Материалдар / Ғ.Мүсіреповтың "Боранды түнде" əңгімесі

Ғ.Мүсіреповтың "Боранды түнде" əңгімесі

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазақ тілі мен əдебиеті пəнінің мұғалімдеріне арналған сабақ.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
27 Желтоқсан 2017
1087
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сыныбы: 7-«А»Сабақтың тақырыбы: Ғ.Мүсіреповтың «Боранды түнде» әңгімесі

Сабақтың мақсаты: Білімділік мақсаты: Шығарманың мазмұнын меңгереді, жоспар құрады, тақырыбын ұғынады, кейіпкерлер бейнесін ашады, өз пікірін қорғайды, салт-дәстүрдің мәнін түсінеді, пікір алысады, талдайды, кейіпкерлер бейнесін жинақтайды, қорытынды жасайды;Дамытушылық мақсаты: Мәтінмен жұмыс жүргізу арқылы мысалдар келтіріп, қосымша мәліметтер іздестіреді, танымдық қабілеттерін дамытады, ойлану нәтижесінде өз ойын тиянақтайды, оны дәлелді түрде жеткізеді, басқалардың пікірін сыйлап, онымен санасады, бірнеше ойды салыстырады, қарама-қарсы қояды;Тәрбиелік мақсаты: Адамгершілікке, халықтық салт-дәстүрді білуге баулу;

Сабақтың түрі: Практикалық оқуға негізделген ізденіс. Типі: іскерлік пен біліктілік дағдыларын қалыптастыру. Көрнекілігі: слайд.Пәнаралық байланыс: тарих, қазақ тілі, этнография.Құрал-жабдықтар: парақшалар, интербелсенді тақта.

Сабақтың барысы: І.Ұйымдастыру кезеңі
  • Оқушылармен сәлемдесіп, сабақ әзірлігін бақылау.
  • Сабақтың мақсатын айту. Сабақтың ерекшелігі стратегиялық бағытта жүргізіледі.


ІІ. Үй тапсырмасын сұрау: мазмұнын айту, сұрақ-жауап ұйымдастыру, бірін-бірі толықтыру.
  • «Еркін жауап» стратегиясы.
Берілетін сұрақтар: - Әңгіме кімнің атынан баяндалады?- Әңгімеге арқау болған қандай оқиға?- Әңгімеге сендер қандай атау берер едіңдер?- Қайсар қалыңдығын алып қашуға неге мәжбүр болды?- Мәселені басқаша жолмен шешуге болмас па еді?

ІІІ. Үй тапсырмасын бекіту:
  • «Түсіну» стратегиясы
Сабағымызды жазушы өмірімен байланыстырамыз. Ол үшін интербелсенді тақтадағы мына хронологиялық кестені толтырамыз. Ғ. Мүсіреповтың өмірінен хронологиялық кесте

МерзіміБолған оқиғалар
1902 жылСолтүстік Қазақстан облысының Жамбыл ауданында дүниеге келді
1923-1926 жылОрынбор қаласындағы жұмысшы факультетіне оқуға түсті
1926-1927 жылОмбыдағы ауылшаруашылық институтында білім алады
1958 жылКСРО Жоғарғы Кеңесінің депутаты болады
1974 жылСоциалистік Еңбек Ері құрметті атағын алады




2. Жазушы өмірінен, елеулі оқиғалары мен кезеңдерінен мәлімет алдық, ендеше жазушы Ғабит Мүсіреповтың шығармашылығына кезек берейік.

ШығармаларыПоэмаҚара сөзРоманӘңгімеӨлеңПрозаПьесаПовестьАудармаБаллада
«Ананың анасы»

















«Қазақ солдаты»

















«Боранды түнде»

















«Аманкелді»

















«Ақлима»

















«Өлімді жеңген ана»

















«Қыз Жібек»

















«Ашынған ана»

















«Оянған өлке»

















«Кездеспей кеткен бір бейне»

















«Жапон балладасы»

















«Ақан сері-Ақтоқты»

















«Ұлпан»



















ІҮ. Ал, балалар, біз үй тапсырмасын бекітіп, бүгінгі сабағымызға арқау болған Ғ.Мүсіреповтың «Боранды түнде» әңгімесін сатылай кешенді талдау жасайық.

Ендігі кезекті 3. «Танып білу стратегиясына» берейік. Мақсаты: Шығарма мазмұнын қандай деңгейді меңгергендерін пысықтау үшін шығармадан үзінділер келтіру, оқушыларға «Кімнің сөзі? Қай кезде айтылды?» деген сұрақтар беру. («Семантикалық карта»)

4.«Талдап білу» стратегиясы. (Сатылай кешенді талдау). Сатылай кешенді талдау:1.Шығарманың авторы: Ғабит Мүсірепов2.Тақырыбы: Екі жастың сүйіспеншілігі. Қыз алып қашу дәстүрі.3.Идеясы: Адам бақыты жаны қалаған адаммен өмір сүру4. Жанрлық түрі: Әңгіме

Компазициялық құрылым:
  • Оқиғаның басталуы: Ашуға мінген Қайсар;
  • Оқиғаның дамуы (Сюжеттік байланыс): Қыз алып қашуға аттану;
  • Оқиғаның шиеленісуі: баланың адасуы. Бейтаныс үй;
  • Оқиғаның шарықтау шегі: Кәменді балаға ілестіру;
  • Оқиғаның шешімі (аяқталуы): Бала мен Кәменнің үйге келу






5.«Түсініктеме күнделігі» стратегиясы. Салт-дәстүрге, әдет-ғұрыптарға байланысты ұғымдарды түсіну. Мәтіннен іздестіріп, жауап жазады.1. Баланы сүндетке отырғызу;2. Балаға сүндет ат беру;3. Қыз айттыру;4. Қалың мал беру;5. Қыз алып қашу;6. Ұзатылар қыздың қоштасуы;7. Бата беру;8. Келіншектің қайын інісіне ат қоюы;9. Аңшылық;

6.«Пәнаралық байланыс» стратегиясы. Келесі тапсырма қазақ тіліне қатысты болмақ. Дисфемизм деген не? Атын тікелей айтуға тыйым салынған сөздерді «дисфемизмдер» деп атаймыз. Мәтіннен осы сөздерді табайық: 1. Боқмұрын2. Оттамасын3. Иттің ғана баласы4. Қатын5. Өсекші.Оларды қандай сөздермен алмастыруға болады? Оларға антонимдес, сыпайы сөздерді қалай атаймыз?

Тапсырма: Графикалық диктант. Дисфемизм сөздерді эфемизм сөздермен алмастырып жазыңдар.1. Боқмұрын2. Оттамасын3. Иттің ғана баласы4. Қатын 5. Өсекші. Сөзуар Ұнамсыздың Әйел Көп Жеткіншек сөйлемесін

  • Табу сөзді таппас бұрын, ең алдымен сөзжұмбақ шешейік.




1МүсІрепов



2КәмеН











3ӨсекшІ

















4ШоШала









5КүрЕңтөбел






6КөКдауыл











Сөзжұмбақтың сұрақтары:
  • Әңгіменің авторы кім?
  • Қайсардың қалыңдығы
  • Қыз алып қашу операциясы кімнің кесірінен сәтсіз аяқталды?
  • Қасқырдың терілері қайда үйіліп жатыр?
  • Қайсардың қимасы
  • Жеті қазынаның бірі, Қайсардың сенімді серігі
Сонымен, балалар «табу» сөз дегеніміз не? Ол қай жағдайда айтылады екен? Неліктен Кәмен баланы атымен атамай, «Інішек» деп атады?

7.«Кейіпкерлер» стратегиясы. Мақсаты: Кейіпкерлер бейнесін кесте арқылы жинақтау.1. Қайсар, Бала, Асылхан. (Ер балалар осы кейіпкерлерге сипаттама береді).

Іс-әрекетіМінезіКейіпкер мінезін толықтыру










2.Кәмен, Бәден апайдың, Кәменнің сіңлісі кішкентай шошақай қызға. (Қыз балалар осы кейіпкерлерге сипаттама береді).

Ү. Қорытындылау: 8. «Пікір алысу» стратегиясы.

Шығарма несімен ұнады?Сүйікті кейіпкерлеріңКейіпкерге хатЖасалған қорытынды
Қызықты, оқырман таңдамайтын, тілі жеңіл, юморлық шығармаБала, Кәмен, ҚайсарБала, бастысы жеңгелі болдың, соның арқасында ат міндің ол даШығармадан түсінгенім кез келген адам өзі қалаған адаммен өмір сүру


ҮІ. Үйге тапсырма беру:
  • Үйлену салтына байланысты мәлімет дайындау.
  • Өзіңнің басыңнан өткен қызықты бір оқиғаны жазып кел.
Бағалау парағы:

Не бағаланады?«5»«4»«3»«2»
Тақырыпты түсіндіре білуі







Мәнді, орынды сұрақтар қоюы







Мысалдардың сәйкестігі







Жобаны қорғауы











Оқушының аты-жөніҮй тапсырмасын сұрауСұрақтарға орынды жауап беруіХронологиялық кесте, семантикалық кестеСатылай кешенді талдау. «Талдап білу»«Танып білу» стратегиясыТүсініктеме күнделігіПәнаралық байланыс жасауКейіпкерлерге сипаттама беруПікір алысу стратегиясыҚорытынды баға






























«Жаңаталап»жалпы орта мектебі



























Сабақтың тақырыбы: Ғ.Мүсіреповтың «Боранды түнде» әңгімесі

Сынып - 7













Орындаған: Рахимбекова К



















Шымкент 2017 жыл















Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ