Сабақ кезеңдері | Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | Білім тәрбие нәтижесі |
Ұйымдастыру | Сәлемдесу. Кабинетке кіргізіп, орындарына отырғызу. Оқушыларды түгендеу. | Оқушылар сәлемдеседі, орындарына отырады |
|
Таңғы жаттығулар | Таңғы жаттығулар жасау. | Жаттығулар жасайды. | Денсаулықтарын нығайтады. |
Пайдалы іс-шара | «оранжереядағы гүлдерді суғару» | Балалар гүлдерді суғарады | Табиғатты, өсімдіктерді сүюге үйренеді. |
Негізгі бөлім | Балалар сендер бүгін биологиялық орталықтағы бөлме өсімдіктерімен танысасыдар. Бөлме немесе үй өсімдіктері дегеніміз (іріктеп алу, өсіру және баптал күту). Өсімдіктерді үйде өсіруге дұрыстап іріктеп алу үшін, олардың өсуіне қажетті жағдайларды (жарық, температура және ауаның ылғалдылығы) жақсы білу керек. Оны табиғат жағдайларына сәйкестендірген жөн. Өсімдіктің өсіп-өнуі үшін ең бірінші жарық қажет. Өсімдіктің жарықты сүйетін, көлеңкеге төзімді, сондай-ақ жарықтық шашырап түскенін қажет ететін түрлері болады. 1. Шеффлера (Schéfflera немесе шатырлы ағаш) — шылым шегетін, я болмаса оттық жиі қолданылатын бөлмеде өсіруге икемделген. Шеффлера мұндай ортаға арнайы будандастырылған болатын. Никотин және шайыр түсетін зиянды бөлшектерді жылдам ауыздықтайды. 2. Алтын түсті сциндапсус (Epipremnum aureum, екінші атауы-Потос) ауаны бензол қалдықтарынан арылтады. Жапырағының жуан келуі ауаны ластайтын түрлі улы заттардан тазалайды. Сциндапсус өте тез өсіп, жиі суаруды талап етпейді. 3. Драцена (Dracaena) формальдегидті залалсыздандырады. Бұл өсімдік формальдегидтен шыққан буланған улы қоспаларды жояды. Ол аз мөлшерде желім, лак, жиһаздарда кездесіп жатады. 4. Хлорофитум (Chlorophytum немесе Топай) жапырағы арқылы ауаға тараған пайдаланылған газды жақсы ұстап, сүзіп алады. Сол себептен бірінші немесе екінші қабатта тұратын тұрғындар үшін өте қажетті өсімдік болып есептеледі. 5. Хамедорея (Chamaedorea elegans немесе бөлме пальмасы) баспахана ауасын жақсы ылғалдандырады. Пластикалық заттардан бөлінетін химиялық улы бөлшектерді зиянсыз етеді. 6. Шырмауық (Hedera helix) – ауа тазартқыш өсімдік. Шырмауықтан бөлінген зат бөлменің ауа-райын оңтайландырады. Оттегі, озон т.б. газды жақсы өңдейді. Бөлменің сән үлгісі үшін ыңғайлы. 7. Фикус Бенджамин (Ficus benjamina) — ауаны тазарту бойынша өсімдіктердің ішінде алдыңғы орынды алады. Ол өзіне формальдегид, бензол және аммиак секілді барлық улы нәрсені сіңіреді. Ауаға көтерілген шаң-тозаңды тез арада басады. |
Жаңа сабақтың тақырыбымен танысады.Мақал-мәтел, жұмбақ шешеді. Ойларымен бөліседі.
Орталықтағы бөлме гүлдерінің түрлерін айтып, өз ой, білімдерімен бөліседі. |
Ойлау, есте сақтау қабілеттерін арттырып, дамытады. |
Фенологиялық бақылау | Фенологиялық бақылау жүргізу. «ағаштардың жапырақтарының түсінің өзгеру себебін » анықтау
| Оқушылар фенологиялық бақылау жүргізеді | Оқушылар құстардың түрлерімен, немен қоректенетінімен, ерекшеліктерімен танысады |
Практикалық жұмыс №5 | Бөлме гүлдеріне және далалы өсімдіктерге кесте толтыру.
| Оқушылар дәптерге толтырады | Табиғатты, қорғауға үйрену |
Үзілс | Балаларға ағаштардың пайдасы туралы айта отырып, тамақтануға барамыз. | Оқушылар тамақтанады |
|
Мерекелік іс-шара | Оқушыларды мерекелік іс-шараға дайындау | Оқушылар мерекелік іс-шарағай дайындалады. | Сыйластыққа, Ұймшылдыққа, бір-бірлерін тыңдауға үйренеді |
Қорытынды | Сабағымызды қорытындылай отырып, барлығымыз бірге бүгінгі тақырыпқа қатысты алған білімдерімізді ортаға салайық. | Оқушылар алған ақпараттарымен, білімдерімен бөліседі. | Бір-бірлерінің ойларын тыңдап, ұйымшылдыққа үйренеді |
Оқушыларды қайтару | Сабақты қорытындылап оқушыларды үйлеріне қайтарамыз. | Оқушылар үйлеріне жиналады |
|