Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Ғылыми жұмыстың тақырыбы:

    Қазақ есімдерінің сыры

    Зерттеу жұмысының мақсаты:

    Атадан балаға жалғасып, ұрпақтан-ұрпаққа ұласып келе жатқан ізгі дәстүр, тамаша салттарымыздың бірі – ат қоюға мән беру. Қазақ есімдерінің мәнін ашып, сырын  түсіндіру;  ­ Есімдердің сырын білу арқылы  өзін­өзі тануға жол ашу; - Қазақ есімдерінің қалыптасқан  түрлірін  анықтау;  ­ Қазақ есімдерінің ерекшеліктері мен  пайда болуын анықтап, көрсету

    Зерттеудің басты кезеңдері: 


    ● Есімдерге қатысты материалдармен танысу; 
    ● Бақылау, зерттеу, сауалнамалар жүргізу; 
    ● Қорытынды жасау; 

    Күтілетін нәтиже: 
    ● Есімінің сырын білу арқылы өзін – өзі тануға жол ашу























    Үшсарт негізгі мектебінің 6-сынып оқушысы Қаршыға Зере жазған ғылыми-зерттеу жұмысына

    Аннотация

    Ұрпаққа жарасымды есім беру - ежелден келе жатқан, ізі суымаған жалпы халықтың игі дәстүрi. Есімдер де халық тіліндегі сөздер сияқты өмір сүріп, ескіріп әрі жаңарып отырады. Олар да ғасырлар үшін қарт шежіре сияқты ұрпаққа жеткізіп отырады.

    Ұсынылып отырған ғылыми-зерттеу жұмыс,оқушылар аудиториясына кең көлемді ақпараттық маңызы бар материал болып табылады.Оқушыларды мәдениет саласында көп жылдар бойы еңбек етіп келе жатқан қос өнер адамы туралы жазды.Зерттеу барысында оқушы қазақ есімдерінің әр жылдары қойылу ерекшелігіне тоқталған.Ерте заманнан күні бүгінге дейін өзінің қадір-қасиетін жоймай, мәдениетөнерінің озық үлгісі ретінді ғана емес, әрі әсем, әрі ыңғайлылығыменде пайдаланудан қалмай келе жатқан қазақтың ұлттық мәдениет өнері әлі де аз емес. Біз, қазақ елі, уақыт көшіне ілесіп, қалып қоймай, әлемдегі өркениетті мемлекеттердің қатарына қосылу үшін, жалпы ұлт ретінде сақталып қаламыз десек, мәдениетімізді дамытуымыз керек.Осы бағытта оқушының жасаған зерттеу жұмыстарының маңызы зор.

    Жалпы,ғылыми-зерттеу жұмысы тәрбиелік және ақпараттық маңызы мол,ауқымды еңбек деп санаймын.




    Қазақ тілі мен әдебиет пәнінің мұғалімі: Р.Б.Карабалина

    Пікір

    Бұл ғылыми жұмысжы  жазуды  6-сынып оқушысы Қаршыға Зере бастады. Зере салмақты,  сабырлы, мектепте жақсы оқитын оқушылардың бірі. Зеренің   бұл жобаны жазу барысында    қызығушылық танытып, қазақ есімдері туралы жазуды таңдады.  Таңдау себебі, өзіне данышпан,дара ақынымыз Абайдың әжесінің атын қойғаны қызықтырған.

    Жазу  барсысында   жан-жақты дайындық үстінде болды. Зере бұл жұмысты жазу барысында   көптеген ізденістер жасап, газет-журнал мен ғаламтор мен аулы адамдарының үйіне барып, бірнеше мәліметтер алып, одан түйінді ой жинай білді. Сонымен қатар,көптеген құрбы-достарынан сауалнама алды. Зеренің жұмысын  мен мұғалімі ретінде  өте жақсы деп бағалаймын. Атадан балаға жалғасып, ұрпақтан-ұрпаққа ұласып келе жатқан ізгі дәстүр, тамаша салттарымыздың бірі – ат қоюға мән беру.Қазіргі кезеңде халқымыздың көбі ұлттық есімдерімізді ұмытып, басқа халықтардың атын қоюға бет бұрған сияқты. Адамның есімі адамның жалпы дамуына, ойына , жүріс-тұрысына да ықпал етеді .Бұл тұрғыдан қарасақ тек ұлттық есім ғана өмірдегі дұрыс бағытқа жол сілтей алады. Ғылыми-зерттеу жұмысында Зере өзіміздің ұлттық есімдерімізді насихаттауға тырысқан.





    Қазақ тілі ғылым кандидаты:




















    Ақмола облысы Қорғалжын ауданы Үшсарт негізгі мектебінің 6-сынып оқушысы Қаршыға Зеренің « Қазақ есімдерінің сыры»- атты тақырыбына



    Пікір:



    Бұл тақырып бойынша орындалған жұмыстарды есепке алып, зерттеушінің өте күрделі жұмыс атқарғанына көзім жетті.

    Оқушы қазіргі кездегі керекті және күрделі мәселенің пердесін ашқандай болып тұр. Өз жұмысында антропонимика ғылымына сүйенгені сүйсіндіреді.

    Ономастика (грек onomastіke – ат беру өнері) – тіл білімінің жалқы есімдерді зерттейтін саласы. Жалқы есімдерге кісі, жануарлар аттары, халық, ұлт, ру-тайпа атаулары, жер-су, аспан денелері жатады.Ономастика атаулардың шығу, қалыптасу жайын тексереді. ..

    Бұл жұмыста теория жақтан ғана әдебиетке сүйенсе, практика жағынан 100 пайызы оқушының өз зерттеуі.

    Мектеп мұғалімдері сабақтарында және сынып сағаттарында да қолдана алуларына болады.

    Жас іздемпазды бұл тақырып қызықтырғанына қуаныш білдіргім келеді.

    Жұмыстың техникалық жағын алса, барлық қойылған талаптарға сай.

    Тіл бөлімі секциясы ғылыми-зерттеу жұмысы ретінде қарастыруға келетін ізденіс.





    Пікір білдіруші ғылыми жетекшісі: Р.Б.Карабалина




















    Жоспар:

    І.Кіріспе.

    1. Аннотация

    2. Ат қойдым  азамат болсын деп…

    ІІ.Негізгі бөлім:

    1. ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ АТ ҚОЮ ДӘСТҮРІ

    2. ҚАЗАҚ ЕСIМДЕРIНЕ ТАЛДАУ

    3. Сауалнама

    4. Біздің ауылда ардақты адамдардың есімдері

    5. 1920 - 1930 жж. туғандар

          2010 - 2013 жж. туғандар

    6. Менің ауылымда ең көп тараған есімдер.

    7. Елімізде ер мен әйелдерге  ортақ есімдер көптеп кездеседі.

    8. Монғолиядан,Қытайдан атамекенге оралған балалардың есімдері. 

    9. Елімізде ер мен әйелдерге  ортақ есімдер көптеп кездеседі.

    10. Өзгеге нліктеп не ұтамыз?

    ІІІ.Қорытынды:

    ІV.Пайдаланылған әдебиеттер тізімі












    Ат қойдым  азамат болсын деп…


            Мені өзімнің, өз сыныптастарымның және сынып жетекшімнің есімінің ерекше болуы мұның сырын білуге деген қызығушылығымды арттырды. Сол себепті есімдердің негізгі мағынасын білу мақсатында «Қазақ есімдерінің сыры» тақырыбын таңдап алдым.

    -Неге басқа қыздардың, мысалы екі Гүлзат, екі Дильназ, есімдері бірдей, ал менікі өзгеше? Мысалы менің есімімі- Зере.

    Зере-қазақтың төл есімдерінің бірі.Көбіне қыз балаға қойылады.Көне түркі тілінде іші қуыс,ұзын келген,сәукелемен бірге киетін баскиімді және де кіреукенің кеуде мен арқа жақтарына темір не болат тақташалар қосылып өрілетін сауытты осылай атайтын болған. «Сәукеледей әдемі,сұңғақ болып өссін»деген еиетпен қойылған екен.

    -Бала дүниеге келгенде туыстары оған атты қалай таңдайды?    

    Осы сияқты көптеген сұрақтардың жауабын табуға тырыстым.

    Қазақтың салты бойынша,жас нәресте туған кезде ата-анасы ең сыйлы,қатты құрмет тұтатын адамына өз сәбиінің есімін қойғызады.»Балаға қандай ат қойылса,оның болашақ тағдыры соған байланысты болады»,-деген наным-сенім бар.

    -Бала дүниеге келгенде туыстары оған атты қалай таңдайды?

    Осы сияқты көптеген сұрақтардың жауабын табуға тырыстым.

    Қазақтың салты бойынша,жас нәресте туған кезде ата-анасы ең сыйлы,қатты құрмет тұтатын адамына өз сәбиінің есімін қойғызады.»Балаға қандай ат қойылса,оның болашақ тағдыры соған байланысты болады»,-деген наным-сенім бар.Жәнеде Зере қазақ есімі,алайда оның түп-тамыры иран тілінен алынған «зер»-алтын деген мағынаны білдіреді.Маған Зере деген есімді әкемнің ағасы қойған.Зере деп қойған себебі,өйткені:Зере деген есім Абай.Құнанбаев атамыздың әжесінің есімі.Абай атамыздың әжесі қандай дара,дана,әдемі болса,мені де сол кісі сияқты болсыншы,болмасада сол кісіге ұқсасын деп қойған.Менің есімім өзіме қатты ұнайды.Ешқашан өз есімім үшін ешқандай жерде ұялған емеспін.Өз есімімді мақтан тұтатын боламын.

    Есімдердің адам өміріне,адам атына ықпалы өте ерекше дейді ғалымдар.Адам есімдерін зерттеуші ғалымдардың дәлелдеуінше,есім бала өміріне айтарлықтай әсер етеді.Сәбилерді неғұрлым көркем есмідермен атаған сайын,баланың тұла бойы көркемдей түседі.Қазақ халқы сәбиге есім қоюға ерекше мән берген.Қазіргі заман талабына сай,есім талғау,таңдау реті өзгеріп бара жатыр.






























    ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ АТ ҚОЮ ДӘСТҮРІ

    1.1.ҚАЗАҚ ЕСIМДЕРIНЕ ТАЛДАУ

            Ойшылдардың есебінше, адамның есімі мен оның мінезін және тағдырын байланыстырып тұрған құпия байланыс бар. Анығы – кісінің есіміне оның тағдыры жасырылған. Яғни есімнің құпиясы мен мағынасы адам өмірінде үлкен рөл атқарады. Мұны адам есімдерін зерттейтін антропонимика ғылымы растап отыр. Қазақ тiл бiлiмiнде антропонимия деген термин бар. Антро+пос – «адам, оним//онима – «есiм», «ат» деген сөз. Ендеше, антропоним дегенiмiз – «кiсi есiмi», антропонимика дегенiмiз – ономастиканың кiсi есiмдерiн зерттейтiн саласы.

    Мұсылманда балаға әдемі ат қою, мүбарак есім беру басты шара. Пайғамбарымыз Мұхаммед (с.ғ.с.): «Қиямет күні өз аттарыңыз және әкелеріңіздің аттарымен шақырыласыздар. Сондықтан балаларыңызға жақсы ат қойыңыздар », - деген екен.




    Баланың туылған күні

    Қойылатын аттар

    Ер балаға

    Қыз балаға

    Жексенбі

    Ибраһим, Сүлеймен, Хаким

    Халима, Ажар, Сара

    Дүйсенбі

    Ахмед, Мұхаммед, Хамит, Махмуд

    Фатима, Айша, Хатима, Салиха

    Сейсенбі

    Исмаил, Ысқақ, Садық

    Салима, Рабиға, Рахима

    Сәрсенбі

    Ғали, Сейдуллаһ, Харун

    Бағила, Ұмсын, Раила




    Бейсенбі

    Әбубәкір, Омар, Осман

    Гүлсім, Мағира, Маймуна

    Жұма

    Жүніс, Жүсіп, Адам

    Рабиға, Сара,

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Қаршыға Зере
    27 Қараша 2020
    1140
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ғылыми жұмыс "Қазақ есімдерінің сыры"

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ғылыми жұмыс "Қазақ есімдерінің сыры"

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Ғылыми жұмыста қазақ есімдерінің сырына тоқталған.Қыз бала және ер баланың есімдері туралы мәліметтер бар.
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Ғылыми жұмыстың тақырыбы:

    Қазақ есімдерінің сыры

    Зерттеу жұмысының мақсаты:

    Атадан балаға жалғасып, ұрпақтан-ұрпаққа ұласып келе жатқан ізгі дәстүр, тамаша салттарымыздың бірі – ат қоюға мән беру. Қазақ есімдерінің мәнін ашып, сырын  түсіндіру;  ­ Есімдердің сырын білу арқылы  өзін­өзі тануға жол ашу; - Қазақ есімдерінің қалыптасқан  түрлірін  анықтау;  ­ Қазақ есімдерінің ерекшеліктері мен  пайда болуын анықтап, көрсету

    Зерттеудің басты кезеңдері: 


    ● Есімдерге қатысты материалдармен танысу; 
    ● Бақылау, зерттеу, сауалнамалар жүргізу; 
    ● Қорытынды жасау; 

    Күтілетін нәтиже: 
    ● Есімінің сырын білу арқылы өзін – өзі тануға жол ашу























    Үшсарт негізгі мектебінің 6-сынып оқушысы Қаршыға Зере жазған ғылыми-зерттеу жұмысына

    Аннотация

    Ұрпаққа жарасымды есім беру - ежелден келе жатқан, ізі суымаған жалпы халықтың игі дәстүрi. Есімдер де халық тіліндегі сөздер сияқты өмір сүріп, ескіріп әрі жаңарып отырады. Олар да ғасырлар үшін қарт шежіре сияқты ұрпаққа жеткізіп отырады.

    Ұсынылып отырған ғылыми-зерттеу жұмыс,оқушылар аудиториясына кең көлемді ақпараттық маңызы бар материал болып табылады.Оқушыларды мәдениет саласында көп жылдар бойы еңбек етіп келе жатқан қос өнер адамы туралы жазды.Зерттеу барысында оқушы қазақ есімдерінің әр жылдары қойылу ерекшелігіне тоқталған.Ерте заманнан күні бүгінге дейін өзінің қадір-қасиетін жоймай, мәдениетөнерінің озық үлгісі ретінді ғана емес, әрі әсем, әрі ыңғайлылығыменде пайдаланудан қалмай келе жатқан қазақтың ұлттық мәдениет өнері әлі де аз емес. Біз, қазақ елі, уақыт көшіне ілесіп, қалып қоймай, әлемдегі өркениетті мемлекеттердің қатарына қосылу үшін, жалпы ұлт ретінде сақталып қаламыз десек, мәдениетімізді дамытуымыз керек.Осы бағытта оқушының жасаған зерттеу жұмыстарының маңызы зор.

    Жалпы,ғылыми-зерттеу жұмысы тәрбиелік және ақпараттық маңызы мол,ауқымды еңбек деп санаймын.




    Қазақ тілі мен әдебиет пәнінің мұғалімі: Р.Б.Карабалина

    Пікір

    Бұл ғылыми жұмысжы  жазуды  6-сынып оқушысы Қаршыға Зере бастады. Зере салмақты,  сабырлы, мектепте жақсы оқитын оқушылардың бірі. Зеренің   бұл жобаны жазу барысында    қызығушылық танытып, қазақ есімдері туралы жазуды таңдады.  Таңдау себебі, өзіне данышпан,дара ақынымыз Абайдың әжесінің атын қойғаны қызықтырған.

    Жазу  барсысында   жан-жақты дайындық үстінде болды. Зере бұл жұмысты жазу барысында   көптеген ізденістер жасап, газет-журнал мен ғаламтор мен аулы адамдарының үйіне барып, бірнеше мәліметтер алып, одан түйінді ой жинай білді. Сонымен қатар,көптеген құрбы-достарынан сауалнама алды. Зеренің жұмысын  мен мұғалімі ретінде  өте жақсы деп бағалаймын. Атадан балаға жалғасып, ұрпақтан-ұрпаққа ұласып келе жатқан ізгі дәстүр, тамаша салттарымыздың бірі – ат қоюға мән беру.Қазіргі кезеңде халқымыздың көбі ұлттық есімдерімізді ұмытып, басқа халықтардың атын қоюға бет бұрған сияқты. Адамның есімі адамның жалпы дамуына, ойына , жүріс-тұрысына да ықпал етеді .Бұл тұрғыдан қарасақ тек ұлттық есім ғана өмірдегі дұрыс бағытқа жол сілтей алады. Ғылыми-зерттеу жұмысында Зере өзіміздің ұлттық есімдерімізді насихаттауға тырысқан.





    Қазақ тілі ғылым кандидаты:




















    Ақмола облысы Қорғалжын ауданы Үшсарт негізгі мектебінің 6-сынып оқушысы Қаршыға Зеренің « Қазақ есімдерінің сыры»- атты тақырыбына



    Пікір:



    Бұл тақырып бойынша орындалған жұмыстарды есепке алып, зерттеушінің өте күрделі жұмыс атқарғанына көзім жетті.

    Оқушы қазіргі кездегі керекті және күрделі мәселенің пердесін ашқандай болып тұр. Өз жұмысында антропонимика ғылымына сүйенгені сүйсіндіреді.

    Ономастика (грек onomastіke – ат беру өнері) – тіл білімінің жалқы есімдерді зерттейтін саласы. Жалқы есімдерге кісі, жануарлар аттары, халық, ұлт, ру-тайпа атаулары, жер-су, аспан денелері жатады.Ономастика атаулардың шығу, қалыптасу жайын тексереді. ..

    Бұл жұмыста теория жақтан ғана әдебиетке сүйенсе, практика жағынан 100 пайызы оқушының өз зерттеуі.

    Мектеп мұғалімдері сабақтарында және сынып сағаттарында да қолдана алуларына болады.

    Жас іздемпазды бұл тақырып қызықтырғанына қуаныш білдіргім келеді.

    Жұмыстың техникалық жағын алса, барлық қойылған талаптарға сай.

    Тіл бөлімі секциясы ғылыми-зерттеу жұмысы ретінде қарастыруға келетін ізденіс.





    Пікір білдіруші ғылыми жетекшісі: Р.Б.Карабалина




















    Жоспар:

    І.Кіріспе.

    1. Аннотация

    2. Ат қойдым  азамат болсын деп…

    ІІ.Негізгі бөлім:

    1. ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ АТ ҚОЮ ДӘСТҮРІ

    2. ҚАЗАҚ ЕСIМДЕРIНЕ ТАЛДАУ

    3. Сауалнама

    4. Біздің ауылда ардақты адамдардың есімдері

    5. 1920 - 1930 жж. туғандар

          2010 - 2013 жж. туғандар

    6. Менің ауылымда ең көп тараған есімдер.

    7. Елімізде ер мен әйелдерге  ортақ есімдер көптеп кездеседі.

    8. Монғолиядан,Қытайдан атамекенге оралған балалардың есімдері. 

    9. Елімізде ер мен әйелдерге  ортақ есімдер көптеп кездеседі.

    10. Өзгеге нліктеп не ұтамыз?

    ІІІ.Қорытынды:

    ІV.Пайдаланылған әдебиеттер тізімі












    Ат қойдым  азамат болсын деп…


            Мені өзімнің, өз сыныптастарымның және сынып жетекшімнің есімінің ерекше болуы мұның сырын білуге деген қызығушылығымды арттырды. Сол себепті есімдердің негізгі мағынасын білу мақсатында «Қазақ есімдерінің сыры» тақырыбын таңдап алдым.

    -Неге басқа қыздардың, мысалы екі Гүлзат, екі Дильназ, есімдері бірдей, ал менікі өзгеше? Мысалы менің есімімі- Зере.

    Зере-қазақтың төл есімдерінің бірі.Көбіне қыз балаға қойылады.Көне түркі тілінде іші қуыс,ұзын келген,сәукелемен бірге киетін баскиімді және де кіреукенің кеуде мен арқа жақтарына темір не болат тақташалар қосылып өрілетін сауытты осылай атайтын болған. «Сәукеледей әдемі,сұңғақ болып өссін»деген еиетпен қойылған екен.

    -Бала дүниеге келгенде туыстары оған атты қалай таңдайды?    

    Осы сияқты көптеген сұрақтардың жауабын табуға тырыстым.

    Қазақтың салты бойынша,жас нәресте туған кезде ата-анасы ең сыйлы,қатты құрмет тұтатын адамына өз сәбиінің есімін қойғызады.»Балаға қандай ат қойылса,оның болашақ тағдыры соған байланысты болады»,-деген наным-сенім бар.

    -Бала дүниеге келгенде туыстары оған атты қалай таңдайды?

    Осы сияқты көптеген сұрақтардың жауабын табуға тырыстым.

    Қазақтың салты бойынша,жас нәресте туған кезде ата-анасы ең сыйлы,қатты құрмет тұтатын адамына өз сәбиінің есімін қойғызады.»Балаға қандай ат қойылса,оның болашақ тағдыры соған байланысты болады»,-деген наным-сенім бар.Жәнеде Зере қазақ есімі,алайда оның түп-тамыры иран тілінен алынған «зер»-алтын деген мағынаны білдіреді.Маған Зере деген есімді әкемнің ағасы қойған.Зере деп қойған себебі,өйткені:Зере деген есім Абай.Құнанбаев атамыздың әжесінің есімі.Абай атамыздың әжесі қандай дара,дана,әдемі болса,мені де сол кісі сияқты болсыншы,болмасада сол кісіге ұқсасын деп қойған.Менің есімім өзіме қатты ұнайды.Ешқашан өз есімім үшін ешқандай жерде ұялған емеспін.Өз есімімді мақтан тұтатын боламын.

    Есімдердің адам өміріне,адам атына ықпалы өте ерекше дейді ғалымдар.Адам есімдерін зерттеуші ғалымдардың дәлелдеуінше,есім бала өміріне айтарлықтай әсер етеді.Сәбилерді неғұрлым көркем есмідермен атаған сайын,баланың тұла бойы көркемдей түседі.Қазақ халқы сәбиге есім қоюға ерекше мән берген.Қазіргі заман талабына сай,есім талғау,таңдау реті өзгеріп бара жатыр.






























    ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ АТ ҚОЮ ДӘСТҮРІ

    1.1.ҚАЗАҚ ЕСIМДЕРIНЕ ТАЛДАУ

            Ойшылдардың есебінше, адамның есімі мен оның мінезін және тағдырын байланыстырып тұрған құпия байланыс бар. Анығы – кісінің есіміне оның тағдыры жасырылған. Яғни есімнің құпиясы мен мағынасы адам өмірінде үлкен рөл атқарады. Мұны адам есімдерін зерттейтін антропонимика ғылымы растап отыр. Қазақ тiл бiлiмiнде антропонимия деген термин бар. Антро+пос – «адам, оним//онима – «есiм», «ат» деген сөз. Ендеше, антропоним дегенiмiз – «кiсi есiмi», антропонимика дегенiмiз – ономастиканың кiсi есiмдерiн зерттейтiн саласы.

    Мұсылманда балаға әдемі ат қою, мүбарак есім беру басты шара. Пайғамбарымыз Мұхаммед (с.ғ.с.): «Қиямет күні өз аттарыңыз және әкелеріңіздің аттарымен шақырыласыздар. Сондықтан балаларыңызға жақсы ат қойыңыздар », - деген екен.




    Баланың туылған күні

    Қойылатын аттар

    Ер балаға

    Қыз балаға

    Жексенбі

    Ибраһим, Сүлеймен, Хаким

    Халима, Ажар, Сара

    Дүйсенбі

    Ахмед, Мұхаммед, Хамит, Махмуд

    Фатима, Айша, Хатима, Салиха

    Сейсенбі

    Исмаил, Ысқақ, Садық

    Салима, Рабиға, Рахима

    Сәрсенбі

    Ғали, Сейдуллаһ, Харун

    Бағила, Ұмсын, Раила




    Бейсенбі

    Әбубәкір, Омар, Осман

    Гүлсім, Мағира, Маймуна

    Жұма

    Жүніс, Жүсіп, Адам

    Рабиға, Сара,

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Қазақ әдебиеті Ғылыми жұмыстар 7 сынып
    27.11.2020
    1140
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Қаршыға Зере
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации