Мағжан Жұмабаев
ЕлгееңбегінсіңіргенЕр қымбат.
Ердіңелгебағасы-қаныбірболудаемес,
жаныбірболуда...
қуаныш-қайғысыортақболуда
Мағжан
ерекше дарын иесі
сыршыл суреткер
өлеңдеріндегі
түркішілдіксарын
Саясаткер,
Аудармашы
Абайдан кейінгі ұлы
ақын
прозасы«Шолпанның
күнәсі»
шығармаларындағытарихи
бейнелер«Батыр Баян»
«БАТЫР БАЯН» поэмасы
•Батыр Баян-поэманыңбас кейіпкері.
•Ноян-Батыр Баянныңінісі.
•Құралай-қалмақжауынгердіңқызы.
•АбылайХан-Қазақхалқының Ұлыханы.
«БАТЫР БАЯН» поэмасы
талқылау, талдау, пікір айту, сыни пікір айту, ұсыныстар...
1.Поэманың тарихқа қатысы бар ма? Болса қай замандағы, қандай тарихи оқиға?
2.Қазақ ұлтына тән қандай қасиетті, құндылықты, сапаны, мінезді көрдіңіз? Сіздің ойыңыз... Қазіргі
құндылықтар туралы не айтасыз?
3.Автордың көркемдік ойлау, кейіпкер образынашу деңгейіне баға беріп көріңізші. Егер сіз осы поэманы
жазсаңыз, сюжетіне не қосар едіңіз?
4.Баян бейнесін ақын қалай сомдады, қалай ашты деп ойлайсыз? Баяннан қандай мінез сапаларын
көрдіңіз?
5.Негізгі кейіпкер Баянды түсінген, түсінбеген кезіңіз болды ма? Оның әрекеті (қылымысы) туралы не
айтасыз?
6.Ал ақынның Баянға деген, оның әрекетіне деген бағасы, үкімі қандай?
7.Жалпы тарихи шығармалар бүгінгі оқырмандарға керек пе? Не үшін?
8.Қорытынды. Өзіңізге осы шығарма не берді?
ЛАУЛАЙДЫ ӘР ЖҮРЕКТЕ МАҒЖАН
ОТЫ
•Поэзия деген құдіретті сезіне алдыңыз ба?
•Өлеңнің адам мінезіне, психикасына әсері бар ма?
•Мағжан сіздің есіңізде қандай бейнесімен, мінезімен, т.б қасиеттерімен
сақталады?
•Алаш рухын сезіне алдыңыз ба? Ол рух тарихта болған, қалды деп
ойлайсыз ба? Әлде....
•Мағжан қазақ жұртын қоғамдық-әлеуметтік, саяси қайшылықтар мен
мешеуліктен алып шығатын жолды көрсете алды ма?
Мағжан ұлттық құндылықтарды
қалай насихаттады, өшпес мұра
қалдырды ма?
•Мағжанның ұлт мүдесіне арналған өмірлік мұраттары:
•Азат ел болу (Ресейлік отаршылдық), әлеуметтік теңсіздік;
•Ұлттық сана, ар-ождан, рухани тазалық;
•Оқу-білім, өнер,зиялыоқыған азаматтың халқы үшін қызмет жасауы;
•Мұсылман дініне адалдық
Мағжан ел тағдырын, ұрпақ қамын
ойлаған патриот
•Қазақтың тағдыры, келешекте ел болу да мектебінің қандай негізге барып
құрылуына тіреледі.
•Мектебімізді таза, сау, берік һәм өз жанымызға (қазақ жанына) қабысатын,
үйлесетін негізге құра білсек, келешегіміз үшін тайынбай-ақ серттесуге болады.
Сондай негізге құра алмасақ, келешегіміз күңгірт.
•Мектебімізге негіз саламыз дегенде ескеретін іс: соңығыкезде соқыр еліктеу
ауруы біздің жанымызға сіңіп барады.
•Қазақ жанын қайшылап отырып, жат қалыпқа салмақшымыз.
•Адам жанын байлап, машинаның құрбаны қылуға ұмтылу –адамзат
дүниесінің соңғы ауруы.