Coaching
lesson: «Vocabulary
Mousetrap»
Teacher: Venera
Tuyakova
Speaker: Good morning! My name is
Venera. I am a teacher of English of Blagoveshenka Secondary
School. I would like to present my coaching lesson and its key
features. The theme is «Vocabulary
Mousetrap»
Мақсат: мұғалімдерге ағылшын тілі
сабағында сөздерді сәтті жаттау үшін
тиімді жолдарын
көрсету.
Құрал-жабдықтар: Компьютер, проектор,
презентация PowerPoint.
Speaker: Бұл коучинг оқушылардың сөйлеу
мәдениетін жетілдіруге бағытталған. Себебі, қазіргі уақытта
грамматиканы білуге өте маңызды емес сияқты, ең бастысы лексика,
сөздерді білу, олармен дұрыс қолдану. Мұғалім балаларға дұрыс және
сауатты сөйлеуге үйрету керек.
Сондықтан мен бүгін сіздердің
алдарыңызда сабағымда сөздерді жылдам және сәтті жаттау үшін жиі
қолданылатын әдіс-тәсілдерімен бөліскім келіп
тұр.
I hope that you will be interested, and maybe
something is fa’miliar. I hope I will be useful for
you.
The first
strategy:
Oh class, oh
yes
Музыка The first technique is… I
don’t name it. Imagine that you are my
Ls
-
What is this, how do you
think? Your associ’ations with this
object (I name it PLATE)
-
The next question for you:
What kind of music is this?
-
IT’S A MAGIC PLATE. Can you
see magic? It’s really magic.
R
- You are going to work in
groups.
I
- I’ll give you one magic plate
and one colour pen for each group. You should write five different
words in English for the theme “Kitchen ” for each
corner. Target
language. When I give you a signal like
this (clap) you will exchange your magic plate with other group.
And translate the words into Kazakh.
C
– Indira, will we work in pairs?
Asel, how many magic plates will I give for each group? Gulnash,
should we translate the words into
Russian?
H
- handouts
Бұл стратегияны мен тек ғана
сөздер тексеру барысында ғана емес, грамматикалық сөйдемдерді
жазуда да қолданамыз.
R – regrouping (individually,
in pairs, in groups)
I – instruction (task)
C – checking (Will we work in pairs?)
H – handouts
The second
strategy:
Puzzles Бірінші сыныптарда мен
суретпен сөз сәйкестендіру барысында
қолданамын.
Don’t forget about RICH
technique.
R
- You are going to work in
pairs.
I
- I’ll give you two puzzles for
one pair. You should make the puzzles according to it’s
translation. If you are ready you should give me a signal like this
(finger) and I will check you up.
C
– Indira, will we work with the
whole class? Gulnash, should we write the words into
puzzles?
H
- handouts
The third strategy:
Fly
swat between two Ls or
one.
R
- We are going to work with
the whole class.
I
– Говорить и
показывать. I need one person. The L
should stay back to blackboard. When I name the word L should show
me it on the blackboard. E.g. frog, lion,
tiger. Можно импровизировать: піл,
жылан. Демонстрация - Modelling in other words Do
the first together
C
– Indira, will we work with the
whole class? Gulnash, should we translate the
words?
H
– handouts
In
this
case
протекает процесс
«Sight
words»
in
other
words
зрительное запоминание
слов.
Төртінші әдіс-тәсіл:
«Closed
windows»
Біз бұл стратегиямен жұмыс
істемейміз. Мен жай ғана таныстырайын
бұнымен.
Thank you for your
attention!
Speaker: Good morning! My name is
Venera. I am a teacher of English of Blagoveshenka Secondary
School. I would like to present my coaching lesson and its key
features. The theme is «Vocabulary
Mousetrap»
Мақсат:
Speaker: Бұл коучинг оқушылардың сөйлеу
мәдениетін жетілдіруге бағытталған. Себебі, қазіргі уақытта
грамматиканы білуге өте маңызды емес сияқты, ең бастысы лексика,
сөздерді білу, олармен дұрыс қолдану. Мұғалім балаларға дұрыс және
сауатты сөйлеуге үйрету
керек.
Сондықтан мен бүгін
сіздердің алдарыңызда сабағымда сөздерді жылдам және сәтті жаттау
үшін жиі қолданылатын әдіс-тәсілдерімен бөліскім келіп
тұр.
I hope that you will be interested, and maybe
something is fa’miliar. I hope I will be useful for
you
|
The first
strategy:
Oh class, oh
yes
Музыка The first technique is… I
don’t name it. Imagine that you are my
Ls
-
What is this, how do
you think? Your associ’ations with this
object (I name it PLATE)
-
The next question
for you: What kind of music is
this?
-
IT’S A MAGIC PLATE.
Can you see magic? It’s really
magic.
R - You are going to work in
groups.
I
- I’ll give you one magic plate
and one colour pen for each group. You should write five different
words in English for the theme “Kitchen ” for each
corner. Target
language. When I give you a signal like
this (clap) you will exchange your magic plate with other group.
And translate the words into
Kazakh.
C
– Indira, will we work in pairs?
Asel, how many magic plates will I give for each group? Gulnash,
should we translate the words into
Russian?
H
- handouts
Бұл стратегияны мен
тек ғана сөздер тексеру барысында ғана емес,
грамматикалық
сөйдемдерді жазуда
да қолданамыз.
Объясняю
c
доски RICH
|
The second
strategy:
Puzzles Бірінші сыныптарда мен
суретпен сөз сәйкестендіру барысында
қолданамын.
Don’t forget
about RICH technique.
R - You are going to work in
pairs.
I
- I’ll give you two puzzles for
one pair. You should make the puzzles according to it’s
translation. If you are ready you should give me a signal like this
(finger) and I will check you
up.
C
– Indira, will we work with the
whole class? Gulnash, should we write the words into
puzzles?
H
- handouts
|
Төртінші
әдіс-тәсіл: «Closed
windows»
Біз бұл стратегиямен
жұмыс істемейміз. Мен жай ғана таныстырайын
бұнымен.
Thank you for your
attention!
|
The third strategy:
Fly
swat between two Ls or
one.
R - We are going to work with
the whole class.
I
– Говорить и
показывать. I need one person. The L
should stay back to blackboard. When I name the word L should show
me it on the blackboard. E.g. frog, lion,
tiger. Можно импровизировать: піл,
жылан. Демонстрация - Modelling in other words Do
the first together
C
– Indira, will we work with the
whole class? Gulnash, should we translate the
words?
H
– handouts
In this
case протекает процесс
«Sight
words»
in other
words зрительное запоминание
слов.
|