Ұйымдастыру
іздестіру
Жаңа
сабақ
Зертханалық
жұмыс
Дидактикалық
ойын
|
Магниттіліктің пайда
болуы ертеректен белгілі, алайда оны түсіндіру біраз уақыт бұрын
ғана мүмкін болды. Бір аңызға сәйкес Магнус есімді қария өзінің
таяғының темір ұшы қызықты тасқа тартылғанын
байқайды. Содан бері сол ерекше тасты “Магнус тасы”
немесе магнит деп
атап кеткен деседі.
Барлық заттардың нақты магниттік
қасиеттері болады. Темір, кобальт, никель жақсы магниттелетін
материалдарға жатады. Тұрақты магниттің екі магниттік полюсі
болады: солтүстік (N) және оңтүстік
(S). Аттас полюстер бірін-бірі тебеді,
ал аттас емес полюстер тартылады.
Электромагнит
— өзінен электр тогын өткізгенде магниттік
қасиеттері бар заттарды тартатын құрал. Әдетте ол ферромагнитті
өзекшеден және орамнан тұрады.
Магниттер.
Оқушылардың назарын суретке
аударып, сұраймын:
— Суретте қандай заттар
берілген?
-Өз үйлеріңде магниті бар
қандай заттар бар?
Осыны жұпта талдауды
сұрау Оқушылардың жауаптарын
тыңдау
-Ал,балалар,қазір
мен сендерге сиқырлы қолғап көрсетемін.Ол қолғаптың ішінде заттар
бар.Қазір біз осы магниттің көмегімен сол заттарды
шығарамыз./магнитті қолғаптың сыртымен жүргізіп бір-бір заттан алып
шығамын./
-Қалай балалар
көрдіңдер ме, олар магниттің сиқырымен сыртқа шықты.Ал магнитке
қандай заттар тартылмайды.Қолғаптың ішінен магнитке тартылмаған
заттарды алып көрсетемін.
-Осыдан балалар
мынадай қорытынды шығаруға
болады.
Магнитке тек қана
металлдан жасалған заттар ғана тартылады.Ал
шыныдан,пластмассадан,мата,қағаз магнитке тартылыс күші
жоқ.
-Осы тұжырымдаманы
есте сақтап қояйық.
Магниттік
қасиеттер. Осы
заттардың барлығына ортақ не бар?
Магниттің осы
қасиетін қалай атауға
болады?
-Қазір мен сендермен ойын
ойнаймын.
Мына қойылған заттарды
атаңдаршы.
Ендеше ортаға бір оқушыны
шақырайық.Ол оқушы бізге тартатын заттарды бір бөлек,тартпайтын
заттарды бір-бөлек жинап
берсін.
|
-шеге,қарындаш,,
қасық,инелер,
циркуль,аквариум
тоңазытқыш есігі,шахмат,магниттік тақтамен әріптер
т.б
балалар жұптасып та,жеке де жауап
береді.
Қолғаптан шыққан заттарды балалар қолмен ұстап
көреді,аттарын атайды.
Магнитке тартылмаған заттарды
атайды.
Тұжырымдаманы барлығы хормен
қайталайды.
Оқушылар ол заттар
металдан жасалған немесе металл бөлшектері бар деген қорытындыға
келе алады.
Тартылыс күші
бар.
-доп,скрепка,
пирамида,машина,құлып.
Оқушы заттарды топтап
бөледі.
|