Form:
10
Сабақтың
тақырыбы:Keeping
fit
Сабақтың
мақсаты:
Оқушыларға денсаулықты сақтау
үшін не істеу керектігі жайлы кеңестер айту.Олардың
тыңдау,жазу,есту қабілеттерін дамыту.Ағылшын тіліне деген
қызығушылықтарын арттыру, “Should” модальді етістігі туралы өткен
материалдарды жаңғырту.
Әдістері:сұрақ-жауап,миға
шабуыл,топтық жұмыс
Көрнекілігі:жұмыс
парақшалары,грамматикалық кестелер жазылған
таблицалар,слайдтар
Оқулық:Ағылшын тілі 10
сынып.Аяпова Т. Әбілдаева З. Тұтбаева Ж.
Қосымша:Интернет
материалдары
Сабақтың
барысы:
Сабақтың
бөлімдері
|
Мұғалімнің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
I.Organizationmoment
-Сәлемдесу,оқушыларды
түгендеу
-Сыныпты топқа
бөлу,топ басшыларын сайлау,бағалау парақтарын
тапсыру
-Сабақтың тақырыбын
таныстыру
|
1)
-Good morning
students!
-How are
today?
-Who is on duty
today?
-Who is absent
today?
2)The theme of our
lesson “Keeping fit”
3)What should we do to keep
fit?
|
-Good
morning,teacher!
-We are
fine
-I
am
-All are present or (name) is
missing
|
Warming
up
-Оқушылардың тілін сындыру
мақсатында қысқаша өлең айту
|
-Let`s sing
togother:
Head and
shoulders,knees and toes,knees and toes,It`s my body…Eyes and ears
and mouth and nose,mose and nose,It`s my
body…
Ankles,elbows,feet and
seat,It`s my body…
|
Students must sing the song
with teacher
|
II.Brainstorming
Өткен тақырыптар бойынша «миға
шабуыл» әдісі арқылы оқушылардан адамның дене мүшелерінің
суреттерін қораптан алып,ағылшын тіліндегі баламасын
сұрау
|
-Now students I will give you
some pictures and you must take from the box and name these. Let`s
begin
|
Foot
Head
mouth
eye
teeth
Ears
Fact
Shoulders
Toes Lip
Leg
|
III. Main
part
New
lesson-Жаңа
сабақ
|
-Dear students! Today we have
an interesting lesson. Look at the interactive board,
please.
-What are these
pictures mean?
-Which 2 do you think are the
most important?
|
Students
answers
|
IV.
Vocabulary.
|
Avoid-айналып
өту
Freak-жанкүйер
Germ-микроб
Oxygen-оттегі
Seed-тұқым,дән
Dumb-bell-гантель
Eyesight-көру,көру
қабілеті
|
Students
must write these words on the
notebook.
|
Listening
|
Keeping
Fit
-
Good health is not
something we are able to buy at the chemist’ and we can’t depend on
getting it back with a quick visit to the doctor when we are ill,
either. WE often ruin our health by poor diet, stress, bad working
environment and carelessness. By keeping fit, changing bad habits
or the surrounding conditions we can make our body last without
major problems. And what are the ways to keep
fit?
-
First of all you
must miss no chance of outdoor activities as an antidote to our
sedentary lives. Skating or skiing in winter and swimming in summer
must become part of your everyday life. Second, exercise. You must
exercise whenever you can- in the morning or in the evening. Third,
regular meals are a must if you want to keep fit. Try to avoid
going without any food for
hours.
-
Nowadays , health specialists
promote the idea of wellness for everybody. Wellness means
achieving the best possible health the limits of your body. One
person may need fewer calories than another. Some people might
prefer a lot easier exercise to more strenuous
exercise.
|
Students must listen
to the text and read , translate in
groups
Group 1-
1st
paragraph
Group
2-2nd
paragraph
Group
3-3rd
paragraph
|
|
My question: “ What are the
ways to keep fit?”
|
They must draw or write their
opinions on the posters ( in groups ). Then they`ll come to
blackboard and describe it.
|
|
Should пайдалы ақыл кеңес бергенде
қолданылады.
You should take an
umbrella.
You shouldn`t sit in
front of the TV.
Should I
go?
|
Students choose the cards and
complete the sentences.
|
(Way ahead 4. Task
7,8)
|
Let’ s do exercises from the
blackboard: Should or
shouldn’t?
|
|
|
|
|
Writing
|
1.Write sentences
with should+ the words in the
boxes
2.Complete the
sentences with should or
shouldn’t
3.Write some tips a healthy
diet. Use should and should and should and shouldn’t in the
sentences
|
Students choose the cards and
answer them or do it in the
blackboard
|
V.
Conclusion
|
-Look at the
blackboard. Here a poster. You must tick on the steps how you have
understood today’s lesson.
GOOD
NORMAL
BAD
|
|
VI. Giving
marks
|
I Iiked your work at the
lesson. Give me please your marks sheets. I’II compare with
captain’s marks and give. (excellent, good,
satisfactory)
mark
to…
|
|
VII.Homework
|
-Right down your
homework. At home you’ll write the essay on the topic ‘’How to keep
fit’’.
-exercises:5,6 on page
156
|
|
VIII.Reflections
|
Your
reflections:
-Now, students, tell me
please, did you like the
lesson?
|
-The lesson
was...... because……
-I feel …… myself during the
lesson
|
IX/The
end
|
The lesson is
over.
Goodbye!
|
-Good bye,
teacher!
|