Жасанды интеллект мұғалімді
алмастыра ала ма?
Жасанды
интеллекттің адамзат өміріне қалай әсер ететіні, жасанды
интеллект дамуының салдары қандай болатыны қоғамды алаңдатады.
Жасанды интеллект өздігінен пайда болған жоқ, оны адамдар өздері
жасайды.
Ал жасанды интеллект мұғалімді
ауыстыра алады ма?
Жасанды интеллектпен ауыстыру
мүмкіндігі тақырыбы көптеген пікірталас пен келіспеушілік тудырады.
Кейбіреулер ЖИ-нің мұғалімді толығымен алмастыратын мүмкіндігі бар
деп есептесе, басқалары адам мұғалімінің рөлін технологиямен
алмастыруға болмайды деп санайды. Бұл мәселенің екі жағын да
қарастырайық.
Мұғалімдерді жасанды
интеллектпен ауыстыруды жақтаушылар әдетте бірнеше негізгі
дәлелдерді көрсетеді. Біріншіден, олар ЖИ ақпарат пен білімді
жеткізуде тиімдірек болуы мүмкін екенін атап өтеді. ЖИ әрбір
оқушының жеке қажеттіліктеріне, оқу қарқынына және оқу мәнеріне
қарай оқуды жекелей алады. Бұл тиімдірек оқуға және оқушылардың
жетістіктерін жақсартуға әкелуі мүмкін.
Екіншіден, мұғалімді ЖИ -мен
ауыстыруды жақтаушылар технологияға кез келген уақытта және кез
келген жерде қол жеткізуге болатынын айтады. Бұл оқушылар
мұғалімнің кестесіне немесе сабақ кестесіне тәуелді болмай, өз
қарқыны мен уақытында оқи алады дегенді
білдіреді.
Бұған қоса, кейбіреулер ЖИ
оқушының жетістігін бағалауда және болжауда объективті болуы мүмкін
деп санайды.Олардың,пікірінше, ЖИ әрбір оқушының жеке
қажеттіліктері мен мүмкіндіктерін анықтау үшін алгоритмдер мен
деректерді пайдалана алады.
Дегенмен, жасанды интеллект
мұғалімді толығымен алмастыра алмайды. Оқытудың адамдық аспектісі
маңызды, оны ЖИ толық атқара алмайды. Мұғалім оқушылардың тәрбиесі
мен біліміне елеулі әсер ете алатын бірегей байланыстар мен
қарым-қатынастарды құра отырып, оларды шабыттандырып, ынталандырып,
оларға адами құндылықтарды бере алады.
Сонымен қатар, мұғалімдер
оқушылардың әлеуметтік және эмоционалдық дағдыларын дамытуда
маңызды рөл атқарады, оны технологиямен алмастыру қиын. Оқыту тек
ақпаратты берумен ғана шектеліп қалмай, жеке тұлғаны
қалыптастыруды, ынтымақтастық дағдыларын және эмпатияны дамытуды да
қамтитынын есте ұстаған жөн.
Дана Абай айтқандай:
«Ұстазсыз
шәкірт – тұл, шәкіртсіз ұстаз
тұл».
Қорытындылай келе, жасанды
интеллект білім беруде қуатты құрал бола алғанымен, мұғалімнің
рөлін толығымен алмастыру қазіргі уақытта екіталай болып көрінеді.
Бәлкім, білім берудің озық технологиясы болуы мүмкін, мұнда
мұғалімдер оны оқушыларын жақсырақ қолдау және шабыттандыратын
құрал ретінде ғана пайдаланады.