Қолдану
Критериалды бағалау туралы
түсінік қалыптастыру.
Кез-келген мұғалім
критериалдық бағалауды қолданбас бұрын оның өзіне тән
терминологиясын толық меңгерген жөн. Сондықтан біз критерий деген
сөздің мағынасын өзіміз түсінуіміз қажет.
Критерийлер - оқытудың міндеттерін
жүзеге асыратын өлшемдер, атап айтқанда, оқушылар жұмыс барысында
орындайтын іс-әрекеттер тізбесі.
Критериалды
бағалау – бұл оқушылардың білім
мазмұны мен мақсаттарына сай, оқу-танымдық құзыреттілігін
қалыптастыруда нақты анықталған, ұжыммен қалыптастырылған, алдын
ала оқушылардың барлығына белгілі, білім жетістіктерін бағалауға
негізделген үрдіс.
Дескриптор-оқушыны әр критерий бойынша
сатылы түрде нәтижеге жету деңгейін сипаттайды, және оны белгілі
ұпаймен бағалайды.
Рубрика-өтілген тақырып бойынша
оқушылар білімін бағалау критерийлер жиынтығы.
Ол қандайда бір тақырыпты
зерттеу мақсаттарымен анықталады.
Рубрика-
Критерий-Дескриптор
Рубрика- білім алушы не үшін оқитынын
көрсетеді.
Критерий- білім алушы нені үйрену
керектігін байқатадды.
Дескриптор-білім алушы қалай жоғары
нәтижеге жете алатынын көрмсетеді.
Критериалды бағалау
жүйесінің міндеттері
Танымдық қабілеттерін, сыни
ойлауын, есте сақтауын, оқушылардың оқу- танымдық әрекеттерін
орындауға икемдеу
Оқушылардың оқуға ынталарын
арттыру,бағалауға деген теріс,кері ұғымдарын жою,оқу барысында
жауаптарды талдау, сараптаудағы белсенділігін
арттыру
Оқушылардың білімдерін
жүйелеу,бекіту,тереңдету.
Есте сақтауды бекіте
түсу,оқушыларды шыдамды болуға және өзін ұстай білуге
үйрету.
Оқушының сабаққа
қызығушылығын, белсенділігін арттыруы. Бағаға қарсы теріс
көзқарастың болмауы.
Оқушы білімінің жүйеленуі,
тереңдеуі, есте ұстауы. Оқушыны табандылық пен шыдамдылыққа
тәрбиелеу.
Оқушының білім алу үдерісін
қадағалап, дәл және жедел түрде сапалы білім алғаны жөнінде кері
байланыс ақпараттың алуы.
Оқушының барлық жұмыс түрлерін
бағалауы.
Тапсырма: «Сиқырлы - Жаңа
Жыл!» тақырыбында топ мүшелерін
кіріктіре отырып, ертегі құрастыру.
Топ өз ара
бағалайды. Сонан соң критерий
бойынша бағалату.
Топ
ішінде бағалау арқылы 2- 3 сурет таңдап алынады. Қатысушылар
критерии құрайды.
Критериалды бағалауды үйрету
арқылы логикалық ой шеберлікке, іскерлік дағдыға, уақытты ұтымды
пайдалануға дағдыландыру.
Бағалау
критерийі
|
Дескриптор
|
Балл
|
Тақырыпқа сай
болуы
|
Тапсырманы тақырыпқа сай
ұйқастырады;
мәтінде қиял-ғажайып құбылысын
түрлендіреді;
көркемділік ерекшелігіне сай
құрады
|
1
1
1
|
Құрылымдық
ерекшелігі
|
мазмұнын
ашады;
идеялық мәнін жеткізе
алады;
|
1
1
|
Маңызы
|
. тәрбиелік маңызын
көрсете алады;
|
1
1
|
Барлығы
|
|
7
|
«Аяз Ата» суретін
салу.
Бағалау
критерийі
|
Дескриптор
|
Балл
|
Тақырыпқа сай
болуы
|
«Аяз Ата» шапаның
болуы;
«Аяз Ата» сақалының
болуы;
«Аяз Ата» қолындағы таяғының
болуы;
|
1
1
1
|
Ерекшелігі
|
Аяз атаның ұшатын шанасы ның
болуы;
«Аяз Ата» сыйлығының
болуы;
|
1
1
|
Барлығы
|
|
5
|
|