МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

I can help

Материал туралы қысқаша түсінік
I. Organizational moment: (2min) (оқушылармен амандасу, сабақ барысы мен мақсаты, міндеттімен таныстыру) T: Good morning, boys and girls. P: “Hello” song T: How are you! I am glad to see you! Take your places. Let’s begin our lesson. Today we'll study who lives on a farm. We’ll know what they can do. A dog has come to tell about a farm where it lives. Emotional reflection. Phonetic Drill. Revision of the letters. Cc-cat,cow,can,can’t, Jj-jump, Ff-fish,fly, Rr-run, Hh-horse, Ss-swim, Dd-dog II. Basic part of the lesson. (40)
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
04 Желтоқсан 2018
406
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Plan of the lesson:

The theme of the lesson: I can help

The aims of the lesson: -to teach the meaning and use of can’t

-to describe ability

-to teach the names of some farm animals

I. Organizational moment: (2min)

 (оқушылармен амандасу, сабақ барысы мен мақсаты, міндеттімен таныстыру)

T: Good morning, boys and girls.

P: “Hello” song

T: How are you! I am glad to see you! Take your places. Let’s begin our lesson. Today we'll study who lives on a farm. We’ll know what they can do. A dog has come to tell about a farm where it lives.

Emotional reflection.

Phonetic Drill.

Revision of the letters.

Cc-cat,cow,can,can’t, Jj-jump, Ff-fish,fly, Rr-run, Hh-horse, Ss-swim, Dd-dog

II. Basic part of the lesson. (40)

a.Revision of the words of previous lesson.

Teacher shows flash cards, learners repeat after her .

Hen-[hen]

Duck [D^k]

Chick

b.Phonetic drill differences CH & SH (video)

Sing a song: I can…

c. Play the game. Do it without mistake” with verb. Actions learners do the command teacher

d.Listening. What animal can you hear? Ex.3 p.59

1.a cow 2.a hen 3.a dog 4.a cat 5.a horse 6.a chick

Physical training:

e. Presentation of the name of some farm animals.Ex.2,4 p.59

Look at Tom’s farm. Match the animals and the words and think. Find animal that….

T: Now, children, open your books look at the picture and match the animals and the words.

T: Look at this pictures and find an animal that …

P1 : Hen, duck can fly.

P2 : Horse (cow, duck, dog) can swim.

P…: Horse (cow) can run fast.

P ...: Cat can climb

P…: Dog (cat, horse) can jump high.

1.Name the the animals.

2. Write “can or can’t”

1. can 4. can

2.can’t 5. can’t

3. can 6. can



1.Horse________run fast. 2. Duck________jump high.

3.Dog______jump. 4. Bird ________fly.

5.Chick_________dance. 6. Cat ________climb.




Learners checks each other.

Reflection of the lesson.

Teachers comments.


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!