Сабақ жүргізген мұғалімнің аты-жөні11 «а» сынып
| | |
|
Сабақтың атауы | Жасанды зият/интеллект/, сараптама жүйесі |
Сілтеме | 11 сынып оқулығы Н.Т.Ермеков, В.А.Криворучко, С.Ж.Ноғайбаланова слайд, интернет беттері, интерактивті тақта, компьютер |
Жалпы мақсаты | Жасанды интеллект, сараптама жүйелері туралы мәлімет беру, оны өмірде пайдалана алуға үйрету, оқушы алған білімі өзінің дамуына әсер ету, өмірде, достарымен қарым-қатынаста қолдана алу, ой-өрісін дамыту. |
Міндеттері | а) Жасанды интелект туралы білімнің алғашқы негізін қалауә) Оқушылардың бірін-бірі оқыту арқылы аталған тақырыпты меңгеріп шығу, сыни тұрғыдан ойлау арқылы әр оқушыны қамтуға жағдай жасау;б) Жаңа сабаққа белгілі бір ой қорытындылар жасау |
Сабақта туындаған негізгі идеялар | Әр оқушы өз ойын анық жеткізе білу, жаңа мәліметтер айту |
Күтілетін нәтиже | Оқушылар тақырыпты ойын кезінде сұрақ қою арқылы материалды барынша есте сақтап қалады; Ұжымдасып жұмыс жасау арқылы бір – біріне деген қамқорлығы артады; |
Тапсырмалар | - жұппен, топтық жұмыс, практикалық тапсырмалар |
Сабақтың жүрілуі бойынша мұғалімнің жазбаларыа) сыныпта атмосфералық ынтымақтастықты қалыптастыруә) сыныпты топқа бөлу(реттік сан бойынша топқа бөду)б) сабақ жоспарымен таныстыру |
СТО сұрақтары | Сабақ барысында жасаған мұғалім мен оқушының іс-әрекеті |
Сабақтың маңыздылығы не?-оқушылар не алады?-бұрынғы білімін қалай пайдалана алады?-өмірден алған тәжірибесінің әсері?-сабақтың болашақта оқушыға қандай пайдасы бар? |
- оқушыларды ой қозғау арқылы тақырыпқа әкелу- тақырып жайлы бұрынғы білетіндерін анықтау, соған сүйену жолдарын табу- тәжірибені теориямен байланыстыра алады |
Сын тұрғысынан ойлау үшін мүмкіндіктер-еркін ойлауға қандай мүмкіндіктер жасалды?-өздігінен ізденуге қандай мүмкіндіктер жасалады? | І. Қызығушылығын оятуКөңіл күйлерін жақсарту үшін видео көрсету «Мен бақыттымын» |
Мағынаны ажыра-ту сатысы (жаңа ақпарат)-оқушыларды белсене қатыстыру-стратегияларды жүйелі қолдану арқылы оқушылардың жұмысын ұйымдастыру (сауал қоя білу, талдау жасай білу, баяндау және қызу ой талқысын жасай білу қабілеттерін жетілдіру жолдарын беру)-оқушылармен бірлесіп жұмыс жасау, қарым-қатынас шеберлігін ұтымды пайдалана білу-оқулықтан басқа ақпараттар көзін ашу | ІІ. Мағынаны тануЖаңа тақырып бойыншапостер құру (барлық топтарға бірдей ортақ тапсырма Сараптама жүйесі, жасанды интеллект‘’’Сараптамалық жүйе’’’ (Экспертная система; expert system) — жасанды интеллект әдістері мен пайдаланушы ұсынатын деректер негізінде жағдайды ұқсастыруға, диагноз қоюға, болжам жасауға, шешімді өзгертуге, әрекетті таңдауға, ұсыныс беруге қабілетті білімдерді қамтитын программалық және аппараттық құралдардың жүйесі.Сараптамалық жүйе, әдетте, кейбір пән саласына (мысалы , жүрек-қан тамырлары ауруларына диагноз қою мен емдеудің сараптау жүйесі) бейімделеді және осы саладан білімді алуға, жинақтауға, түзету енгізуге, белгілі білімдерден жаңа білім тудыруға, осы білімдердің негізінде практикалық мәселерді шешу мен шешу барысын түсіндіруге қабілетті болады. Мәліметтер базасы, сақталған деректер, заңдылық пен ережеден басқа сараптамалық жүйеге программа-шешім шығарғыштар, жоспарлау міндетін орындаушылар, мәселе шешуді іздестіру, толық және айқын емес білімдерден логикалық қорытынды шығару механизмі кіреді. Сараптамалық жүйені жасау сараптамалық жүйенің түпнұсқасын — алғашқы нұсқасын даярлаудан басталады. Содан кейін оны ұзақ уақыт көп кезеңді сынақтан өткізіп жетілдіреді.Сараптамалық жүйені программалауға негізінен Лисп,Пролог, Си тілдері қолданылады. Жасанды интеллект (ЖИ, ағылш. Artificial intelligence, AI) — интеллектуалды компьютерлік бағдарламалар мен машиналар жасау технологиясы әрі ғылым.Жасанды интеллект (artificial intelligence) - автоматты жүйелердің (компьютер т.Б) адам интеллектісінің бөлек бір функцияларын атқаруын айтады.Оның типтік бағдарламалау тілі пролог (PROLOG) .Бұл саланың техниканың дамуына үлкен әсері бар, негізінен логикалық ойлауды негіз етеді, шахмат ойындары, тұрлы бас қатыру қиындары және експерт жүйелер, теөремәләрді дәлелдеу, құл темір жасау сияқты көптеген салаларды қамтиды."Жасанды интеллект" терминінің пайда болуы"Жасанды интеллект" сөзін алғаш рет 1956 жылы Дартмут университетінде өткен конференциясының преамбуласында Джон Маккарти қолданған. Маккартиге сәйкес "жасанды интеллектіні" зерттеушілер нақты проблеманы шешу үшін адамдарда байқалмайтын интеллектіні зерттеуіне болады.Өзінің анықтамасын түсіндіру барысында: "Әзірше біз бүтіндей қандай есептеуіш процедураларды интеллектуалды деп айта алатынмызды білмейміз. Сол себептіинтеллект сөзін әлемде мақсатқа жету үшін қолдандылатын әдістердің есептеуіш бөлігін ғана түсініп жүрміз".Сонымен қатар, интеллект тек қана биологиялық феномен деген де көзқарастар бар.Сергіту сәті |
Толғаныс (рефлексия)-сабақта үйренгендерін бекіту, қолдану жолдарын беру-жаңадан үйренгенін пайдалана отырып, білімін жүйелеужауап шешімі осыған байланысты жұмыстар беру арқылы түсінік деңгейін тексеру | ІІІ. Ой қорытынды 1. Жасанды интеллекттің не екенін білдік, енді әр топ өздерің болашақтағы кез келген технологиясын ойлап тауып, флипчартқа түсіру.2. Қорғау |
Бағалау (түрлері)-оқушының өзін-өзі бағалауы-топтың өзін-өзі бағалауы-мұғалімнің бағалауы-жалпы бағалау-критерийлер арқылы бағалау | Бағалау парағыМұғалімнің бағалауы |
Сабақты аяқтау түрлері-бір пікірге келу...-өз пікірін дәлелдеу...-үйде жалғастыру... | Үй тапсырмасы:Тақырып оқып, конспект жазуРеферат жазып келу |
Рефлексия (кері байланыс) | Стикерлерге сабақ жайлы ойларын жазу |