Материалдар / Мақал-мәтел
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Мақал-мәтел

Материал туралы қысқаша түсінік
Жеңіл ақыл- ой кемістігі бар оқушыларға арналған
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Қазан 2020
642
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

«Бекітемін» Оқу ісінің меңгерушісі:

Пән: Сөйлеу тілінің даму кемшіліктерін түзету

Күні:24.02.2020

Сынып: 4 «А»

Мұғалімі: Зоханова Ә.С

Қатысқандар саны: 1


Сабақтың тақырыбы

Мақал - мәтел

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

4.1.7.10 нақты және абстракциялық мәні бар сөздерді белсенді сөздік қорына еңгізу

Сабақтың мақсаттары

Жаңа білімді түсінеді.Анық сөйлеу арқылы, тақырыпты талқылайды

Ресурстар

Қосымша материал ,сергіту сәті,

Бастапқы білім

Өз өмірі жайлы әңгімелей алады

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет

Ресурстар

Сабақтың басы

5 минут

Амандасу

Берілген өлеңді түрлі эмоциямен айту. (көңілді, көңілсіз, ашулы)

Бірінші күн- дүйсенбі

Екінші күн – сейсенбі

Үшінші күн – сәрсенбі

Төртінші күн — бейсенбі

Бесінші күн — жұма

Алтыншы күн- сенбі

Жетінші күн- жексенбі.

Сабақ мақсатымен таныстырып өту.



Эмоция салу














Үй тапсырмасы 5 мин

Өз өмірің туралы әңгімелеу

Әңгімелей алу

Сабақтың ортасы

20 мин









































3 мин









































Моторика

Бүгінгі өтетін сабағымыздың тақырыбы мақал- мәтелдер.

Мақал –мәтелдер қазақ тілінің байлығын, көркемдігін ашып көрсететін тілдегі сөздер тобының бірі. Жалпы ережесі анықталған қағидалар айтылады, түрі жағынан тілге жеңіл, құлаққа жағымды дыбысқа, ырғақ ұйқасқа құрылған, көбінше көркем тілмен – өлеңмен өріледі. «Мақал-мәтел  - егіз жанр, туыс жанр» дейді Б. Адамбаев. Дегенмен, мағынасына, құрлысына, атқаратын қызметіне қарағанда, әрқайсысының өзіне тән ерекшеліктері бар.  

                       Мақал

                        Мәтел

Тиянақталған бір ойды білдіреді, өз алдына тұрып та дербес мағына  береді. Тәрбиелік мәні бар, ақыл-нақыл сипатында айтылған сөздер. Әке-асқар тау, шеше –қайнар бұлақ. Кең болсаң, кем болмайсың.

 Тиянақты ойды білдіре алмаайды, тек белгілі ойды, пікірді ажарлау, айқындау үшін қолданылады. Ой – пікірді бейнелеп, тұспалдап, ишаралап тұратын сөздер. Біреу тоңып секіреді, біреу тойып секіреді.

Құрлысы жағынан екі бөлімді болады.

Көбіне бір бөлімді болып келеді. Еріншекке бүгіннен ертең оңай

Ой неғұрлым ашық айтылады

Батыр туса-  ел ырысы, жаңбыр жаусы-жер ырысы.

Ой- мағына ишара, тұспал түрінде беріледі. Көп түкірсе  - көл

1-тапсырма

Мақал-мәтелдер жинағынан еңбек, кітап, білім, т.с.с мақал-мәтел таба алу

2-тапсырма

Берілген мақал-мәтелдерді аяқта, мағынасын түсіндір.

Еңбек түбі —...,
2. ... сомың болғаншы, ... досың болсын.
3. Көз —..., қол — ...
4. Баланы..., әйелді ..

3-тапсырма

Жұмбақтар сөлесе... (мен айтқан жұмбақтың шешуін тауын, сол жауап сөзі бар мақал мәтел айтылу керек , сонда  ғана жеңуге мүмкіншілік бар)

Судан шығады, судан қорқады (тұз)

Зер-зер кілем зер кілем (жер)

Жаны жоқ болса да ақылды адам сияқты (кітап)

Сергіту сәті: «Бір оңға,бір солға»

4-тапсырма

Сөздік қорға өмірге нақты мәні бар мақал – мәтел енгізу. Жаттатқыза алу

5-тапсырма

« Мақал қалай шықты?» 

  Ертеде еріккен хан уәзірлерін шақырып:

- Ертеңге дейін маған мақал шығарыңдар. Егер бұйрығым орындалмаса, бәріңнің де бастарыңды аламын,- депті. Уәзірлер не істерін білмей дал болыпты. Көшеге шығып, бір адамды ұстап алыпты да:

- Тез, бізге бір мақал шығарып бер ,-депті Әлгі адам мақал шығара алмапты. Бірақ өз жандары үшін дал болған уәзірлер оны өзенге апарып, суға батыра бастапты. Әлгі сорлының жаны көзіне көрініпті, әбден жаны қиналған адам :

- Мені ханға апарыңдар. Сендерді де өзімді де өлімнен құтқарамын,- депті. Уәзірлер оның айтқанын орындапты. Сондағы шыққан мақал мынау екен: «Көп қорқытады, терең батырады»... Сондықтан мақал-мәтелдер жайдан-жай емес, өмірден алынға-

нына көздерің жетті ме?


Бірнеше реттік суретті сұқ саусағын суға батыра отырып, суретті бояу.




Мақал – мәтел туралы түсінік қалыптастыру




























Іздену



Мақалды аяқта






Жұмбақ шешу






Сергіп алады


Сөздік қор



Ертегі













Моторикалық жаттығу

Сабақтың соңы

минут

5 мин













Бағалау

— Мақал-мәтелдер туралы не білдік?
— мақал мен мәтел айырмашылығы?
— тәрбиелік мәні неде?
— мақал-мәтел сөздерінің орнын ауыстыруға бола ма?

Рефлексия

Бүгінгі сабақта болған көңіл – күйді бас бармақ саалынған суреттер арқылы бағалау.

Оқушыны бағалау.





Үйге тапсырма

2 мин

Еңбек туралы мақал-мәтел жаттап келу




Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!