Проблемалықсұрақ.
-
Ауа деген не, ол қайда, неге
ұқсайды – талқылау.
-
Ауаның негізгі қасиеттері
туралы жазу.
/Әрбір оқушы ауаның негізгі
қасиеттерін жазады, және жұп бойынша
тексеріледі.
-
Мұғалім тақтаға ауаның негізгі
қасиеттерін жазып қояды.
Оқушылар қате жауапқа «-»,
дұрыс жауапқа «+» таңбасын қояды/.
Тәжірибе.
Оқушылар 3 топқа бөлінеді де, әрбір
топқа түрлі пішіндегі шарларды береді.
-
Шарларды үрлеу және уақыт
көлемін есептеу.
-
Шарлар неліктен көлемін
өзгертті? (Себебі, шарлар ауаға
толтырылды).
-
Неліктен шарлар түрлі уақытта
ауаға толтырылды? (Себебі, шарлардың көлемі әртүрлі болды)
?
-
Шарды босатқанда, ауаға не
болады? (Ауа кеңістікке тарап
кетті)
-
Қалай ойлайсыздар, ауаның
көлемі бола ма?
(Ауаның нақты көлемі
болмайды)
(Ауа барлық жерде, ол көзге
көрінбейді).
Ауаның маңыздылығын
анықтау.
-
– Деміңізді ұстап қанша уақытқа
дейін тұра аласыздар?
/Оқушыларға секундомер
таратылады. Оқушылар өздері уақытты
есептейді/.
-
–
Демді сақтағанда қандай күйде
(сезімде) болдыңыздар?
/Оқушы жауабы
тыңдалады/
-
- Бұл жағдайдан қандай
қорытынды шығаруға болады?
/Адам ауасыз тіршілік ете
алмайды./
Қосымша материалдарды түсіндіру.
Ауа қабаты бізді және біздің ғаламшарымыз – Жерді қоршап тұр. Осы қабатты атмосфера деп атайды. Ол біздің планетамыз Жерді Күннің радиациясынан қорғайды. Егер ауа қабаты жойылып кетсе, онда тіршілік жойылады. Күннің ыстық сәулесі түгел күйдіріп жібереді.
Жер бетіндегі ауаның қозғалысы жел деп аталады. Жел соққанда ағаштарды шайқайды, жапырақтарды түсіреді. Ауаның құрамы:
Азот-78%Оттегі-21%
Көмірқышқыл
газы-1%
Тәжірибе жасау
Балалар біз қазір түрлі тәжірибелер жасап көреміз. Ол үшін сіздер осы тәжірибе арқылы не көргендеріңді дәптерлеріңдегі парақшаға жазып отырыңыздар.
№1 тәжірибе .
Суретті алақаныңмен жап. Не көресің? Әрине сен ештеңе
көре алмадың. Себебі: сенің алақаның мөлдір емес.
Алақаныңды көтер. Қазір сурет пен сенің аралығыңда тек ауа ғана бар. Оның арасынан сен суретті анық көресің.
Қорытынды жасайық. Ауа қандай екен? Ауа – мөлдір, түссіз.
№2 тәжірибе. Допты екі бүйірінен қысайын. Доп сығылады, кішірейеді. Жібереқалсақ
қайтадан орнына келеді. Яғни ауа сығылады.
№3 тәжірибе. Допты жерге ұрып, оның секіргенін байқау. Допты секіртіп тұрған не
?Ауа. Олай болса ауа серпімді.
Күнделікті өмірмен байланыстыру. Егер пештегі ағаштың ,
көмірдің жануын күшейту керек болса, оған ауаның мол кіретіндей ету
керек. Мысалы ақырын жанып жатқан отты үрлесең ,ауа мол кіріп, жану
күшейеді. Егер жанып тұрған отқа ауа жібермесең ,ол
сөнеді.
Ү.
Бекіту
Топтық
жұмыс
1-топ: Ауаның
ластануы
2-топ: Ауаны
қорғау
3-топ: Тазалық-денсаулық
кепілі
4-топ: Ауаның
қасиеттері
5-топ: 5 жолды
өлең
Яғни бүгінгі тәжірибе арқылы
көп нәрсе білдік осы білгенімізді кестеге
толтырайық.
Тәжірибенісипаттау
|
Тәжірибедегі
зат
|
Тәжірибеден
білгенім
|
Менің
ойым
|
|
|
|
|
|