НҰРАКОВА
А.Б.
Ш.Қ.О. ҮРЖАР АУДАНЫ. «ЛАЙБҰЛАҚ
ОРТА МЕКТЕП-БАҚША»КММ
География пәнін оқытуда
инновациялық тренингтер әлеуеті.
Бүгінгі таңымызда еліміздің
білім беру ісінде түрлі өзгерістер, әр түрлі жаһандық оқыту
техналогиялары енгізілуде.Білім мен техналогияның ұштасып қатар
дамыған заманда оқушыларды пәнге, кітап оқуға қызықтыра білу
ұстаздар қауымы алдындағы үлкен жауапкершіліктің бірі.Ойы ұшқыр
бүгінгі ұрпақ алдында 45 минутта әр-түрлі әдіс-тәсілдер пайдалану
ұстаз шеберлігінің көрінісі.Сынып оқушыларын топқа бөлудің бірнеше
түріне тоқталсам: түстермен, геометриялық фигуралармен, смайликтер,
тақ және жұп сандарымен тіпті бала санына қарай жұлдыздары арқылы
бөлуге болады. Топта топбашысы спикер топты қорғау мақсатында топ
мүшелерінің белсене қатысуына көңіл бөледі. Бөлінген топтар санына
орай екінші топқа бірінші топптың бағалау каритерлері көретілген
парақша таратылып, топтар бірін-бірін бағалайды. Оқушылар
бағаланумен өткен топпен жұмыста тіпті үлгермейтін балалрдың да
пәнге деген қызығушылығы артпақ.
Сабақты өткізу барысында
ойын, тренйнгтерге қойылатын талаптар:
1 Ойынға бөлінген уақыт
мөлшері оқушыны жалықтырмайтындай болу
керек.
2 Ең басыты ойын түрлері
тақырып аясынан ауытқымай, оның мазмұны ашуы қатаң
ескертіледі.
3 Ойынға қажетті материалдар
алдын-ала дайындалуы керек.
4 Ойының түрлерін таңдап алу,
мысалы, ойын мақал-мәтел, жұмбақ жаңылтпаш түрінде болуы
мүмкін.
5 Ойының өту жоспарын
жасау
Оқушылардың пәнге
қызықтырышылығын артырудың тағы бір түрі
географияның сыныптан тыс
жұмыстары мен кештері.
Сонымен қатар электрондық
оқулықтарды сабақта пайдалану кезінде оқушылар бұрын алған
білімдерін кеңейтіп,өз бетімен шығармашылық тапсырмаларды
орындайды.Әрбір оқушы өзі таңдаған тақырып бойынша тапсырмаларды
талдап, тестілер шешіп,карта және сызбалармен жұмыс жасауға
дағдыланады. Электронды оқулықтар арқылы түрлі суреттер,
видиокөріністер, дыбыс және музыка тыңдатып көрсетуге болады. Бұл
әрине, мұғалім тақтаға жазып түсіндіргеннен әлде қайда тиімді де
әсерлі. Меңгерілуі қиын сабақтарды компьютердің көмегімен
оқушыларға ұғындырса, жаңа тақырыпқа деген баланың құштарлығын
оянады. Оқыту үрдісінде ақпараттық технологияны пайдаланып білім
берудің әр түрлі аспектілерін дамытуға болады. Олар-ақпаратты
өңдеудің когнитифті аспектілері, оқытудың мотивациялық аспектілері,
оқытудың коммуникациялық аспектілері, оқытудың танымдық
астектілері. Аталған технологиялардың оқыту үрдісіндегі ақпараттық
технологиялардың оқыту үрдісіндегі ақпараттық коммуникациялық
қызметін былай көрсетуге болады.
-
Ақпараттық кеңістік, бұған
ақпараттық ресурстар кіреді.
-
Коммуникациялық кеңістік
қарым-қатынас құралдары.
-
Педагогикалық іс-әрекет
өрісі.
Оқытушы компьютермен жұмыс
жүргізсе оқушы да компьютерлік әрекетке кіреді.Осы кезеңде
ақпараттық-коммуникациялық қызмет жүзеге асады. Осылайша ақпараттық
технологияларды пайдаланып,оқыту мынандай
нәтижеге:
-Оқыту материялын терең
түсінуге:
- Оқу мотивациясының
артуына:
-Алған білімінің ұзақ уақыт
есте сақталуына қол жеткізеді: Бұл айтылған нәтижені Y –ІX
сыныптарға арналған электронды оқулығын пайдаланған кезде байқадым.
Электронды оқулықтың блок схемалары бірнеше молдульден
құралған.
Қорыта келгенде, оқу үрдісінің
тиімділігі мен сапасы мұғалімнің әдістемелік дайындығы және сабақ
жүргізуі тәсілдері мен амалдарына тікелей байланысты болатыны
белгілі. Оқытудың дидактикалық негіздерін зерделеу, үйрену мәселесі
жекеленген пәндерді оқытуға қолданылатын жалпы дидактикалық,
әдістемелік талаптарды арттыра білу қажеттілігін туғызады.Оқытудың
әдістемелік жүйесі оқу үрдісін барынша дәлірек айқындап береді.
Компьютерде дәстүрлі оқыту-оқыту мен үйренудің жаңа жолдарын ашады.
Компьютермен кішкене балалар, нашар оқитын, дарынды, жақсы оқитын
оқушылар жұмыс жасай алады. Сонымен қатар компьютерде жеке немесе
топ болып жұмыс жасауға болады. Компьютер оқыту құралы болып
табылғанымен, олар мектеп оқушыларының білуге тиісті пәндерінің
бірі болып саналады. Ақпараттық технологиялар тек жеке даралықты
қарастырмайды, ол бірдей жастағы балалардың ортақ қасиеттерін
жүйелі жинақтай отырып, оқу ақпараттарын меңгерудің ортақ жақтарын
да қамтиды. Себебі бір сыныптағы оқушылардың меңгеру деңгейлері де
әр алуын. Бірақ, меңгеру талабы бәріне бірдей. Сондықтан ақпараттық
технологияны меңгеру, оны өмірде шынайы қолдана білу-уақыт тудырып
отырған қажеттілік.
Пайдалы
әдебиеттер:
-
«Қазақстан мектебі»
жұрналы.
-
Г.Қ. Нұрғалиева « Электрондық
оқулықтардар- мұғалім мен оқушы арасындағы әрекеттестікті
гуманзациялау құралы» .
А-2002
-
Ж.Әжібеков «Оқупроцесінде
гипермәтіндік электрондық оқулықтарды еңгізу».
А-2003.
«Лайбұлақ орта
мектеп-бақша»КММ
Баяндама
Тақырыбы:
География пәнін оқытуда
инновациялық тренингтер әлеуеті.
Орындаған: география пән
мұғалімі
А.Б.Нуракова
2017-2018 оқу
жылы