Күні: 17.12.2020
Оқу
тобы: АНЖ-191
Сабақтың
тақырыбы: Жанармай шығынына әсер
ететін факторлар
Сабақтың
мақсаттары: Жанармай шығынына әсер
ететін факторларды түсіндіру,
таныстыру.
Дамытушылығы: Жаңа білімді қолдану дағдысын
дамыту, ақылға салу дағдысын қалыптастыру.
Тәрбиелігі: Жауапкершілікті сезіне отырып
жұмыс жасауға, өз жолдасының пікірін тыңдауға
тәрбиелеу.
Сабақтың
түрі: Жаңа
сабақ
Сабақта қолданылатын
әдіс-тәсілдер: Оқыту, БББ
әдісі
Сабақ/оқу
барысы
Реттік
№
|
Сабақ/оқу
кезеңі
|
Мазмұны
|
1
|
Ұйымдастыру
кезеңі
|
Білім алушылардың сабаққа
дайындығын тексеру. Журналға белгі қою. Назарларын сабаққа
аудару.
|
2
|
Өткен сабақтар бойынша
деңгейлерін тексеру (үй тапсырмасын
сұрау)
|
Литрлік
қуат
|
3
|
Жаңа сабақты меңгерту
(материалды) түсіндіру
|
Бензин[1](французша:
benzіne) – 30 – 205°С аралығында қайнайтын, құрамы әр түрлі
жеңіл көмірсутек тердің қоспасы; түссіз не арнайы
боялған сұйық. Судан жеңіл, тығыздығы 0,70 – 0,78
г/см3, өзіне тән иісі бар, -60°С-та қатады. Бензин
тез буланғыш,
оңай тұтанғыш зат,
буының ауамен қоспасы қопарылғыш
келеді.
|
4
|
Өтілген сабақты (материалды)
бекіту
|
Жаңа сабақта айтылған барлық
мағлұматтарды қайталап, сабақты
бекіту.
|
5
|
Үйге
тапсырма
|
Жаңа сабаққа шолу
жасау, лекция жазу
|
6
|
Сабақ/оқу қорытындысын жасау,
бағалау
|
Студенттер білімін
бағалау
Б ББ
әдісі
|
Жанармай шығынына әсер ететін
факторлар
Бензин[1](французша:
benzіne) – 30 – 205°С аралығында
қайнайтын, құрамы әр түрлі
жеңіл көмірсутек
тердің қоспасы; түссіз не
арнайы боялған сұйық. Судан жеңіл, тығыздығы 0,70 – 0,78
г/см3, өзіне тән иісі бар, -60°С-та
қатады. Бензин тез буланғыш,
оңай тұтанғыш зат, буының ауамен
қоспасы қопарылғыш келеді. Бензин алудың негізгі кең тараған
әдістері: мұнайды тікелей айдау, мұнайдың ауыр фракцияларын
крекингілеу, көмірсутек газдарынан бөліп алу, тас
көмірді гидрогендеу және көмірсутек газдарын
(изобутан, бутан, пропан) алкилдеу, т.б. Бензинді
іштен жанатын қозғалтқыштарда отын, майды, шайырды, каучукті
еріткіш ретінде, т.б. қолданады.
Отын ретінде қолданылуына
қарай авиация Бензині
және автомобиль Бензині болып
бөлінеді. Бензиннің негізгі қасиеті – детонацияға тұрақтылығы, яғни
қозғалтқыштарда бірқалыпты жану қабілеті. Оның детонацияға
тұрақтылық қасиеті октан санымен сипатталады. Октан саны неғұрлым
көп болса, детонацияға тұрақтылық қасиеті соғұрлым жақсы
болады. Бензиннің маркалары (А-80, А-93, А-95, т.б.) осы
қасиетке негізделген. Автомобиль санының күрт өсуіне байланысты
Бензин үлкен қалалар ауасын ластаушы негізгі факторға айналып отыр.
Ауадағы Бензин буының қойыртпалығы 100 – 300
мг/м3-ден көп болса, адам организміне қауіпті,
сондықтан онымен жұмыс істегенде және оны пайдаланғанда барлық
сақтық шаралары қадағалануы тиіс. Қазақстанда
Бензин Атырау, Павлодар, Шымкент қалаларындағы мұнай өңдеу зaттарында
өндіріледі.
Дизель отыны –
сұйық мұнай отыны.
Оған, негізінен, мұнайды бірден айдау арқылы алынатын
керосин-газойль фракциялары (шапшаң жүрісті дизельдер үшін) және
одан гөрі ауыр фракциялар немесе мұнай өнімдерінің қалдықтары (баяу
жүрісті дизельдер үшін) жатады. Дизель отыны – қайнау температурасы
180 – 3600С, тығыздығы 0,790 – 0,860 г/см3, тұтқырлығы 1,5 – 8,0
мм2/с, қоспа мөлшері (көмірсутектің күкіртті, азотты және
оттекті туындылары) 4%-ға дейін болатын сұйықтық. Әр түрлі
климаттық аймаққа арналып және жұмыс істеу жағдайына қарай дизель
отынының арктикалық, қыстық және жаздық үш
түрі шығарылады. Олар бір-бірінен қату температурасымен, фракциялық
құрылымымен, т.б. көрсеткіштерімен ажыратылады. Моторлық дизель
отыны: отынды қолдануға дайындау жүйесімен (қыздыру, тұндыру,
айыру) жабдықталған дизельдерге және мұндай жүйемен жабдықталмаған
дизельдерге арналып жасалған екі сортпен
шығарылады.