Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan

    Shape1 Shape2



    Unit:

    Healthy world

    Teacher name

    School

    Solovyova Yekaterina


    Turan Lyceum

    Date

    February 23

    Grade: 4

    Number present: 10

    Number absent:-

    Theme of the lesson

    Healthy food

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    4.S5 pronounce an increasing range of words and short phrases and simple sentences intelligibly

    4.W7 spell most familiar high-frequency words accurately when writing independently

    4.UE10 use common present continuous forms, including short answers and contractions, to talk about what is happening now and future arrangements on a limited range of personal and familiar topics/ using –ing forms swimming, spelling as nouns to describe familiar and classroom activities

    4.1.4.1 understand an increasing range of short supported questions on general and some curricular topics

    Lesson objectives

    All will be able to:

    -speak, read and recognize new lexical material on the topic of the lesson

    -recognise and use target language correctly with clear pronunciation and good comprehension of written and spoken familiar words in simple sentences


    -talk about food and drinks using Present Continuous Tense





    Planned timings

    Teacher's actions

    Pupils` actions

    Assessment

    Resources


    min


    ORGANISATION MOMENT:

    1. Teacher greets students:

    Good morning children. I am glad to see you.

    1. Postman brings a letter from Jake.



    Student reads:

    Hello My dear friends! My name is Jake. I live in London.

    I want to tell you about myself. Look at my photo. I'm fat. I eat a lot of unhealthy food. I can’t run and jump. I would really like to be slim and active. Look at my menu. Please help me to solve my problem. Write a letter to me about healthy food and healthy life



    Students respond to greeting and take their places







    Students look at the photo








    Students read the letter


























    F.A. reading is assessed

    pre-prepared letter



    minutes


    MAIN PART

    1. Look at the whiteboard. What is the theme of our lesson?


    1. Yes, you are right. The theme of our lesson is “Healthy food”. We are going to speak about healthy and unhealthy food. At the end of our lesson we will write the letter to Jake. Let’s help him to solve his problem.


    1. To be healthy we must eat healthy food.

    What else should we do?

    Look at the board an make your sentences.

    1. Speaking drill.

    • What is your favourite food?

    • Do you like to eat a bar of chocolate for breakfast?

    • Do you like to eat sweets?

    • What is your favourite drink?

    • What fruit do you like?

    • Do you eat fast food?


    1. Let’s watch a video about healthy and unhealthy food.

    What did you understand by watching the video? Children’s answers.


    1. Let’s do the next task.

    Look, read and match







    1. Good job! Let’s learn new words: salt and pepper, cabbage, pizza, sausage, olive oil, mayonnaise, lettuce, cucumber, mushrooms, mustard.

    Raise a green card if you think the food is healthy, raise a red card if you think the food is unhealthy, raise a yellow card if you don't know.

    We have different points of view. What do you think about salt and pepper? Other’s opinions? What is the right answer?

    Thank you for your answers.


    1. Crossword



    1. Physical minute. I can run.


    1. Our grammar theme is Present Continuous Tense.


    Look the white board.

    When do we use P.C.T.? We use The P.C.T. for things that are happening at the moment of speaking. Look at the board and read the examples. Open you A.B. p. 59, ex 4




    1. H.T. Food Pyramid. Distribute the expressions: eat most, eat more, eat moderately, eat less.


    1. Well, I think that it’s time to write a letter to Jake. Divide into two groups. The first group writes about healthy food. The second group writes about junk food. We will join two parts of a letter.








    Students answer the question













    Children do the task and give the answers




























    Children answer the questions


    Children watch the video





    Students look, read and match






    Answers in chorus


    Show cards

    Children's answers




    Unscramble the letters and complete the crossword puzzle




    Children move













    Children tell the rule

















    Children do the grammar task







    Children present their projects


    Students write a letter to Jake.








    F.A.

    children's answers are assessed.

    The teacher puts fruit and vegetables in a basket for each team for correct answers

















    Assessment criteria:

    2.get

    3.eat

    4.drink

    The teacher puts fruit and vegetables in a basket for each team for correct answers



    F.A.

    children's answers are assessed







    Assessment criteria:

    1d

    2c

    3a

    Ae

    5b

    The teacher puts fruit and vegetables in a basket for each team for correct answers










    Assessment criteria:

    1.mustard

    2.sausage

    3.lettuce

    4.cucumber

    5.olive oil

    6.mushrooms

    7.Pizza

    8.cabbage

    The teacher puts fruit and vegetables in a basket for each team for correct answers


    F.A.

    children's answers are assessed








    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Соловьёва Екатерина Андреевна
    13 Маусым 2023
    482
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Healthy food Grade: 4

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Healthy food Grade: 4

    Материал туралы қысқаша түсінік
    use common present continuous forms, including short answers and contractions, to talk about what is happening now and future arrangements on a limited range of personal and familiar topics/ using –ing forms swimming, spelling as nouns to describe familiar and classroom activities
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan

    Shape1 Shape2



    Unit:

    Healthy world

    Teacher name

    School

    Solovyova Yekaterina


    Turan Lyceum

    Date

    February 23

    Grade: 4

    Number present: 10

    Number absent:-

    Theme of the lesson

    Healthy food

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    4.S5 pronounce an increasing range of words and short phrases and simple sentences intelligibly

    4.W7 spell most familiar high-frequency words accurately when writing independently

    4.UE10 use common present continuous forms, including short answers and contractions, to talk about what is happening now and future arrangements on a limited range of personal and familiar topics/ using –ing forms swimming, spelling as nouns to describe familiar and classroom activities

    4.1.4.1 understand an increasing range of short supported questions on general and some curricular topics

    Lesson objectives

    All will be able to:

    -speak, read and recognize new lexical material on the topic of the lesson

    -recognise and use target language correctly with clear pronunciation and good comprehension of written and spoken familiar words in simple sentences


    -talk about food and drinks using Present Continuous Tense





    Planned timings

    Teacher's actions

    Pupils` actions

    Assessment

    Resources


    min


    ORGANISATION MOMENT:

    1. Teacher greets students:

    Good morning children. I am glad to see you.

    1. Postman brings a letter from Jake.



    Student reads:

    Hello My dear friends! My name is Jake. I live in London.

    I want to tell you about myself. Look at my photo. I'm fat. I eat a lot of unhealthy food. I can’t run and jump. I would really like to be slim and active. Look at my menu. Please help me to solve my problem. Write a letter to me about healthy food and healthy life



    Students respond to greeting and take their places







    Students look at the photo








    Students read the letter


























    F.A. reading is assessed

    pre-prepared letter



    minutes


    MAIN PART

    1. Look at the whiteboard. What is the theme of our lesson?


    1. Yes, you are right. The theme of our lesson is “Healthy food”. We are going to speak about healthy and unhealthy food. At the end of our lesson we will write the letter to Jake. Let’s help him to solve his problem.


    1. To be healthy we must eat healthy food.

    What else should we do?

    Look at the board an make your sentences.

    1. Speaking drill.

    • What is your favourite food?

    • Do you like to eat a bar of chocolate for breakfast?

    • Do you like to eat sweets?

    • What is your favourite drink?

    • What fruit do you like?

    • Do you eat fast food?


    1. Let’s watch a video about healthy and unhealthy food.

    What did you understand by watching the video? Children’s answers.


    1. Let’s do the next task.

    Look, read and match







    1. Good job! Let’s learn new words: salt and pepper, cabbage, pizza, sausage, olive oil, mayonnaise, lettuce, cucumber, mushrooms, mustard.

    Raise a green card if you think the food is healthy, raise a red card if you think the food is unhealthy, raise a yellow card if you don't know.

    We have different points of view. What do you think about salt and pepper? Other’s opinions? What is the right answer?

    Thank you for your answers.


    1. Crossword



    1. Physical minute. I can run.


    1. Our grammar theme is Present Continuous Tense.


    Look the white board.

    When do we use P.C.T.? We use The P.C.T. for things that are happening at the moment of speaking. Look at the board and read the examples. Open you A.B. p. 59, ex 4




    1. H.T. Food Pyramid. Distribute the expressions: eat most, eat more, eat moderately, eat less.


    1. Well, I think that it’s time to write a letter to Jake. Divide into two groups. The first group writes about healthy food. The second group writes about junk food. We will join two parts of a letter.








    Students answer the question













    Children do the task and give the answers




























    Children answer the questions


    Children watch the video





    Students look, read and match






    Answers in chorus


    Show cards

    Children's answers




    Unscramble the letters and complete the crossword puzzle




    Children move













    Children tell the rule

















    Children do the grammar task







    Children present their projects


    Students write a letter to Jake.








    F.A.

    children's answers are assessed.

    The teacher puts fruit and vegetables in a basket for each team for correct answers

















    Assessment criteria:

    2.get

    3.eat

    4.drink

    The teacher puts fruit and vegetables in a basket for each team for correct answers



    F.A.

    children's answers are assessed







    Assessment criteria:

    1d

    2c

    3a

    Ae

    5b

    The teacher puts fruit and vegetables in a basket for each team for correct answers










    Assessment criteria:

    1.mustard

    2.sausage

    3.lettuce

    4.cucumber

    5.olive oil

    6.mushrooms

    7.Pizza

    8.cabbage

    The teacher puts fruit and vegetables in a basket for each team for correct answers


    F.A.

    children's answers are assessed








    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Неміс тілі Презентация 5 сынып
    13.06.2023
    482
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Соловьёва Екатерина Андреевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации