Жоспар
|
Жоспарланған уақыт |
Жоспарланған жаттығулар |
Ресурстар |
||||||
|
Басталуы |
Ойсергек «Мен» тренингі. Оқушылар сабақтың мақсаты мен бағалау критерийімен танысады, 3 топқа бөлінеді. «Ширату жаттығулары»: 1) Жарықшақты қол гранаталары неге арналған? 2) Қазақстан Республикасы Қарулы Күштерінде және қарулануында қол гранаталарының қандай түрлері бар? 3) РГД-5 жарықшақты қол гранатасының ұрыстық қасиетін атап беріңдер? 4) Гранаттың бөліктерімен механизмдерінің жұмысы жайлы айтып беріңдер? Қауіпсіздік ережелерімен таныстыру:
|
ОӘК материалдары |
||||||
|
Ортасы |
Оқылым тапсырмасы бойынша: Гранаттарды лақтыру келесі тәсілдермен жүргізіледі: лақтыру үшін оңтайлану (гранатты жарақтау және орналасу) мен гранатты лақтыру . Жаттығу сабақтарында ұрыстық гранаттарды лақтыру кезінде болат дулыға киіледі. Гранатты жарақтау: «Гранаттарды дайындау!»пәрмені бойынша , ал ұрыста өздігінен де жүргізіледі. Жарақтау үшін гранатты сол қолмен сөмкеден шығарып, оң қолмен металл қалпақшасын алады немесе тығынды корпус түтігінен бұрап шығарады. Содан кейін сол қолмен гранатты ұстап тұрып оны оң қолмен сөмкенің ұясынан шығарып тұтандырғышы алынады. Тұтандырғышты орталық түтікке қойып шегіне дейін бұрап енгізеді. Гранат лақтыруға дайын. Жарықшақты қол гранаталарын лақтыру түрлі жағдайларда жүргізіледі: түрегеліп тұрып,тізерлеп тұрып, жатқан қалпында , сондай-ақ (ЖҰМ)жаяу әскердің ұрыс машинасынан, танкіден,БТР және жаяу әскер ретік қозғалыста тек шабуыл гранаттары, гранатты лақтыру кезінде оның ұшу жолында ағаш бұтақтары, қалың өскелең шөп, сым темір және т/б кедергілер болмайтындай жер таңдалады. Гранатты лақтыру «Гранатпен –ат!» пәрмені бойынша жүргізіледі. Жарықшақты қол гранаталарын лақтыру алдындағы іс -әрекет: ағытқыш интеркті граната корпусына басу, сақтандырғыш мұрындық ұштарын ию, сақтандырғыш мұрындықты жұлып алу . Бір орнында тұрып граната лақтыру кезінде – нысанаға тура қарап, гранатты оң қолда , ал қаруды сол қолда ұстап тұрып, сақтандырғыш мұрындықты жұлып алады. Оң аяқты тізеден бүгіп , денені оңға бұрып, қол төменге және артқа доға бойынша гранатпен сермеу жүргізіледі, лақтыру кезінде дененің салмағын сол аяққа түсіріп, қаруды артқа ұстайды. Тізерлеп граната лақтыруда - гранатты оң қолда , қаруды сол қолда ұстап тұрып , сақтандырғыш мұрындықты жұлып алады. Денені артқа бере және оны оңға бұрып, гранатты құлаштап, көтеріңкірей отырып, иықтың үстінен лақтырады да , қимыл соңында дереу сол аяққа еңкейеді. Жатқан қалпында граната лақтыру- кезінде қаруды жерге қойып, гранатты оң қолға алады. Сол қолмен сақтандырғыш мұрындықты жұлып алады да, қолдарымен жерді тіреп, одан күш алып қозғалады. Оң аяқты біраз артқа беріп, сол аяқпен тізерлеп тұрады да, гранатты құлаштап лақтырады. Оң аяқты түзете , нысанаға қарай кеудені бұра алға беріп, гранатты лақтырады: қаруды алып, атысқа оңтайланады. Гранатты ордан немесе оқпанадан лақтыру үшін – қаруды топыраққа қалқаға қойып, гранатты оң қолға алып, сақтандырғыш мұрындықты жұлып алады; оң аяқты мүмкіндігі болғанша артқа қояды. Белмен еңкейіп, екі аяқтыда сәл бүгіп , гранат ұстаған қолды, шегіне дейін кері қояды; сол қолға сүйеніп, еңсені күрт жазып гранатты нысанаға лақтырады да ізінше орға , оқпанаға жасырынады. Гранатты лақтыру кезінде ағытқыш иінтірек ұрыстық серіппе әсерінен жанына қарай ауытқиды да, соққышқа энергияны хабарлайды. Соққыш өзі істік темірмен капсюль- тұтандырғышты жарады. Капсюль- тұтандырғыштан шыққан от баяулатқышты тұтатады және одан өтіп капсюль – детонаторға беріледі. Капсюль- детонатор жарылып, гранаттың жарылығыш зарядын жарады. Гранаттың корпус жарылып, тұтандырғыштың жарықшақтары жан –жаққа ұшырайды.
Топтық тапсырма 1-топ. «Ішіне-сыртына» әдісімен сызбаны мәтіндегі ақпаратпен толықтырады. 2-топ. Мәтін арқылы өз тұжырымдарын кластермен береді 3-топ. «ПОПС» формуласы бойынша берілген сұраққа жазбаша жауап береді. Бірінші сөйлем: «Менің ойымша, ...» Екінші сөйлем: «Мен оны былай түсіндіремін ...» Үшінші сөйлем: «Оны мына мысалдармен дәлелдей аламын: ...» Соңғы сөйлем: «Осыған байланысты мынандай қорытынды шешімге келдім: ...» Дескрипторлар:
Оқушылар өзара бағалау жүргізеді. Әр топ мүшелері өз ұстанымдарын дәлелдейді. Мұғалім кері байланыс жасайды. |
«Іштей оқу» әдісі «ПОПС» формуласы оқулық |
||||||
|
Соңы |
Жаңа сабақты түсінгенін тексеру.
Рефлексия. «Плюс-Минус-Қызығамын» кестесі бойынша кері байланыс жасайды.
Үй тапсырмасы. Қол гранаталары және оларды лақтыру тәсілдері туралы түсінігін айтып беру. |
«Плюс-Минус-Қызығамын» кестесі |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Жарықшақты қол гранаттарын лақтыру тәсілдері.
Жарықшақты қол гранаттарын лақтыру тәсілдері.
Жоспар
|
Жоспарланған уақыт |
Жоспарланған жаттығулар |
Ресурстар |
||||||
|
Басталуы |
Ойсергек «Мен» тренингі. Оқушылар сабақтың мақсаты мен бағалау критерийімен танысады, 3 топқа бөлінеді. «Ширату жаттығулары»: 1) Жарықшақты қол гранаталары неге арналған? 2) Қазақстан Республикасы Қарулы Күштерінде және қарулануында қол гранаталарының қандай түрлері бар? 3) РГД-5 жарықшақты қол гранатасының ұрыстық қасиетін атап беріңдер? 4) Гранаттың бөліктерімен механизмдерінің жұмысы жайлы айтып беріңдер? Қауіпсіздік ережелерімен таныстыру:
|
ОӘК материалдары |
||||||
|
Ортасы |
Оқылым тапсырмасы бойынша: Гранаттарды лақтыру келесі тәсілдермен жүргізіледі: лақтыру үшін оңтайлану (гранатты жарақтау және орналасу) мен гранатты лақтыру . Жаттығу сабақтарында ұрыстық гранаттарды лақтыру кезінде болат дулыға киіледі. Гранатты жарақтау: «Гранаттарды дайындау!»пәрмені бойынша , ал ұрыста өздігінен де жүргізіледі. Жарақтау үшін гранатты сол қолмен сөмкеден шығарып, оң қолмен металл қалпақшасын алады немесе тығынды корпус түтігінен бұрап шығарады. Содан кейін сол қолмен гранатты ұстап тұрып оны оң қолмен сөмкенің ұясынан шығарып тұтандырғышы алынады. Тұтандырғышты орталық түтікке қойып шегіне дейін бұрап енгізеді. Гранат лақтыруға дайын. Жарықшақты қол гранаталарын лақтыру түрлі жағдайларда жүргізіледі: түрегеліп тұрып,тізерлеп тұрып, жатқан қалпында , сондай-ақ (ЖҰМ)жаяу әскердің ұрыс машинасынан, танкіден,БТР және жаяу әскер ретік қозғалыста тек шабуыл гранаттары, гранатты лақтыру кезінде оның ұшу жолында ағаш бұтақтары, қалың өскелең шөп, сым темір және т/б кедергілер болмайтындай жер таңдалады. Гранатты лақтыру «Гранатпен –ат!» пәрмені бойынша жүргізіледі. Жарықшақты қол гранаталарын лақтыру алдындағы іс -әрекет: ағытқыш интеркті граната корпусына басу, сақтандырғыш мұрындық ұштарын ию, сақтандырғыш мұрындықты жұлып алу . Бір орнында тұрып граната лақтыру кезінде – нысанаға тура қарап, гранатты оң қолда , ал қаруды сол қолда ұстап тұрып, сақтандырғыш мұрындықты жұлып алады. Оң аяқты тізеден бүгіп , денені оңға бұрып, қол төменге және артқа доға бойынша гранатпен сермеу жүргізіледі, лақтыру кезінде дененің салмағын сол аяққа түсіріп, қаруды артқа ұстайды. Тізерлеп граната лақтыруда - гранатты оң қолда , қаруды сол қолда ұстап тұрып , сақтандырғыш мұрындықты жұлып алады. Денені артқа бере және оны оңға бұрып, гранатты құлаштап, көтеріңкірей отырып, иықтың үстінен лақтырады да , қимыл соңында дереу сол аяққа еңкейеді. Жатқан қалпында граната лақтыру- кезінде қаруды жерге қойып, гранатты оң қолға алады. Сол қолмен сақтандырғыш мұрындықты жұлып алады да, қолдарымен жерді тіреп, одан күш алып қозғалады. Оң аяқты біраз артқа беріп, сол аяқпен тізерлеп тұрады да, гранатты құлаштап лақтырады. Оң аяқты түзете , нысанаға қарай кеудені бұра алға беріп, гранатты лақтырады: қаруды алып, атысқа оңтайланады. Гранатты ордан немесе оқпанадан лақтыру үшін – қаруды топыраққа қалқаға қойып, гранатты оң қолға алып, сақтандырғыш мұрындықты жұлып алады; оң аяқты мүмкіндігі болғанша артқа қояды. Белмен еңкейіп, екі аяқтыда сәл бүгіп , гранат ұстаған қолды, шегіне дейін кері қояды; сол қолға сүйеніп, еңсені күрт жазып гранатты нысанаға лақтырады да ізінше орға , оқпанаға жасырынады. Гранатты лақтыру кезінде ағытқыш иінтірек ұрыстық серіппе әсерінен жанына қарай ауытқиды да, соққышқа энергияны хабарлайды. Соққыш өзі істік темірмен капсюль- тұтандырғышты жарады. Капсюль- тұтандырғыштан шыққан от баяулатқышты тұтатады және одан өтіп капсюль – детонаторға беріледі. Капсюль- детонатор жарылып, гранаттың жарылығыш зарядын жарады. Гранаттың корпус жарылып, тұтандырғыштың жарықшақтары жан –жаққа ұшырайды.
Топтық тапсырма 1-топ. «Ішіне-сыртына» әдісімен сызбаны мәтіндегі ақпаратпен толықтырады. 2-топ. Мәтін арқылы өз тұжырымдарын кластермен береді 3-топ. «ПОПС» формуласы бойынша берілген сұраққа жазбаша жауап береді. Бірінші сөйлем: «Менің ойымша, ...» Екінші сөйлем: «Мен оны былай түсіндіремін ...» Үшінші сөйлем: «Оны мына мысалдармен дәлелдей аламын: ...» Соңғы сөйлем: «Осыған байланысты мынандай қорытынды шешімге келдім: ...» Дескрипторлар:
Оқушылар өзара бағалау жүргізеді. Әр топ мүшелері өз ұстанымдарын дәлелдейді. Мұғалім кері байланыс жасайды. |
«Іштей оқу» әдісі «ПОПС» формуласы оқулық |
||||||
|
Соңы |
Жаңа сабақты түсінгенін тексеру.
Рефлексия. «Плюс-Минус-Қызығамын» кестесі бойынша кері байланыс жасайды.
Үй тапсырмасы. Қол гранаталары және оларды лақтыру тәсілдері туралы түсінігін айтып беру. |
«Плюс-Минус-Қызығамын» кестесі |
шағым қалдыра аласыз













