Жұлдызды жорық сценарийі
Мақсаты: балаларды қозғалыс белсенділігін
белсендіру арқылы салауатты өмір салтына баулу; ғарыш туралы
балалардың идеяларын кеңейту, космонавтика күні.
Тапсырмалар:
-
салауатты өмір салтын қалыптастыру дағдыларын
қалыптастыру;
-
адамның физикалық қасиеттерін дамыту - жылдамдық, ептілік,
төзімділік, ұтқырлық;
-
нәтижеге жетуде мақсаттылықты, жолдастық сезімді және ұжым
алдындағы жауапкершілікті, адамгершілік және ерік қасиеттерін
дамыту;
-
елге, ғарышқа деген сүйіспеншілікке баулу;
-
мектеп жасына дейінгі балалардың сөздік қорын кеңейту және сөздік
қорын белсендіру, зат есім мен сын есімді
қолдану.
Алдын ала жұмыс: ғарышкер мамандығымен таныстыру,
әңгімелер оқу, ғарыш туралы өлеңдер жаттау, фотосуреттерді, ғарышты
бейнелейтін ашық хаттарды, энциклопедияларды қарау. Өлеңдер,
ертегілер мен әңгімелерді оқу: Н.Носов «Айдағы Дунно» (ертегінің
тараулары, П. Клушанцев «Телескоп не туралы айтты», В.Бороздин
«Ғарыштағы алғашқы»).
Құрылыс ойыны:
«Космодром».
Сөздік жұмыс: аспан, жұлдызды аспан, комета;
жұлдыз, планета, галактика, шоқжұлдыздар; Күн, Жер, Ай; ғарыш,
ғарыш кемесі, жер серігі, телескоп, ғарышқа ұшу, ғарышкер,
скафандр.
Құрал-жабдықтар: әр түрлі түсті сақиналары бар
жұмсақ пирамидалар, зымыран жасауға арналған екі конус, балаларға
қарағанда кішігірім құрсау, кішкентай сөмкелер, екі орташа доптар,
екі кіші диаметрлі құрсаудар, бағдарлар, таяқшалары бар арқан және
ұштары байланған шар, музыкалық орталық
Залды безендіру: жұлдызды аспан, ракеталар,
планеталар, кометалар, Ю.А.Гагариннің портреті,
фотосуреттер.
Қатысушылар: жүргізуші, балалар,
ата-аналар.
Тәрбиеші:
Бүгінгі күн оңай емес
Мұны әлемдегі барлық адамдар
біледі.
Алдымен ғарышқа ұшты
Жерден шыққан ержүрек адам.
Тәрбиеші: - Құрметті балалар, сіздер мен біз
космонавтика күніне арналған мерекеге жиналдық. Ежелден бері
адамдар ғарыш кеңістігін бағындыруды армандады. 1961 жылы 12
сәуірде адам әлемде алғаш рет «Восток» ғарыш кемесімен ғарышқа
көтерілді. Бұл біздің жерлесіміз еді. Оның есімі кім болғанын кім
біледі?
Тәрбиеші: - Балалар, сіздер ғарышкер болып,
жұлдыздарға ерекше ғарыш сапарына шыққыңыз келе ме? Олай болса, мен
сені осы саяхатқа бізбен бірге баруға шақырамын. Жігіттер, сізді
әртүрлі қиындықтар мен тосын сыйлар күтіп тұр. Мен өзіңізге
жылдамдықты, батылдықты, тапқырлықты, тапқырлықты алып,
бір-біріңізге сәттілік тілеуді ұсынамын.
Тәрбиеші: - Ұжым, ұшатын уақыт келді! Олай болса,
сіз бен біз ұша алатын ғарыштық ракеталар қайда?
Балалар: - Оларды салуға
болады.
Тәрбиеші: - Дұрыс, балалар, сендермен бірге ғарыш
ракеталарының дизайнерлеріне айналайық.
Бірінші ойын «Біз бірге зымыран
жасаймыз»
Балалар 2 бағанға тұрады. Көшбасшының берген
белгісі бойынша әр команданың ойыншылары белгіленген орынға қарай
жүгіреді және модульдерден зымыран жасағанша модульдерді бірінің
үстіне бірін қояды. Ғарыш кемесін тезірек құрған команда
жеңеді.
Тәрбиеші: - Жарайсыңдар! Жиналған зымырандар!
Барлығы ұшуға дайын ба?
Тәрбиеші: - Сізге зымырандарыңызға жанармай құю
керек болады.
Екінші ойын «Зымыранды отынмен
толтыр»
Жүргізушінің белгісі бойынша балалар сөмкелерді
еденде тұрған пирамидаларға жинайды - ұшуға жанармай құю керек
зымырандар. Командалар зымырандарын жанармай пакеттерімен
толтырады. Зымыранды тезірек толтырған команда
жеңеді.
Тәрбиеші: - Жарайсыңдар, балалар. Зымырандар
жанармаймен толықты, ғарышқа сапар шегетін уақыт
келді.
Үшінші ойын «Ғарышкерлер, немесе ракетадан
орын ал»
Тәрбиеші: - Мен «Ғарышкерлер, немесе зымыраннан
орын ал» ойынын ойнауды ұсынамын. Ракеталық шеңберлер еденге
төселген. Ракетадан гөрі ойнайтын ойыншылар көп. Балалар шеңберге
тұрып, қолдарын біріктіреді. Олар шеңбер бойымен мәтінді айта
отырып жүреді:
Бізді жылдам зымырандар күтіп
тұр
Планеталарға ұшу үшін.
Біз
қайсысын қалаймыз
Енді осыған ұшайық!
Бірақ ойынның бір құпиясы бар:
Кеш
келушілерге орын жоқ!
Соңғы сөздерден кейін балалар шашырап,
ракеталарды екі-екіден алады.
Ойын 3 рет қайталанады.
Тәрбиеші: - Жігіттердің бәрі керемет! Енді біз
Айға ұшып барамыз.
Төртінші ойын «Айға ұшу»
Ағаш таяқтар екі ұшынан ұзын жіпке байланған.
Жіптің ортасында Айдың бейнесі - шар бекітілген. Екі қатысушы,
таяқтарын ұстап, айналасында жіп орайды. Жеңімпаз - ракетаны
алдымен Айға жақындатқан.
Тәрбиеші: - Сіз білесіз бе, ашық кеңістікте
Жердің тартымдылығы жоқ, бәрі суда сияқты, ауада қалқып жүретін
көрінеді. Мұны ... (салмақсыздық) деп атайды. Ғарышкерлер
қолдарынан ұшып бара жатқан заттарды ұстай білуі
керек.
Бесінші ойын «Біз нөлдік ауырлықта
ұшамыз» Сигнал бойынша капитандар құрсауда жатқан доппен
жүгіре бастайды, зымыранды айналып жүгіріп, командаға қайта
жүгіреді, шеңбердегі допты келесі қатысушыға береді, топтың соңында
тұрады. Соңғы қатысушы мәре сызығын кесіп өткен кезде тапсырма
орындалды деп саналады. Тәрбиеші: - Балалар, сендер сондай
ептісіңдер, шапшаңсыңдар, мұқият боласыңдар! Сіз болашақ
ғарышкерлерсіз!
Алтыншы ойын «Зымыран
жүгіру»
Ата-аналар модульдік фигураларды алып, қақпаны
салады - зымырандарға кіреберіс. Екі команданың балалары
кезектесіп, кедергілерді жеңе отырып, «зымыраннан» тез орын алуы
керек. Бүкіл команда «ракетада» болуы керек.
Тәрбиеші: - Жарайсыңдар! Сонымен біздің ғарыш
сапарымыз аяқталады. Біз жігіттер қайтатын кез келді. Біздің ғарыш
сапарлары сізге ұнады ма?
Біз
ұшудан оралдық
Олар Жерге қонды
Біздің көңілді отряд келе жатыр
Барлығы бізбен кездесуге
қуанышты!