Материалдар / КӘУСАР БҰЛАҚ Насихат Ш.Құдайбердіұлы
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

КӘУСАР БҰЛАҚ Насихат Ш.Құдайбердіұлы

Материал туралы қысқаша түсінік
Ш Құдайбердіұлының «Насихат» өлеңімен таныстыру
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
24 Қырқүйек 2018
549
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

1-сабақ Оқу ісінің меңгерушісі:

Әдебиет

Уақыты

Сынып

Мұғалімнің аты-жөні

Сабақтың атауы

КӘУСАР БҰЛАҚ
Насихат Ш.Құдайбердіұлы

Сілтеме

Әдебиет оқулығының әдістемесі

Сабақтың жабдығы

Үлестірмелі парақшалар

Жалпы мақсаттар

Ш Құдайбердіұлының «Насихат» өлеңімен таныстыру

Оқыту  нәтижесі

Топқа бөлу

Сыныпты жыл мезгілдеріне қарай төрт топқа бөлу. Күз айында туылғандар 1 - топ, қыс айында дүниеге келгендер 2 - топ, көктем айындағылар 3 - топ, жаз айындағылар 4 - топ болып бөлінеді.

Ынтымақтастық атмосферасы

Сәлеметсің бе,Көк Аспан
Сәлеметсің бе,Нұрлы Күн
Сәлеметсің бе,Жер Ана
Сәлеметсіз бе,қонақтар
Сәлеметсіз бе,мұғалім
Сәлеметсіз бе,жан досым
Міне,менің қолым бос
Жылуыңа жылу қос





Оқушылар мұғаліммен қосылып тақпақты айтады

Қызығушылықты ояту


« Әдебиеттік оқу» кітабын қолға алып, оқушылардың жаңа оқулықпен дос бала білулерін, оны ренжітпей ұстауларын сұрау. Оқулықтың бірінші бетін ашып, оның ең алғашқы тарауымен таныстыру.

Мағынаны тану

Мәтінді тізбектеп оқу

Өлеңді мәнерлеп оқыту.

Шәкәрім Құдайбердіұлы (1858-1931) – ақынжазушыфилософтарихшыкомпозитор. Абаймен замандас әрі інісі, әрі ол негізін салған реалистік әдебиет дәстүрлерін алға апарушы ізбасары. Өзі өмір сүрген ортаның қоғамдық-саяси және әлеуметтік сыр-сипаттарын керебілуде, қоғам мен адам табиғатындағы кемшіліктерді зерделеуде, туған халқына түзу жол көрсетуде Құдайбердіұлы Абай бағытын ұстанды. Шәкәрімнің әкесі Құдайберді Құнанбайдың Күңке деген бәйбішесінен туған, яғни Абайдың туған ағасы. Шәкәрім бес жасында ауыл молдасына оқуға беріледі де онда жеті жасына дейін оқиды.

Жеті жасында өкеден жетім қалған ол бұдан былайғы кезде Абайдың тікелей тәрбиесінде болады. Өскен ортасының аса бай дәстүрлері мен Абай ағасының төрбиесі табиғатынан зерек Шәкәрімнің жетімдік көрмей өсуіне ғана емес, оның таланты ақын, парасатты ой иесі болуына да зор ықпал жасады. Шәкәрімнің өзі кейінірек былай деп жазады: «Әкеміздің бір шешесінен туған Ибраһим мырза, қазақ ішінде Абай деп атайды, сол кісі мұсылманша Һәм орысша ғылымға жүйрік Һәм алланың берген ақылы да бүл қазақтан белек дана кісі еді, ержеткен соң сол кісіден тағлым алып, әр түрлі кітаптарыноқып, насихатынтыңдап, азғанағылымның сәулесін сездім». Кезінде арнайы оқу орындарында оқып білім алмаса да, ез бетінше ізденіп және Абай ағасының жетекшілігімен жан сарайын байытқан Құдайбердіұлы заманында қазақ арасындағы аса білімдар адамдардың бірі болды. Арабпарсытүрікорыс тілдерін жетік білді. Ол адамдар өмірін жақсартуға тырысқан ғалымдарды мысалға келтіреді. Олардың кейбіреулері адам өмірі жаратқан иесін танумен түзеледі десе, кейбіреулері үкімет жойылса, әркім өз бетімен өмір сүрсе түзеледі деді. Ал, біреулер оку-біліммен, халықты ағартумен адам өмірі түзеледі деді. Біреулері бай, кедейді теңеумен түзеледі десе, біреулері тәрбиемен түзеуге болады деді. Өмірдің өзі — тіршілік таласы. Сондықтан адам өмірін жаратылыстың өзі солай жаратқан, бірін-бірі жеп, талап, таласып өмір сүрмек дегендер де болған. Шәкәрімнің өзі бұл идеялардың ешқайсысы адам жаратылысын өзгерте алмайтынына сенімді болды.

Шәкәрім Құдайбердіұлы

Қызметі:

ақын, жазушы, философ,тарихшы, композитор

Туған күні:

11.7.1858 (кейбір деректер бойынша 24.7.1858)

Туған жері:

Кең-Бұлақ, Семей облысы, Ресей империясы

Ұлты:

қазақ

Қайтыс болған күні:

2 қазан 1931

Әкесі:

Құдайберді



Сергіту сәті

Иiлiп оңға бiр, иiлiп, солға бiр.

Жаттығу жасаймын.

Оң аяқ, сол аяқ, оң аяқ , сол аяқ

Жаттығу оңай-ақ.





Оқушылар денелерін жатықтырады

Ой толғаныс



а) «Венн» диаграммасы арқылы немесе сызба арқылы өлеңдерді салыстыру.

Кестемен жұмыс

Бол,қыл,ұқ

Болма,қылма

Ғылымға ынтық бол




Үй тапсырмасы

Ұнаған шумақтарды жаттап ал

Күнделіктеріне жазады

 Бағалау

Бағалау парақшаларын тарату

Парақшаларды толтырады

Кері байланыс





2-сабақ Оқу ісінің меңгерушісі:

Әдебиет




Сабақтың атауы

Қартқожа Ж.Аймауытов

Сілтеме

Әдебиет оқулығының әдістемесі

Сабақтың жабдығы

Оқулық, жұмыс дәптері, Компьютер, слайдтар, карточкалар, кестелер.

Жалпы мақсаттар

Жүсіпбек Аймауытұлының «Қартқожа» романы

Мақсаты «Қартқожа» романының мазмұнына талдау жасай отырып, тақырыбы мен идеясын ашу. Романдағы әлеуметтік теңсіздік мәселесі кейіп -кердің өзінің дәуіріне сай тип ретінде қалыптасу жолын көрсету, романның көркемдік ерекшелігіне талдау.

Оқыту нәтижесі -көркем шығарманы талдай білуге төселеді, сын тұрғысынан ойлап,өз пікірін қорғауға дағдыланады.

топпен жұмыс жасауға үйренеді.

сабақта белсенділігі артады.

шығармашылық қабілеті танылады.

Оқыту  нәтижесі

Топқа бөлу

Сыныпты жыл мезгілдеріне қарай төрт топқа бөлу. Күз айында туылғандар 1 - топ, қыс айында дүниеге келгендер 2 - топ, көктем айындағылар 3 - топ, жаз айындағылар 4 - топ болып бөлінеді.

Ынтымақтастық атмосферасы

Сәлеметсің бе,Көк Аспан
Сәлеметсің бе,Нұрлы Күн
Сәлеметсің бе,Жер Ана
Сәлеметсіз бе,қонақтар
Сәлеметсіз бе,мұғалім
Сәлеметсіз бе,жан досым
Міне,менің қолым бос
Жылуыңа жылу қос





Оқушылар мұғаліммен қосылып тақпақты айтады

Үй тапсырмасын сұрау




Білемін

Білгім келеді

Үйрендім






v  Кестенің «Білемін», «Білгім келеді», «Үйрендім» бөлігін толтыру.



Мағынаны тану

Мәтінді тізбектеп оқу

Сабақ тақырыбы тақтаға жазылып, автормен қысқаша таныстыру. Жүсіпбек Аймауытовтың  өскен  ортасы,ата – анасы, алғашқы  білім алған орындары.

Жүсіпбек Аймауытовтың поэзиялық туындылары.

Прозалық жанрдағы шығармалары.

Қазақ драматургиясының дамытудағы сүбелі үлесі.

Ғылыми еңбектері, аудармалары.

«Қартқожа» романы туралы қысқаша  түсінік беру.

1.Оқиға қай кезеңді суреттейді?

2.Романдағы бала Қартқожаның портретін тауып оқы.

3.Қартқожаның жәбір көріп, әділетіздіктен жапа шеккен кездері болды  ма?  («Ұядағы зорлық » бөліміне талдау жаса.)

4.Қартқожаның білім алу жолындағы әрекеттерін әңгімеле.

5.Әкесі Жұман шаңырағының құт-берекесі болған, көк биесі өлген соң –ақ  бірінен соң бірі қырсық шала береді. «Әкесі төмен қарап: «Қол-аяғымызды  кестің бе?» деп еңкілдеп қоя беріп еді… «таңдайды бір жола ағартайын дегені ғой» деп, тағы да егіліп, зарланып жылап жіберді. Кімге айтылған? Аллаға ма? Өліп бара жатқан жануарға ма, болысқа ма? Өсіп келе жатқан Қартқожа көз жасын көрсеткісі келмейді, үйді айнала барып жылайды…

(Қартқожаға  мінездеме беру)

6.Қартқожаның ой-өрісінің толысуына Андрейдің қандай әсері болды?

7.«Туған  жер» тарауы.  (Монолог)

8.Уақыт пен заман Қартқожаның өмірі мен тағдырына қандай өзгеріс жасады?

Сергіту сәті

Иiлiп оңға бiр, иiлiп, солға бiр.

Жаттығу жасаймын.

Оң аяқ, сол аяқ, оң аяқ , сол аяқ

Жаттығу оңай-ақ.





Оқушылар денелерін жатықтырады

Ой толғаныс



1-топ:  Қартқожа бейнесі бойынша тест-интервью

Қартқожаның өзіне тән ерекшелігі (ескерту: астын сызу керек; өзің жауап қосуға болады.)

Қартқожа бейнесі өзіңе ұнады ма, жоқ  па? Неліктен? Қартқожа  бейнесі арқылы өзіңнің болашаққа түйген түйінің.

2-топ:    Шығарманы талдау.

І бөлім.  Шығарма  тақырыбы:

ІІ бөлім. Шығарманың  идеясы:

ІІІ бөлім. Шығармадағы негізгі  кейіпкерлер:

ІV бөлім. Шығармадағы қосалқы кейіпкерлер:

Vбөлім. Шығарма жазылған әдеби бағыт:

VІ бөлім. Шығармада суреттелетін салт дәстүр:

VІІ бөлім. Қолданылған мақал-мәтелдер:

VІІІ бөлім. Басқа тілден енген сөздер:

3-топ: Шығарма құрылысы:

1.Басталуы  2.Байланысуы 3.Дамуы    4.Шиеленісуі    5.Шарықтау шегі    6.Шешімі.

«Менің мақсатым…» (ойтолғау)

«…Әсіресе, өз елі, өз ауылы қандай болды екен? Соларды  көрсем, көмегімді берсем, сонда менің жетілгендігім, жетілгендігімнің пайдасын көргенім.Әйтпесе мен не үшін, кім үшін оқып жүрмін? Өз басымның қамымен кетсем, менің оқығанымнан елге не пайда? » (Қартқожа  пікірін негізге алу)

Үй тапсырмасы

«Қартқожа» романын оқу.  Қартқожаға мінездеме жазу.  «Түсініктеме күнделігін» толтыру.

Күнделіктеріне жазады

 Бағалау

Бағалау парақшаларын тарату

Парақшаларды толтырады

Кері байланыс



3-сабақ Оқу ісінің меңгерушісі:

Әдебиет




Сабақтың атауы

Ересек оқушы Ә.Бөриев

Сілтеме

Әдебиет оқулығының әдістемесі

Сабақтың жабдығы

Үлестірмелі парақшалар, бағалау кестелері,смайликтер

Жалпы мақсаттар

Мақсаты: Оқушылардың қазақтың тұңғыш суретшісі Әбілхан Қастеевтің өмірі мен еңбектері туралы білімдерін толықтыру. Ойын, есте сақтау қабілетін, сөздік қорларын, шығармашылық дағдыларын дамыту.

   Мәтіннің идеясын түсінуге өмірге деген құштарлығы, өнерге сүйіспеншілігі арқылы ұлттық құндылықтарды бағалауға құрметтеуге баулу. Эстетикалық тәрбие беру.

Көрнекілігі: Ә. Қастеев кітабы, суреттер, слайдтар.

Әдісі: сұрақ – жауап, талдау, түсіндіру. ББҮ әдісі. INSERT.

Түрі: дәстүрлі.

Типі: жаңа білім беру.

Пәнаралық байланыс: қазақ тілі, дүниетану, бейнелеу өнері.

Оқыту  нәтижесі

Топқа бөлу

Пазл арқылы топқа бөлу

Ынтымақтастық атмосферасы

Психологиялық дайындық.

Күн жарығын алақанға саламын

Жүрегіме басып ұстай қаламын.

Ізгі, әрі нәзік, жарық, мейірімді.

Болып кетер сонда дереу жан – жағым.





Оқушылар мұғаліммен қосылып тақпақты айтады

Қызығушылықты ояту


Әміртай Бөриев 1946 жылы Жамбыл облысы, Жуалы ауданы, Қызтоған ауылында дүниеге келген. Жазушы. Тұңғыш повесі "Ақбидай" 1976 жылы жарық көрген. Оның "Алматы хикаялары", "Арманына жолыққан адам" әңгімелер мен повестер жинақтары жарық көрген. "Кел біздің ауылға", "Ештен кеш емес", "Кіндік шеше", т.б. пьесалар, М.Әуезов, Ж.Жабаев, С.Мұқанов, М.Жолдасбеков туралы деректі фильмдердің сценарийін жазған. Орыс жазушылары А.П. Чеховтың "Дұшпандар", В.Бубнистің "Шалғы шыңылы" әңгімелерін, моңғол жазушысы Г.Тарманның "Аққайнар" романын қазақ тіліне аударған.

Мағынаны тану

Мәтінді тізбектеп оқу

  • Балалар үстелдеріңде түрлі құралдар жатыр олар қай мамандық иесіне керек деп ойлайсыңдар?

  • Суретшіге.

  • Суретші олармен не істейді?

  • Сурет салады.

  • Суретшілерден кімдерді танисыңдар?

  • Әбілхан Қастеев.

Бүгінгі сабағымызда Әміртай Бөрелиевтің «Ересек оқушы» тақырыбындағы әңгімесімен танысамыз.

   Автор туралы мағлұмат.   Әміртай Бөриев – 1946 жылы 16 қарашада туған. Жзушы Жамбыл облысы Жуалы ауданы Қызтуған ауылында туған. 1968 жылы Қазақ ұлттық университетін аяқтаған. 1968 – 75 жылдарда Қазіргі «Ұлан» газеті редакциясында бөлім меңгерушісі қызметін атқарған.

1975 – 76 жылдарда Қазақ телерадио комитетінде редактор 1976 жылы Қазақфильм киностудиясында редактор болды. «Арманына жолыққан адам», «Доңыз деген не?» т.б. шығармалары бар.

   Әбілхан Қастеев – 1904 – 1973 жылы Талдықорған облысы Жаркентауданы Шежін ауылында дүниеге келген. Мәскеуде Хлудовтың өнер студиясында оқыған. 25 жасында мектеп табалдырығын аттаған. «Ана», «Амангельді сарбаздары», «Турксибтегі жиын» т.б. туындылары бар. Қазақстанның халық суретшісі атағын 197 жылы алды.

   Америка, Венгрия, Франция, Бразилияның мұражайларында туындылары бар.

   Биыл туғанына 110 жыл  туады.

   Слайдтардағы суреттерінен үзінділер көрсете отырып түсіндіріледі.

   Оқушылар мәтіннің мазмұнын кезектесіп оқиды.


Сергіту сәті

Иiлiп оңға бiр, иiлiп, солға бiр.

Жаттығу жасаймын.

Оң аяқ, сол аяқ, оң аяқ , сол аяқ

Жаттығу оңай-ақ.




Оқушылар денелерін жатықтырады

Ой толғаныс


Түсіндірме күнделігі.

Берілген сөз

Мағынасы

Сырттан тон пішу

  • Тілмаш

Шымбайына бату

Н.Г. Хлудов

Сыртынан жобалау

Ұйғырларша аға деген сөз

Аудармашы

Намыстану

Белгілі Қазақстандық жазушы, суретші (1850 – 1935)

Сұрақ бізден жауап сізден.

  1. Әбілханның өмірінде қандай өзгеріс болды?

  2. Әбілхан сурет өнерін қалай үйренген? Мәтіннен тауып оқы.

  3. Әбілхан жас шағынан қандай еңбек түрлерін атқарған?

  4. Мәтін неліктен «Ересек оқушы» атанған?

  5. Мәтіннен Н.Г.Хлудовтың портретін тауып оқы.

  6. Әбілхан Қастеевтің туындылары бейнелеу өнерінің қандай түріне жақын?

Галереяда ой шарлау. (түсіндіру)

1 – топ.

Қастеевтің өнер туындысын алып өз ойларын, көзқарасын айтады.

2 – топ.

Әбілхан Қастеевтің өмірі, отбасы, шығармашылығы туралы әңгімелеу.

3 – топ.

Мәтіннің мазмұны бойынша жоспар құру.

Жоспар.

  1. Әбілханның өміріндегі өзгеріс.

  2. Мектепке қабылдануы.

  3. Сурет студиясында.

- Өнер туралы мақал – мәтелдер айту.

 Өнерлі өрге жүзер. Жігітке жетпіс өнер де аз.

Білемін

Білдім

Білгім келеді

Суретші

кітабы барын

Өмірі, отбасы, шығармашылығы, ұстазы, туындылары

Туындылары туралы тереңірек білгім келеді.

Үйге. Қастеев туралы деректер жинау. (кітаптан, ғаламтордан, қариялардан)

Мәтінді оқып мазмұнын айту.

Үй тапсырмасы

Мазмұндау

Күнделіктеріне жазады

 Бағалау

5-6 жауап – «5»

3-4 жауап – «4»

3 – жауап – «3»

Парақшаларды толтырады

Кері байланыс

 

4-сабақ Оқу ісінің меңгерушісі:

Әдебиет




Сабақтың атауы

Күз А.Құнанбайұлы

Сілтеме

Әдебиет оқулығының әдістемесі

Сабақтың жабдығы

Көрнекілігі: Жыл мезгілдерінің суреті, А. Құнанбаевтың суреті.
Әдіс – тәсілдері: Ассоцияция, түртіп алу, түсіндіру, сұрақ - жауап, талдау - жинақтау, еркін жазу.

Жалпы мақсаттар

Ұлы ақын А. Құнанбаев туралы мағлұматтар беру, өлеңнің негізгі идеясын ашу. Оқушының оқу дағдысын қалыптастыру, оқушыға күздің ерекшеліктерін түсіндіру.
Дамытушылығы: Оқушылардың байланыстырып сөйлеу дағдысын жетілдіру, елестету, есте сақтау, өз бетінше жұмыс жасау қабілеттерін, сөздік қорын, тілін, мәнерлеп оқу дағдысын дамыту.
Тәрбиелігі: Әр маусым ерекшелігін байқата отырып, табиғат сұлулығын тануға, қоршаған орта мен өмірлік болмысты, табиғат құбылыстарын бақылау арқылы салыстыру.

Оқыту  нәтижесі

Топқа бөлу

Геометриялық фигуралар арқылы топтарға бөлу

Ынтымақтастық атмосферасы

Сәлеметсің бе,Көк Аспан
Психологиялық дайындық. (шаттық шеңбері, топқа бөліну.)
Ана тіліне тілек.





Оқушылар мұғаліммен қосылып тақпақты айтады

Қызығушылықты ояту


Бұлттар төніп,
Жерге шөгіп,
Дымқыл тұман басады.
Шөп сарғайып
Өңі тайып
Дала сұры қашады.
Бой жаза алмай
Ойнай алмай
Денең мұздап тоңады.
Айтыңдаршы, балаларым,
Бұл қай кезде болады?
- Күз мезгілі дегенде ойымызға не түседі, кім қандай ойда отыр?
Топтастыру.
Күз

сары жапырақ
астық
тұман
молшылық
құстар қайтады
сабақ басталды
жемістер піседі
күн суытады

Мағынаны тану

Мәтінді тізбектеп оқу

Бүгінгі тақырыппен таныстыру.

Оқулықпен жұмыс «Түртіп алу» стратегиясы.

v  Мұғалімнің өлеңді мәнерлеп оқуы. Мәнерлеп оқу, тыныс белгілерін қойып шығу.

v  Оқушылардың мәнерлеп оқуы. (қойылған тыныс белгілері бойынша)

Өлеңді үш бөлікке бөліп оқу.

Өлеңнің мазмұнымен жұмыс

- Олай болса, бүгін А. Құнанбаевтың « Күз» өлеңімен танысамыз.
А. Құнанбаев кім?

Аудармашы, ғалым, ақын, сазгер, ойшыл, ұстаз, кемеңгер, дана

V. Ой қозғау. Мұғалім өлеңді оқиды, оқушылар түртіп алу жүйесі бойынша түсініксіз сөздерді белгілейді.

Ыс – түтіннің күйесі.
Құрысын заңы - әдеті құрысын.
Күзеу – күзгі жайылым.
Қыстау – малшылардың мал қыстатуға арналған қысқы мекен - жайы.
Жайлау – малдың жазғы алыс жайылымы.
Көктеу – көктемде көшіп шығатын аймақ.

Топтық тапсырма.
1, 2, 3 – топ шумақпен бөліп оқып, өлең жолдарын қара сөзбен түсіндіру.
VI. Ой толғаныс.
1 – топ. Өлең жазу.
2 – топ. Эссе жазу.
3 – топ.
Сурет салу. ( Абайдың өлеңдерін еске түсіру.)

Сергіту сәті

« Шырша».
Өлеңді іштей оқып, сұрақ бойынша тауып оқу.
1. Күз өлеңінде ауыл тіршілігі қалай суреттелген?
2. Қураған ағашты неге теңеген?
3. Күзеу туралы не айтылған?
4. Күзеу, қыстау, жайлау, көктеу дегеніміз не?



Оқушылар жауап береді

Ой толғаныс


- Күз жыл мезгілінің сүреңсіз суық мезгілі болса да, байлық, молшылық мезгілі. Күздің бізге берері мол. Сондықтан Абай атамыздан басқа да
С. Торайғыров, М. Әлімбаев, Т. Жароков т. б ақындарымыз Күз мезгілі туралы өлеңдер жазған.

Сұрақ - жауап. 2 - сайыс
1. Абай қай жылдары өмір сүрді? (1845 - 1904)
2. Абайдың әжесі? (Зере)
3. Абайдың шешесінің аты кім? (Ұлжан)
4. Абайдың күйлері? («Май түні», «Торжорға»)
5. Абайдың әндері? ( «Желсіз түнде жарық ай», «Көзімнің қарасы»)
6. Абай неше жасында Семейдегі Ахмет Риза медресесіне түсті? ( 12 жасында)
7. Абай айтқан бес асыл іс? (Талап, еңбек, терең ой, қанағат, рақым).
8. Тамағы тоқтық, жұмысы жоқтық кімді аздырады?
(адамды)

Үй тапсырмасы

Мәнерлеп оқу

Күнделіктеріне жазады

 Бағалау

Бүгінгі сабаққа белсене араласқан оқушылардың жұмыс нәтижесіне қарай бағалайық.

Парақшаларды толтырады

Кері байланыс

























Оқу ісінің меңгерушісі:

Пәннің аты

Уақыты:

Кабинет:

Мұғалім

Сабақтың атауы

ӘЛЕМ ӘДЕБИЕТІ ҮЛГІЛЕРІ
Атамның ертегісі

Мақсаты

Күтілетін нәтиже

Тақырыпты түсініп оқу арқылы біледі, тапсырманы оындай білуге үйренеді, тамаша ерекшеліктерге баға беруге топпен үйренеді, сөздік қорын байыту, қиялын дамытады

Психологиялық ахуал

Психологиялық дайындық

Балалар, бір-біріміздің қолымыздан ұстап, алақан арқылы жүректің жылуын сезініп үйренген қандай тамаша, қандай қуаныш!

Сендерге шаттық шеңбері өте ұнағанын мен байқап қалдым, біздің әр саяхатымыз осылай басталады. Күлкімізбен, жақсылықпен бөлісуді үйренейік!

Біздің күлкіміз көңілді, (қолдарын еріндерінің шетіне

жақындатады)

Жеткізсін жылу мен шаттықты. (қолдарын жүректерінің

тұсына қояды)

Бөліскен жақсы ғой өмірде, (қолдарын алға созады,

саусақтары күн сияқты)

Қуаныш, мейірім, бақытты. (қолдарын екі жаққа созады).

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Қызығушылықты ояту

Shape1

Өзің қандай мәліметтер қосар едің?

Shape2

Өткен сабақта саған не әсер етті?


Сергіту сәті

«Қаражорға» биі

Жаңа сабақ

Оқулықтағы тапсырмаларды орындау

Дәптермен жұмыс

Тест құрастыру

Практикалық жұмыс.

Рефлексия

Екі жақты күнделік стратегиясы

Кітаптағы жазбалар

Менің жаңалығым








Үйге тапсырма

Берілген тапсырманы түсіндіру

Күнделіктеріне жазып беремін

Бағалау

Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау


Бағалау парақшасын толтырады.

Кері байланыс

Рисунок 806

Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады





Оқу ісінің меңгерушісі:

Пәннің аты

Уақыты:

Кабинет:

Мұғалім

Сабақтың атауы

Айға алғашқы сапар Рудольф Эрих Распе

Мақсаты

Күтілетін нәтиже

Тақырыпты түсініп оқу арқылы біледі, тапсырманы оындай білуге үйренеді, тамаша ерекшеліктерге баға беруге топпен үйренеді, сөздік қорын байыту, қиялын дамытады

Психологиялық ахуал

Психологиялық дайындық

«Жүректен - жүрекке» шеңбері

Әрбір еркелетіп айтатын есім гүлге ұқсайды. Гүлдердің бәрі әдемі: раушан да, қызғалдақ та, бәйшешек те – бәрі де өзінше керемет, бәрі де адамға қуаныш сыйлайды. Біздің есіміміз де осындай керемет!

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Қызығушылықты ояту

Топқа тапсырма

Сөзжұмбақ құрастыру

Постер қорғау

Ребус

Сергіту сәті

«Халықтар» биі

Жаңа сабақ

Оқулықтағы тапсырмаларды орындау

Дәптермен жұмыс

Тест құрастыру

Сөздік жұмысы

Өзің де таңғажайып хикая құрастыр.

Ой толғаныс

БББ кестесі


Білем

Білдім

Білгім келеді





Үйге тапсырма

Берілген тапсырманы түсіндіру

Күнделіктеріне жазып беремін

Бағалау

Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау


Бағалау парақшасын толтырады.

Кері байланыс

Рисунок 795

Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады





Оқу ісінің меңгерушісі:

Пәннің аты

Уақыты:

Кабинет:

Мұғалім

Сабақтың атауы

Гонзик латын тілін қалай үйренді Божена Немцова

Мақсаты

Күтілетін нәтиже

Білімділік: Мәтінді ойды білуге, мазмұнын ашып, оқушылардың өз беттерінше негізгі идеясын ұғынуға көмектесу;
Дамытушылық: оқушының қиялының дамуына, көркем әдеби тілде сөйлеу шеберліктерін дамуына ықпал ету.
Тәрбиелік: төзімділікке, жігерлілікке тәрбиелеу.
Сабақ түрі: аралас сабақ
Әдісі: сұрақ - жауап
Типі: жаңа сабақты меңгеру
Көрнекілігі: кесте

Психологиялық ахуал

Психологиялық дайындық

Балалар, бір-біріміздің қолымыздан ұстап, алақан арқылы жүректің жылуын сезініп үйренген қандай тамаша, қандай қуаныш!

Сендерге шаттық шеңбері өте ұнағанын мен байқап қалдым, біздің әр саяхатымыз осылай басталады. Күлкімізбен, жақсылықпен бөлісуді үйренейік!

Біздің күлкіміз көңілді, (қолдарын еріндерінің шетіне

жақындатады)

Жеткізсін жылу мен шаттықты. (қолдарын жүректерінің

тұсына қояды)

Бөліскен жақсы ғой өмірде, (қолдарын алға созады,

саусақтары күн сияқты)

Қуаныш, мейірім, бақытты. (қолдарын екі жаққа созады).

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Қызығушылықты ояту

«Ұлт қасиеті тілінде,
Құс қасиеті қанатында»
«Піл палуаннан жығылмайды»
«Бас кеспек болса да,
Тіл кеспек жоқ.»
Бұлар - біздің дана халқымыздың төл сөзі. Тілге бұдан артық теңеу, қандай баға керек? Егер үйде Абай кітабы болмаса - ол қазақ емес.
- Өз тілін білмейтін бір орыс көрдіңіз бе?- жоқ
- Неміс көрдіңіз бе?- жоқ.
- Сол сияқты қазақ елі де өз тілін құрметтеп біліп жүруі тиіс балалар
Шона Смаханұлы былай деген екен:
«Қазіргінің баласы
Көп білем деп көксиді
Әкесінің жазғанын
Аудармадан оқиды»
- Мұның бәрі қазіргі өсіп келе жатқан жас ұрпақ, жас жеткіншек, сендерге арналып айтылған сөз. Бірақ бұл шындық. Бұған тілін білмеу немесе өз тілінде сөйлегісі келмеген жастар туралы қандай тақпақ, өлең білесіңдер?
- Жалпы ана тілі туралы не білеміз?
- Оқушылардың ойын тыңдау
- Дәптерге орындау
- Ертегіні оқыту
- Ертегіні мәтінін мазмұнына қарай алдын ала 3 бөлікке бөліп алу.

Оқулықтағы тапсырмаларды орындау

Дәптермен жұмыс

Тест құрастыру

Практикалық жұмыс.

Жаңа сабақ

Рефлексия

1 - бөлім. Гонзиктің қарапайым шаруа болғысы келмеуі.
2 - бөлім. Ганзиктің латын тілін үйретуі
3 - бөлім. Ата - анасының Гонзиктің латын тілін есіне түсіру үшін ойлап тапқан айласы.
- Ертегі желісі бойынша сұрақтар
Сөздікпен жұмыс
- Сонымен, Гонзик қандай бала?
Осы Гонзикке берілген мінездемелеріне қарай топ құру.
Топтарға тапсырма
Жаңадан құрылған топтарға осы тақырып аясында сұрақтар беру.

1 - топ. Гонзиктің керісінше қандай болғанын қалар едің
2 - топ. Өзіңді Гонзиктің орнына қойып көрсең, қандай тілді үйренгің келеді. Неліктен?
3 - топ. Қазіргі таңда қанша тіл білгенің дұрыс?

Екі жақты күнделік стратегиясы

Кітаптағы жазбалар

Менің жаңалығым








Үйге тапсырма

Кестені аяқтау

Күнделіктеріне жазып беремін

Бағалау

Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау


Бағалау парақшасын толтырады.

Кері байланыс

Рисунок 806

Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады





Оқу ісінің меңгерушісі:

Пәннің аты

Уақыты:

Кабинет:

Мұғалім

Сабақтың атауы

Бір шелек алма. Қоқыс. В.А Сухомлинский

Мақсаты

Күтілетін нәтиже

Тақырыпты түсініп оқу арқылы біледі, тапсырманы оындай білуге үйренеді, тамаша ерекшеліктерге баға беруге топпен үйренеді, сөздік қорын байыту, қиялын дамытады

Психологиялық ахуал

Психологиялық дайындық

«Жүректен - жүрекке» шеңбері

Әрбір еркелетіп айтатын есім гүлге ұқсайды. Гүлдердің бәрі әдемі: раушан да, қызғалдақ та, бәйшешек те – бәрі де өзінше керемет, бәрі де адамға қуаныш сыйлайды. Біздің есіміміз де осындай керемет!

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Қызығушылықты ояту

Топқа тапсырма

Сөзжұмбақ құрастыру

Постер қорғау

Ребус

Сергіту сәті

«Халықтар» биі

Жаңа сабақ

Оқулықтағы тапсырмаларды орындау

Дәптермен жұмыс

Тест құрастыру

Практикалық жұмыс.

Ой толғаныс

БББ кестесі


Білем

Білдім

Білгім келеді





Үйге тапсырма

Берілген тапсырманы түсіндіру

Күнделіктеріне жазып беремін

Бағалау

Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау


Бағалау парақшасын толтырады.

Кері байланыс

Рисунок 795

Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады







Оқу ісінің меңгерушісі:

Пәннің аты

Уақыты:

Кабинет:

Мұғалім

Сабақтың атауы

Екі бала И.А .Крылов

Мақсаты

Күтілетін нәтиже

Мысалмен таныстыру арқылы негізгі ойды, негізгі идеяны анықтай білуге мүмкіндік туғызу.
Міндеттері
Топта жұмыс жасай білу қабілеттерін арттыра отырып, сыни тұрғыда ойлау, болған жайды жан-жақты бағалай білуге, баға бере білуге үйрету;
Достың қадірін түсінуге, қадір тұта білуге, жамандық пен жақсылықтың аражігін ажырата білуге баулу.
Күтілетін нәтиже
Топта жұмыс жасай білу қабілеттерін арттыра отырып, сыни тұрғыда ойлау, болған жайды жан-жақты бағалай білуге, баға бере білуге үйренеді;
Достың қадірін түсінуге, қадір тұта білуге, жамандық пен жақсылықтың аражігін ажырата білуді ұғынады;
әр оқушы өз-өзіне баға береді, өзіндік пайымын жасайды, тәрбиелік, тағылымдық мәнін анықтайды.
Көрнекіліктері Достық туралы нақыл сөздер. Автордың және аудармашының портреттері мен кітаптары.
Мысалдың мазмұнына ұқсас сюжетті суреттер.

Психологиялық ахуал

Психологиялық дайындық

Балалар, бір-біріміздің қолымыздан ұстап, алақан арқылы жүректің жылуын сезініп үйренген қандай тамаша, қандай қуаныш!

Сендерге шаттық шеңбері өте ұнағанын мен байқап қалдым, біздің әр саяхатымыз осылай басталады. Күлкімізбен, жақсылықпен бөлісуді үйренейік!

Біздің күлкіміз көңілді, (қолдарын еріндерінің шетіне

жақындатады)

Жеткізсін жылу мен шаттықты. (қолдарын жүректерінің

тұсына қояды)

Бөліскен жақсы ғой өмірде, (қолдарын алға созады,

саусақтары күн сияқты)

Қуаныш, мейірім, бақытты. (қолдарын екі жаққа созады).

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Қызығушылықты ояту

«Топтастыру»
-Дос дегенді қалай түсінесің?
-Достар қандай болады? Өз достарыңмен қандай қарым-қатынастасың? Кішігірім топтарға бірігу, жұпқа қосылып топ құрау.
Топта талдау. Кішігірім топтың жетекшілерін тыңдау. Әр топқа өз жұмыстарын, дос туралы өздері білетін өлең шумақтарынан үзінді оқу немесе мақал-мәтелдер айтумен толықтыруын ұсыну.
«Адал доспыз», «нағыз доспыз», «мәңгілік доспыз» топ тарға бөлініп отыру. Топқа бөлінеді. Әр топ таңдап алған қағаздарына қарап, осы сөздерге орайластыру (ассоциация) жасап, мағынасын ашады. Жұпта, топта талқылайды. Ортақ пікірлерін жариялайды. Оқушы жауабын бақылап ,бағалау
Автор туралы мәлімет:
1.Туған жері
2.Қызметі
3.Шығармалары

Сергіту сәті

«Қаражорға» биі

Жаңа сабақ

Оқулықтағы тапсырмаларды орындау

3. Зерттеу жұмысы Жазушы туралы қысқаша мәлімет беру. 
1.Туған жері
2.Қызметі
3.Шығармалары Тақырыбы: Біреуге ор қазба – өзің түсерсің
Авторы: И.А. Крылов. Аударған А.Байтұрсынұлы
Жанры: мысал
Негізгі ойы: Жақсымен жүрсең, пейіш, Жаманмен жүрсең, кейіс. Мәнерлеп, әуезді оқығаннан алған әсерлерімен бөліседі. 
Сұрақтарға толық жауап береді. Балалар ертегіні мазмұндайды.
Мағынаны тану -Федя қандай бала?
-Мысалды оқығанда сенде қандай сезім пайда болды? А) Мысалды алдын ала үш бөлікке бөліп, топтарға беру. «Кубизм» стратегиясы арқылы әр топқа бөлімін ұсыну арқылы, сол бөлімнің негізіне құрылған сұрақты да ұсыну.
Әр топ өз жұмыстарының қорытындысын сарапшыларға ауызша немесе жазбаша өткізеді.
Ә) Топта жұмыс.
Б) Топ жұмыстарын тыңдап, бағалау.
Сөздік жұмысын жүргізу.
«Венн диаграммасына» салу арқылы Федя мен Сеняға сипаттама беру. Балалар жеке жұмыс жасайды. Жұпта жұмыстарымен алмасып, бір-бірімен пікір алмасады. Ойларын толықтырады. «Автор орындығына» шығып, жұмыстарын оқиды.
Жазған ойлары мен мысал арасындағы байланысты табады.

Рефлексия

«Сыр сандық» стратегиясы -Жағдайды жан-жақты қарастырып көрелік. Ойқозғау. РАФТ стратегиясы бойынша.
-Бұл болған жағдайды кімдер жазуы мүмкін? Өздеріне рөл таңдауды ұсыну.
-Хаттарын кімдерге арнар еді?(Формасы)
-Аудиторияларын таңдау. (Аудиториясы)
Тақырыбы: «Адалдық», «Шыншылдық», «Өтірік айтпау», «Алдамау» тақырыбын таңдау. (Тақырыбы) Оқушы өз ойын алдымен жұпта, ортаға салып, тақтаға әр топтан бір оқушы шығып «Автор орындығында» қорғайды.

Екі жақты күнделік стратегиясы

Кітаптағы жазбалар

Менің жаңалығым








Үйге тапсырма

Берілген тапсырманы түсіндіру

Күнделіктеріне жазып беремін

Бағалау

Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау


Бағалау парақшасын толтырады.

Кері байланыс

Рисунок 806

Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады





Оқу ісінің меңгерушісі:

Пәннің аты

Уақыты:

Кабинет:

Мұғалім

Сабақтың атауы

Балықшы мен балық туралы ертегі А.С Пушкин

Мақсаты

Күтілетін нәтиже

Тақырыпты түсініп оқу арқылы біледі, тапсырманы оындай білуге үйренеді, тамаша ерекшеліктерге баға беруге топпен үйренеді, сөздік қорын байыту, қиялын дамытады

Психологиялық ахуал

Психологиялық дайындық

«Жүректен - жүрекке» шеңбері

Әрбір еркелетіп айтатын есім гүлге ұқсайды. Гүлдердің бәрі әдемі: раушан да, қызғалдақ та, бәйшешек те – бәрі де өзінше керемет, бәрі де адамға қуаныш сыйлайды. Біздің есіміміз де осындай керемет!

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Қызығушылықты ояту

Топқа тапсырма

Сөзжұмбақ құрастыру

Постер қорғау

Ребус

Сергіту сәті

«Халықтар» биі

Жаңа сабақ

Оқулықтағы тапсырмаларды орындау

Дәптермен жұмыс

Тест құрастыру

Практикалық жұмыс.

Ой толғаныс

БББ кестесі


Білем

Білдім

Білгім келеді





Үйге тапсырма

Берілген тапсырманы түсіндіру

Күнделіктеріне жазып беремін

Бағалау

Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау


Бағалау парақшасын толтырады.

Кері байланыс

Рисунок 795

Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады



Оқу ісінің меңгерушісі:

Пәннің аты

Уақыты:

Кабинет:

Мұғалім

Сабақтың атауы

Түймедақ Х.К Андерсен

Мақсаты

Күтілетін нәтиже

Х.К.Андерсен туралы,түймедақ гүлі туралы мағлұмат алады.Түймедақ ертегісінің мазмұнын түсініп ,негізгі идеясымен мазмұнын ашады.

Міндеттері:1) Оқушыларды өз ойын жинақтай алуын, еркін жеткізуін, белсенділігі мен іздемпаздығын дамыту, сабақта алған білімдерін, тиімді қолдана білуін дамыту.


Психологиялық ахуал

Психологиялық дайындық

«Жүректен - жүрекке» шеңбері

Әрбір еркелетіп айтатын есім гүлге ұқсайды. Гүлдердің бәрі әдемі: раушан да, қызғалдақ та, бәйшешек те – бәрі де өзінше керемет, бәрі де адамға қуаныш сыйлайды. Біздің есіміміз де осындай керемет!

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Қызығушылықты ояту

Топқа тапсырма

Сөзжұмбақ құрастыру

Жұппен түймедақты топтастырыады.Пікір алмасады .

 Қорғайды

Толықтырады.

 Бір жұп жауаптарын бергенде келесі топтар қысқаша түрде өздерінің дәптерлеріне жазып отырады. Бірін-бірі бағалайды.


Сергіту сәті

«Халықтар» биі

Жаңа сабақ

Оқулықтағы тапсырмаларды орындау

Мәтінді 4-топқа бөліп беру.

1) мәтінді үй тобында оқиды,мазмұнтайды, талдайды.

2) басқа топтарға барып түсіндіреді,талдайды,мағлұмат алады.

3) бастапқы топқа қайтып келеді,толықтырады, қорғайды.

бағалау парақтары беріледі.


Ой толғаныс

"гүлдер"туралы эссе жазу

БББ кестесі


Білем

Білдім

Білгім келеді





Үйге тапсырма

Берілген тапсырманы түсіндіру

Күнделіктеріне жазып беремін

Бағалау

Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау


Бағалау парақшасын толтырады.

Кері байланыс

Рисунок 795

Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады





Оқу ісінің меңгерушісі:

Пәннің аты

Уақыты:

Кабинет:

Мұғалім

Сабақтың атауы

Филипок Л.Н.Толстой

Мақсаты

Күтілетін нәтиже

Тақырыпты түсініп оқу арқылы біледі, тапсырманы оындай білуге үйренеді, тамаша ерекшеліктерге баға беруге топпен үйренеді, сөздік қорын байыту, қиялын дамытады

Психологиялық ахуал

Психологиялық дайындық

«Жүректен - жүрекке» шеңбері

Әрбір еркелетіп айтатын есім гүлге ұқсайды. Гүлдердің бәрі әдемі: раушан да, қызғалдақ та, бәйшешек те – бәрі де өзінше керемет, бәрі де адамға қуаныш сыйлайды. Біздің есіміміз де осындай керемет!

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Қызығушылықты ояту

Топқа тапсырма

Сөзжұмбақ құрастыру

Постер қорғау

Ребус

Сергіту сәті

«Халықтар» биі

Жаңа сабақ

Оқулықтағы тапсырмаларды орындау

Дәптермен жұмыс

Тест құрастыру

Практикалық жұмыс.

Ой толғаныс

БББ кестесі


Білем

Білдім

Білгім келеді





Үйге тапсырма

Берілген тапсырманы түсіндіру

Күнделіктеріне жазып беремін

Бағалау

Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау


Бағалау парақшасын толтырады.

Кері байланыс

Рисунок 795

Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады





Оқу ісінің меңгерушісі:

Пәннің аты

Уақыты:

Кабинет:

Мұғалім

Сабақтың атауы

Өз бiлiмiңдi тексер. Мазмұндама жаз немесе бөлiмге байланысты

сурет сал

Мақсаты

Күтілетін нәтиже

Шығарма жазуға баулу. Ой белсенділігін дамыту,сауаттылыққа,білімділікке тәрбиелеу.

Психологиялық ахуал

Психологиялық дайындық

Біз балдырған баламыз,

Құстай қанат қағамыз.

Дүниені аралап,

Оқып білім аламыз.

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Қызығушылықты ояту

Жер көгерді дегдіді, 
Жасыл барқыт жамылып. 
Бәйшешегі түрленді, 
Иіс майын жағынып. 
Қарды ерітіп өкпек жел 
Қақты көктеп қоңырауын. 
Мұз аралас ақты –сел, 
Жауып жердің омырауын. 
«Төрт мезгіл» ертегі оқып беру. 
Ойын «Кім тапқыр?» 
Суреттен мезгілдерді тапқызу.

Сергіту сәті

Мақал-мәтелдер жаттап үйренейік. 
1.Қыс азығын жаз жина. 
2.Көктемде түскен бір дән. 
Күзде мың дән болады. 
3.Қыс қарлата келеді, 
Көктем жауындата келеді. 
Суретке қарап тыңдайды. 
Өлеңді қайталап айтады. 
Ертегі тыңдайды. 
Ойын ойнайды.

Ой сергітеді,шашағандары

басылады

Ой толғаныс

«Көктем» тақырыбында мазмұндама жазу

Әңгімелесу

Шығармашылыққа тапсырмалар

1-топ

«Көктем гүлдері» суреттер салу

2-топ

«Көктем сәні неде?» сурет салу

Үйге тапсырма

Қайталау

Күнделіктеріне жазып беремін

Бағалау

Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау


Бағалау парақшасын толтырады.

Кері байланыс

Рисунок 1

Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады







Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!