Жаңартылған білім беру
мазмұнының тиімділігі
«Адам адам баласынан ақыл,
ғылым, ар, мінез деген нәрселермен озады» деп ұлы ақын Абай
айтқандай, алдыңғы қатарда тұрған ақыл, ғылым қашан да биіктен
көрінерге жол ашатын бірден-бір биіктік. Тамырсыз ағаш, тарихсыз
халық болмайтыны секілді, білімсіз адамды елестету де, әсте, мүмкін
емес. Білім негізі бір болғанмен, әр заманның талабы мен адамның
ойлау, сезіну қабілетіне қарай білім жүйесі де жылдан-жылға
өркендеп, күрделеніп келеді. Биыл да білім беру мазмұны жаңартылып,
жаңаша сипатқа ие болды. Мектеп – білім теңізі болғанмен, онда
еркін бағытта жүздіріп үйрететін ұстаз болғандықтан, ізденімпаз
мұғалімнің орны ерекше. Өйткені, сабақты түрлендіріп, тұлғаның
жүрегіне жол табу, өзгермелі қоғамдағы жаңа формация мұғалімі
болумен қатар, жаңартылған білім беру мазмұнына төселу – мұғалімнің
бірден-бір жетістігі. Жаңаша білім беру жүйесінің ең бір озат
тұсының бірі – бағалау түрлері. Сабақтың әр кезеңінде кері байланыс
жасау – мұғалім мен оқушы арасындағы байланысты күшейтіп,
нәтижесінде оқу үдерісін түзетуге септігін тигізеді. Жиынтық
бағалау белгілі бір оқу кезеңінде оқу бағдарламасының мазмұнын
меңгеру деңгейін тіркеу, анықтау үшін жүргізіледі. Мұғалімге оқу
үдерісінде бағалау нәтижелеріне жүйелі талдау жүргізу ұсынылады.
Мысалы, қалыптастырушы бағалау нәтижелеріне толық талдау жүргізу
үшін мұғалім арнайы құрастырылған бақылау парағын қолдануына
болады. К.Д.Ушанский айтқандай, «Мұғалім – өзінің білімін үздіксіз
көтеріп отырғанда ғана мұғалім, ал оқуды, ізденуді тоқтатқанмен
оның мұғалімдігі де жойылады». Іздене отырып, оқушы бойына жаңаша
сипаттағы бірден-бір мәліметті беру арқылы ол бала ой-сезіміне
үлкен өзгеріс әкелуі мүмкін. Білім нұрымен оқушыны ерекше
жетістіктерге жетелей отырып, оқу жетістігін бағалаудың бір түрі –
критериалды бағалау жүйесі. Критериалды бағалау жүйесі бойынша
ақпараттарды мүдделі тұлғаларға жеткізеді, есеп жүргізеді. Әр
тоқсан соңында оқушылардың көрсеткен нәтижелеріне талдау жүргізе
отырып, есеп жүргізуді қалыптастырады. Критериалды бағалау жүйесі
үш тарапқа да тиімді. Мұғалімдер үшін, сапалы нәтиже алуға
мүмкіндік беретін критерийлерді құрастыруға, оқушылар үшін, өзінің
түсінгенін жеткізу үшін қабілеттерін, ойлау әрекеттері түрлерін,
оқудың түрлі стильдерін қолдануға, ата-аналар үшін, өз баласының
білім деңгейіне қатысты нақты дәлелдер алуға және оқудағы
ілгерілеуін қадағалауға көмектеседі. Жаңартылған білім беру
мазмұнының мақсаты – бәсекеге қабілетті маман дайындау. Елбасымыз
Н.Ә.Назарбаев айтқандай: «Болашақта өркениетті дамыған елдердің
қатарына ену үшін заман талабына сай білім қажет. Қазақстанды
дамыған 50 елдің қатарына жеткізетін, терезесін тең ететін –
білім».
Салтанат
Рамазанова
Тоғызақ орта
мектебінің
қазақ тілі мен
әдебиеті
пәні
мұғалімі
Қарабалық
ауданы