қабілітін арттыру.
-
Эмоцианалдық сергіту :түрлі теріс эмициялардың
теріс әсерін жою.
Мидың қан айналымын жақсартуға арналған
жаттығулар.
-
Бастапқа қалып (БҚ) – орындықты
отырып. 1 – басты оңға қисайту; 2 – БҚ ; 3 – басты солға қисайту; 4
– БҚ; 5 – иықты көтермей, басты алға ию; 6 – БҚ. Баяу темппен 3 – 4
рет қайталау.
-
БҚ – отырып, қолды белде
ұстау. 1 – басты оңға бұру; 2 – БҚ; 3 – басты солға бұру; 4 - БҚ.
Баяу темппен 4 – 5 рет
қайталау.
Иық пен қолдың шаршауын басу.
-
БҚ – қолды белде
ұстау,түрегеліп тұру. 1 – оң қолды алға созып, сол қолды жоғары
көтеру. 2 – қолдардың орнын ауыстыру. 3 – 4 рет қайталап, қолдарды
ақырын төмен түсіріп,қолдарды ақырын сілкілеу, басты алға еңкейту.
Тағы 3 – 4 рет қайталау.
-
БҚ – отырып немесе түрегеліп тұрып, қолдың устін
белге қою
( алақандар сыртқа қарайды ). 1 – 2 – шынтақтарды
алға созу,
басты еңкейту. 3 – 4 – шынтақтарды артқа созу,
белді қайқайту.
5 – 6 рет қайталап, қолдарды ақырын төмен
түсіріп, ақырын
сілкілеу. Темп баяу.
-
БҚ – отырып ,қолдарды жоғары созу. 1 – жұдырық
түю;
2 – алақандарды жазу, 6 – 8 рет қайталап қолдарды
ақырын төмен
түсіріп , қол ұшын сілкілеу.Темп
орташа.
Төменгі сынып оқушыларына арналған
жазу элементтері бар сабақтардағы ФҮ жаттығулардың кешені.
-
Мидың қан айналымын
жақсарту. БҚ – отырып, қолды белге
қою. 1 – басты оңға
бұру; 2 – БҚ; 3 – басты солға бұру: 4 – БҚ;
5 – басты алға еңкейту; 6 –
БҚ. 4 – 6 рет қайталау. Темп
орташа.
-
Қолдың майда бұлшық еттерін
сергіту.
БҚ – отырып, қолды жоғары
көтеру. 1 – жұдырық түю; 2 – алақан ашу. 6 – 8 рет қайталау,
қолдарды ақырын төмен түсіріп, сілкілеу, орташа
темп.
-
Дене бұлшық еттерін сергіту.
БҚ – тұрып аяқты, аяқты алшақ қойып, қолда белге қою. 1 – денені
оңға бұру; 2 – денені солға бұру. Бұрылған кезде аяқты қозғамау
керек. 4 – 6 рет қайталау, темп
орташа.
-
Оқушылардың зейінін арттыру.
БҚ – тұрып, қолды төмен ұстау. 1 – оң долды белге қою; 2 – сол
қолды белге қою; 3 –оң қолдыиыққа қою; 4 – сол қолды иыққа қою; 5 –
оң қолды жоғары созу,6 – сол қолды жоғары созу; 7 – 8 – алақандарды
шапалақтау; 9 – сол қолды иыққа түсіру; 10 – оң қолды иыққа түсіру;
11 – сол қолды белге қою; 12 – оң қолды белге қою; 13 – 14 –
алақанмен белді шапалақтау. 4 – 6 рет қайталау.Темп: 1 рет –
ақырын; 2 – 3 рет – орташа; 3 – 4 рет жылдам; 1 – 2 –
ақырын.
Дене сымбатын қалыпта ұстау
жаттығулары.
1 – тұрып, өкшені біріктіріп, аяқ ұштарын
алшақтату, иықты керіп, жауырынды біріктіру, ішті тартып, иекті
көтеру.2 – денені босаңсыту. 6 – 8 рет қайталау.
1.Дене қалпын қадағалай отырып жай
жүру.
2.Қолды жоғары соғып, аяқтың ұшымен
жүру.
3.Қолды белде ұстап, өкшемен
жүру.
4.Қол белде, шынтақты артқа тартып, табанның
сыртымен жүру.
Күшті қалпына келтіру.
-
Қолды жоғары көтеріп, аяқты
артқа қойып, де малу; БҚ оралу – дем шығару. Келесі аяқпен
қайталау.
-
БҚ – аяқ иық енінде, қол белде. 1 – 2 шынтақты
артқа тартып,жауырынды біріктіру, тыныс алу, 3 – 4 – БҚ оралу,
тыныс шығару.
-
БҚ – арқаны тік ұстап, аяқ ұшщымен отырып – тұру
( өкшені жерге тигізбеу ). 1 – 2 – тізені алшақтатып, қолды алға
немесе сыртқа созу; 3 – 4 – БҚ оралу.
-
БҚ – аяқты алшақ ұстап, қол ұшын иыққа тигізу.
Иықты алға , артқа айналдыру.
-
БҚ – БҚ – аяқты алшақ қойып . қол ұшын иыққа
тигізу. Арқаны тік ұстап. Алға еңкею.
-
Қолды артта ұстап, алақандарды
тигізу.Оң және сол алақан кезегімен үстіне
шығады.
-
БҚ – аяқтар алшақ, қолды сыртқа созу.Қолдарды
артқа айналдыру.
-
Қолдарды түзу ұстап, екі жағымен жоғары көтеру –
дем алу; ақырын төмен түсіру – дем шығару.
-
Аяқтар алшақ, қолды артқа ұстау. Денені екі жаққа
кезек еңкейтіп , тыныс шығару.
-
Басқа 1 – 2 салмақты зат қоя отырып, түзу сызық
бойымен жүру.