Әйтеке би ауданы.Қарабұтақ орта мектебінің биология пәнінің мұғалімі Акмалаева Мерейгуль Ермагамбетовна
Сабақтың тақырыбы: Жемістер.
Сабақтың мақсаты: Тақырыптың мазмұнын меңгерту. Жемістердің көптүрлілігін, маңыздылығын ұғындыру. Логикалық ойлауын дамыту,сөздік қорын көбейту.Білімділігі: Жемістердің құрылысын, олардың бір-бірінен ерекшеліктерін ажырата білу.Тәрбиелілігі: Оқушыларды әсемдікке,сұлулыққа баули отырып жемістердің адам ағзасындағы ролін естен шығармауға үйрету.Күтілетін нәтиже: Жемістердің түрлері туралы түсінік қалыптасады, құрғақ және шырынды жемістерді салыстыра отырып,маңыздылығын талдайй алады.
Сабақта қолданылатын әдістер: Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер, сыни тұрғыдан ойлауға үйрету, диалогты оқыту. Оқыту үшін бағала және оқуды бағалау.
Қажетті құралдар: Оқулық,слайдтар,маркер, «БҮҮ» кестесі, кесінді карточкалар, бағалау парақтары (банан-«5»,алма-«4», алмұрттың-«3») суреттері
Сабақтың барысы:
1.Ұйымдастыру кезеңі:Амандасу,оқушыларды түгендеу2. Психологиялық тренинг1. «Шаттық шеңбері» , оқушылар бір-біріне сәттілік тілейді.2. Жемістердің суреттері арқылы тоқа бөлініп, топ мүшелерін салайды. «БҮҮ» кестесі таратылады. I –топ « Өрік» II- топ « Банан » III- топ « Алма»2. Үй тапсырмасын тексеру. Тест. 1. Ұрықтану:А. Аталық пен аналық жасушаларының қосылуы.В. әр түрлі жасушалардың қосылуы.С . Ядросыз жасушалардың қосылуы.Д коньюгацияға ұқсас.Е. прокариот жасушаларының қосылуы.2. Тозаңдану:А тозаңды алысқа тарату.В.аталық тозаңның аналық аузына түсуі.С. тозаңды аса көп өндіру.Д . гүлді өсімдіктерде жүрмейді.Е. жел арқылы көбейеді3. Өздігінен тозаңдану:А. Тозаңның ауаға таралуы.В. тозаңның басқа гүлдің аналық аузына түсуі.С. аталық тозаңның сол гүлдің аналық аузына түсуі.Д. тозаңның тозаңқапта шоғырлануы.Е табиғатта байқалған емес. 4. Өздігінен тозаңданады:А. Алма, мақта, раушангүл.В.шие, қызғалдақ.С. мақта, өрік,, итмұрын.Д. арахис,шегіргүл,, саумалдық, бетеге, тары.Е. итмқрын , бақ-бақ,алхоры.5. Айқас тозаңдану:А. Тозаңның ауаға таралуы.В. тозаңның басқа гүлдің аналық аузына түсуі.С. бір гүлдің аталық тозаңының екінші гүлдің аналығының аузына түсуі.Д.тозаңның тозаңқапта шоғырлануы.Е. аталық тозаңның сол гүлдің аналық аузына түсуі.6. Жел арқылы айқас тозаңданады:А. Қара өрік пен шие.В . алма, шабдалы, және итмұрын.С. құлмақ,қарасора,, қарабидай,, жүгері, қайың, емен.Д. Беде, сарымсақ, жержаңғақ.Е. барлығы.7. Тозаңдану мен ұрықтануға дейін:А. екі күн керек.В. жемісі пісіп жетіледі.С. фотосинтез жүрмейді.Д. Споралар қорға жиналады.Е. мақта 18-20 сағат, алма, шиеге 5-10 күн қажет.3. Жаңа сабақты түсіндіру: «Қызығушылықты ояту». 1.5 мин.бейне баян көрсетіліп, жаңа тақырыпты оқушыларды сын тұрғысынан ойлау арқылы ашамыз.Мұғалім тарапынан сабақтың қысқаша мазмұны таныстырылып өтеді. 1. « Ассоциация» құрады. Оқушылар өздерінің білетін жеміс түрлерін жазады.
.
2. Әр топ мәтін бойынша жұмыстанады, «Джиксо әдісі» арқылы постер жасайды. Жасалған постерлері бағалау критерийлерінің ережелерін сақтай отырып « бірін-бірі бағалау» арқылы бағаланады.3. «Сөз жұмбақтар» шешу.4. Рефлексия: «Екі жұлдыз, бір тілек» ( оқушылар өз пікірлерін жазып ,іледі)5. Үй тапсырмасы: Жемістер тақырыбына слайдтар жасау және жұмбақтар мен мақал- мәтелдер дайындау.6. Оқушылардың білімін бағалау.(Әр топ басшысының өз тобының оқушыларын бағалауы және мұғалімнің бағалауы)
Ән: Соғыстан қайтқан солдаттар
Жаутаңдап қарап дала тұр,Көз жасын сүртіп жаңа бір.Хабарсыз ұлын сұрауға,Жолыңды тосып ана жүр.Қанша үйдің ұрлап адамын,Қанша үйде сөніп қалды оттар.Көрдің бе ұлын ананың,Соғыстан қайтқан солдаттар?Кешікпей жарым келер деп,Төрінен сайлап орынды.Батысқа қарап елеңдеп,Ару жүр тосып жолыңды.Көтерді бәрін ауырдың,Азамат болып арды ақтар.Көрдің бе жарын арудың,Соғыстан қайтқан солдаттар?Кетерде солдат жарының,Ішінде қалған ана жыл.«Көкемді айтпай танырмын», -Деп бір сәби бала жүр.Қайрылмай қалай кетесің,Хабарсыз қалай ол тоқтар?Көрдің бе оның көкесін,Соғыстан қайтқан солдаттар?