Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Жиынтык тапсырма модерациясы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: 7.2A Х – XІІІ ғғ. Қазақстан территориясындағы мемлекеттер |
Мектеп: Восточный орта мектебі |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: Мырзагалиева Н.А. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сынып: 7 |
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ тақырыбы: |
Неліктен Қарахан мемлекеті исламды мемлекеттік дін деп жариялады?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ мақсаттары |
Қарахан мемлекетінің дамыған орта ғасыр кезеңіндегі тарихи орнын анықтап, орталықтанған мемлекеттің белгілерін талдау және ислам дінінің мемлекеттік дін болып жариялануының себебі мен оның қоғамдық өмірге тигізген ықпалын дәлелдеу |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) |
Барлығы: 7.3.1.3 X – XIII ғғ. мемлекеттерді білу және картаны қолдану арқылы саяси үдерістерді түсіндіру; 7.3.1.7 ортағасырлық мемлекеттердің ыдырауының негізгі және қосалқы себептерін анықтау; 7.2.1.2 ислам дінінің қоғамдық өмірге ықпалын анықтау Көпшілігі: Қарахан мемлекетінің дамыған орта ғасырдағы тарихи орнын анықтап, орталықтанған мемлекеттің белгілерін талдайды; Кейбірі: Ислам дінінің мемлекеттік дін болып жариялануының себебі мен оның қоғамдық өмірге тигізген ықпалын жазба деректерге сілтеме жасап, дәлелдер келтіреді |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бағалау критерийлері |
Білу, түсіну дағдысы: Жаңа ұғымдардың кемінде 5-уінің мағыналарын біледі; Қолдану дағдысы: Қарахан мемлекетіне қатысты ақпараттың кемінде 3-уін картадан көрсетеді; Сыни ойлау мен зерттеу дағдысы: Қарахан мемлекетінде ислам дінінің енуіне байланысты саясаттағы, экономикадағы, мәдениеттегі, тұрмыстағы өзгерістердің 2-уін талдайды; Синтез дағдысы: Мұса Сатұқ Боғра хан роліне енген топ өкілі неліктен исламды мемлекеттік дін етіп жариялауының себебін дәйектермен дәлелдейді |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тілдік мақсаттар |
Қарахан мемлекетінде ислам дінінің енуіне байланысты саяси-қоғамдық, экономикалық-әлеуметтік өмірдегі өзгерістер ақпаратты туралы тыңдайды, оқиды, әңгімелейді, жазады (оқылым, тыңдалым, жазылым дағдылары) Пәнге қатысты лексика мен терминология ісләм діні, кесене, жер иелену, тегіндер, уәзірлер, ихта, ихтадар, муқта, інжу, вакфтық жерлер, музари, барзигар, коммендация Диалог пен жазуға пайдалы сөздер тізбегі: Қарахан мемлекетінің ислам дінін мемлекеттік дін етуінің себептер/факторлар мыналар: әлеуметтік/........................, экономикалық/, ........................ саяси/мәдени .................... болып табылады. Бірқатар факторлар келесі факторларға әсер етті, мысалы... Ең басты өзгерістер / жетістіктер болды… Бұл өзгерістер ерте орта ғасырларға қарағанда маңыздырақ болды, өйткені… Бұл оқиға /өзгеріс маңызды болды / айтарлықтай, өйткені… Біздің анықтағанымыз... Қорытындысында... |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Құндылықтарды дарыту |
Адамзаттың алғашқы табыстарына, археологиялық жәдігерлерге құрметпен қарау |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пәнаралық байланыстар |
Оқылым, жазылым тапсырмаларын орындату арқылы қазақ тілімен байланысты, картамен жұмыс арқылы географиямен байланысты жүзеге асыру |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
АКТ қолдану дағдылары |
Интерактивті тақта мен презентация жаңа сабақ материалын игеруде пайдаланылады |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бастапқы білім |
Оқушылар ерте орта ғасырлық мемлекеттер Түргеш, Қарлұқ қағанаты кезінде арабтардың Қазақстан жеріне келе бастауын және Атлах шайқасының тарихы туралы біледі |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ барысы |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың басы Қызығушылықты ояту кезеңі 2 мин 5-мин
3-мин |
Ұйымдастыру сәті. Психологиялық ахуал: «Көрші» Мақсаты: әрбір қатысушының сол топтың бір мүшесі екендігін сезінуі, бір-біріне жылылық сыйлау. Нұсқаулық: Көршіңді оң жақтан құшақта, Көршіңді сол жақтан құшақта. Оң жақтағы көршіңе бір жымиып, Сол жақтағы көршіңе бір жымиып, Бүгінгі сабақ барысы, Біз үлкен отбасы. Сыныпты топқа бөлу ( конфет арқылы) Топ бағалаушысын тағайындап, бағалау парақшасын үлестіру.
БЫМ Ортағасырлық мешіттердің, кесенелердің, моншалардың суреттері көрсетіліп, төмендегі сұрақтар қойылады.
(Оқушылар дүние жүзі тарихы білімдерін пайдаланып, Араб халифатының шекаралары Қазақстан жеріне жақындағанын еске түсіріп, қазақ жеріне араб мәдениетінің таралуына байланысты мешіттердің, кесенелердің, моншалардың пайда болуы мүмкін деген жорамалдарын айтады)
Оқушылардың болжам жауаптары арқылы сабақ тақырыбы анықталады. (М) Сабақтың тақырыбы, мақсаттары мен бағалау критерийлері таныстырылады. |
Слайдтар
Қазақстан тарихы (көне заманнан бүгінге дейін). Бес томдық. 1-том. – Алматы, 2010 ж.
Слайдтар
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасы Мағынаны тану кезеңі
10-мин
5-мин
5-мин
|
(Б) «Білу және түсіну» дағдысына негізделген тапсырма-№1 «Сәйкестендір» Жаңа ұғымдармен жұмыс (М) Мұғалім жаңа сөздер: тегіндер, уәзірлер, жер иелену ихта, ихтадар, муқта, інжу, вакфтық жерлер, музари, барзигар, коммендация, кесене ұғымдарының атаулары мен олардың мағыналары жазылған карточкалар сынып қабырғаларының әр жеріне іленеді. Дескрипторлары: /Оқушылар сынып қабырғаларындағы жаңа ұғымдар жазылған карточкадағы атауларды, жаңа ұғымдар мағыналары жазылған қарточкалармен сәйкестендіреді/ (М) Дамыған орта ғасырлардағы өзгерісті көз алдарына елестету үшін мұғалім картадан Қарлұқ мемлекетінің орнына пайда болған Қарахан мемлекетінің территориясын, оның батыс және шығыс бөліктерін, әрқайсысының орталықтарын көрсетіп, қысқаша шолу жасайды. (Д) «Қолдану» дағдысына негізделген тапсырма-№2. Картамен жұмыс Оқушылардың берілген ақпаратты қаншалықты игергенін анықтау үшін контур карта таратылып, оларға Батыс және Шығыс Қарахан аумағын, оның орталықтарын және Қарахан мемлекетімен шекаралас мемлекеттерді белгілеу тапсырылады.Контур картада орындалған оқушылар жұмысы мұғалімге тапсырылады. Сабақтан соң тексеріп, кері байланыс беріледі. |
Слайтар
Таратпа материалдар (Карточкалар)
Слайтар
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5-мин
6-мин
2 мин
|
Дескрипторлары: 1.Қарахан мемлекетімен көршілес мемлекеттерді анықтап, атауын жазу 2.Батыс иелік аумағын көк түспен шектеу; 3. Шығыс иелік аумағын қызыл түспен шектеу 4. Әр иелік орталықтарының атауын жазу № 3 «Зерттеу қадамы» 1 топ Ислам діні Қарахан мемлекетіне қандай саяси, экономикалық және әлеуметтік өзгерістер әкелді? 2 топ Мәтінді оқып, Мұса қағанның ислам дінін қабылдау себептерін кестеге толтырыңдар. 3 топ Пирамида сызбасын қолданып, Қарахан мемлекетіндегі әлеуметтік топтарды көрсетіңдер.
(Т) «Синтез» дағдысына негізделген тапсырма №4 «Ойлан – жұптас- бөліс» әдісі Сұрақ: Қарахан мемлекетіндегі жер иелену жүйесі қандай болды? ( жеке, жұппен, топпен орындау)
Сергіту сәті: «Әнді жалғастыр» тренинг |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың соңы Ой-толғау кезеңі
3-мин
5-мин |
(Б) Бекіту тапсырмасы № 5 «Ақиқат/Жалған»
Топ бағалаушысы оқушылардың баллдарын есептейді, жариялайды. (Б) Рефлексия Оқушылар кері байланыс парағына өздерінің білімдері қандай дәрежеде игерілгенін көрсетеді. Мысалы, «Менің бүгін білгенім» деген тұсқа оқушылар тапсырмаларды толық, түгел түсіндім десе; «Менің бүгін үйренгенім» деген тұсқа оқушылар тапсырмаларды орындауда сөйлем құрап, өз пікірімді ортаға салып және нақты дәйектермен дәлелдеп үйрендім деуі мүмкін; ал «Менің байқағаным» деген тұсқа оқушылар тапсырмаларды орындауда Қарахан мемлекеті исламды мемлекеттік дін деп жариялауына байланысты қазақ жерінде араб мәдениетінің дамығанын байқадым деп жауап берсе, «Мен келесі мәселелер бойынша көбірек білгім келеді» деген тұсқа түркілердің исламды қабылдағаннан кейінгі тыныс-тіршілігі туралы араб оқымыстыларының зерттеулері туралы білгім келеді деп жауап беруі мүмкін. Үлгі: -Менің бүгін білгенім... -Менің бүгін үйренгенім... -Менің байқағаным... -Мен келесі мәселелер бойынша көбірек білгім келеді... |
Слайтар
Слайтар
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? |
Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? |
Денсаулық және
қауіпсіздік техникасының сақталуы |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тілдік қабілеті жоғары оқушылар тілдік қабілеті төмен оқушылармен араластырылып отырғызылады. Қабілеті жоғары оқушылар ой қорытынды жасайды, тапсырмалар бойынша 3-тен артық дәлелдер келтіре алады |
Сабақтың әр кезеңінде оқушылардың материалды меңгеруі қандай деңгейде екенін анықтау үшін бағалау критерийіне сәйкес топтар өзара бір-бірін бағалайды, мұғалім оқушыларды өзі бағалайды, оқушылар өзін-өзі бағалайды. |
Компьютерді, ноутбуктерді тек тапсырма кезінде аз уақыт жұмыс жасап өшіру, интерактивті тақтаны қажет емес уақытта сөндіріп қою. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ бойынша рефлексия Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? |
Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау парақшасы.
Әр жауап 5 ұпаймен бағаланады
Оқушының аты -жөні |
№1 «Сәйкестендір» |
№2 Картамен жұмыс |
№3 «Зерттеу қадамы» |
№4 «Ойлан-жұптас-бөліс» |
№5 «Ақиқат/Жалған» |
Балл |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Бағалау парақшасы.
Әр жауап 5 ұпаймен бағаланады
Оқушының аты -жөні |
№1 «Сәйкестендір» |
№2 Картамен жұмыс |
№3 «Зерттеу қадамы» |
№4 «Ойлан-жұптас-бөліс» |
№5 «Ақиқат/Жалған» |
Балл |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Бағалау парақшасы.
Әр жауап 5 ұпаймен бағаланады
Оқушының аты -жөні |
№1 «Сәйкестендір» |
№2 Картамен жұмыс |
№3 «Зерттеу қадамы» |
№4 «Ойлан-жұптас-бөліс» |
№5 «Ақиқат/Жалған» |
Балл |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рефлексия
(Оқушылар кері байланыс беруі үшін)
-Мен барлығын түсіндім, тапсырмаларды -------------------------, -----------------------------орындадым
-Мен орташа түсіндім, тапсырмаларды орындауда -------------------------- қиналдым
-Ешнәрсе түсінбедім, тапсырмаларды орындауда --------------------------------- қатты қиналдым