Coaching lesson: «Vocabulary Mousetrap»
Teacher: Venera Tuyakova
Speaker: Good morning! My name is
Venera. I am a teacher of English of Blagoveshenka Secondary
School. I would like to present my coaching lesson and its key
features. The theme is «Vocabulary
Mousetrap»
Мақсат: мұғалімдерге ағылшын тілі сабағында сөздерді сәтті жаттау үшін тиімді жолдарын көрсету.
Құрал-жабдықтар: Компьютер, проектор, презентация PowerPoint.
Speaker: Бұл коучинг оқушылардың сөйлеу мәдениетін жетілдіруге бағытталған. Себебі, қазіргі уақытта грамматиканы білуге өте маңызды емес сияқты, ең бастысы лексика, сөздерді білу, олармен дұрыс қолдану. Мұғалім балаларға дұрыс және сауатты сөйлеуге үйрету керек.
Сондықтан мен бүгін сіздердің алдарыңызда сабағымда сөздерді жылдам және сәтті жаттау үшін жиі қолданылатын әдіс-тәсілдерімен бөліскім келіп тұр.
I hope that you will be interested, and maybe something is fa’miliar. I hope I will be useful for you.
The first strategy:
Oh class, oh yes
Музыка The first technique is… I don’t name it. Imagine that you are my Ls
-
What is this, how do you think? Your associ’ations with this object (I name it PLATE)
-
The next question for you: What kind of music is this?
-
IT’S A MAGIC PLATE. Can you see magic? It’s really magic.
R - You are going to work in groups.
I - I’ll give you one magic plate and one colour pen for each group. You should write five different words in English for the theme “Kitchen ” for each corner. Target language. When I give you a signal like this (clap) you will exchange your magic plate with other group. And translate the words into Kazakh.
C – Indira, will we work in pairs? Asel, how many magic plates will I give for each group? Gulnash, should we translate the words into Russian?
H - handouts
Бұл стратегияны мен тек ғана сөздер тексеру барысында ғана емес, грамматикалық сөйдемдерді жазуда да қолданамыз.
R – regrouping (individually,
in pairs, in groups)
I – instruction (task)
C – checking (Will we work in pairs?)
H – handouts
The second strategy:
Puzzles Бірінші сыныптарда мен суретпен сөз сәйкестендіру барысында қолданамын.
Don’t forget about RICH technique.
R - You are going to work in pairs.
I - I’ll give you two puzzles for one pair. You should make the puzzles according to it’s translation. If you are ready you should give me a signal like this (finger) and I will check you up.
C – Indira, will we work with the whole class? Gulnash, should we write the words into puzzles?
H - handouts
The third strategy:
Fly swat between two Ls or one.
R - We are going to work with the whole class.
I – Говорить и показывать. I need one person. The L should stay back to blackboard. When I name the word L should show me it on the blackboard. E.g. frog, lion, tiger. Можно импровизировать: піл, жылан. Демонстрация - Modelling in other words Do the first together
C – Indira, will we work with the whole class? Gulnash, should we translate the words?
H – handouts
In this case протекает процесс «Sight words» in other words зрительное запоминание слов.
Төртінші әдіс-тәсіл: «Closed windows»
Біз бұл стратегиямен жұмыс істемейміз. Мен жай ғана таныстырайын бұнымен.
Thank you for your attention!
|
Speaker: Good morning! My name is Venera. I am a teacher of English of Blagoveshenka Secondary School. I would like to present my coaching lesson and its key features. The theme is «Vocabulary Mousetrap» Мақсат: Speaker: Бұл коучинг оқушылардың сөйлеу мәдениетін жетілдіруге бағытталған. Себебі, қазіргі уақытта грамматиканы білуге өте маңызды емес сияқты, ең бастысы лексика, сөздерді білу, олармен дұрыс қолдану. Мұғалім балаларға дұрыс және сауатты сөйлеуге үйрету керек. Сондықтан мен бүгін сіздердің алдарыңызда сабағымда сөздерді жылдам және сәтті жаттау үшін жиі қолданылатын әдіс-тәсілдерімен бөліскім келіп тұр. I hope that you will be interested, and maybe something is fa’miliar. I hope I will be useful for you |
The first strategy: Oh class, oh yes Музыка The first technique is… I don’t name it. Imagine that you are my Ls
R - You are going to work in groups. I - I’ll give you one magic plate and one colour pen for each group. You should write five different words in English for the theme “Kitchen ” for each corner. Target language. When I give you a signal like this (clap) you will exchange your magic plate with other group. And translate the words into Kazakh. C – Indira, will we work in pairs? Asel, how many magic plates will I give for each group? Gulnash, should we translate the words into Russian? H - handouts Бұл стратегияны мен тек ғана сөздер тексеру барысында ғана емес, грамматикалық сөйдемдерді жазуда да қолданамыз. Объясняю c доски RICH |
|
The second strategy: Puzzles Бірінші сыныптарда мен суретпен сөз сәйкестендіру барысында қолданамын. Don’t forget about RICH technique. R - You are going to work in pairs. I - I’ll give you two puzzles for one pair. You should make the puzzles according to it’s translation. If you are ready you should give me a signal like this (finger) and I will check you up. C – Indira, will we work with the whole class? Gulnash, should we write the words into puzzles? H - handouts |
Төртінші әдіс-тәсіл: «Closed windows» Біз бұл стратегиямен жұмыс істемейміз. Мен жай ғана таныстырайын бұнымен. Thank you for your attention! |
|
The third strategy: Fly swat between two Ls or one. R - We are going to work with the whole class. I – Говорить и показывать. I need one person. The L should stay back to blackboard. When I name the word L should show me it on the blackboard. E.g. frog, lion, tiger. Можно импровизировать: піл, жылан. Демонстрация - Modelling in other words Do the first together C – Indira, will we work with the whole class? Gulnash, should we translate the words? H – handouts In this case протекает процесс «Sight words» in other words зрительное запоминание слов. |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
«Жаңа технологияларды сабақтасыру арқылы оқушылардың білім сапасын арттыру, шығармашылық қабілетін жетілдіру»
«Жаңа технологияларды сабақтасыру арқылы оқушылардың білім сапасын арттыру, шығармашылық қабілетін жетілдіру»
Coaching lesson: «Vocabulary Mousetrap»
Teacher: Venera Tuyakova
Speaker: Good morning! My name is
Venera. I am a teacher of English of Blagoveshenka Secondary
School. I would like to present my coaching lesson and its key
features. The theme is «Vocabulary
Mousetrap»
Мақсат: мұғалімдерге ағылшын тілі сабағында сөздерді сәтті жаттау үшін тиімді жолдарын көрсету.
Құрал-жабдықтар: Компьютер, проектор, презентация PowerPoint.
Speaker: Бұл коучинг оқушылардың сөйлеу мәдениетін жетілдіруге бағытталған. Себебі, қазіргі уақытта грамматиканы білуге өте маңызды емес сияқты, ең бастысы лексика, сөздерді білу, олармен дұрыс қолдану. Мұғалім балаларға дұрыс және сауатты сөйлеуге үйрету керек.
Сондықтан мен бүгін сіздердің алдарыңызда сабағымда сөздерді жылдам және сәтті жаттау үшін жиі қолданылатын әдіс-тәсілдерімен бөліскім келіп тұр.
I hope that you will be interested, and maybe something is fa’miliar. I hope I will be useful for you.
The first strategy:
Oh class, oh yes
Музыка The first technique is… I don’t name it. Imagine that you are my Ls
-
What is this, how do you think? Your associ’ations with this object (I name it PLATE)
-
The next question for you: What kind of music is this?
-
IT’S A MAGIC PLATE. Can you see magic? It’s really magic.
R - You are going to work in groups.
I - I’ll give you one magic plate and one colour pen for each group. You should write five different words in English for the theme “Kitchen ” for each corner. Target language. When I give you a signal like this (clap) you will exchange your magic plate with other group. And translate the words into Kazakh.
C – Indira, will we work in pairs? Asel, how many magic plates will I give for each group? Gulnash, should we translate the words into Russian?
H - handouts
Бұл стратегияны мен тек ғана сөздер тексеру барысында ғана емес, грамматикалық сөйдемдерді жазуда да қолданамыз.
R – regrouping (individually,
in pairs, in groups)
I – instruction (task)
C – checking (Will we work in pairs?)
H – handouts
The second strategy:
Puzzles Бірінші сыныптарда мен суретпен сөз сәйкестендіру барысында қолданамын.
Don’t forget about RICH technique.
R - You are going to work in pairs.
I - I’ll give you two puzzles for one pair. You should make the puzzles according to it’s translation. If you are ready you should give me a signal like this (finger) and I will check you up.
C – Indira, will we work with the whole class? Gulnash, should we write the words into puzzles?
H - handouts
The third strategy:
Fly swat between two Ls or one.
R - We are going to work with the whole class.
I – Говорить и показывать. I need one person. The L should stay back to blackboard. When I name the word L should show me it on the blackboard. E.g. frog, lion, tiger. Можно импровизировать: піл, жылан. Демонстрация - Modelling in other words Do the first together
C – Indira, will we work with the whole class? Gulnash, should we translate the words?
H – handouts
In this case протекает процесс «Sight words» in other words зрительное запоминание слов.
Төртінші әдіс-тәсіл: «Closed windows»
Біз бұл стратегиямен жұмыс істемейміз. Мен жай ғана таныстырайын бұнымен.
Thank you for your attention!
|
Speaker: Good morning! My name is Venera. I am a teacher of English of Blagoveshenka Secondary School. I would like to present my coaching lesson and its key features. The theme is «Vocabulary Mousetrap» Мақсат: Speaker: Бұл коучинг оқушылардың сөйлеу мәдениетін жетілдіруге бағытталған. Себебі, қазіргі уақытта грамматиканы білуге өте маңызды емес сияқты, ең бастысы лексика, сөздерді білу, олармен дұрыс қолдану. Мұғалім балаларға дұрыс және сауатты сөйлеуге үйрету керек. Сондықтан мен бүгін сіздердің алдарыңызда сабағымда сөздерді жылдам және сәтті жаттау үшін жиі қолданылатын әдіс-тәсілдерімен бөліскім келіп тұр. I hope that you will be interested, and maybe something is fa’miliar. I hope I will be useful for you |
The first strategy: Oh class, oh yes Музыка The first technique is… I don’t name it. Imagine that you are my Ls
R - You are going to work in groups. I - I’ll give you one magic plate and one colour pen for each group. You should write five different words in English for the theme “Kitchen ” for each corner. Target language. When I give you a signal like this (clap) you will exchange your magic plate with other group. And translate the words into Kazakh. C – Indira, will we work in pairs? Asel, how many magic plates will I give for each group? Gulnash, should we translate the words into Russian? H - handouts Бұл стратегияны мен тек ғана сөздер тексеру барысында ғана емес, грамматикалық сөйдемдерді жазуда да қолданамыз. Объясняю c доски RICH |
|
The second strategy: Puzzles Бірінші сыныптарда мен суретпен сөз сәйкестендіру барысында қолданамын. Don’t forget about RICH technique. R - You are going to work in pairs. I - I’ll give you two puzzles for one pair. You should make the puzzles according to it’s translation. If you are ready you should give me a signal like this (finger) and I will check you up. C – Indira, will we work with the whole class? Gulnash, should we write the words into puzzles? H - handouts |
Төртінші әдіс-тәсіл: «Closed windows» Біз бұл стратегиямен жұмыс істемейміз. Мен жай ғана таныстырайын бұнымен. Thank you for your attention! |
|
The third strategy: Fly swat between two Ls or one. R - We are going to work with the whole class. I – Говорить и показывать. I need one person. The L should stay back to blackboard. When I name the word L should show me it on the blackboard. E.g. frog, lion, tiger. Можно импровизировать: піл, жылан. Демонстрация - Modelling in other words Do the first together C – Indira, will we work with the whole class? Gulnash, should we translate the words? H – handouts In this case протекает процесс «Sight words» in other words зрительное запоминание слов. |
шағым қалдыра аласыз













