Тұсау-кесер | Үй тапсырмасын сұрау: І топ крахмал, ІІ топ целлюлоза,Үй тапсырмасын қайталап шығуға 2 минут уақыт беріледі.Топтарға сұрақтар қойылады.І топқа:Крахмал макромолекуласының қарапайым буыны?Крахмал қандай полисахаридтерден құралған?Крахмал табиғатта қандай заттардың құрамында және қанша мөлшерде кездеседі?Крахмалға салқын және ыстық су қалай әсер етеді?Крахмалға қандай зат сапалық реакция болып табылады?Крахмалды неден және қалай алуға болады?Крахмалдан сірне қандай жағдайда алынады және ол не үшін қолданылады?Тағамдық крахмалдың гидролизденуі қайдан басталып, қалай жалғасады?Гликоген дегеніміз не, ол қайда жиналады?Крахмал өнеркәсіпте қандай мақсатта пайдаланылады?ІІ топқаЦеллюлоза қайда, қанша пайыз кездеседі?Целлюлозаны басқаша қалай атайды?Целлюлозаның крахмалдан басты айырмашылғы қандай?Адамдар мен кейбір жануарлар не себепті целлюлозаны азық ретінде пайдаланбайды?Целлюлоза не себептен эфирлену реакцияларына түсе алады?Целлюлозаның толық және толық емес нитраттары қандай салаларда қолданылады?Целлюлозаның молекулалық массасы шамамен қандай болады?Ацетатты талшық дегеніміз не?Ол қалай алынады?Целлюлозаның қолданылуы? | Үй тапсырмаларын жекелей қайталап өтеді, мұғалімді мұқият тыңдай отырып сұрақтарға жауап береді.
-α-глюкоза-амилоза(түзу тізбекті), амилопектин (тармақты)-күріште-80%, бидай мен жүгеріде-70-75%, картопта-20%;-иод (сия көк түс береді);Жүгеріден, картоптан, ұсақтап турап, сумен шаяды;-толық гидролизденбесе, кәмпит, мармелад, джем, тосап;-ауызда, асқазанда, ішекте, қанға сіңеді;-Жануар крахмалы, бауырда;-глюкоза, этил спирті, ацетон, лимон қышқылы, қағаз, картон өндірісінде;
-Мақта талшығында-98%, ағаш сүрегінде -50%, шөпте 10-25%;-клетчатка;-β глюкоза қалдықтары;-қорыта алмайды;-гидроксил топтары болғандықтан (үш);-қопарғыш заттар (түтінсіз оқ-дәрі), сырлар, лак;-мақтада-1,7млн, зығырда-6млн;-жасанды жібек, жылу әсерінен еріткіші ұшып кетіп, -жіңішке жылтыр жіпшеге айналады;-мақта, зығыр, арқан, қағаз, картон, этанол, кқксағыз, сіркесу, қопарғыш заттар, жасанды жібек алуда т.б. |
Негізгі бөлім | Венн диаграммасы Крахмалмен целлюлозаның ұқсатықтары мен айырмашылықтарын жазу керек.Үй есептерінің шығарылуы тексеріледі.
Жаңа сабақ: Көмірсутектер мен оттеті органикалық қосылыстары арасындағы генетикалық байланыстар.Тақырыпты оқып шығуға кеңес беріледі.а,ә сызбанұсқаларын дәптерлеріне жазып алу тапсырылады.
І топқа б)CaC2→C2H2→C6H6→C6H5Cl→C6H5OHІІ топқа в)Al4C3→CH4→CH3Cl→C2H6→CO2Жеке оқушыға г)CO2→C6H12O6→ C2H5OH→C2H4→ C2H5Cl→C4H10
Оқушыларды орындағандарын жекелей тексеріп өтті, түсінбей отырған оқушылар бағыт-бағдар береді.
Тапсырмалар жинағынан қосымша тапсырмалар беріледі.
| Әр топтан оқушылар шығып Венн диаграммасын толтырады.Дәптерлерінен үйге берілген есептің шығарылуын көрсетеді.Тақырыпты дәптерлеріне жазады.Тақырыпты өз беттерімен оқып шығады.Сызбанұсқаларды дәптерлеріне көшіріп жазып алады.Ітоп:CaC2+2H2O→C2H2+Ca(OH)23C2H2→C6H6C6H6+Cl2→C6H5Cl+HClC6H5Cl+NaOH→C6H5OH+NaClІІ топқа:Al4C3 +12H2O →3CH4+4Al(OH)3CH4+Cl2→CH3Cl+HCl2CH3Cl+2Na→C2H6+2NaCl2C2H6+7O2→4CO2+6H2OЖеке оқушыға:6CO2+6H2O →C6H12O6+6O2C6H12O6→ 2C2H5OH+2CO2C2H5OH→C2H4+H2OC2H4+Cl2→ C2H5Cl+HCl2C2H5Cl+2Na →C4H10+2NaCl |