ШҚО , Үржар ауданы , Барқытбел
ауылы
«Барқытбел орта мектеп-
бақшасы» КММ
Информатика пәні
мұғалімі
Мұратова Арайлым
Асхатқызы
muratbekova.araylym@list.ru
Тақырыбы: ИНФОРМАТИКА
ПӘНІН ОҚЫТУДА ОЙЫН ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН
ҚОЛДАНУ
Информатиканы
оқытудың негізгі
мақсаты – оқушылардың шығармашылық,
зерттеушілік қасиетін қалыптастырып, оларды белсенді, әрі
толыққанды өмірге және ақпаратттық қоғам ортасындағы жұмысқа
дайындау болып табылады.
Информатика пәнін оқытуда
мұғалім балалардың ой – өрісі мен танымдық қабілеттерін дамыту, өз
ойын жеткізе білу дағдыларын қалыптастыру мақсатында
жаңа технологияларды кеңінен қолданған
дұрыс.
Еліміздің – жас ұрпаққа заман
талабына сай білім беру әр ұстаздан шығармашылықпен жұмыс істеуді,
үлкен ізденісті талап етеді. Оқушының жеке тұлғасын, оның рухани
әлемін, қабілеті мен ынтасын дамыту бүгінгі таңдағы негізгі
мәселенің бірі. Оның себебі оқушы өз бетімен ізденіп жұмыс істеуге,
өз бетінше алған білімдерін тәжірибеде, өмірде пайдалануды
үйренбеген. Сол үшін де оқушының өзіне сенімін арттыру,
шығармашылығын дамыту мақсатында мұғалімнің әр сабағы әр түрлі,
жан-жақты болуы керек.
Сабақ мазмұнының теориялық-практикалық
құндылықтары жоғары болған сайын оқушыларды оқыту мен тәрбиелеу өте
тиімді жүргізіледі. Мұғалімнің әр сабағы оқушының сезіміне,
ынтасына әсер етуі керек. Ол үшін сабақ құрылымы көп түрлі оқыту
әдістерімен, мұғалімнің дайындығы, ізденісі жоғары деңгейде болуы
керек. Оқушыларға білім негізін меңгертудің әдіс- тәсілдері
сан-алуан.Оны таңдап алу мұғалімнің шеберлігіне
байланысты.
Оқушының пәнге деген қызығушылығын
артттыру-мұғалімнің өз еңбегін ұтымды ұйымдастыра отырып, жаңа
сабақ үлгілерімен оқушыларды зерттеушілікке баулу, оқушыларға сұрақ
қою, эксперименттік тапсырмаларды шешу,танымдық ойындар ұйымдастыру
арқылы іске асады.
Осыған байланысты іс-тәжірибемде мынадай
қағидаларға сүйенемін:
-
оқушыларға сапалы білім бере отырып, өз
бетінше жұмыс істеуге үйрету;
-
оқушылармен жекелей, жұптық, топтық жұмыстар
жүргізу;
-
оқушының компютерлік сауаттылығын
жетілдіру;
-
оқушылардың шығармашылық ой-өрісін
дамыту.
Жалпы сабақта оқушылардың шығармашылық
блсенділігін арттыратын ойын элементтерін пайдалану өте
тиімді. Интеллектуалды ойын элементтерін информатика пәнінде
қолдану арқылы қазіргі заман талабына сай ақпараттық
мәдениеттілік пен компьютерлік сауаттылықты жылдам дамытуға
болады.
Теориялық білімді тексеру үшін
сұрақ-жауап,жазбаша бақылау, тестілеу арқылы, ал
практикалық білім-білік дағдыларын жаттығулар мен практикалық
тапсырмалар арқылы анықтауға болады. Информатика пәнін оқыту
барысында оқушылардың білімін бақылау үшін осы дәстүрлі
әдіст-тәсілдермен қатар бақылаудың дәстүрден тыс түрлері жобалар
мен әртүрлі таным көкжиегін кеңейтетін ойын технологияларын
қолдануға болады.
Пән
бойынша материалды түсінгенін тексеру, бекіту
кезеңінде, сонымен қатар жаңа ұғымдарды үйрету барысында
пайдалануға тиімді ойындардан мысал
келтірсем:
«Білім
биржасы» іскерлік ойыны негізінде
деңгейлеп оқыту технологиясы жатыр. Ойын барысы төмендегідей:
Аctivstudio немесе Power Point бағдарламасында «5», «4»,
«3» сандары жазылған батырма жазылады да, оқушылар өз білім
деңгейі мен мүмкіншіліктерін ескере отырып, сәйкес бағасы жазылған
сұрақтарға жауап береді. Жауаптар «акциялармен» бағаланады.
Жауаптың толық әрі анықтығына қарай «оқушы-акционер»
түрлі-түсті акция қағаздарын алады. Мысалы, толық емес жауап
–қызыл акциямен, дұрыс әрі нақты жауап –жасыл акциялармен
белгіленеді. Акциялар өз құны бойынша бағаланып
отырады.
«Инфо-домино»
ойыны
Мәселен оқушының өткен
тақырыптарды қалай меңгергенін тексеру үшін сабақ беру
үрдісінде дидактикалық «Инфо-домино» ойынын қолданамын. Бұл
ойынды интерактивті тақтада электронды нұсқа
түрінде немесе қағаз түрінде қолдануға болады.
Сыныпты 2-3 топқа бөліп, әр топқа тақырып бойынша
домино ұсынылады. Доминоның көлемі ортасынан тік сызықпен
бөлінген 5х10 см төрт бұрышты қатты қағаздан тұрады.
Оның оң жақ бөлігіне сұрақ жазылса, ал сол бөлігіне жауап
жазылады. Бірінші үлестірме бетшенің сол жағы бос, оң бөлігіне
сұрақ жазылады. Ал ең бірінші доминоның сол бөлігінде жауап
болса, оң жағы бос болуы қажет. Әр топ өзінің үлестірме беттерін
араластырып, доминоны сұрақтың сәйкес жауаптары бойынша
құрайды. Сұрақтың жауабы сәйкес келген жағдайда ғана домино
ойыны ойналады. Егер қандай да бір үлестірме бет артық қалып қойса,
демек топ мүшелері бір жерден қате жібергенін білуге
болады. Домино тізбегі:
Ойын элементтерін білім беру үрдісінде
қолданғанда төмендегідей әдістемелік талаптарға сүйенген
жөн:
-
Ойынға кіріспес бұрын оның жүргізілу
тәртібі мен шартын оқушыларға әбден
түсіндіру;
-
Ойынға сыныптағы , топтағы оқушылардың түгел
қатысуын қамтамасыз ету;
-
Ойын түрлерін тақырыптық бағдарламаға сай іріктеп
алу;
-
Ойын үстінде шешім қабылдай білуіне, сын
тұрғысынан ойлана білуіне жетелеу;
-
Ойынды баланың жас ерекшелігіне қарай түрлендіріп
пайдалану.
-
Қарапайым ойыннан күрделі ойынға
көшу;
-
Міндетті түрде ойынның қорытындысын жариялау
қажет;
-
Белсенді қатысқан оқушыларды мақтап,
мадақтау;
-
Үлгерімі төмен оқушыларға ақыл-кеңес
беру.
Әрбір мұғалім өз жұмыс тәсілдері мен формасын, өз
педагогикалық технологиясын таңдай отырып, балалардың білімін
жетілдіру бағытында еңбек етуі керек. Ағартушы Д.Пойаның мынадай
қанатты сөздері бар: «Мұғалім өз тауарын өткізе алатын сатушы
тәрізді болуы тиіс, ол тауарын әдемілеп көрсете білуі
керек».
Информатика пәнін оқытуда жаңа ақпараттық
технологияларды қолданудың маңызы өте зор. Сондықтан, ізденген
ұстаздан ғана шығармашыл, дарынды шәкірттің шығары
анық.