ЖАС ҰРПАҚ ТӘРБИЕСІ – АДАМЗАТТЫҢ МӘҢГІЛІК
ТАҚЫРЫБЫ
Қазіргі оқытудың жаңаша
технологиясын меңгерудің өзі ұстаздан шығармашылықты талап
етеді. Ал шығармашылықпен жұмыс жасау үшін мұғалім өзінің кәсіби біліктілігін арттырып отыруы қажет.
Мұғалімнің өз кәсіби қызметтерін шығармашылықпен атқаруына әр деңгейдегі әдістемелік жұмыстарды иновациялық бағытта ұйымдастырып өткізудің ықпалы мол.
Біліктілігін арттырушы мұғалім өзінің білімін,
жалпы дүниетанымын кәсіби және әдіснамалық деңгейін жоғарылатады,
психологиялық-педагогикалық сонымен қатар әдістемелік сауаттылығын жетілдіреді.
Ең бастысы бұл білімдер мен білік дағдыларды құзырлылық ұстанымдарының талаптарына сәйкес өздерінің меңгеруі және сол жолдар тиімділігі арқылы өздерінің ойлау жүйесін,
шығармашылығын өнертапқыштығын,
рефлексиялық машығының дамуына жол ашады.
Білім-тоқтаусыз толассыз үрдіс.
ХХІ ғасыр білімін біз адамның қызығушылықтарының дамуы,
оның өзінің дамуы деп түсінеміз.
Бұл әр адамның өзін-өзі жасампаздықпен қайта құра алуы,
қоғамдық талаптар тұрғысынан өзіне сыни баға бере алуы,
айналаны өзгерте алуға қатыса алуы.
Ол арқылы адамның интеллектуалдық,
рухани күші дамып,
тұлғалығы қалыптасады.
Білім – мұғалім үшін оның
шығармашылық әлеуетін дамытудың үрдісі.
Даму да,
білім де ешбір адамға қолдан беріле салмайды.
Кімде кім оған қол жеткізгісі келсе әрекет етуі,
күш салуы қажет.
Бұл тұрғыдан алғанда кез келген білім-ол өз бетінше білім алу.
Шығармашылық әлеуеттің дамуы өз білімін көтеруге негіз болады.
Мұғалім шығармашылық әлеуетін дамыта отырып,
өзінің құзіреттілік аясын кеңітеді.
Кәсіби құзіреттілік маманның әлеуметтегі дәл осы уақыттағы қабылданған стандарттар мен нормаларға сәйкес өзінің кәсіби педагогикалық қызметін атқаруға дайындығы мен қабілетін анықтайтын кәсіби білімдер жиынтығы немесе жекелік-кәсіби сипаттама.
Кәсіби құзіретті еңбек деп мұғалімнің педагогикалық әрекеті өте жоғары деңгейде атқара алуы,
педагогикалық қарым-қатынасқа түсе алуы нәтижесінде оқушылардың білімділік және тәрбиелік деңгейінің жоғары болуы деп санаймыз.
Кез келген елдің болашағы білім беру жүйесінің және зиялылар қауымының деңгейіне байланысты болғандықтан,
Қазақстан халқына да әлемнің дамыған елдерімен тең дәрежеде білім беру қажеттігі күмән тудырмайды.
Жастардың ақыл-ой әлеуметін барынша дамыту үшін білім беру жүйесін тиімді құра білген ұлттың еңсесі биік,
абыройы жоғары болмақ.
Құзыреттілікті қалыптастыру –
білім беру саласының өзекті мәселесі.
Күн сайын адамға көптеген ақпарат тасқыны келеді.
Ал оқу мазмұны мен оқыту әдістері ескі сарында қалып қоюда.
Сондықтан білім берудегі әлеуметтік қажеттілік пен ол қажеттілікті қанағаттандырудың арасындағы қарама-қайшылық білім беру саласының дағдарысына әкеліп соғуда.
Сол себепті мектеп мұғалімдерінің әдістемелік шығармашылығын дамытуды педагог-мамандардың біліктілігін жетілдіру жүйесінде ұйымдастыруды олардың кәсіби құзіреттілігі кезінде жүзеге асыру қажеттігі туындайды.
Мұғалімнің басты рөлі –
тұлғаның жеке дамуына негізделген,
жан-жақты зерттелетін,
сараланған білім беру үлгісінің басым бағыттарын айқындау,
нәтижесінде еліміздің әлемдік өркениетке негізделген білім саясатының стратегиялық мақсаттарын жүзеге асыру.
Осыған орай,
нәтижеге бағытталған жалпы орта білім берудің жаңа жүйесіне ауысу білім беруді басқару жүйесіндегілерден мұғалімдердің кәсіби біліктілігін арттыруда жаңаша көзқарасты,
ал мұғалімдерден негізгі кәсіби құзырлылықтарын дамытуды талап етеді.
Білім беру саласын ізгілендірудің басты бағыттарының бірі -
белсенді оқыту түрлері мен әдістерін жетілдіру.
Бүгінгі педагогика ғылымында
жаңа оқыту технологиялары: дидактикалық біліктерді шоғырландыру,
ізгілікті-тұлғалық бағдарламалар, дамыта оқыту, мәселелік, тірек
сигналдары арқылы, деңгейлеп саралап оқыту, өздігінен ізденіп даму,
оқытудың компьютерлік, модульдік технологияларды ғылыми тұрғыда
дәлелдеп, баламен бірге жұмыс жүргізіп жүзеге асырушы
мұғалім. Осындай барлық жағдай жасалып отырған білім ордасының ұстаздарына талабы таудай дарынды-жеке тұлғаны дамыту,
яғни Ушинскийдің «Бала балқытылған алтын,
оны қандай қалыпқа құйып,
қандай мүсін жасаймын десе де мұғалімнің қолында»
деген сөзі аталған міндетті жүзеге асыру жолында ұстазды үлкен асуларға жетелейді,
жауапкершілігін арттырады.