Сабақтың
мақсаты
Күтілетін
нәтиже
|
Тақырыптың
маңыздылығымен танысады, түсініп оқуға, ойын жеткізе
білуге үйренеді,
тапсырмаларды дұрыс құруға,
ойын тиянақтай білуге дағдыланады
|
Психологиялық
дайындық
|
Біздің күлкіміз
көңілді, (қолдарын еріндерінің
шетіне
жақындатады)
Жеткізсін жылу мен
шаттықты. (қолдарын
жүректерінің
тұсына
қояды)
Бөліскен жақсы ғой
өмірде, (қолдарын алға
созады,
саусақтары күн
сияқты)
Қуаныш, мейірім,
бақытты. (қолдарын екі жаққа
созады).
|
Оқушылар шеңберде
жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік
тілейді.
|
Жаңа
сабақ
|
Жұмбақ– адамның ой-өрісін, алғырлығын,
білімін сынау мақсатында нақты бір зат немесе құбылыс тұспалдап
сипатталатын шағын әдеби
жанр.
Жұмбақ
жанры дүние
жүзі халықтары әдебиетінің
көпшілігінде бар. Бұл жанрға Аристотель “Жұмбақ – жақсы
жымдасқан метафора” деп анықтама берген. Жұмбақ
әдебиеттің ежелгі үлгілерінде, ауыз әдебиетінде жиі
кездесетіндіктен оны ғылымда “фольклорлық жанр”, “халықтық
поэзияның шағын түрі” деп санау орын алған. Алайда, қазіргі заман
әдебиеті өкілдерінің, әсіресе, балалар әдебиеті авторларының
шығарм-ғында Жұмбақтар топтамасы жиі кездеседі. Сондықтан оны тек
фольклорлық жанр аясында шектеуге
болмайды.
Ғалымдар Жұмбақтың
әуелгі тегі тыйым сөздермен және табумен төркіндес деп есептейді.
Бағзы дәуірлерде адамдар айналадағы өктем күштерден
сақтанғандықтан, өзара шартты сөздермен, астарлы тіркестермен
тілдескен. Жұмбақ кейінгі даму барысында табу мен тыйым сөздерден
жіктеліп, бөлініп шыққан. Қазақ Жұмбақтары ежелгі дәуірде туып, қазіргі
кезеңге дейін ұзақ даму жолынан өтті. 13 ғасырдың 2-жартысы мен 14
ғасырдың басында құрастырылған қыпшақ тілінің сөздігі “Кодекс
Куманикусте” көптеген Жұмбақтар берілген. Ондағы Жұмбақтардың
құрылымы, табиғаты қазіргі қазақ Жұмбақтарына ұқсас. Мысалы, Сенде,
менде жоқ, Сеңгір тауда жоқ, Өте берік таста жоқ, Қыпшақта жоқ (құс
сүті). Сонымен қатар Махмұт Қашқаридің “Түрік тілінің сөздігінде”
де қазіргі қазақ Жұмбақтарының алғашқы үлгілері кездеседі. Қазақ
халқы Жұмбақты адамдардың білім деңгейін, парасатын аңғартатын
үлкен өнер деп есептеген, сондықтан жар таңдаған жастар, ақындар,
ел ішіндегі шешен, би, т.б. данагөй, қадірменді адамдар бір-біріне
Жұмбақ жолдап, ақыл-ой сынасып, таным салыстырған. Жұмбақ қара сөз
түрінде де, өлең түрінде де, ақындық айтыс түрінде де кездеседі.
Жұмбақ бейнелі суретпен айтылады. Мысалы, “Айдалада ақ отау,
аузы-мұрны жоқ отау” (жұмыртқа), “Отқа жанбас, суға батпас” (мұз).
Заттың сапасына (“Бауыздасаң, қан орнына су ағар” – қауын),
қызмет-қимылына (“Жанды сағат айқай салад” – есек) қарай құрылатын
Жұмбақтар көп. Кейде Жұмбақ тікелей ашық сұрау түрінде айтылады.
Жұмбақ шешендік сөздермен де (“Ағат деген немене? Сағат деген
немене?”), мақал-мәтелдермен де (“Сырты жылтырауық болғанмен, іші
қалтырауық”) жанасымды.
Тақырыпқа сай
дайындалған ресурстармен постер
жасау
Оқулықтағы
тапсырмаларды орындау
Мәтінмен
жұмыс
Сөздік
жүмысы
Дәптермен
жұмыс
|