Балаларды кітап оқуға
қызықтыру
Кітап оқу
баланың ой - өрісін кеңейтеді, ойлауға үйретеді, сөйлеу қабілетін,
есте сақтауын, қиялын дамытады, танымдық және дамытушылық қызметін
анықтайды. Баланы кітап оқуға көбірек баулу және пайдалы оқу үшін,
ең басты балаларға кітапты сүюге көмектесіп, алдын ала бос
уақытында оқитын кітаптарының тізімін белгілеп, оны ата - анасы
өздері ұсынуға болады. Баланы жас кезінен кітапты құрметтеуге және
оны күтіп ұстауға баулыған жөн. Сондай - ақ, білімнің бір көзі –
балалар басылымы. «Айгөлек», «Балдырған», «Мөлдір бұлақ», «Ақ
желкен» журналдарына алып, оқып отырса, баланың білімі мен танымы
талабына сай болады.
Бүгінгі таңда жас ұрпаққа
берілер білім мен тәрбиенің өз мәнінде сапалы болуы бірінші кезекте
тұрғаны анық. Осыған орай еліміздегі бірден - бір рухани қазына
ордасы – мектеп кітапханасы. Мектеп кітапханасы – кітап арқылы
оқушылардың жан - жақты білім алуымен қатар, патриоттық рухта
тәрбиеленуіне, саяси сапасын қалыптастырып, ғылыми, кәсіби, мәдени
дәрежесінің дамуына әсер ететін бірден - бір әлеуметтік орын.
Кітапханаға оқушылар келіп, қажетті әдебиеттерін жазғызып алып
отырады, білімдерін толықтырады. Біздің жауапкершілікті міндетіміз:
кітаптарды насихаттаудың түрлі формалары мен әдістерін ұйымдастыру
арқылы оқырмандардың кітап оқуға қызығушылығын арттыру, жан - жақты
дамыған баланы тәрбиелеуге жәрдемдесу. Оқушының ойлау қабілетін
қалай дамытуға болады? Оқушылардың білімге қызығушылығын оятуға не
әсер етеді? Осы сұрақтарға тек педагогтар ғана емес, сонымен қатар
кітапханашылар да ойлануда. Балалармен тәрбие жұмысын жүргізуде
кітапхананың ерекше маңызды болатын себебі: бала кезде оқыған кітап
көңілге ұялап қалады, бүкіл өмір бойына өзінің ізін
қалдырады.
Кітап оқу мәселесі бүкіл ұлтты толғандыруға
тиіс. Кітапқа деген құштарлық – бұл тек кітапханашының ғана жұмысы
емес, сынып жетекшісінің және ересектердің де жауапкершілікті
болуы. Жастардың рухани дүниесіне де көп көңіл бөліп, көркем
әдебиеттерге деген қажеттілікті арттырып, оқуға ынталандыруымыз
керек, кітап оқуды насихаттау үшін жоғарғы деңгейде кітапханалық
сабақтар, кездесулер, ауызша журналдар, сайыстар, ертеңгіліктер
ұйымдастырып, оқырмандар сусындайтындай, ой - пікір туғызатындай
етіп өткізу. Кітапхананы шынайы мәдениет ошағына айналдыру.
Сондықтан мәдени ошақтарды жандандыру, оның ішінде балаларға қызмет
көрсететін мектеп кітапханаларының еңсесін көтеру, дәстүрімізді
сақтай отырып, өскелең ұрпақтың білімін, рухани байлығын арттыру,
тиімді ақпаратпен қамтамасыз ету өз
қолымызда.
Баланы кітап оқуға
қызықтыру – үлкен шаруа. Себебі барлық бала бірдей кітаппен дос
емес. Назарыңызға үш түрлі тәсіл мен қағидаларды
ұсынамыз.
1. Кассиль
тәсілі
Кассиль тәсілі – баланы кітапқа
қызықтырудың танымал әдісі. Бұл оқи алатын, бірақ кітап оқуға құлқы
жоқ балаларға арналған. Кассиль тәсілі бойынша, ата-ана кітапты
баламен бірге оқып бастап, қызық жеріне келгенде үй шаруасын
сылтауратып баланы жалғыз қалдырып кетуі керек. Кітаптың қызығын
көрген бала оны соңына дейін оқып бітіретіні анық. Мұндайда ата-ана
баланың өз бетімен оқып бітіргенін мақтап, ынталандырып отырғаны
жөн.
2. Искра Даунис
тәсілі
Психолог Искра Даунистің бұл тәсілін
басқаша "сүйікті кейіпкер хаты" деп те аталады. Бала таңертең
оянғанда бөлмесіне оның сүйікті мультфильм кейіпкері (мысалы
Карлсон) хат қалдырғанын көреді. Хатта Карлсон балаға сыйлығы бар
екені және оны қай жерге жасырып қойғаны жазылған. Бала расымен
сыйлықты тауып алады және келесі күні де хат тауып алады. Бірақ бұл
жолғысы сәл ұзақтау. Карлсон өзінің қызық оқиғаларын, бала
өміріндегі маңызды нәрселерді жазады. Күн сайын хат ұзарып,
күрделене түседі. Осылайша хатты оқу арқылы баланың кітап оқуға
деген қызығушылығын арттыруға болады.
3. Белгілі бір кітапты оқуға тыйым
салу
Балаға үйде жатқан белгілі бір кітапты
оқуға тыйым салу да бір тәсіл. Оның сәл манипуляциялық негізі бар,
себебі "оны оқуға сенің жасың әлі жеткен жоқ" деп алдауға тура
келеді. Бірақ бұл – жақсы ниетпен айтылған өтірік және тыйым
салынған заттың құны артатыны
белгілі.