«Балаға күштеп білім беруден
гөрі. Баланың білімге деген құштарлығын ояту ең маңызды
мақсат»
К.Д.Ушинский
Бүкіл ағартушы қауым
алдында “Оқу тәрбие үрдісіне жаңа
білім беру бағдарламасын енгізу арқылы оқушылардың шығармашылық
қабілетін дамыту”өзекті мәселелер енгізіп
отырғаны белгілі. Осы мақсатты жүзеге асыруда мектеп басшысы,
ұжымдағы мұғалімдердің кәсіби шеберлігі мен шығармашылық ізденісін
дамытуға аса мән беру қажет.
Мектеп – еліміздің халыққа білім беру жүйесінің –
күрделі тармағы. Сондықтан мектебіміздің
мақсаты: Нәтижеге бағытталған құзіретті
білім беру арқылы шығармашыл тұлғаны
қалыптастыру.
Міндеттері
ретінде:
·Оқу-тәрбие үрдісіне диагностикалық талдау
жасау
·Оқушының жеке тұлғасының мониторингісін
құру
·Оқу-тәрбие үрдісін ізгілендіруді жүзеге
асыру
Мектептің алдына қойған мақсаттарын шешуге пән
мұғалімдерінің сапалық құрылымы мен әлеуметтік жағдайларын білу мен
зерттеуді және қолдауды алдымыздағы бірінші кезекті мәселе етіп
қойдық.
Алынған мәліметтер бойынша туындаған
проблемалар:
Мұғалімдердің ғылыми ізденіспен шұғылдануына
жағдай жасау;
· білім, біліктілігін
арттыру;
·еңбектерін әділ бағалай отырып,
құрметтеу;
·мұғалімнің әлеуметтік жағдайына көңіл бөлу,
көмек көрсету;
Еліміздің жарқын болашағы, өзіміз қызмет істеп
жүрген мектеп болашағы біздің ұстаздардың ізденісіне, балаларға
деген сүйіспеншілігіне, кәсіптік деңгейіне байланысты екенін жақсы
түсінеміз. Шындығында мұғалімнің алдында оқушыларға білім мен
тәрбие беруде үлкен жауапкершілік тұр.
1.Оқушылардың дарындылығы мен шығармашылық
қабілеттерін арттыру жолдары
Әрбір оқушыны оқытып, тәрбиелеуге байланысты
мәселелерді өздігімен және шығармашылық ынтамен шешуге қабілетті
жаңашыл мұғалім керек.
Оқушының білім сапасын көтеру негізгі мақсат. Біз
соңғы нәтиже сипатын, мектеп түлегінің білімділігі үлгісі арқылы
құрдық.
Біздің оқушыға қойған
талабымыз:
·қоршаған ортаны сезе білу, құбылыс себептерін
іздене білу;
·ақыл парасатты игеріп, ойлау, сезім қабілеттерін
арттыру;
·алдына мақсат қоя білу және жетуге
ұмтылу;
·өзін- өзі талдауды, өзін- өзі бағалай білуді
меңгеру;
·басқа адамдармен қарым-қатынас жасай білу, осы
заманға сай технологияларды пайдалана білу (интернет, электронды
пошта);
·қоршаған ортада өз орныңды, жеке рөліңді анықтай
білу;
Сондықтан, мектеп мұғалімінің сапасын соңғы
нәтижеге бағыттау керек. Көздеген мақсатымыздың нәтижесін көреміз,
мұғалімнің кәсіби шеберлегін дамытуға қажетті жағдай жасау арқылы
білімнің жаңа парадигміне өту тәртібі бойынша ғылыми-әдістемелік
жұмысын ұйымдастыру.
Оқушылардың ғылыми зерттеу жұмыстарына қызығуын
қалыптастыру, шығармашылық қабілетін дамыту, қазіргі техниканы
тиімді пайдалану мәдениетіне тәрбиелеу – мектептің басты
бағыттарының бірі. Бұл салада атқарылатын жұмыстар
жетерлік.
“Баланың шығармашылық қабілетін ашу, оны алға
қарай дамыту үшін ең бастысы жағдайлар жасау қажет”.Оқушының
дарындылығының дамуы, қабілетінің ашылуы көбінесе мұғалімнің кәсіби
біліктілігіне, және оның тұлғалық қасиетіне байланысты екені айдан
анық.
Қорыта келгенде, О.Бальзактың “ұдай еңбек ету-
өнердің де, өмірдің де заңы” дегеніндей, оқушылардың шығармашылық
қабілеті мен белсенділігін артыруда мұғалімге үнемі ізденуге,
тұрақты еңбек етуді міндеттейді.
2.Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін
дамыту
- Бүгінгі жас ұрпаққа жан-жақты білім беру,
тәрбиелеу әрбір ұстаздың басты міндеті. Білім негізі мектепте
қаланатын болғандықтан, оқушының жеке тұлғалық күшін дамыту, оның
шығармашылық мүмкіндігінің дамуы басты рөл атқарып отыр. Олай
болса, қазіргі ұстаздар қауымының алдындағы үлкен мақсат: өмірдің
барлық саласындағы белсенді, шығармашылық іс-әрекетіне қабілетті,
еркін және жан-жақты жетілген тұлға тәрбиелеу.
Мұғалім алғашқы сабақтан бастап әрбір оқушының жеке ерекшеліктерін,
ынтасы мен бейімділігін, оқу мен еңбекке ұқыптылығын ескере отырып
оқу үрдісін жүргізуі керек.
«Ұстазын сыйламаған елдің ұрпағы азады», — дейді халық даналығы.
Осыған байланысты шығармашылық, ізденіс деген әр ұстаздың алдында
тұрған үлкен міндет деп ойлаймын.
түрлі көзқарастар мен өз көзқарасын, өзгенің пікірі мен өз пікірін
салыстыра отырып, ойын ашық жеткізуге
дағдыландыру;
- көптілді, көпмəдениетті қоғамда өмір
сүру, өзін еркін сезіну қабілетін
қалыптастыру.
Осы
аталған оқу міндеттері тіл жүйесі заңдылықтары мен тілдік
жағдаяттар негізінде жəне көркем шығармаларды оқып-меңгеру
барысында басшылыққа алынады.
- Шығармашылық – бұл адамның өмір
шындығында өзін-өзі тануға ұмтылу, іздену. Шығармашылық жұмыста,
әсіресе, бала қиялының орны ерекше. Бұл жөнінде М.Жұмабаевтың
айтқан тамаша пікірі бар: «Жаратылыстың құшағында, меруерт себілген
көк шатырдың астында, хош иісті жасыл кілем үстінде, күнмен бірге
күліп, түнмен бірге түнеріп, желмен бірге жүгіріп, алдындағы
малымен бірге өріп, сары сайран далада тұрып өсетін қазақ баласының
қиялы жүйрік, өткір, терең болуға тиісті». «… Баланың атаға тартуы
рас болса, сиқырлы даланың баласы – қазақ баласы қиялқұмар болуға
тисті». Педагог ғалымның айтқанының сөз өнері --әдебиетке тікелей
қатысы бар. Өйткені М.Жұмабаевтың сөзімен айтқанда, «қазақ
баласының жаратылысы соны тілейді». Сабақтарды түрлендіріп
өткізудің маңызы ерекше.
Әрбір баланың бойындағы қабілетті дамыту арқылы
өзін, өмірді, әлемді танып білуге, қоғам алдындағы жауапкершілік
қасиеттерін сезіндіре білуінде жатыр.
Қорыта айтқанда, оқушы бойында шығармашылықты дамытуда үздіксіз
құлшыныс, оқуға, білім алуға деген ұмтылыс ұдайы өшпей,
күннен-күнге дами түсуі қажет. Сонда ғана оқушы бойында білім нұры
тасып, сыныптан-сыныпқа көшкен сайын оқушының ішкі дүниесі, сыртқы
ортамен байланысы дамып, оқушы дүниетанымы арта түсері
анық.
|