Материалдар / Жауынгер ақын - жыраудардан өткенді қайталау

Жауынгер ақын - жыраудардан өткенді қайталау

Материал туралы қысқаша түсінік
5-сынып оқушыларына өте пайдалы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Қырқүйек 2018
463
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Сабақтың тақырыбы: Жауынгер ақын – жыраулардан өткенді қайталауСабақтың мақсаты:Білімділік: Жыраулар термесін тыңдату арқылы, орындалу ерекшелігін ажырату.Дамытушылық: Тыңдаушылық, орындаушылық қабілетін, ойлау қабілетін дамыту.Тәрбиелік: Қазақ музыкасын құрметтейтін, халқымыздың асыл мұраларын ұрпақтан-ұрпаққа жеткізетін білімді азамат тәрбиелеу.Сабақтың түрі: дәстүрліСабақтың типі: Өткен сабақтан алған білімдерін бекіту.Сабақтың әдісі: Баяндау, сұрақ-жауап.Пәнаралық байланысы: Әдебиет, тарих. Көрнекілігі: Слайдтар, Жабдығы: Мультимедия, ноутбук.Жүрісі: 1. Ұйымдастыру кезеңі.Сабақтың барысы: - Балалар, бүгінгі ашық сабағымыз «Жауынгер ақын – жыраулардан өткенді қайталау» тақырыбында өтеді. Бұған дейінгі өткен сабақтарымызды еске түсірелік.А) – Терме дегеніміз не?(Терме дегеніміз ақылы мен нақылы бар тақпақ сазды әуен)Ә) – Терме неше буынды жыр үлгісінде болады?(Терме 7, 8 буынды жыр үлгісінде болады)Б) – Термені орындайтын адамды кім деп атаймыз?(Термені орындайтын адамды термеші деп атайды)В) – Бабаларымыз өз жыр – термелерінде нені жырлап, өсиет етеді?(Термеші адамгершілік пен зұлымдықты, әділеттілік пен әділетсізділікті, жаман мен жақсы мінезді салыстырып жырлайды)Г) – Терменің әуенін қалай атаймыз?(Әннің әуені болса, терменің де өзіне тән мақамы бар)Д) – Терме қалай орындалады?(Ол белгілі бір ырғақпен орындалады)Ж) – Термені орындаушы термені қандай аспаппен орындайды?(Терме айтушы термені көбіне домбыраға қосылып орындайды)З) – Халықтың «Он үш жаман» термесінде қандай жаман қасиеттерден аулақ болуға шақырады?(Ұрлық пен өтірік айтудан аулақ болуға)Он үш жаманХалық термесіБіріншіден, не жаман?Ұрлап жиған мал жаман.Екіншіден, не жаман?Еркелеп өскен қыз жаман.Үшіншіден, не жаман?Үлгісіз пішкен тон жаман.Бәрін айт та бірін айт,Бәрінен де, ей, жоқ жаман, жоқ жаман.

Семантикалық картамен жұмыс:
Терминдер ТүсінікЖырау

Жыр

Толғау

Жыршы

Толғау

Сарыны


Оқиғасы ел, халық өмірінен алынған, ұзақ өлең, терме түрінде баяндалатын әңгімелер.

Ақын, ол өлең, жыр шығарып айтады, оның суырып салма шешендік қасиеті бар.

Ақын емес, себебі өз жанынан өлең, жыр шығармайды. Ол негізінен дайын өлеңді шығарушы.

Әлеуметтік ірі мәселелерді қамти алатын, жыраудың ішкі ойын, сезімін, өмірге, табиғат құбылыстарына көзқарасын білдіретін үгіт – насихатқа толы өлеңдер.

Жырдың әуені

«Толғану» дегенді білдіреді.















Ия, балалар, жырау жыршы емес. Өйткені жыршының бәрі бірдей ақын бола бермейді. Жырау – әрі ақын, әрі шешен. Ең алдымен, ырғағы бар, ұйқасы бар белгілі өлшемге жататын өлеңдерді жыраулардың өздері шығару шарт. Екіншіден, жыраудың сөздері терең мағыналы, сырты сұлу шешен сөздер, нақыл сөздермен келуі керек. Үшіншіден, әлеуметтік өмірде кейінгілерге үлгі боларлықтай терең ойлы пікір айтуы қажет. Сонда ғана ол шын мәніндегі жырау атағына ие.

Нұртуған жыраудың «Қанекей, тілім, сөйлеші» термесін Санжар, Жұмахан, Ринаттың орындауында тыңдап көрейік.



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ