Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Бөлім: Тарих тағылымы |
Мектеп: |
|||||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
|||||||
Сынып: 10 |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспағандар: |
||||||
Сабақтың тақырыбы |
Жәркен Бөдешұлы «Жалғыз» поэмасы және ұлттық мүдде |
|||||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
10.1.5.1 ұлттық құндылықтардың маңыздылығын контекстермен үндестіру. |
|||||||
Сабақтың мақсаттары |
Барлық оқушылар:
Көптеген оқушылар:
Кейбір оқушылар:
|
|||||||
Бағалау критерийлері |
|
|||||||
Ойлау дағдыларының деңгейі |
Қолдану, талдау. |
|||||||
Тілдік мақсаттар |
Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: Жалғыздық,алты алаш, нұрлы бояу,ай, күн, жер. Диалог құруға/ шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер: Жыр болып мәңгі жасауға,жалғыз арқар, жалғыз оқ,келер ұрпақ, келер күн. Талқылауға арналған сұрақтар: 1. Ақын неліктен өзін жалғыз сезінеді? 2. Поэмадағы автор идеясы қандай? 3. Неліктен ақын «Жалғыздықтан қорықпаймын, топқа, жікке бөлінген, Құм төбедей өрілген тобырлардан қорқамын» дейді? Не себепті ақын поэмаға «Жалғыз» деп тақырып берді деп ойлайсыз? |
|||||||
Құндылықтарға баулу |
Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы(6-құндылық). |
|||||||
Осыған дейін меңгерілген білім |
Жәркен Бөдешұлы «Жалғыз» поэмасы |
|||||||
Жоспар |
||||||||
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||
Сабақтың басы
|
І. Ұйымдастыру кезеңі. Оқушыларды түгендеп, зейінін сабаққа аудару. Жағымды психологиялық ахуал. ІІ. Қызығушылықты ояту. «Мендік пікір» арқылы Жәркен Бөдешұлы «Жалғыз» поэмасынан алған әсерін жеткізу.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты анықталады. |
Оқушылар «Мендік пікір» арқылы Жәркен Бөдешұлы «Жалғыз» поэмасынан алған әсерін жеткізеді. |
|
10-сынып «Қазақ әдебиеті» оқулығы
|
||||
Сабақтың ортасы |
ІІІ. Мағынаны тану. Әр топқа поэма үзіндісі беріледі. Поэма жолдарының мазмұндық құрылымына талдау жасайды. 1-тапсырма. Поэма мазмұнын талдау үшін топтарға бірігіп, рөлдерін бөліп алады: 1-оқушы: таныстырушы- поэманың идеясы мен тақырыбын таныстырады. 2-оқушы: байланыстырушы – поэма идеясын өмірмен байланыстырады. 3-оқушы:салыстырушы: поэманы басқа ақынның осы мазмұндас шығармасымен салыстырады. 4-оқушы: суретші – поэма мазмұны бойынша сурет салады. Бір рөл алған әр топтың мүшесі жаңа топ құрап, ой тізбегін құрастырады. Мазмұндық құрылым сақталуы тиіс. Дескриптор:
ҚБ 2-тапсырма.
Кестені топта талқылап толтырады. Еліміздің тарихымен байланыстыра отырып, ұтымды пікір білдірулері тиіс. 1-топ. Жалғыз Ғұлама таулардың тұрғыны - арқар, құлжаны кәнігі мергендер күзде, тек қана күзде аулайды. Жауынға бөртіп, шыққа шыланып піскен қара жусанды қарпытып, тасты жарып шыққан мөлдір бұлақпен шөлін басқан еркін, қамсыз хайуандар, қуатты, қоңды шіркіндер мергеннің қақ жүректен көздеп атқан тосын оғы дөп тигенде былайғы аңдардай бірден құлап түсіп, жан тәсілім етпейтін көрінеді. Қойдың құмалағындай қорғасын оқтың уы ұлы денесіне тегіс жайылып болғанша сағаттап, тәуліктеп жылжымай қарысып тұра береді екен. Мұны ежелгі аңшылар қауымы “оққа сүйенген жалғыз арқардай” деген тәмсіл арқылы еске салады. Ақынша айтсақ:
Жалғыз арқар. Жалғыз оқ. Жалғыз құздың басында – Селт етпейді боранға, Селк етпейді жасынға. Мұңлы қоңыр жанары бір жанады, бір өшіп, Ажалына сүйеніп, қатып қалған сіресіп. Қос өкпесі деміксе - жусан исі бұрқырап, Таңғажайып тағдырға тау тағысы тұр шыдап. 2-топ. Өз діңіне сүйеніп, Шайқалса да жарықтық құламайды құрдымға – Тамыры шынжыр болаттан. Батыр Баян бабамыз ақ найзаға сүйеніп, Ел қорғаған қасқайып, Көкірегін кекті жас шайып. Киелі қара шаңырақ, сүйеніп қызыл уыққа, уыққа емес рухқа. Ана тіл ақ боз биедей оқыранып, жер тарпып, Талқандап тұсау, кісенді ілінбеген құрыққа. Ақ бесікке сүйеніп, Әлди-әлди әндетіп анамыз бөбек тербеткен. Әкем қырдың басында ақ таяққа сүйеніп, Ақтылы қой төлдеткен. 3-топ. Жоңғар құмын омбылап, Сары-Арқаға жеткенше – Қияметтей жол жүрдім. Өкпемді қарып ыстыққа, жүректі аяз, тоңға ұрдым. Адамша ерлік жасадым, бұралқы иттей болдырдым. Өмір сүрдім дегенім - тырағай тірлік, тірі егес. Тек өлген соң боламын құбылмалы құр елес. Алабөтен тағдырым Такламакан шөліндей жазы ыстық, қысы аяз. Қабірімнің басына сексеуіл өсер, гүл емес ... Жалғыздыққа сүйенген, Мен де жалғыз арқармын. Жалғыз өлең дарыса, жүректегі тарқар мұң. Жырдың уы бойыма жайылғанда өлермін, Өзі айтады үкімін келер ұрпақ, келер күн. 4-топ. ұл жалғанда кім жалғыз?! Ақ борықтай Ай жалғыз, Айдан нұрлы Күн жалғыз. Жарқырап тұрған Шолпан да жалғыздығын сезінер, Таң алдында көз ілер... Жыр боп мәңгі жасарға, Абай жалғыз қашанда. Абай жалғыз болғасын, екеу емес Мағжан да. Аспанды бұлт торлайды, жауынсыз жер сорлайды. Абылай хан жалғыз болғансын, Бұхар екеу болмайды. Махамбет жалғыз құбылыс, Исатай оқыс бұрылыс. Ақжайық көздің жасындай, Қарой топырақ бір уыс... Қиял - қыран, ақыл - шың. Майдансыз қайтпас жау беті. Сен де, жалғыз батырсың. Ер Баукең Момыш әулеті. Көңілде бар көп түйткіл, айтыла бермес көбінде. Өмір жалғыз болғасын, екеу емес өлім де. Өз көзіммен көргем жоқ, себебі әлі өлгем жоқ. Тозақ та жалғыз деседі, жұмақ та жалғыз деседі.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған Ұқсас материалдар Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2022-2023 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған Сертификатталған тренер жасаған 01.01.2023 17 863 13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған. 2022-2023 оқу жылына арналған
Барлық пәндер Барлық материалдар Барлық сыныптар Іс-шаралар кестесі Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары |